דיון - כיסאולוגיה או אידיאולוגיה?

very VIP

New member
דיון - כיסאולוגיה או אידיאולוגיה?

אהלן, רציתי לפתוח דיון כמה שיותר מעמיק בנושא - כיסאולוגיה או אידיאולוגיה. נתחיל בחבר הכנסת היקר אופיר פינס, שאני אישית מעריך מאוד. מהתבטאויותיו של פינס בתקשורת ניתן לראות שבנוגע ליחסי דת ומדינה והיחס לחרדים, הוא מחזיק בדעות הדומות לדעותיה של מפלגת שינוי. מה גם, שלרוב איננו מתבטא בנושאי כלכלה, בטחון והסדרי שלום וכו'. עכשיו השאלה היא- האם אופיר פינס איננו מתאים למפלגת שינוי? או באופן יותר כללי- האם ח"כ שהולך ומצטרף למפלגה גדולה, במטרה להשפיע,, בעוד שבמפלגה קטנה כמו למשל שינוי או מרצ השפעתו תהיה אפסית, האם זוהי אידיאולוגיה או כיסאולוגיה? מה בעצם מגדיר כיסאולוגיה בעינכם? איך ניתן להגיד את אולמרט כמי שרק רוצה לשומר על הכיסא? במה זה בא לידי ביטוי?
 
אורן לפי דעתי זאת כיסאולוגיה

ח"כ שמתאים למפלגה קטנה והולך לעבודה או לליכוד מפני שהן מפלגות גדולות זאת כיסאולוגיה מאחר שהוא רוצה מקום בכנסת. אם באמת יש לאותו ח"כ יכולת להשפיע שיצטרף למפלגה קטנה שבאמת קרובה לדעות שלו ושם יעשה ככל יכולתו על מנת להשפיע. לגבי פינס עושה רושם שהוא אידיאולוג אמיתי הוא עזב את הממשלה למרות שהעבודה נשארה למרות שאני לא מבין מדוע אינו חוזר הרי ישראל ביתנו פרשה וזאת הסיבה שהוא עזב. רוב התבטאויותיו לגבי החרדיםם בסדר למרות שהוא הצביע בעד הצעת החוק לצנזור אתרים וזה מאוד מפריע לי
 

very VIP

New member
אבל בוא נסתכל על זה ככה

אם ההצעה לביטול חוק טל של פינס שעלתה לפני מס' ימים הייתה עוברת, באופן היפותטי, הרי שאם הוא היה חבר שינוי לעולם ההצעה לא הייתה עולה אפילו בכנסת.
 
קראתי את מה שרשמת

ועדיין אני חולק על דעתך הצעות כגון: ביטול חוק טל לא יעברו לא רלוונטי מאיזו מפלגה אתה. אולי הצצעות אחרות החרדים היו מצביעים מפני נגד אם הוא היה משינוי מתוך פחד מהרבנים ולא באמת מתוך מחשבה שהחוק גרוע. לעומת זאת אם פינס מהעבודה אז לחוקים אחרים יש סיכוי לעבור. חוקים בעלי משמעות לא יעברו וזה מה שחשוב
 

very VIP

New member
זאת הייתה דוגמא

הנושא החשוב הוא שהצעות ממפלגת שינוי או מרצ בעלות סיכוי אפסי לעבור, אבל מצד שני אם הן באות ממפלגה גדולה החברה בממשלה יש להן סיכוי גבוה יותר לעבור.
 

timeless1

New member
אתה צודק באופן תיאורטי בלבד.

המציאות מלמדת שוודא המפלגות הגדולות הן שלרוב בוחרות להתצמד לכסא העור ו"למכור" את ציבור בוחריהן [בכל נושא שהוא ] תמורת המשך ישיבה בקולואציה ויישום עקרונות שהם לא בהכרח תומכים בו.
 

very VIP

New member
כמובן שבנושא כזה או אחר

שבו מפלגה "מוכרת" את ציבור בוחריה זוהי כיסאולוגיה, אבל מה לגבי מצבו של רוה"מ?
 

timeless1

New member
מצבו של ראש הממשלה לא טוב יותר.

לראשי הממשלה השונים יש נטיה לרצות לשרוד במקור הכוח הזה כמה שיותר זמן, ולעזאזל התוצאות שלהם. בסופו של דבר, ראש הממשלה, בשיטה שלהו, הוא יו"ר המפלגה הגדולה של הכנסת, זה הכל.
 
היו מקרים

לפעמים הח"כים מצביעים נגד הצעות בשל היותו של ח"כ מסויים ממפלגה יריבה. גם מפללגות גדולות לא יכולות להעביר כל הצעת חוק. לכל מפלגה יש סיכוי ואף פעם אסור לזלזל
 
למעלה