דיוני סדרות לאמצע השבוע

מי עוד ראה את הפרק האחרון של Mad Men

אני עוד לא יודע מה לומר. אני לא בטוח אם אני מרוצה מאיך שזה נגמר (למרות שממה שקראתי מבקרים משבחים את הפרק).
מדברים מסויימים בהחלט כן, מדברים אחרים לא ממש, ודברים מסויימים אני פשוט זקוק לזמן לעקל.
&nbsp
אני אנסה לכתוב על זה מאוחר יותר (אולי רק לעצמי, או אולי רק לעצמי ולאיגור)
 

M a b e l

New member
אני אראה היום מתישהו

רק ביומים האחרונים השלמתי את העונה...
 
אז מה חשבת?

עוד לא מצאתי את האנרגיה לכתוב על הפרק בעצמי.
אבל ככל שאני חושב עליו יותר אני יותר מרוצה דווקא.
אם כי עדיין לא מהכל
 

twisted nerve1

New member
אני ראיתי

אתה בטח לא זוכר בכלל שאני רואה את הסדרה. לא יודעת, בלי להיכנס לפרטים, היו רגעים יפים שריגשו, והיו כמה רגעים לא משהו.
אבל האמת היא ששמתי לב שבכמה עונות האחרונות אני כבר לא אוהבת את הסדרה, אני דיי רואה על אוטומט רק כדי לסמן v, וזה הורגש לי מאוד עם שבעת הפרקים האחרונים האלה שראיתי בסוג של חוסר חשק. לא יודעת למה, שום דבר ממה שקרה בפרקים האלה לא ממש עשה לי כלום (כולל הדבר ההוא שכולם מאוד נפעמו ממנו).
אבל אני כן חושבת שהשוט האחרון של הפרק הזה היה דיי מבריק באמירה שלו.
&nbsp
אגב, קראתי דיי הרבה ביקורות, אבל רק ישראליות, ודווקא ראיתי תגובות מעורבות על פרק הסיום, כולל של אכזבה קלה מחלק מהמבקרים, אבל אלו היו רק ביקורות של ישראל.
 
אני זוכר שאת רואה את זה...

בערך...
אבל ברגע שאני זוכר שאת רואה את זה אני מיד זוכר את הדעה שלך עליה.
ובגלל שאני ממש לא מסכים עם הדעה שלך אני מעדיף לא לדבר איתך עליה. (כמו שאני יכול לדמיין שאנשים שמאוד אוהבים אבודים לא אוהבים לדבר איתי עליה)
&nbsp
אני קראתי לא מעט ביקורות באנגלית ורובן הגדול היו מאוד טובות. יותר טובות מההרגשה שלי לגבי הסיום.
&nbsp
העניין הוא שהסדרה באופן כללי היא נורא קשה להבנה. כל סצנה וסצנה מלאה במשמעויות נסתרות ומיליון דרכים שאפשר לפרש כל דבר. עצם הקריאה על הפרק גרמה לי להעריך אותו יותר. ואני בטוח שגם צפיה מחדש תגרום לי להעריך אותו יותר. זה מדהים עד כמה נהניתי לצפות בכל הסדרה שוב השנה וכמה דברים קלטתי יותר בצפיה החוזרת.
 

twisted nerve1

New member
כן אני יכולה להבין את התחושה

שזה מבאס לדבר עם מישהו על סדרה שאתה מאוד אוהב והוא כל הזמן רק מתלונן עליה. זה יכול לשגע אותי. יש אנשים מסויימים שאני לא מרשה להם לדבר איתי על סדרות מסויימת כי אני מרגישה שהם "לא מעריכים אותה כראוי", וזה משגע אותי שמישהו לא מעריך כראוי לדעתי את שובר שורות, למשל.
ומה שאמרת על העניין שכל דבר אפשר כאילו לפרש כל סצנה בהמון דרכים ויש הרבה רפרנסים- זה בדיוק מה שמעצבן אותי בסדרה, כי זה מרגיש לי שעושים את זה בכוונה כדי שהסדרה תהיה "איכותית", וזה בא על חשבון פיתוח הסיפור והדמויות. כלומר- זה לא שאני נגד סדרות עמוקות, ואני מתה על ניתוחים ולראות רפרנסים ומחוות ועניינים, אבל זה מבחינתי צריך לבוא מעבר לחוויה הראשונית- של פשוט להתחבר לסיפור ולדמויות כמו שהם- ואני מרגישה שהם נורא מחפפים בנושא הזה.
&nbsp
טוב אני אפסיק לדבר, כי אני יודעת שזה נורא מעצבן כשאתה מאוד אוהב משהו ואחרים רק יורדים עליו. ומסיבה כלשהי הצטברה אצלי טינה גדולה כלפי הסדרה הזאת, שאני לא יכולה להסביר
 
