דיון פיצול קו 947 (פוצל משרשור התאונה בצומת בדק)

ArsaWhat

New member
עפ״י אגד זמן הנסיעה בקו הוא 3 שעות (משוער)

דיון פיצול קו 947 (פוצל משרשור התאונה בצומת בדק)
עפ״י אגד זמן הנסיעה בקו הוא 3 שעות (משוער)
בלי קשר לתאונה, האם הקו הזה באמת הכרחי? האם לנהג לא מגיעה מנוחה? 3 שעות זמן נהיגה משוער ירושלים-חיפה עם המון תחנות בלי אפילו אפשרות ללכת לשירותים. באף מקום עבודה אין דבר כזה.
 
כן זה קו שימושי מאוד לפתח תקווה, הוד השרון, כפ"ס רעננה

עפ״י אגד זמן הנסיעה בקו הוא 3 שעות (משוער)
בלי קשר לתאונה, האם הקו הזה באמת הכרחי? האם לנהג לא מגיעה מנוחה? 3 שעות זמן נהיגה משוער ירושלים-חיפה עם המון תחנות בלי אפילו אפשרות ללכת לשירותים. באף מקום עבודה אין דבר כזה.
כן זה קו שימושי מאוד לפתח תקווה, הוד השרון, כפ"ס רעננה
שנוסעים לחיפה וירושלים, וגם בדרך. 2.5 כאשר אין עומסים. מניח שזאת לא העבודה היחידה שאין הפסקה ל3 שעות. הקו נחוץ
 

ArsaWhat

New member
אשמח לדעת באיזה עוד עבודה בנאדם לא יכול ללכת לשירותים 3 שעות

כן זה קו שימושי מאוד לפתח תקווה, הוד השרון, כפ"ס רעננה
שנוסעים לחיפה וירושלים, וגם בדרך. 2.5 כאשר אין עומסים. מניח שזאת לא העבודה היחידה שאין הפסקה ל3 שעות. הקו נחוץ
אשמח לדעת באיזה עוד עבודה בנאדם לא יכול ללכת לשירותים 3 שעות
 

846

Active member
יכול ללכת לשירותים בצומת רעננה או בת.מ נתניה למשל

אשמח לדעת באיזה עוד עבודה בנאדם לא יכול ללכת לשירותים 3 שעות
יכול ללכת לשירותים בצומת רעננה או בת.מ נתניה למשל
 

מנכל אחד

Active member
זאת בדיוק הסיבה שצריך לבטל את הקו הזה

כן זה קו שימושי מאוד לפתח תקווה, הוד השרון, כפ"ס רעננה
שנוסעים לחיפה וירושלים, וגם בדרך. 2.5 כאשר אין עומסים. מניח שזאת לא העבודה היחידה שאין הפסקה ל3 שעות. הקו נחוץ
זאת בדיוק הסיבה שצריך לבטל את הקו הזה
יוצא קו מירושלים לחיפה, לא בגלל שהוא שימושי לתושבי ירושלים אלא בשביל שיהיה שימושי לתושבי המרכז?
תפצל את הקו ותקבל קו יותר יעיל ויותר ממוקד בזמנים
בנובמבר 2018 הביקוש לקו הזה סביר בערך 40 נוסעים, שזה לא הרבה בשביל קו עם כל הרבה תחנות העלה והורדה.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר להחליף נהג בצומת רעננה

זאת בדיוק הסיבה שצריך לבטל את הקו הזה
יוצא קו מירושלים לחיפה, לא בגלל שהוא שימושי לתושבי ירושלים אלא בשביל שיהיה שימושי לתושבי המרכז?
תפצל את הקו ותקבל קו יותר יעיל ויותר ממוקד בזמנים
בנובמבר 2018 הביקוש לקו הזה סביר בערך 40 נוסעים, שזה לא הרבה בשביל קו עם כל הרבה תחנות העלה והורדה.
&nbsp
אפשר להחליף נהג בצומת רעננה
בקווי רכבת של 3 שעות באנגליה הצוות מתחלף בתחנות מפתח לאורך הקו. זה שומר על נהגים וכרטיסנים רעננים, ומצמצם את אזור הניוד שלהם כך שהם יכולים לעשות יותר נסיעות של שעה - שעה וחצי במקום להיות מוגבלים לנסיעת הלוך-חזור. אם יש עגלת מזון גם היא יכולה לרדת בתחנת ביניים עיקרית.
&nbsp
הרעיון שאוטובוס שייך לנהג מסויים (ששיאו באוטובוסים המקושטים) פוגע בסופו של דבר גם בנהגים.
 

