אביתר777777777777777
New member
הנה הכתבה מהעיתון הארץ הבוקר:
תאונה בדרום: טעות של נהג קטר גרמה לירידת קרונות מהפסים מאת ענת ג'ורג'י רכבת משא שנסעה במוצאי שבת מבאר שבע לכיוון דרום התנגשה, באזור תל-נגילה שבנגב, עם אוטם המסילה (שמסמן את סוף המסילה ונועד לעצור את תנועת הרכבת). כתוצאה מההתנגשות, ירדו מהפסים אחד הקרונות והקטר, ונטו על צדם. חברת "רכבת ישראל", מפעילת הרכבת, לא דיווחה על התאונה למשרד התחבורה או למשטרה. ממלא מקום מנכ"ל "רכבת ישראל", יוסי מור, אישר את התרחשות התאונה, ואמר כי מדובר בתקלה שנבעה משיקול דעת שגוי של נהג הקטר. מור אמר כי בעקבות מימצאים ראשוניים של ועדה פנימית, הוחלט על השעיית הנהג. הוא הוסיף כי הרכבת לא נשאה חומרים מסוכנים. לדבריו, מאחר שלא היו נפגעים בתאונה לא היה צורך לדווח לגורם מחוץ ל"רכבת ישראל", ולכן בהתאם לנהלים הועבר דיווח לדירקטוריון החברה בלבד. ברכבת שנפגעה היו 13 קרונות, ועליהם מכולות עמוסות סחורה. הרכבת הגיעה לסוף המסילה במהירות גבוהה, ונבלמה בעוצמה על ידי אוטם המסילה. מעוצמת ההתנגשות פגע קרון משא באחורי הקטר. הקרון ירד מהפסים ונטה על צידו, והמכולה שעליו נפרצה והתנגשה בקטר, שירד גם הוא מהפסים. בעקבות ההתנגשות ספג הקטר פגיעות ומעיכות משני צידיו, נבקע מיכל דלק, ומערכות החשמל של הקטר נפגעו. בימים שלאחר ההתנגשות, העבירה "רכבת ישראל" בהדרגה את הקרונות והקטרים הפגועים והשלמים למקומות שונים בארץ.
הנה הכתבה מהעיתון הארץ הבוקר:דיווח ראשון על התאונה:
אחרי 6 ימים דווח היום לראשונה בעיתון "הארץ" על התאונה בתל נגילה קישור לכתבה. שימו לב שכבר במשפט הפתיחה מופיעה טעות בכוון.
תאונה בדרום: טעות של נהג קטר גרמה לירידת קרונות מהפסים מאת ענת ג'ורג'י רכבת משא שנסעה במוצאי שבת מבאר שבע לכיוון דרום התנגשה, באזור תל-נגילה שבנגב, עם אוטם המסילה (שמסמן את סוף המסילה ונועד לעצור את תנועת הרכבת). כתוצאה מההתנגשות, ירדו מהפסים אחד הקרונות והקטר, ונטו על צדם. חברת "רכבת ישראל", מפעילת הרכבת, לא דיווחה על התאונה למשרד התחבורה או למשטרה. ממלא מקום מנכ"ל "רכבת ישראל", יוסי מור, אישר את התרחשות התאונה, ואמר כי מדובר בתקלה שנבעה משיקול דעת שגוי של נהג הקטר. מור אמר כי בעקבות מימצאים ראשוניים של ועדה פנימית, הוחלט על השעיית הנהג. הוא הוסיף כי הרכבת לא נשאה חומרים מסוכנים. לדבריו, מאחר שלא היו נפגעים בתאונה לא היה צורך לדווח לגורם מחוץ ל"רכבת ישראל", ולכן בהתאם לנהלים הועבר דיווח לדירקטוריון החברה בלבד. ברכבת שנפגעה היו 13 קרונות, ועליהם מכולות עמוסות סחורה. הרכבת הגיעה לסוף המסילה במהירות גבוהה, ונבלמה בעוצמה על ידי אוטם המסילה. מעוצמת ההתנגשות פגע קרון משא באחורי הקטר. הקרון ירד מהפסים ונטה על צידו, והמכולה שעליו נפרצה והתנגשה בקטר, שירד גם הוא מהפסים. בעקבות ההתנגשות ספג הקטר פגיעות ומעיכות משני צידיו, נבקע מיכל דלק, ומערכות החשמל של הקטר נפגעו. בימים שלאחר ההתנגשות, העבירה "רכבת ישראל" בהדרגה את הקרונות והקטרים הפגועים והשלמים למקומות שונים בארץ.