דיווח שוטף לשייטי מרינה הרצלייה - מס' 2

מטש1

New member
דיווח שוטף לשייטי מרינה הרצלייה - מס' 2

בקשה ממנהל הפורום : המידע לא מבקש תגובה, אבל כמו בדיווח הקודם חשוב שיישאר נעוץ כדי שייקראו אותו כמה שיותר שייטים. כמובן שתגובות ייענו.
קישורים למיניהם הורדו כדי לעמוד בתקנות הפורום.
בתודה מראש
מטש


לשייטים ולשייטות שבוע טוב

אנו מקיימים פגישות שוטפות עם יו"ר החברה לפיתוח התיירות מר יוהונתן יעקובוביץ' ועם נציגי המרינה בנושאים השונים, ועד כה זכינו לשיתוף פעולה ענייני ומקצועי ואנו מודים על כך.
בימים האחרונים הגשנו סדרה של מסמכי עמדה בכל נושא, אנו מצפים לקבל מענה, ובהתאם לכך נמשיך בפגישות ובשיחות עם הנציגים הרלוונטים ככל שיידרש.

הנושאים שעלו :
המחירים והחיובים במרינה :
קיימנו פגישה בה העלינו את הסתייגויותינו מהעלאת המחירים האחרונה, ומכך שבעצם מחירי המרינה עולים בכל שנה מעל למדד (בכל חודש מתקיימת הצמדה לעליות המדד וכאשר יש ירידות במדד המחיר לא מוצמד) אנו לא רואים הצדקה להעלאת המחירים האחרונה בעיקר לאור הנתונים על הבזבזנות שנעשתה בשנים האחרונות באירועים והשקעות שאינם קשורים במרינה.
הגשנו למרינה מסמך השוואות מחירים למרינות אחרות, כמו כן את החיובים המבוצעים בפועל במספנה ובשירותים אחרים הניתנים לשייטים, חלקם דברים שהיו בעבר בסל העגינה והיום מחויבים בנפרד. דגש רב שמנו על העלמת הזיכויים שהיו נהוגים בעבר, כדוגמת הזיכוי למפליגים לתקופות ארוכות.הבענו את הסתייגותנו משיטת חיובי כרטיס האשראי, ושלטעמנו אין לחייב מהכרטיס אשראי כל חיוב ללא אישור מראש לכל חיוב בנפרד.
המסמך הועבר להתייחסות היו"ר ונציגי המרינה .
מבנה אספנה יבשה במרינה
גם כאן התקיימה פגישה ושיתוף פעולה ראוי לציון בה העלינו את עמדתנו לגבי המבנה ואלו עיקרי הדברים העולים מדוח שאבי זלמנוביץ' הכין בנושא לאחר למידה מעמיקה של המסמכים והתכניות:
בשטח המספנה מוקם מבנה של שטח של כ 1000 מטר רבוע בהיטל, המבנה מיועד לאחסנה יבשה של כלי שייט מנועיים קטנים, (לטענתם לא יאוכסנו אופנועי ים) המבנה מיועד להכיל כ 100 כלי שיייט. כהגדרתו ברישומים "מבנה לאכסון סירות בקומות" במבנה יותקן מתקן אכסון לכלי שייט בקומות שיוטענו ויפרקו אחת אחת על ידי מלגזה גדולה וייחודית שתצטרך שטחי תנועה ותמרון במספנה.
מה הבעיה שלנו עם המבנה החדש :
1. המבנה נבנה על שטח המספנה שיועדה לשרת את 800 העוגנים במרינה, המבנה לוקח חלק משמעותי משטחי המספנה ומצמצם את שטחי האספנה שגם כך צפופים לעיתים עד אפס מקום.
2. אספנה יבשה מוצגת לשייטי המרינה כפתרון למצוקת העגינה, אנו לא סבורים כי המבנה יאוכלס על ידי עוגנים במרינה, מרבית אם לא כל הספינות במרינה לא מיועדות ולא מתאימות לעגינה בקומות וככל הנראה הנהנים מהמבנה יהיו בעלי כלי שייט קטנים, סירות סקי וכדומה. אילו סירות שלא מתאימות לים תיכון, מופעלות על מנועי בנזין עם כל הסכנות הנובעות מכך ולטעמנו לא מתאימות לתמהיל המרינה בהרצלייה.
3. אנו סבורים כי המבנה עלול להיות "פיל לבן" שלא יאוכלס בקלות אם בכלל, ועל כן ייתכן שעוד יום אחד נמצא את עצמנו עם מתקן לאכסון אפנועי ים במרינה על חשבון שטחי אספנת כלי שייט
4. העלות העצומה של בניית המבנה מגיעה מתקציב החברה לפיתוח התיירות, ואנו כצפוי משלמים את החשבון.
5. המבנה אם יאוכלס עלול להכיל עוד 100 כלי שייט, שינועו במרינה ויגבירו את העומס על הכניסה והיציאה, ועוד 175 מטר בשלוש קומות של משרדים, כל אילו בימי העומס עלולים לצרוך עוד 300 מקומות חניה, ואילו כידוע – אין , ולא תוכננו למבנה ולמשתמשים בו.
6. לא תוכננו שירותים בקומת הקרקע לבאי המספנה, דבר שייצור עומס בלתי ראוי על השירותים הקיימים במספנה ומשרתים את העוגנים בכל הרציפים המערביים ובבריכה המרכזית. אילו שירותים שגם היום, אינם כבוד גדול.
אנו פועלים על מנת לשנות את התמהיל המתוכנן למבנה, מתוך העיקרון שהמבנה צריך לשרת את 800 הספינות העוגנות במרינה. ותכנונו ישתלב באופייה של המרינה ובצרכים שעשויים להתפתח מבנייתו.