מנכל אחד

Active member
אין לזה הצדקה. מערך מורכב

אפשר להחליף נהג בצומת רעננה
בקווי רכבת של 3 שעות באנגליה הצוות מתחלף בתחנות מפתח לאורך הקו. זה שומר על נהגים וכרטיסנים רעננים, ומצמצם את אזור הניוד שלהם כך שהם יכולים לעשות יותר נסיעות של שעה - שעה וחצי במקום להיות מוגבלים לנסיעת הלוך-חזור. אם יש עגלת מזון גם היא יכולה לרדת בתחנת ביניים עיקרית.
&nbsp
הרעיון שאוטובוס שייך לנהג מסויים (ששיאו באוטובוסים המקושטים) פוגע בסופו של דבר גם בנהגים.
אין לזה הצדקה. מערך מורכב
יש קווים אחרים בין חיפה לירושלים.
זה קו שמשמש למקטעים, האורך שלו גורם לזה שקשה לחזות את זמני ההגעה שלו.
קווים יותר קצרים - יותר אמינים.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
אני בד"כ לא מסכים איתך - אבל הפעם מסכים בהחלט

אין לזה הצדקה. מערך מורכב
יש קווים אחרים בין חיפה לירושלים.
זה קו שמשמש למקטעים, האורך שלו גורם לזה שקשה לחזות את זמני ההגעה שלו.
קווים יותר קצרים - יותר אמינים.
&nbsp
אני בד"כ לא מסכים איתך - אבל הפעם מסכים בהחלט
בשנת 2019 בואך 2020 אין שום היגיון בקו מאסף כזה בין ירושלים לחיפה. צריך לחלק אותו למקטעים קצרים והגיוניים יותר. שירות בין ירושלים לחיפה צריך להיות או ברכבת או בקווי אקספרס שנוסעים כל הדרך בכבישים מהירים, לא בקווים שעוצרים בכל כך הרבה תחנות בדרך.
 

Ccyclist

Well-known member
הקו הוא למעשה המסילה המזרחית.

אני בד"כ לא מסכים איתך - אבל הפעם מסכים בהחלט
בשנת 2019 בואך 2020 אין שום היגיון בקו מאסף כזה בין ירושלים לחיפה. צריך לחלק אותו למקטעים קצרים והגיוניים יותר. שירות בין ירושלים לחיפה צריך להיות או ברכבת או בקווי אקספרס שנוסעים כל הדרך בכבישים מהירים, לא בקווים שעוצרים בכל כך הרבה תחנות בדרך.
הקו הוא למעשה המסילה המזרחית.
המסלול מכסה אזורי תעשייה ממת"ם ועד איירפורט סיטי, והתפקיד שלו הוא חיבור ישיר יחסית בין מקומות על כביש 40 ו4 וכן לקטע שבכביש 2. יש את קו 950 שעושה את ה 60% הדרומי של הקו מירושלים עד נתניה והתחנות שלו זהות.
&nbsp
הרכבת במסילת החוף אינה משרתת את המסילה המזרחית. החצייה מתחנות הרכבת או מכבישים 2 ו 20 לאזור כבישים 40 ו 4 מצריכה תחבורה משלימה שתאריך את הנסיעה אף יותר.
&nbsp
אם יפצלו את הקו בצומת רעננה למשל, אז אי תיאום יאריך את הנסיעה בין איירפורט סיטי לאזור התעשייה ברעננה או בין ישובי כביש 4 מצפון לרעננה ואיירפורט סיטי.
&nbsp
אני מניח שאפשר לבטל את רוב הקו עם השקת המסילה המזרחית, אך יהיה צורך בחיבור בין ירושלים נבון לתעופה או לוד או חיבור תדיר ומהיר בין תחנות תעופה ונתב"ג (רק"ל פנימי כולל טרמינל 1 או הארכת הקו הסגול מטייסים דרומה) כדי שיהיה אפשר לבטל לחלוטין את הקישור האוטובוסי מירושלים לתעופה.
&nbsp
בבריטניה עיקר המערכת הבינעירונית שאני מכיר היא ברכבות, יש אוטובוסים מחוזיים וארציים אבל אלו מערכות שנחשבות איטיות ומשניות לעומת הרכבת למעט מקרים של גישור על פערים ברשת הרכבתית (החיבורים בין הית'רו לרכבות מדרום וממערב לה למשל). בלמעלה מעשור וחצי לא נסעתי באוטובוסים בינעירוניים בבריטניה יותר מפעמיים. בישראל לעומת זאת המערכת הרכבתית מצומצמת מאד והאוטובוסים ממלאים תפקידים למרחקים גדולים יותר. קו 947 שייך לקטגוריה הזו וכולי תקווה שעם פתיחת המסילה המזרחית הוא יעלם למעט קישור מקומי כפר יונה או בת חפר לנתניה.
&nbsp
 
