דילמה בקשר לשפה האנגלית והקדמונית.

subatoi

New member
נו, ברור ../images/Emo13.gif

ומה שכתבת לפני המסקנה הסופית לא סותר את כל מה שאמרנו לפני כן
 

מיה אחת2

New member
אתה מודע לעובדה

שהתיאוריה שלך תשרוד עד לרגע שבו יקום מישהו בקהל עם ידע בסיסי בשפות ויאמר: "הלו, אנגלית מודרנית היא בעצם תערובת של צרפתית ואנגלית עתיקה (ערבוב של פרוטו-גרמאנית, לטינית והשפעות ויקינגיות)"
 

subatoi

New member
כן, ואני אשיב בתשובה שנועדה להשתיק

קולות כאלה גם במאמר שלי: אם אנחנו "מאמינים" שאת הפירמידות לא בנו המצרים, אלא חייזרים, ושהאלים המצריים/סקנדינביים היו חלק מהזמן דיקטטורים חייזריים, ושיש שער במעמקי הר שאיין, אז מה הבעיה להאמין שגם את מקור האנגלית האמיתי אנחנו לא ממש ידענו עד היום?
 

PhobosAnger

New member
עוד האפשרות היא להכנס לאתר הרישמי

באתר הרישמי של כותבי הסידרה הם רושמים שפשוט הם חוסכים את כל הזמן של ללמוד את השפה של הגזע שהם פוגשים כדי להצליח להכניס הכל ב45 דקות ... זו גמ תאוריה לא רעה ^^ .
 
אם אתם רוצים לדעת איך כל העניין...

של השפות ב STARGATE מתגלגל...אז כך. ראשית, הקדמונים, או יותר נכון הארטיאנים (שהתפלגו מהאוריי), ואחר כך הפכו להיות האטלאנטיים, הם גזע של בני אנוש שדיבר שפה שמאד דמתה ללטינית, כנראה שקדמה לה. רוב הסיכויים שאחר שאטלאנטיים חזרו לכדור הארץ, ולא יכלו לבנות את התרבות שלהם מחדש, הם נטמעו בתרבויות שונות, וכך השרישו את שפתם לשפות אחרות. שנית, בעניין האנגלית, ושבכל כוכב שמגיעים אליו, הם דוברי אנגלית, זה קשור לעניין הפקה, אשר לא מאפשר לבזבז זמן על המצאת שפות שונות לכל כוכב: תארו לכם בכל פרק, כאשר היו מבקרים בכוכב חדש, SG-1 היו צריכים ללמוד את שפתו, בילתי אפשרי מבחינת תסריט ויכולות הפקה. לכן יש הסבר שאומר (כמו ב STARTREK למשל), שיש להם מכשיר מתרגם, וגם מבינים מייד, מכיוון שכל העולמות שהם פוגשים בהם, דוברים בשפה שהיא תת-קדמונית, והתפתחה ממנה. זה גם מסביר את העובדה שהיו פעמים רבות שבהן פגשנו בסדרה בזנים שונים של יצורים שלא קשורים לבני אדם, והם מדברים באמת שפה שונה שעל SG-1 הייתה מוטלת האחריות ללמודה (אסגארד, גואוולד, וכו'). שלישית, הסיבה שכל התאוריות והקשרים בין השפות ב STARGATE הם מוסברים כך, כי הסידרה הייתה צריכה להתבסס על עובדות הסטוריות אמתיות. ולכן, האנגלית, אומנם שפה נורדית (תת-גרמנית/דנית/עם השפעות קלטיות), אבל היא שפה שהושפעה מלטינית (לפי STARGATE, שפה שהיא תת-קדמונית), כי הבריטונים (תושביה המקוריים של אנגליה) היו תחת שילטון רומאי זמן רב, וגם האנגלים (שבט גרמני) מאוחר יותר, העריצו את התרבות הרומית, לכן מילים רבות מלטינית מצאו את מקומן באנגלית. אגב, זה לא סותר, ואולי גם מתאים לתיאוריה, שלפיה מרלין, וגם מורגן לה-פיי, פרשו לבריטניה, ושם הקימו בית, יתכן שהם גם השפיעו בדרך זו על התרבות הבריטונית הקדומה, והשרישו בה דברים רבים. בברכה, קוהולין.
 

סלמאק

New member
קודם כל, יפה. מידע מעניין.

רק הערה קטנה- לא "ארטיאנים", אלא "אלטרנים". דבר שני, זה לא מדוייק לומר שהם היו גזע אנושי, יותר נכון לומר שהם היו גזע אנושי המתקדם בכמה מליוני שנים מבחינה אבולוציונית.
 
אופסס!...

אלטרנים, נכון. גזע אנושי מתקדם, אפשר לומר. עדיין מחכה שיסבירו במה הם היו כלכך מתקדמים מאיתנו. בינתיים כל מה שנתנו זה כמה תיאוריות לגבי פעילות מוח מתקדמת ("אב טיפוס", עונה 9,הבן של אנוביס) שמעניקה כוחות טל-קינטיים. איך הם הגיעו לכך? הייתי מצפה שידברו שם על שינויים גנטיים, אחרי הכל, קיים גן שנקרא ה"גן הקדמוני". אגב, גם נזכרתי, בפרקים הראשונים של העונה ה-9, דניאל וואלה מגיעים לכוכב (דרך תקשורת שנויה במחלוקת), שבו הם פוגשים לראשונה באוריי. כאשר הם יוצאים מן הבית שבו הם מתעוררים (בתור גופים אחרים), פונה אליהם אדם ואומר משהו באנגלית, אך הם לא מבינים את הביטוי. ודניאל אומר לואלה, שזה כנראה מכשיר התרגום שלא תמיד מדייק. קוהולין.
 

סלמאק

New member
אני אבהיר...

לקדמונים היו יכולות ריפוי על אנושיות ויכולות החלמה על אנושיות. היו להם גם כישורי למידה יוצאי דופן. מה שהבחור מהגשר אומר להם זה "מעל לשמש", בהתחלה הם לא מבינים למה הוא מתכוון, אבל דניאל מבין מיד אח"כ שהכוונה היא ל'בוקר טוב'. כשאלה לא מבינה למה "מעל לשמש", דניאל מסביר לה שהמתקן מתרגם מילולית בצורה מדוייקת משפה קדמונית, המתקן לא יכול לדעת איך ליצור הקבלה בין כל מיני משפטים, פתגמים וניבים בעלי משמעויות שונות.
 

subatoi

New member
טוב, למדתי לקח.

גם בפעם העשרים שאמשיך פה את הדיון על האנגלית אשים דיסקליימר שאומר שאנחנו יודעים שזה בגלל ההפקה, בשביל כל החדשים. פשוט כל דיון יש "הארות" כאלה. למדנו.
 
למעלה