תקנות המעגנות
הגשנו את עמדתנו הכתובה ליו"ר הדירקטוריון ולסגנית ראש העיר הגב מאיה כץ, מתוך כוונה להגיע לעמדה משותפת שאותה נציג בפני ועדת חוק חוקה ומשפט בכנסת.

הסכם העגינה
עם הכנס תוקפן של תקנות המעגנות, המסדירות בחוק את חובות המרינה וחובות השייטים, יש כאמור צורך בשינוי מהותי של הסכם העגינה עליו אנו חותמים מול המרינה, עו"ד צור עציון מנבחרי נציגות השייטים הכין נייר עקרונות להסכם עגינה שיכיל את החובות וזכויות השייטים מצד אחד ומצד שני את חובות וזכויות המרינה כנגד. ההסכם בא להסדיר באופן הוגן ושקוף את ההתקשרות בין השייטים למרינה.

חניה לשייטים
אנו חרדים למצוקת החניה, גם בסופ"ש האחרון הונחו עשרות אם לא מאות קנסות על כלי רכב ברחבי המרינה, אנו קוראים מכאן ליו"ר הדירקטוריון ולסגנית ראש העיר הגב מאיה כץ לפעול לביטול הקנסות, ולהסדרה מהירה של פתרונות לחניות לשייטים בלבד.
בטיחות במרינה וכיבוי אש
אנו עדים להיערכות מחודשת של המרינה בנושא הבטיחות וכיבוי האש, ביקשנו ואנו עדיין מצפים לפרסום דוח על השריפה האחרונה שהתקיימה במרינה, ועל הנחיות לשייטים ולבעלי הספינות כיצד לנהוג במצבי חירום.

בכל הקשור לשיתופי פעולה בקידום פעילות השייט במרינה, אנו בתחושה כי חל שינוי מהותי בגישתה של החברה לפעילות שייט במרינה, ואנו נמשיך לתת את חלקנו על מנת שיהיה כאן שמח.

אנא הרגישו חפשי לכתוב לנו תגובות לכל האמור, אנא הרגישו חפשי לפנות אלינו בכל דבר ועיניין

לשרותכם,

בברכה
נציגות השייטים בהרצלייה


עשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק של שייטי הרצליה - לחצו כאן

אנא העבירו את הקישור הזה לחבריכם השייטים על מנת שיצטרפו לרשימת המיילינג שלנו
 
למעלה