לא בטוח שכיום יש צורך בקטע של הקו בין ירושלים לצומת אלעל

הקו הוא למעשה המסילה המזרחית.
המסלול מכסה אזורי תעשייה ממת"ם ועד איירפורט סיטי, והתפקיד שלו הוא חיבור ישיר יחסית בין מקומות על כביש 40 ו4 וכן לקטע שבכביש 2. יש את קו 950 שעושה את ה 60% הדרומי של הקו מירושלים עד נתניה והתחנות שלו זהות.
&nbsp
הרכבת במסילת החוף אינה משרתת את המסילה המזרחית. החצייה מתחנות הרכבת או מכבישים 2 ו 20 לאזור כבישים 40 ו 4 מצריכה תחבורה משלימה שתאריך את הנסיעה אף יותר.
&nbsp
אם יפצלו את הקו בצומת רעננה למשל, אז אי תיאום יאריך את הנסיעה בין איירפורט סיטי לאזור התעשייה ברעננה או בין ישובי כביש 4 מצפון לרעננה ואיירפורט סיטי.
&nbsp
אני מניח שאפשר לבטל את רוב הקו עם השקת המסילה המזרחית, אך יהיה צורך בחיבור בין ירושלים נבון לתעופה או לוד או חיבור תדיר ומהיר בין תחנות תעופה ונתב"ג (רק"ל פנימי כולל טרמינל 1 או הארכת הקו הסגול מטייסים דרומה) כדי שיהיה אפשר לבטל לחלוטין את הקישור האוטובוסי מירושלים לתעופה.
&nbsp
בבריטניה עיקר המערכת הבינעירונית שאני מכיר היא ברכבות, יש אוטובוסים מחוזיים וארציים אבל אלו מערכות שנחשבות איטיות ומשניות לעומת הרכבת למעט מקרים של גישור על פערים ברשת הרכבתית (החיבורים בין הית'רו לרכבות מדרום וממערב לה למשל). בלמעלה מעשור וחצי לא נסעתי באוטובוסים בינעירוניים בבריטניה יותר מפעמיים. בישראל לעומת זאת המערכת הרכבתית מצומצמת מאד והאוטובוסים ממלאים תפקידים למרחקים גדולים יותר. קו 947 שייך לקטגוריה הזו וכולי תקווה שעם פתיחת המסילה המזרחית הוא יעלם למעט קישור מקומי כפר יונה או בת חפר לנתניה.
&nbsp
לא בטוח שכיום יש צורך בקטע של הקו בין ירושלים לצומת אלעל
מירושלים לקרית שדה התעופה אפשר לנסוע ברכבת ובאוטובוס מנתב"ג לקרית שדה התעופה.
להערכתי אפשר לבטל את הקטע הזה.
ואת הקטע הארוך בין חיפה לנתב"ג צריך לפצל לשני מקטעים עם חפיפה ביניהם:
1) חיפה - צומת רעננה - זה יכול להיות קו 947 מעודכן
2) נתניה - נתב"ג - זה יכול להיות קו 950 מעודכן ודו-כיווני שייכנס לתוך נתב"ג
הפתרון לנסיעות בין נתניה, רעננה הוד השרון וכד' לירושלים טמון בקו 930 ובשילוב עם הרכבת מתל אביב או מנתב"ג.
 

rans778

New member
הגעה של תושבי פתח תקווה לירושלים

לא בטוח שכיום יש צורך בקטע של הקו בין ירושלים לצומת אלעל
מירושלים לקרית שדה התעופה אפשר לנסוע ברכבת ובאוטובוס מנתב"ג לקרית שדה התעופה.
להערכתי אפשר לבטל את הקטע הזה.
ואת הקטע הארוך בין חיפה לנתב"ג צריך לפצל לשני מקטעים עם חפיפה ביניהם:
1) חיפה - צומת רעננה - זה יכול להיות קו 947 מעודכן
2) נתניה - נתב"ג - זה יכול להיות קו 950 מעודכן ודו-כיווני שייכנס לתוך נתב"ג
הפתרון לנסיעות בין נתניה, רעננה הוד השרון וכד' לירושלים טמון בקו 930 ובשילוב עם הרכבת מתל אביב או מנתב"ג.
הגעה של תושבי פתח תקווה לירושלים
מפתח תקווה לחיפה יש ברירה אחרת.
לירושלים יש את 426 שהוא בעייתי מאוד.
נוסע בתוך העיר ואז מתעכב בתוך הדר גנים לא מעט.
ביקשתי להוסיף תחנה במחלף שערייה והדתיים כנראה מתנגדים.
על כל פנים, תושבי פתח תקווה חייבים אופציה נורמלית להגיע לירושלים.
בוא נהיה פיירים לרגע, גם לחיפה וגם לתל אביב יש גישה לא רעה בכלל לירושלים.
אבל מחלקים שונים בפ"ת למנף את הרכבת החדשה זה די סיוט.
אז איך אתה רוצה שפתח תקוואים יגיעו לירושלים ביעילות ובתדירות גבוהה?
כמובן לא מדבר כבר כל תושבי יהוד, שבשביל להגיע לרכבת צריכים להגיע לטרמינל 3.
&nbsp
 