אני יכול להבין בערך על מה את מדברת

לראות סדרה (או סרט) שהוא סופר איכותי, אבל אין בו מספיק בשטח (ברמה הראשונית) כדי להתחבר זה נורא מעצבן.
ואני יכול להבין איך זה יכול לקרות לאנשים עם מד מן.
לי אישית זה כמעט לא קורה. זה כן לפעמים. יש פרקים בודדים של מד מן שאני מרגיש מנותק מכל סוג של עלילה.
אבל רוב הזמן אני מרותק למסך. זה אולי מצחיק אבל שיחת טלפון בין שני דמויות יכולה להפיל אותי לרצפה אפילו כשרק מוחלפות כביכול מילות נימוסים.
אני לא יודע איך להסביר את זה, אבל זה ממש לא רק עניין הפירוש והבנת הרפרנסים. אם כי מן הסתם ככל שסדרה מתקדמת כמובן שיש יותר חשיבות לרפרנסים.
&nbsp
דבר אחרון - למה התכוונת ב"הדבר ההוא שכולם מאוד נפעמו ממנו"?
 

M a b e l

New member
גם אני ככה (קצת על מד מן בעיני באופן כללי)

קשה לי לנסח בצורה מדוייקת מה בדיוק יש במד מן שהוא יותר מאוסף רפרנסים, אבל היא רחוקה להיות אובררייטד בעיני (גם ככה רוב האוכלוסייה מוצאת אותה משעממת אז לא יודעת איך היא יכולה להיות אובררייטד) ורוב הזמן מאוד נהניתי לראות אותה.
&nbsp
גם הרפרנסים - אני לא חושבת שהם סתם כדי לסמן וי על משהו - זה סוג של עיקביות, של תשומת לב לפרטים. עיקביות לדמויות בכך שיש קשר בין מה שהן אמרו/עשו בעבר או מה שעבר עליהן למה שקורה איתן עכשיו - ועיקביות תקופתית של קישור בין מה שקורה לדמויות עכשיו לבין התקופה שבה הן חיות. רוב הסדרות לא טורחות לעשות אפילו טיפונת מההשקעה הזו וזה ממש לא משהו "פלצני" בעיני אלא מבורך.
&nbsp
מבחינת החוויה הראשונית - יש במד מן משהו שהוא מרוחק, מאופק (כנראה בגלל זה הפריעה לי הסצנה היותר מידי מפורשת שכתבתי עליה בסיום), והיא גם מציגה דמויות מאוד לא מושלמות והרבה פעמים אפילו מנוכרות. לפעמים האיפוק מביא לזה שהסצנות דווקא יותר עוצמתיות ונוגעות, ולפעמים להיפך קשה יותר להתחבר.
&nbsp
אבל בלי קשר לזה - משהו בכתיבה במד מן הופך אותה, בעיני, למשהו מיוחד. זה כאילו שהיא נכתבת במכוון כדי שתהדהד יותר, המשפטים לפעמים ליריים ממש או תיאטרליים. גם לשפה הויזואלית יש הרבה חשיבות. זה נשמע כאילו טיפשי להתייחס לזה, אבל בעיני זה עושה הבדל גדול. מעבר לזה שיש משמעות לכל פרט בעיצוב (מבחינת רפרנסים) - מד מן ממש יצרה שפה ויזואלית שונה - שגם נראית כל כך יפה וגם מעבירה את רוח התקופה וכאילו מעבירה אותנו למקום אחר.
&nbsp
גם בהיבט התקופתי יש בעיני למד מן מקום של כבוד (למרות שלא ראיתי הרבה סדרות תקופתיות). היא גורמת לנו לאהוב את התקופה אבל גם לא עושה הנחות להיבטים האכזריים שבה. השוביניזם, הסקסיזם, הגזענות - הכל מוצג "לפרצוף" - וגורם לנו להעריך את ההתקדמות וגם לזהות את מה שנשאר כל כך דומה. אם אני משווה את זה לדוגמה ל"אחוזת דאוטון" - אז זה מאוד שונה (שם הכל מתקתק כדי שנאהב את הדמויות).
&nbsp
בכל מקרה - מד מן כל כך בולטת בעיני על רקע הנוף הטלוויזיוני הנוכחי. היא פשוט עשתה דברים אחרת לגמרי והביאה משהו שונה ומיוחד (גם אם לא מתאים לכולם). בשונה מהשאר היא לא הלכה לכיוון של הרבה אלימות/ריגושים דרמטיים זולים/דרמה קומית (ובאמת שאין לי בעיה עם דרמה קומית אבל זה נחמד שיש גם דרמות לא קומיות) - אלא משהו איטי, מהורהר ומושקע. למרות שכבר הגיע הזמן לסיים אותה לי היא מאוד תחסר
 

