דיווח: סעודיה מאחורי חיסול מורנייה

דיווח: סעודיה מאחורי חיסול מורנייה

דיווח: סעודיה מאחורי חיסול מורנייה
נכתב ע"י: עידן יוסף, צבי נצי"ב

סוכנות ידיעות אירנית מדווחת כי כמה ממדינות ערב מנסות לעכב את פרסום הדוח של צוות החקירה הסורי * ההערכה: החיסול - נקמה על פיצוץ מגדלי חובאר


ערב הסעודית עומדת ככל הנראה מאחורי חיסול עימאד מורנייה. כך עולה מהדלפות מהדוח שהגיעו לידי סוכנות הידיעות האירנית פארס. הדיווח מסתמך על סוכנות אק"י האיטלקית, ומצטט גורמים עלומי-שם האומרים שסוריה עיכבה את פרסום דוח החקירה בשל לחץ מצד כמה מדינות ערביות.

סוכנות פארס, המזוהה עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג´אד, טוענת כי צוות החקירה הסורי אמור היה לפרסם את החלטתו עוד בטרם נפתחה ועידת הפסגה של הליגה הערבית בדמשק ב-30-29 במרס. הסוכנות הפרסית דיווחה ש"לחץ של ממשלת כווית שכנע את דמשק לעכב את הפרסום עד לאחר סיום ועידת הפסגה".

דחייה נוספת בפרסום נגרמה בעקבות לחץ סעודי, מאחר שהדוח כנראה מאשים את סעודיה באחריות להתנקשות. על-פי הדיווח, אישה סורית, ששימשה סוכנת חשאית עבור סוכנות הריגול הסעודית ופעלה בדמשק, רכשה שתי מכוניות ששימשו סוכנים חשאים ישראלים לביצוע החיסול.

סוכנות פארס מצטטת מקורות יודעי דבר הטוענים שסורים, פלשתינים וירדנים היו מעורבים בארגון ה"התקפה" שבעקבותיה חוסל רב-המחבלים. המקורות טוענים שהמעורבים בחיסול מתגוררים עם משפחותיהם בדירות בכפר סאסה הנמצא בפרוור של דמשק, וזאת כדי לא לעורר חשד.

הם הוסיפו שבנדר אל סולטן, שגריר ערב הסעודית לשעבר בוושינגטון, הוא שהורה לחסל את מורנייה, ובריאד הוחלט לבצע את ההתנקשות כנקמה על פיצוץ מגדלי חובאר בסעודיה בשנת 1996. בפיגוע נפגע מתחם דירות בו שוכנו אנשי חיל האוויר האמריקני. כתוצאה מן הפיצוץ נהרגו 19 חיילים אמריקנים ונפצעו 371.

קבוצה בשם "חיזבאללה אל חיג´אז" נטלה בזמנו אחריות לפיגוע, שבמהלכו נהרסו שישה גושי בניינים במתחם באמצעות מכונית נפץ. מאחורי הפיגוע עמד מורנייה.

"פארס" אמרה שקטאר וכווית מנסות לתווך בין סוריה לסעודיה בעניין חקירת ההתנקשות במורנייה, כך שהדוח לא יכלול שום מידע, ולו ברמז, לאחריות סעודיה לרצח.
 

Obisidian

New member
מה זה משנה מי הרג אותו

בסוף רק אנחנו אנו שנחטוף על זה ...
 

dreamer5555

New member
ניסיון של איראן לחמם את העולם הערבי

ולפגוע במדינות היציבות.
 
למעלה