מלבד 426 יש גם את 425 ויש גם את 401 ממחלף גהה וממחלף

הגעה של תושבי פתח תקווה לירושלים
מפתח תקווה לחיפה יש ברירה אחרת.
לירושלים יש את 426 שהוא בעייתי מאוד.
נוסע בתוך העיר ואז מתעכב בתוך הדר גנים לא מעט.
ביקשתי להוסיף תחנה במחלף שערייה והדתיים כנראה מתנגדים.
על כל פנים, תושבי פתח תקווה חייבים אופציה נורמלית להגיע לירושלים.
בוא נהיה פיירים לרגע, גם לחיפה וגם לתל אביב יש גישה לא רעה בכלל לירושלים.
אבל מחלקים שונים בפ"ת למנף את הרכבת החדשה זה די סיוט.
אז איך אתה רוצה שפתח תקוואים יגיעו לירושלים ביעילות ובתדירות גבוהה?
כמובן לא מדבר כבר כל תושבי יהוד, שבשביל להגיע לרכבת צריכים להגיע לטרמינל 3.
&nbsp
מלבד 426 יש גם את 425 ויש גם את 401 ממחלף גהה וממחלף
אלוף שדה (שם יש גם את 400).
425 נוסע בכביש 461 ביהוד.
אפשר להגביר את התדירות של 425 ו 426.
וממזרח פתח תקוה הדרך המהירה ביותר לירושלים תהיה כנראה להגיע לנתב"ג ומשם עם הרכבת.

פתח תקוה אינה סיבה שמצדיקה להשאיר את 947 כפי שהוא.
עד לפני כשנה - שנה וחצי היה קו 423 שנסע מהתחנה המרכזית בפ"ת דרך כביש 40 לירושלים בשעות הבוקר המוקדמות. הקו הזה בוטל כי לא היה בו צורך.
אם היה ביקוש שמצדיק קו תדיר בין פתח תקוה לירושלים שאינו 426 שמיועד בעיקר לאוכלוסיה החרדית, אז היה קיים קו כזה שנוסע דרך כבישים 471 ו-6.
 

rans778

New member
מצטער אבל זה ממש לא הגיוני

מלבד 426 יש גם את 425 ויש גם את 401 ממחלף גהה וממחלף
אלוף שדה (שם יש גם את 400).
425 נוסע בכביש 461 ביהוד.
אפשר להגביר את התדירות של 425 ו 426.
וממזרח פתח תקוה הדרך המהירה ביותר לירושלים תהיה כנראה להגיע לנתב"ג ומשם עם הרכבת.

פתח תקוה אינה סיבה שמצדיקה להשאיר את 947 כפי שהוא.
עד לפני כשנה - שנה וחצי היה קו 423 שנסע מהתחנה המרכזית בפ"ת דרך כביש 40 לירושלים בשעות הבוקר המוקדמות. הקו הזה בוטל כי לא היה בו צורך.
אם היה ביקוש שמצדיק קו תדיר בין פתח תקוה לירושלים שאינו 426 שמיועד בעיקר לאוכלוסיה החרדית, אז היה קיים קו כזה שנוסע דרך כבישים 471 ו-6.
מצטער אבל זה ממש לא הגיוני
זמן ממוצע של תושב פתח תקווה להגעה למחלף גהה בתחבורה ציבורית הוא חצי שעה.
ציר ז'בוטינסקי עמוס מאוד, המון פקקים. אפשר להגיד שמשמעותית יותר מציר כביש 40.
ומה שאתה עושה בעצם זה לנסוע מערבה כדי שאח"כ האוטובוס ייקח אותך דרום מזרחה.
קרי - נסיעה של אוטובוס ממחלף גהה לירושלים ארוכה יותר משמעותית מאשר נסיעה של אוטובוס ממחלף שערייה לירושלים.
אין בזה שום הגיון.
תזכור שריכוזי האוכלוסין הגדולים ביותר של פתח תקווה ממש לא קרובים למחלף גהה.
&nbsp
 
ולמחלף שעריה הם כן קרובים?