snirf

Active member
על העונה ה-2 של LOOKING


וול, הרגע סיימתי את העונה ה-2 של לוקינג ואני חייב להתפרק...
צפיתי בה במשך חודש(!) פשוט רציתי ליהנות ממנה לאט-לאט, והחזקתי את עצמי כל פעם כדי לא לסיים אותה תוך יום-יומיים
10 פרקים זה מעט, במיוחד שHBO הזבלים לא חידשו אותה לעונה 3


למי שלא זוכר לא אהבתי את הסדרה בעונתה הראשונה...השוויתי אותה לQAF, היא נראתה לי גרסא חיוורת שלה, לא הצלחתי להתחבר, העלילה לא הייתה מעניינת במיוחד, הפרקים הקצרים גם לא תרמו במיוחד...
ואז הגיעה העונה ה-2 וחל בה שינוי משמעותי, אני לא חושב שזה רק בגלל שהפסקתי להשוות אותה לQAF, אלא בגלל העובדה שכבר לא היה צריך להשוות-היא תפסה לעצמה סוף סוף כיוון ברור בעונה הזאת...הצלחתי להתחבר ולהיסחף אחריה, אחרי העלילות שהיו הרבה יותר מעניינות ועמוקות העונה(ולא סתמיות כמו בעונה הקודמת, פרקים שלמים שפשוט לא קורה בהם כלום) ואחרי הדמויות (דבר שבא עם הקילומרז')...ביאס אותי רק שאורך הפרקים נשאר 25-30 דק', אילו הפרקים היו באורך סטנדרטי- הייתי אפילו נסחף ומתרגש יותר, כי זה אולי הדבר היחיד שחסר בה-להאריך את הפרקים כדי שתהיה דרמה במיטבה, והיא כבר טובה.

העונה הזאת הייתה מושקעת ומעניינת, בכל פרק קרה משהו מעניין אחר, הדמויות נעשו עמוקות יותר גם בסיטואציות איתם היו צריכים להתמודד...
פרק ההלוואין לדוגמא היה מוצלח כשפטריק רואה מסביבו רק זוגות והוא לבד בלי ריצ'י(על אף חילופי המבטים שלהם) ובלי קווין(שהתעתד לעזוב)
ואז פתאום קווין החליט שהוא נפרד מג'ון(הגיע הזמן באמת
לא הייתה סיבה הגיונית אחת למה הוא נשאר איתו על-אף שהוא לא מפסיק לטעון כמה הוא אוהב את פטריק) ואנחנו יחד עם פטריק נכנסים לאופוריה שהכול מושלם והם יכולים להיות יחד מבלי להסתתר יותר...
במהלך העונה הזאת היו הרבה רגעים יפים של שניהם ביחד, ואני אמביוולנטי לחלוטין עם מי פטריק צריך להיות, את שניהם אני אוהב כל אחד מסיבותיו-ריצ'י(ויש לו פלוס על כך שהוא היספאני) או קווין (כל הרגעים היפים ביניהם, הדברים שהוא אומר לפטריק, וכן גם זה שהוא בריטי
)

