דיון על טיפטרוניק

fire 10

New member
דיון על טיפטרוניק

שלום רב. בקרוב אני אקבל C5 2007. כידוע לי, ברכב יש גיר אוטומט וטיפטרוניק. רציתי לדעת קצת מתי משתמשים בטיפטרוניק ואיך לנצל אותו נכון. האם הוא מיועד גם לנסיעה בשטחים משיוריים? ולהתחלת נסיעה? או רק לירידות (כדי לבלום את הרכב) ולעליות (כוח)? ולפי מה שהבנתי הגיר טיפטרוניק מכיל 4 הילוכים. איך זה בדיוק משתלב? אם אני משתמש בטיפטרוניק לירידות בלבד או עליות אני מבין, אבל אם הוא גם למישור, והאוטו נוסע במהירות ומצריך חמישי? מה קורה? ובנוסף,אם יש לכם חוות דעת על הרכב בנושאים אחרים אשמח לקבל. תודה רבה מראש.
 

פרטנר

New member
טיפטרוניק

זוהי בסך הכל אפשרות קביעה ידנית של ההילוך. התיבה האוטומטית בעלת 4 הילוכים (נניח) ו"מוח" התיבה מחליט מתי להעלות או להוריד את ההילוך ע"פ תיכנות מוקדם ובהתאם לצורת הנהיגה. הטיפטרוניק מאפשר התערבות הנהג בהחלטה למרות שישנן תיבות שיעלו או יורידו הילוך כשנדרש אף אם הנהג קיבע הילוך בצורה ידנית. השינוש בטיפטרוניק הוא בעיקר בירידות\ עליות או במיצוי טוב יותר של ביצועי המנוע (גם התיבה יודעת לעשות זאת באופן עצמאי). לסיכום- לא תחליף לגיר ידני, למשועממים מהגיר האוטומטי ה"רגיל" וסביר שלא לאורך זמן. לגבי הסיטרואן- רכב מצויין.
 

enigo

New member
לא סתם שעשוע

הטפטרוניק מאפשר לבחור מבין 2-3 הילוכים אפשריים באותו מצב. בד"כ הגיר יבחר בהילוך הגבוה ביותר, ועם הלחיצה על דוושת הגז יבצע קיק דאון - זה לוקח זמן, במיוחד במנועי טורבו דיזל. הטיפטרוניק מאפשר להוריד הילוך מראש לקראת תמרון ההאצה העתידי (שאתה, כנהג יודע עליו, אבל הגיר לא). נכון, אפשר לעשות את זה גם עם מסילה משוננת וכפתור OD, אבל זה פחות נוח.
 

adiryosef

New member
אז רגע אני רוצה להבין משהו.

אם אני מעביר את הגיר למצב m (טיפט'),זה אומר שהגיר עדיין עובד על מצב אוטומט? זה לא כמו ידני שאני מעלה את ההילוך מתי שאני רוצה ואיך שאני רוצה?
 

enigo

New member
משתנה ממכונית למכונית

בהתאם לתוכנה ששם היצרן. אבל זה לא משנה את העובדה שמדובר בגיר אוטומטי - פלנטרי עם ממיר מומנט.
 

פרטנר

New member
לרוב הנהגים מהירות תגובת הקיקדאון

תהיה מהירה משימוש ידני בטיפטרוניק. דבר נוסף: בתיבות מסויימות בהם התיבה במצב ידני אינה מתערבת (ומעלה הילוך למשל) ישנה ,לדעתי, סכנה מסויימת -במצב עקיפה לדוגמא כשהנהג מאיץ את הרכב וההלוך "נגמר" . בתנאי לחץ זה עלול להיות רע.
 

enigo

New member
נהגים עם בעיות מוטוריות קשות שכאלו

עדיף שלא יהיו על הכביש... לנהג יש יתרון אחד עצום ובלתי ניתן לגישור על פני המוח של תיבת ההילוכים, משוכלל, חכם ומהיר ככל שיהיה - הוא יודע מה הוא מתכוון לעשות, המחשב יכול רק לנחש.
 
למעלה