מצטער אבל זה ממש לא הגיוני
זמן ממוצע של תושב פתח תקווה להגעה למחלף גהה בתחבורה ציבורית הוא חצי שעה.
ציר ז'בוטינסקי עמוס מאוד, המון פקקים. אפשר להגיד שמשמעותית יותר מציר כביש 40.
ומה שאתה עושה בעצם זה לנסוע מערבה כדי שאח"כ האוטובוס ייקח אותך דרום מזרחה.
קרי - נסיעה של אוטובוס ממחלף גהה לירושלים ארוכה יותר משמעותית מאשר נסיעה של אוטובוס ממחלף שערייה לירושלים.
אין בזה שום הגיון.
תזכור שריכוזי האוכלוסין הגדולים ביותר של פתח תקווה ממש לא קרובים למחלף גהה.
&nbsp
ולמחלף שעריה הם כן קרובים?
אם הייתה הצדקה לקו כזה אז 423 לא היה מבוטל אלא הופך לקו תדיר שפועל לאורך כל שעות היום ובשני הכיוונים.
לבסס קו בין פתח תקוה לירושלים על קו שמתחיל בחיפה זה מה שממש לא הגיוני.
אם הביקוש מצדיק, אז שקו 950 יסע בשני הכיוונים בין נתניה לירושלים, אם כי גם הקו הזה די ארוך.
בין חיפה לנתניה ב-947 משך הנסיעה בדרך כלל נע בסביבות 40 דקות, כך שעיקר משך הנסיעה הינו בין נתניה לירושלים.
כיום קו שעושה מסלול כזה בין נתניה לירושלים זה קו אנכרוניסטי שהקיום שלו נובע רק משמרנות.

אם לדעתך יש ביקוש משמעותי שמצדיק קו בין פתח תקוה לירושלים דרך כביש 40, אז תבקש להחזיר את 423.
 

rans778

New member
יש הרבה פתרונות

ולמחלף שעריה הם כן קרובים?
אם הייתה הצדקה לקו כזה אז 423 לא היה מבוטל אלא הופך לקו תדיר שפועל לאורך כל שעות היום ובשני הכיוונים.
לבסס קו בין פתח תקוה לירושלים על קו שמתחיל בחיפה זה מה שממש לא הגיוני.
אם הביקוש מצדיק, אז שקו 950 יסע בשני הכיוונים בין נתניה לירושלים, אם כי גם הקו הזה די ארוך.
בין חיפה לנתניה ב-947 משך הנסיעה בדרך כלל נע בסביבות 40 דקות, כך שעיקר משך הנסיעה הינו בין נתניה לירושלים.
כיום קו שעושה מסלול כזה בין נתניה לירושלים זה קו אנכרוניסטי שהקיום שלו נובע רק משמרנות.

אם לדעתך יש ביקוש משמעותי שמצדיק קו בין פתח תקוה לירושלים דרך כביש 40, אז תבקש להחזיר את 423.
יש הרבה פתרונות
1) קודם כל כן, רוב התושבים הרבה יותר קרובים לציר כביש 40.
ואני לא מתכוון רק למחלף שערייה, אבל למרבית תושבי פתח תקווה יש אוטובוס שתוך רבע שעה מגיע לציר כביש 40 בדרך זו או אחרת. יכול להיות צומת סגולה, צומת גנים, גורדון, סירקין וכו' דרומה.
למשל - מהתחנה המרכזית הזמנית - קו 249 מגיע תוך 8 דק' בכל שעה לציר כביש 40.
למחלף גהה אין שום סיכוי, ובבקרים גם לא ברבע שעה.
אפילו תושבי כפר גנים ג' אם יקחו קו 64 יגיעו לצומת סירקין תוך מקס' 15 דק'.
למחל, גהה בטח שלא, ולא בטוח שלבר אילן, ששם בכל מקרה זה סרט לעבור לצד השני של כביש 4.
&nbsp
לגבי פיצול הקו, או שיהיה קו נוסף מפתח תקווה לירושלים - קודם כל יש את 426 שמתעקשים להעביר אותו בתוך שכונות.
אתה בעצם אומר, תן ל-947 לעשות דרך ישירה יותר ותקים קו אחר.
קו נוסף זה עלות, ובהתחשב בזה שהוא צריך להיות גם בתדירות של 947, זה קו מאוד יקר שנוסע קילומטראז' בתדירות של 2-3 פעמים בשעה.
מודה שלא כ"כ מכיר את 423, אולי הוא היה לפני שהגעתי לפתח תקווה, אבל כל קו נוסף זה עלות.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
אני לא אומר לתת ל-947 לעשות דרך ישירה יותר