כל העלילה שסבבה סביב קווין ופטריק בפרק האחרון הייתה מעניינת! פתאום הוא גילה שקווין עדיין נמצא באפליקצייה, ואז עולה השאלה-בן אדם שבוגד פעם אחד יבגוד תמיד? האם זה בטבע שלו?
האם כל המילים של קווין היו לאוויר? כל הדיאלוג ביניהם שהמצלמה ליוותה אותם בבניין היה ממש טוב-פתאום קווין מדבר איתו על פוליגמיה ופטריק מופתע ממי שהוא מגלה מולו...
הדיון הזה מעלה המון שאלות, כך או כך קווין יצא בצורה מכוערת ואני מניח שבספיישל שיסגור את הסדרה הקו המנחה יהיה החזרה של פטריק וריצ'י

ה-WTF של העונה: אם בעונה הקודמת זו הייתה העלילה של דום עם המבוגר, אז עד שנפתרנו מהמבוגר, קיבלנו את אדי שאוגוסטין מחזר אחריו...מוזר משהו


אני מבואס שזהו סיימתי אותה, שHBO ביטלו אותה אחרי שתי עונות בלבד, בעוד שסדרות ממשיכות לעוד ועוד עונות בלי הצדקה...זה מכעיס

לפחות יש למה לצפות עם הספיישל שיסגור את הסדרה(קראתי בויקיפדיה שהוא יצטלם בספטמבר), אני כבר חסר סבלנות...
חבל שרשת אחרת לא קנתה את הסדרה, ומעניין מה הקאסט אמר על הביטול...

אגב, דוריס ענקית
מת על הדמות שלה
 

didalf

Well-known member
אין ספק שזאת הייתה עונה יותר טובה


אבל לא התלהבתי עד כדי כך כמוך

&nbsp
מצטערת, חוצמזה שריצ'י דובר ספרדית אין לו שום פלוס בעיניי, הוא מעצבן

&nbsp
אני בהחלט מעדיפה את פטריק עם קווין. גם הוא הוציא ממנו צד הרבה יותר נינוח. כמו שכתבתי פה מתישהו, שפטריק הרי המון פעמים מדבר שטויות בלי טאקט וקווין היה הופך את זה למשהו חמוד ולא נורא, וריצ'י תמיד היה נעלב מכל דבר ובתור זוג הם היו נורא מעיקים.
אני לא חושבת שקווין דיבר לאוויר. הוא באמת אוהב את פטריק, רק הראיה שלו על מונוגמיה קצת שונה וזה לא בהכרח סותר את זה שהוא אוהב אותו. אבל הופך את זה למסובך ומבאס

&nbsp
לא מסכימה לגבי אדי ואגוס, אדי היה כזה חמודי. והוא גם הוציא מאגוס צד הרבה יותר טוב.
 

snirf

Active member
מסכים עם זה ש...

יש משהו לא נינוח בין ריצ'י ופטריק, והגיוני שמרבית הצופים יעדיפו את פטריק עם קווין לאור העובדה ש90% מהעונה התמקדו בשניהם אז מה הפלא?
גם אני מעדיף את פטריק עם קווין, שלא תביני אותי לא נכון...אבל הפרק האחרון יוצר תחושה שמאירה את קווין באור שלילי, ואת ריצ'י כמתאים יותר לפטריק מבחינת "האידיאל שהוא מחפש"
יש דיון רחב שהדיאלוג בין קווין ופטריק בפרק האחרון מעלה...האם אין יותר מונוגמיה(או-נשארה נכונה רק לבודדים בלבד) ובייחוד בקהילה ופטריק פשוט מיושן, וההשקפה של קווין היא מתקדמת יותר וחוזה את העתיד לבוא? האם השקפת העולם של קווין תהפוך לדעה הרווחת ככל שהשנים יעברו והדבר יהפוך ללגיטימי?
 

