דייוד פרנקל - יוטיובר רכבתי שעשה גם מסע בארץ.

Ccyclist

Active member
לאחרונה התחלנו לצפות בסרטוני מסע ורכבות בערוץ של David Frankal ביוטיוב. הבחור התחיל את הערוץ בשנות העשרה לחייו ועכשיו הוא בן 20 ומשהו. הוא ממשפחה יהודית מצפון אנגליה ובינואר 2020 הוא בא לביקור בארץ כשמקהלה יהודית שאמו חברה בה באה לשיר בארץ.

בשבוע שבועיים האחרונים ראינו מספר סרטונים שלו על ישראל. כשעלה הסרטון שלו על הצפון אמרתי לבעלי שמבחינתי המבחן הוא בצת ושאם הוא מפספס הוא לא מקבל את ה"מצויין" (A*) אלא טוב מאד (A). מסתבר שאבא שלו התנדב בקיבוץ ראש הנקרה ושיש לו קרובים בגליל אז זו בכלל הטריטוריה הביתית שלו בארץ ואכן הוא צילם באזור בצת בדרך לראש הנקרה ומבחינתי קיבל את המצויין!

הוא מציין שלושה נקודות תח"ציות שיכולות להוות עניין:

1: מבחינתו המטרונית עושה את העבודה כ BRT.

2: הפקידות בתחנת עכו לא יכלו לומר לו איזה קו נוסע למרכז עכו, ובתחנת האוטובוס לא היתה מפת קווים. הוא עלה על האוטובוס הראשון שהגיע ואיכשהו הגיע לעכו העתיקה אחרי איזו החלפה, כנראה שנוסעים עזרו לו.

3: הוא לא מבין למה אי אפשר להפעיל תח"צ 7 ימים בשבוע. את הרטינה הזו תמצאו בקטע שהוא מגיע מאתר ראש הנקרה לנהריה ומפספס את האוטובוס האחרון לקרוביו שבגליל. הקרובים אספו אותו אבל חבל שתייר עצמאי לא יכול להתנייד בעצמאות מאחת האטרקציות החשובות בארץ.

בכל הסרטים הוא לא סוקר את הרב קו, אף שברור שהוא משתמש בו. מבחינתי הרב קו והאפליקציה שלו הם קלף מנצח למערכת התח"צ בארץ. עם כל הכבוד לאוייסטר מדובר במערכת עירונית פלוס בעוד שהרב קו מאפשר לנסוע בכל אמצעי תח"צ בארץ מבלי להסתבך עם מספר כרטיסים מקבילים או מערכות תשלום שונות.

 

afchad

New member
לאחרונה התחלנו לצפות בסרטוני מסע ורכבות בערוץ של David Frankal ביוטיוב. הבחור התחיל את הערוץ בשנות העשרה לחייו ועכשיו הוא בן 20 ומשהו. הוא ממשפחה יהודית מצפון אנגליה ובינואר 2020 הוא בא לביקור בארץ כשמקהלה יהודית שאמו חברה בה באה לשיר בארץ.

בשבוע שבועיים האחרונים ראינו מספר סרטונים שלו על ישראל. כשעלה הסרטון שלו על הצפון אמרתי לבעלי שמבחינתי המבחן הוא בצת ושאם הוא מפספס הוא לא מקבל את ה"מצויין" (A*) אלא טוב מאד (A). מסתבר שאבא שלו התנדב בקיבוץ ראש הנקרה ושיש לו קרובים בגליל אז זו בכלל הטריטוריה הביתית שלו בארץ ואכן הוא צילם באזור בצת בדרך לראש הנקרה ומבחינתי קיבל את המצויין!

הוא מציין שלושה נקודות תח"ציות שיכולות להוות עניין:

1: מבחינתו המטרונית עושה את העבודה כ BRT.

2: הפקידות בתחנת עכו לא יכלו לומר לו איזה קו נוסע למרכז עכו, ובתחנת האוטובוס לא היתה מפת קווים. הוא עלה על האוטובוס הראשון שהגיע ואיכשהו הגיע לעכו העתיקה אחרי איזו החלפה, כנראה שנוסעים עזרו לו.

3: הוא לא מבין למה אי אפשר להפעיל תח"צ 7 ימים בשבוע. את הרטינה הזו תמצאו בקטע שהוא מגיע מאתר ראש הנקרה לנהריה ומפספס את האוטובוס האחרון לקרוביו שבגליל. הקרובים אספו אותו אבל חבל שתייר עצמאי לא יכול להתנייד בעצמאות מאחת האטרקציות החשובות בארץ.

בכל הסרטים הוא לא סוקר את הרב קו, אף שברור שהוא משתמש בו. מבחינתי הרב קו והאפליקציה שלו הם קלף מנצח למערכת התח"צ בארץ. עם כל הכבוד לאוייסטר מדובר במערכת עירונית פלוס בעוד שהרב קו מאפשר לנסוע בכל אמצעי תח"צ בארץ מבלי להסתבך עם מספר כרטיסים מקבילים או מערכות תשלום שונות.

לחובבי ההסטוריה גם זה מעניין:
 

Bus Nerd

Active member
הוא רציני? או שהוא מתבדח? הרכבת הקלה נבנתה מתחת לפארק המסילה ולא עליה כדי שהרכבת לא תדרוס בליינים שיכורים?
זה לא השיקול בכלל, אבל מה זה משנה? זה גם יתרון.

הרק"ל עוברת מתחת לקרקע שם כי היא תת קרקעית בתחנת אלנבי, והעדיפו למקם את הפורטל באליפלט ולייצר פארק.
אם הרכבת הייתה יוצאת לפני אליפלט לא היה מקום לעשות שם פארק (בטח שלא כשמדובר בתדירות מובטחת של רכבת כל 90 שניות), הפורטל היה מייצר חסימה מיותרת, ולא היו יכולים לשמר את גשר שלוש.
 
מעניין.

אני מסכים איתך שהרב קו הוא אמצעי מצויין למקומיים ולתיירים כאחד.
בתור מי שהיה נוסע בתח"צ בחו"ל (גם בנסיעות עבודה, למרות שאיפשרו לי מונית, וגם כתייר בנסיעות פרטיות) היו לי כמה הזדמנויות להשוות, ואכן הרב קו הוא כרטיס מנצח כי הוא מכסה את כל אמצעי התחבורה הציבורית בלי יוצא מן הכלל, בכל המדינה.

בעניין האפליקציה, הדבר היחיד שחבל באפליקציה של רב קו אונליין זה שהיא מצריכה רכיב nfc. אבל בכל זאת, למי שאין, יש את עמדות ההטענה ובמקרה הפחות טוב, את מוביט (ושאר האפליקציות) שמאפשר לסרוק ברקוד ולשלם דרך האפליקציה אם אתה ממש תקוע. כבר דובר פה על היתרונות והחסרונות של אמצעי התשלום החדשים לעומת הרב קו, ובכל מקרה טוב שיש את שני העולמות.
 
למעלה