יש הרבה פתרונות
1) קודם כל כן, רוב התושבים הרבה יותר קרובים לציר כביש 40.
ואני לא מתכוון רק למחלף שערייה, אבל למרבית תושבי פתח תקווה יש אוטובוס שתוך רבע שעה מגיע לציר כביש 40 בדרך זו או אחרת. יכול להיות צומת סגולה, צומת גנים, גורדון, סירקין וכו' דרומה.
למשל - מהתחנה המרכזית הזמנית - קו 249 מגיע תוך 8 דק' בכל שעה לציר כביש 40.
למחלף גהה אין שום סיכוי, ובבקרים גם לא ברבע שעה.
אפילו תושבי כפר גנים ג' אם יקחו קו 64 יגיעו לצומת סירקין תוך מקס' 15 דק'.
למחל, גהה בטח שלא, ולא בטוח שלבר אילן, ששם בכל מקרה זה סרט לעבור לצד השני של כביש 4.
&nbsp
לגבי פיצול הקו, או שיהיה קו נוסף מפתח תקווה לירושלים - קודם כל יש את 426 שמתעקשים להעביר אותו בתוך שכונות.
אתה בעצם אומר, תן ל-947 לעשות דרך ישירה יותר ותקים קו אחר.
קו נוסף זה עלות, ובהתחשב בזה שהוא צריך להיות גם בתדירות של 947, זה קו מאוד יקר שנוסע קילומטראז' בתדירות של 2-3 פעמים בשעה.
מודה שלא כ"כ מכיר את 423, אולי הוא היה לפני שהגעתי לפתח תקווה, אבל כל קו נוסף זה עלות.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אני לא אומר לתת ל-947 לעשות דרך ישירה יותר
לדרך הישירה יותר יש קווים אחרים כבר - 940 ו 930.

כיום לקו כמו 947 בין חיפה לירושלים אין זכות קיום וגם החלופה שלו בין נתניה לירושלים בעייתית. הקו הזה צריך להיות מפוצל.
ואין בהכרח הצדקה שחלופה תדירה שפועלת כל שעות היום בין השרון ופתח תקוה לירושלים תהיה ללא החלפה. החלפה בנתב"ג זו חלופה ראויה.

המצב היום הן מבחינת החלופות הקיימות והן מבחינת מצב התנועה בכבישים לא מצדיק קו כמו 947.
אם משווים את 947 היום לאפילו רק לפני כעשור, ההבדל גדול מבחינת התנועה בדרך.
נתניה שונה, כביש 4 בשרון שונה, הוד השרון שונה, כביש 40 בין הוד השרון לצומת אל על שונה.
לא כל מה שהיה מתאים לפני שנים מתאים גם היום.

423 היה קיים מפ"ת לירושלים בבוקר עד לפני כשנה - שנה וחצי, הרבה אחרי שהגעת לפתח תקוה.
אגב, לא צריך לעבור לצד השני של כביש 4 בבר אילן. 64 מגיע למחלף אלוף שדה.

בקשר לפתח תקוה - ירושלים: אם יש ביקוש מספיק אז יש הצדקה לקו 423, אם אין ביקוש שמצדיק את 423, אז 947 מחיפה ודאי אינו החלופה הראויה.
ואם 947 הוא הסיבה לאי קיום 423, אז זה ודאי לא לטובת תושבי פתח תקוה שצריכים להגיע לירושלים.

יש גבול לעירוב שימושים שניתן להעמיס על קו אחד. קו 947 כיום עבר את הגבול הזה. הקו הזה מחייב פיצול וכבר אי אפשר להדביק את הקטע הצפוני שלו ואת הקטע הדרומי שלו לקטע המרכזי שלו.
התאונה אתמול התרחשה בכביש איטי יחסית במהירות 60 קמ"ש. בקטעים הצפוני והדרומי אוטובוסים בקו הזה מגיעים גם ל 90-100 קמ"ש. 90-100 קמ"ש אחרי נהיגה של יותר משעתיים ללא מנוחה...
 

rans778

New member
המשך

אני לא אומר לתת ל-947 לעשות דרך ישירה יותר
לדרך הישירה יותר יש קווים אחרים כבר - 940 ו 930.

כיום לקו כמו 947 בין חיפה לירושלים אין זכות קיום וגם החלופה שלו בין נתניה לירושלים בעייתית. הקו הזה צריך להיות מפוצל.
ואין בהכרח הצדקה שחלופה תדירה שפועלת כל שעות היום בין השרון ופתח תקוה לירושלים תהיה ללא החלפה. החלפה בנתב"ג זו חלופה ראויה.

המצב היום הן מבחינת החלופות הקיימות והן מבחינת מצב התנועה בכבישים לא מצדיק קו כמו 947.
אם משווים את 947 היום לאפילו רק לפני כעשור, ההבדל גדול מבחינת התנועה בדרך.
נתניה שונה, כביש 4 בשרון שונה, הוד השרון שונה, כביש 40 בין הוד השרון לצומת אל על שונה.
לא כל מה שהיה מתאים לפני שנים מתאים גם היום.