twisted nerve1

New member
אוי תיארת לגמרי נכון


למה אני מעדיפה את פאטריק עם קווין- כי גם קווין וגם ריצ'י שניהם דרמה קווינז. הבעיה היא שאי אפשר ששניים כאלה יהיו ביחד- אחד צריך לראות דרך החרדות של השני ולדעת להרגיע אותו. קווין יודע לעשות את זה לפאטריק ובגלל זה הם הרבה יותר טובים ביחד לדעתי, עם ריצ'י כל הזמן נוצרו ריבים על כבוד ועניינים.
&nbsp
אני מסכימה שעם קווין יש בעיות, אז אולי הוא לא צריך להיות עם קווין, אבל מה שבטוח מבחינתי שהוא לא צריך להיות עם ריצ'י
 

twisted nerve1

New member
תגובה


גם אני דיי אהבתי את העונה השניה. אני מראש לא השוותי ל-QAF כי היה נראה בבירור שאלו שתי סדרות שונות עם וייב שונה (אם כבר לפני שראיתי אותה כל הזמן שמעתי השוואה ל"בנות").
את עונה ראשונה לא כזה אהבתי, עונה 2 הרבה יותר. אני חושבת שזה בעיקר כי אני פשוט ממש לא אוהבת את ריצ'י- ומערכת היחסים של פאטריק עם קווין הייתה הרבה יותר מעניינת בעיני (לא שהיא הייתה מושלמת- אבל זה מה שעשה אותה הרבה יותר מעניינת מבחינתי). אם אתה אומר שיש סיכוי שהספיישל יהיה איחוד בין ריצ'י לפאטריק - אני אעדיף שלא יעשו המשך. זה בסדר לגמרי מבחינתי לסיים את הסדרה עם איך שנגמר בעונה השניה- סוף כזה דיי פתוח. ולמרות שאהבתי את עונה 2, משהו בי שמח שזה נגמר ככה עם תחושה של טעם של עוד. כי היום כ"כ הרבה סדרות נמשכות יותר מדי מעבר לזמנן וסדרות שאהבתי בהתחלה נהרסות לי עם הזמן. וזה נחמד להשאיר סדרה עם תחושה שהיא לא נמאסה.
&nbsp
הנה מה שכתבתי יותר בפירוט אחרי שראיתי את העונה השניה:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=109&MessageId=178258023
 

snirf

Active member
ואיך מלפפון/בננה יצא לך לצפות?

אני מתכוון לצפות בהן, הבעיה היא שרק הפרקים של מלפפון זמינים על תרגום ברשת
אז אני לא יודע מה לעשות לגבי בננה...אחרת הייתי מתחיל לצפות בהן במקום לוקינג.
&nbsp
אני מסכים לגבי סדרות שנמשכות יותר מדי עונות וממאיסות את עצמן על הצופים(ע"ע יומני הערפד, שקרניות קטנות וכו') אבל זה לא המקרה של לוקינג מבחינתי...הסדרה רק התחילה להטעין מנועים בעונה הזאת, אני חושב שיש עוד לפתח את הסדרה, היא ממש לא הגיעה לשיא שלה, וחבל לי שHBO ככה ויתרו עליה

הסוף של העונה פתוח מדי ומעצבן עד לכדי למצב שרוצים לשבור את מסך הטלוויזיה, אבל טוב שHBO הבינו את זה וניחמו את הצופים עם פרק ספיישל באורך סרט שיסגור את הקצוות
 

twisted nerve1

New member
עוד לא ראיתי מלפפון בננה. אני רוצה לראות מתישהו

וכן שמתי לב שאין תרגום לבננה, כנראה שאני אצפה עם תרגום באנגלית אם אני ארצה לראות לפני שיצא בעברית.
&nbsp
ולא יודעת. מבחינתי סבבה להשאיר סוף טיפה פתוח- כמו שהושאר פה זה סבבה לגמרי (אני לא מדברת על קליף האנגרים קיצוניים שקורים לפעמים בסיומי סדרות שלא מחדשים- זה מעצבן), אבל פה זה לא היה כזה קיצוני. הרבה אנשים מקובעים על סופים סגורים - ויש משהו יפה דווקא באיך שזה נסגר. במיוחד סדרה שבס"כ עוסקת ביחסים. כי בחיים אין אף פעם סופים סגורים. מערכות יחסים יכולות כל הזמן להשתנות. כלומר- נניח הסדרה הייתה נגמרת בזה שפאטריק מחליט להישאר עם קווין סופית. מי מבטיח שבעוד שנה נניח הם לא יפרדו? שהם יחיו יחד לנצח? אי אפשר להבטיח את זה, לכן יותר יפה בעיני דווקא לסיים באופן פתוח שכזה, מרגיש יותר כמו בחיים עצמם.
 

Reutk

Active member
באסה שאין תרגום לבננה, כי לדעתי עדיף לראות אותן במקביל.

 
למעלה