אני לא אומר לתת ל-947 לעשות דרך ישירה יותר
יש הרבה פתרונות
1) קודם כל כן, רוב התושבים הרבה יותר קרובים לציר כביש 40.
ואני לא מתכוון רק למחלף שערייה, אבל למרבית תושבי פתח תקווה יש אוטובוס שתוך רבע שעה מגיע לציר כביש 40 בדרך זו או אחרת. יכול להיות צומת סגולה, צומת גנים, גורדון, סירקין וכו' דרומה.
למשל - מהתחנה המרכזית הזמנית - קו 249 מגיע תוך 8 דק' בכל שעה לציר כביש 40.
למחלף גהה אין שום סיכוי, ובבקרים גם לא ברבע שעה.
אפילו תושבי כפר גנים ג' אם יקחו קו 64 יגיעו לצומת סירקין תוך מקס' 15 דק'.
למחל, גהה בטח שלא, ולא בטוח שלבר אילן, ששם בכל מקרה זה סרט לעבור לצד השני של כביש 4.
 
לגבי פיצול הקו, או שיהיה קו נוסף מפתח תקווה לירושלים - קודם כל יש את 426 שמתעקשים להעביר אותו בתוך שכונות.
אתה בעצם אומר, תן ל-947 לעשות דרך ישירה יותר ותקים קו אחר.
קו נוסף זה עלות, ובהתחשב בזה שהוא צריך להיות גם בתדירות של 947, זה קו מאוד יקר שנוסע קילומטראז' בתדירות של 2-3 פעמים בשעה.
מודה שלא כ"כ מכיר את 423, אולי הוא היה לפני שהגעתי לפתח תקווה, אבל כל קו נוסף זה עלות.
 
 
 
 
אני לא אומר לתת ל-947 לעשות דרך ישירה יותר
לדרך הישירה יותר יש קווים אחרים כבר - 940 ו 930.
כיום לקו כמו 947 בין חיפה לירושלים אין זכות קיום וגם החלופה שלו בין נתניה לירושלים בעייתית. הקו הזה צריך להיות מפוצל.
ואין בהכרח הצדקה שחלופה תדירה שפועלת כל שעות היום בין השרון ופתח תקוה לירושלים תהיה ללא החלפה. החלפה בנתב"ג זו חלופה ראויה.
המצב היום הן מבחינת החלופות הקיימות והן מבחינת מצב התנועה בכבישים לא מצדיק קו כמו 947.
אם משווים את 947 היום לאפילו רק לפני כעשור, ההבדל גדול מבחינת התנועה בדרך.
נתניה שונה, כביש 4 בשרון שונה, הוד השרון שונה, כביש 40 בין הוד השרון לצומת אל על שונה.
לא כל מה שהיה מתאים לפני שנים מתאים גם היום.
423 היה קיים מפ"ת לירושלים בבוקר עד לפני כשנה - שנה וחצי, הרבה אחרי שהגעת לפתח תקוה.
אגב, לא צריך לעבור לצד השני של כביש 4 בבר אילן. 64 מגיע למחלף אלוף שדה.
בקשר לפתח תקוה - ירושלים: אם יש ביקוש מספיק אז יש הצדקה לקו 423, אם אין ביקוש שמצדיק את 423, אז 947 מחיפה ודאי אינו החלופה הראויה.
ואם 947 הוא הסיבה לאי קיום 423, אז זה ודאי לא לטובת תושבי פתח תקוה שצריכים להגיע לירושלים.
יש גבול לעירוב שימושים שניתן להעמיס על קו אחד. קו 947 כיום עבר את הגבול הזה. הקו הזה מחייב פיצול וכבר אי אפשר להדביק את הקטע הצפוני שלו ואת הקטע הדרומי שלו לקטע המרכזי שלו.
התאונה אתמול התרחשה בכביש איטי יחסית במהירות 60 קמ"ש. בקטעים הצפוני והדרומי אוטובוסים בקו הזה מגיעים גם ל 90-100 קמ"ש. 90-100 קמ"ש אחרי נהיגה של יותר משעתיים ללא מנוחה...