423 היה קיים מפ"ת לירושלים בבוקר עד לפני כשנה - שנה וחצי, הרבה אחרי שהגעת לפתח תקוה.
אגב, לא צריך לעבור לצד השני של כביש 4 בבר אילן. 64 מגיע למחלף אלוף שדה.

בקשר לפתח תקוה - ירושלים: אם יש ביקוש מספיק אז יש הצדקה לקו 423, אם אין ביקוש שמצדיק את 423, אז 947 מחיפה ודאי אינו החלופה הראויה.
ואם 947 הוא הסיבה לאי קיום 423, אז זה ודאי לא לטובת תושבי פתח תקוה שצריכים להגיע לירושלים.

יש גבול לעירוב שימושים שניתן להעמיס על קו אחד. קו 947 כיום עבר את הגבול הזה. הקו הזה מחייב פיצול וכבר אי אפשר להדביק את הקטע הצפוני שלו ואת הקטע הדרומי שלו לקטע המרכזי שלו.
התאונה אתמול התרחשה בכביש איטי יחסית במהירות 60 קמ"ש. בקטעים הצפוני והדרומי אוטובוסים בקו הזה מגיעים גם ל 90-100 קמ"ש. 90-100 קמ"ש אחרי נהיגה של יותר משעתיים ללא מנוחה...
המשך
1) אין לי בעיה שזה יהיה מפוצל.
אבל הפיצול מן הסתם יפגע בתושבי השרון שירצו להגיע לירושלים.
הם יגיעו לפתח תקווה ואז ייאלצו לחכות בהחלפה X זמן, וסבירות גבוהה שזה יהיה מעל 5-10 דק' כיוון שאין הרבה אופציות.
&nbsp
2) הכניסה לנתניה מיותרת ומטופשת. צריך לדאוג לנהג להפסקה של 10 דק' בתחנת דלק, זה יהיה הרבה יותר אפקטיבי.
&nbsp
3) 423 רק בבוקר זה לא מספיק. אנשים זקוקים להגיע לירושלים במגוון שעות.
&nbsp
4) לגבי 64 אלוף שדה, אוי ואבוי. אתה יודע איזו דרך חתחתים זו בבוקר לעלות לאלוף שדה ולהיכנס למסוף, לעומת לקחת אוטובוס על כביש 4 שפשוט ממשיך הלאה? יש שם כאוס בבוקר.
ברור שכביש 4 מבלי לעלות לאלוף שדה וכמובן שכביש 40 הרבה יותר טוב.
&nbsp
5) מאיפה אתה יודע שהכביש הזה 60 קמ"ש?
כשיש ירוק בצומת בדק אנשים נוסעים שם 100 קמ"ש כ-ו-ל-ם.
התאונה ארעה בכניסה לבח"א 27. ממש קרוב לצומת בדק, אחרי צומת הטייסים.
&nbsp
6) מבחינתי הפתרון הוא תחלופת נהגים באמצע הדרך.
לשם כך לא חייבים להחליף אוטובוס אגב.
&nbsp
&nbsp
 
פורסם שהמהירות של האוטובוס בזמן התאונה הייתה 60 קמ"ש

המשך
1) אין לי בעיה שזה יהיה מפוצל.
אבל הפיצול מן הסתם יפגע בתושבי השרון שירצו להגיע לירושלים.
הם יגיעו לפתח תקווה ואז ייאלצו לחכות בהחלפה X זמן, וסבירות גבוהה שזה יהיה מעל 5-10 דק' כיוון שאין הרבה אופציות.
&nbsp
2) הכניסה לנתניה מיותרת ומטופשת. צריך לדאוג לנהג להפסקה של 10 דק' בתחנת דלק, זה יהיה הרבה יותר אפקטיבי.
&nbsp
3) 423 רק בבוקר זה לא מספיק. אנשים זקוקים להגיע לירושלים במגוון שעות.
&nbsp
4) לגבי 64 אלוף שדה, אוי ואבוי. אתה יודע איזו דרך חתחתים זו בבוקר לעלות לאלוף שדה ולהיכנס למסוף, לעומת לקחת אוטובוס על כביש 4 שפשוט ממשיך הלאה? יש שם כאוס בבוקר.
ברור שכביש 4 מבלי לעלות לאלוף שדה וכמובן שכביש 40 הרבה יותר טוב.
&nbsp
5) מאיפה אתה יודע שהכביש הזה 60 קמ"ש?
כשיש ירוק בצומת בדק אנשים נוסעים שם 100 קמ"ש כ-ו-ל-ם.
התאונה ארעה בכניסה לבח"א 27. ממש קרוב לצומת בדק, אחרי צומת הטייסים.
&nbsp
6) מבחינתי הפתרון הוא תחלופת נהגים באמצע הדרך.
לשם כך לא חייבים להחליף אוטובוס אגב.
&nbsp
&nbsp
פורסם שהמהירות של האוטובוס בזמן התאונה הייתה 60 קמ"ש
אני נוסע הרבה ב-64 וכן אני יודע.
איזה קו לירושלים בכביש 4 ממשיך הלאה? 402? אם 402, אז כבר עדיף 426.

