דיווח - הפעלת גיבוש לשישה ילדים מכיתה א'

irisgh

New member
דיווח - הפעלת גיבוש לשישה ילדים מכיתה א'

טוב, אז היום היה היום הגדול, ואכן באו החברים ויצא מאוד נחמד. למי שמעניין, להלן העדכון: נוכחים - 6 ילדים בכיתה א' ואח בן 4.5 שהתשתתף עד שהתעייף. 2 מבוגרים. הפעילות לא הייתה תפורה לפי נושא (כי לא יצא לי. דווקא התעניינתי בשעות הסיפור, אבל לא מצאתי את הספרים, והייתי עסוקה מדי לחפש). אז החלטתי לתפור את הכל ביחד באופן אחר כדי שתהיה לילדים שזקוקים למסגרת, מוטיבציה להחזיק מעמד עד הסוף. קניתי 'טושי קסם' (10 ש"ח) ופנקסים פשוטים (1 ש"ח לפנקס). לכל ילד עשיתי פנקס עם שמו, ורשמתי בו בחמשת הדפים הראשונים אות בכל דף בטוש בלתי נראה, כך שביחד נוצרה המילה (במנוקד) ה - פ - ת - ע - ה . בסוף כל משימה כל ילד צבע דף, והתגלתה לו אות. כך עד שבסוף היום התגלתה המילה כולה, שאז הם אכן קיבלו הפתעה.. המשימות היו ברובם סביב אוכל: 1. הכנת פיצות אישיות: פיתה, קטשופ למי שרוצה למרוח, גבינת עמק מגורדת לפזר, ומי שרצה עיטר בזיתים ועגבניות. בסיום המשימה הועברו הפיצות לתבנית והוכנסו לתנור. (התנור פעל כל היום על 180 מעלות). 2. הוצאתי שתי חלות בצק (חלות מוקפאות אך מוכנות לאפיה, של מאפית גידרון, שהונחו בתבנית על השיש בבוקר - להתפחה), צבעי מאכל ומכחולים. הילדים צבעו את החלות ונהנו מכך מאוד. החלות נראות מצחיקות מאוד (אבל למען האמת, בסוף האפייה, הן נראו בכל זאת בעיקר שחומות ופחות צבעוניות). בתם העבודה הזו הפיצות כבר היו מוכנות והם אכלו כרצונם. בינתיים החלות נכנסו לתנור. 3. הכנת בורקסים: קניתי בצק עלים חתוך מראש לריבועים (יש כזה, וזה מאוד נוח לסוג עבודה כזה), אצבעות מוצרלה, ונקניקיות. כל ילד הכין לעצמו 1-2 בורקסים מגילגול בצק העלים סביב הנקניקייה או סביב אצבע הגבינה. שמתי בתבנית משומנת. כשהחלה יצאה הבורקסים נכנסו. 4. מעבר לעבודת יצירה אחרת בסלון - סוף סוף משהו שלא קשור לאוכל (-: כל ילד עשה עבודת יצירה מ playmaiz. החומר המדובר מאוד יקר, אבל נוח ולא מלכלך. בנוסף, למי שעובד הרבה, אפשר לקנות את החבילה הענקית (100 ש"ח), וזה מספיק להמון המון המון זמן וחברים. בנוסף כדאי לקנות את המשטחים. כל ילד קיבל חצי משטח ובנה עליו. בהחלט נהנו. 5. מעט משחק חופשי בחדר הילדים - שהתחיל כפיתרון לעניין שחלק מהילדים רצו ליצור עוד ועוד ולאחרים נמאס. התחיל נחמד אבל די מהר עבר לריבים בין הבנים לבנות, אז לקחתי את הבנות לעניין הבא, ולאחר דקות ספורות הזמנתי גם את הבנים. 6. הכנת קינוח: קניתי בצק פריך מרודד, וחילקתי פיסה לכל ילד. בבית יש לנו המון תבניות-חיתוך להכנת עוגיות בצק (רובם מבצק משחק כזה או אחר. גם בצורות לב וכד' וגם בצורות חיות שונות, רכבת, וכד'), ומערוך. הילדים יצרו צורות כרצונם. את העוגיות הם עיטרו בעזרת: נטפי שוקולד (שוקולד צ'יפ לעוגות), סוכריות קטנות שמשמשות לעיטור עוגות (אפשר לקנות בנפרד, אבל קניתי חבילה שיש בה כמה מסוגים שונים). אפשר להוסיף גם את צבעי המאכל של קודם, אבל הפעם לא הוספתי. כשהעוגיות נכנסו לתנור, הילדים קיבלו את המנה העיקרית שהכינו קודם לכן (בורקס וחלה) לאכול, והיו מאוד מרוצים ממעשי ידיהם. את העוגיות הם קיבלו כבר בשקית הבייתה.. הילדים מאוד נהנו, ביקשו להישאר עוד, ואמרו שזה היה 'היום גיבוש הכי כייפי'. גם אני נהניתי. בעיקר בזכות זה שאת הליכלוך במטבח השארתי לאבא לחסל.. מסקנה: בהתחלה היה נראה שהם נהנים מהחברה ולא צריכים הפעלה. אבל די מהר מסתבר שבקלות מתעוררים מתחים (לקחו לי, עשו לי..), כך שזה שהיה כל הזמן מה לעשות, ומוטיבציה להמשיך הלאה, היה חשוב. מסקנה מס' 2: ילדים אכן מאוד אוהבים לשחק באוכל. ולהכין את האוכל של עצמך, תוך הזדמנות לביטוי יצירתי, זה בהחלט מעניין אותם.
 
playmais - מעין "במבה" ליצירה

צבעוני, עשוי מתירס ואינו רעיל (אבל גם כמובן לא מיועד לאכילה!). ניתן להדביק את החתיכות אחת לשניה וליצור כל מיני דברים. יקר. אני ראיתי ערכות שלהם ברשת סטימצקי.
 
למעלה