הכניסה לנתניה של 947 ממש לא מיותרת ומטופשת. זה היעוד של הקטע הצפוני של הקו - חיבור בין נתניה לחיפה. למעשה רוב הנוסעים בקטע הצפוני אלה נוסעים בין נתניה לחיפה.
לכתוב שהכניסה לנתניה מיותרת ומטופשת נובע מחוסר היכרות של דפוסי הנסיעה בקו הזה.

הכניסה הזו לנתניה הרבה יותר מוצדקת ומבוקשת מהקישור של הקו הזה בין פתח תקוה לירושלים.

לקטע בין נתניה לחיפה של הקו הזה אין כיום חלופות ראויות מכיוון שאין רכבות ישירות בין נתניה לחיפה.
גם לנסיעות בין צומת רעננה וכביש 4 באזור השרון לבין חיפה אין חלופה ראויה (921 אינו חלופה ראויה).
לעומת זאת, לנסיעות בין השרון ופתח תקוה לירושלים יש חלופות.

לכן את הקטע בין צומת רעננה לחיפה של הקו הזה חייבים לשמר כפי שהוא.

תחלופת נהגים לא אפקטיבית בקו הזה מכיוון שאי אפשר לדעת מתי האוטובוס יגיע לתחנת ההחלפה.
הפתרון היחיד זה פיצול הקו, גם אם הקו המפוצל בקטע הדרומי יסע עד ירושלים ולא עד נתב"ג, רק שבמקרה כזה מסלול כזה שמתחיל בנתניה ומסתיים בירושלים ולהיפך לא ממש יפתור את הבעייתיות של הקו.
 

rans778

New member
אין חלופה

פורסם שהמהירות של האוטובוס בזמן התאונה הייתה 60 קמ"ש
אני נוסע הרבה ב-64 וכן אני יודע.
איזה קו לירושלים בכביש 4 ממשיך הלאה? 402? אם 402, אז כבר עדיף 426.

הכניסה לנתניה של 947 ממש לא מיותרת ומטופשת. זה היעוד של הקטע הצפוני של הקו - חיבור בין נתניה לחיפה. למעשה רוב הנוסעים בקטע הצפוני אלה נוסעים בין נתניה לחיפה.
לכתוב שהכניסה לנתניה מיותרת ומטופשת נובע מחוסר היכרות של דפוסי הנסיעה בקו הזה.

הכניסה הזו לנתניה הרבה יותר מוצדקת ומבוקשת מהקישור של הקו הזה בין פתח תקוה לירושלים.

לקטע בין נתניה לחיפה של הקו הזה אין כיום חלופות ראויות מכיוון שאין רכבות ישירות בין נתניה לחיפה.
גם לנסיעות בין צומת רעננה וכביש 4 באזור השרון לבין חיפה אין חלופה ראויה (921 אינו חלופה ראויה).
לעומת זאת, לנסיעות בין השרון ופתח תקוה לירושלים יש חלופות.

לכן את הקטע בין צומת רעננה לחיפה של הקו הזה חייבים לשמר כפי שהוא.

תחלופת נהגים לא אפקטיבית בקו הזה מכיוון שאי אפשר לדעת מתי האוטובוס יגיע לתחנת ההחלפה.
הפתרון היחיד זה פיצול הקו, גם אם הקו המפוצל בקטע הדרומי יסע עד ירושלים ולא עד נתב"ג, רק שבמקרה כזה מסלול כזה שמתחיל בנתניה ומסתיים בירושלים ולהיפך לא ממש יפתור את הבעייתיות של הקו.
אין חלופה
שוב, אין חלופה ראויה בין פתח תקווה לירושלים.
בשביל תושבי אם המושבות ונווה גן וגם מרכז העיר, להגיע לאלוף שדה כדי לנסוע לירושלים זה בלתי מתקבל על הדעת, מצטער מאוד.
אם זו תהיה החלופה, אף אחד לא ישתמש בה.
להבדיל מהנתנייתים שיכולים לצאת למחלף נתניה, שזו ממילא הדרך לחיפה, ולקחת אוטובוס לחיפה.
&nbsp
לגבי החלפת נהגים, ניתן לשער בדיוק מסויים מתי פחות או יותר יגיע האוטובוס לתחנת ההחלפה. אז הנהג יקבל עוד חצי שעה משכורת.
הוא גם יודע מראש פחות או יותר מתי האוטובוס מגיע ע"פ ה-GPS, כך שאין בעיה.
&nbsp
 
למעלה