דיווחים שונים

מצב
הנושא נעול.
לתחנה יש פוטנציאל ובלי קשר ה"הופ זה קפץ" נכון

אני מבין. פשוט זה לא היה כחלק מתוכנית החומש
עד שהתערבו קצת והופ זה קפץ לתוכנית החומש.

השאלה היא האם זה יבוא על חשבון משהו אחר (2016 זה דיי קרוב) או שזה יהיה בנוסף?

לכך התכוונתי בהאם באמת יש צורך בעוד תחנת רכבת בנתניה אך אני מבין מדבריך שבהחלט יש לתחנה שכזו פוטנציאל גבוה.

אני גם מניח שלא כל הרכבות תעצורנה בכל התחנות.
לתחנה יש פוטנציאל ובלי קשר ה"הופ זה קפץ" נכון
וזה כבר קשור לפוליטיקה.
השר כץ הוא שר מאוד פוליטי ויש לו לא מעט החלטות שנגועות בפוליטיקה, למשל ההחלטה הפופוליסטית האחרונה שלו להעניק לתושבי שדרות עוד 3 חודשי חינם.

אין ספק למשל שתחנת זכרון יעקב צריכה להיות בעדיפות גבוהה יותר מתחנה שלישית לנתניה, אבל על משקל "יש דרג ויש זרג" - יש מקורבים ויש מרוחקים (בהקשר הפוליטי, לא הגיאוגרפי).
לא סתם ההודעה על תחנת הרכבת בנתניה יצאה מהשר עצמו.
 

amit1270

New member
תחנה כזאת היא "כסף קטן" יחסית לתכנית הפיתוח

אני מבין. פשוט זה לא היה כחלק מתוכנית החומש
עד שהתערבו קצת והופ זה קפץ לתוכנית החומש.

השאלה היא האם זה יבוא על חשבון משהו אחר (2016 זה דיי קרוב) או שזה יהיה בנוסף?

לכך התכוונתי בהאם באמת יש צורך בעוד תחנת רכבת בנתניה אך אני מבין מדבריך שבהחלט יש לתחנה שכזו פוטנציאל גבוה.

אני גם מניח שלא כל הרכבות תעצורנה בכל התחנות.
תחנה כזאת היא "כסף קטן" יחסית לתכנית הפיתוח
 

Rubim88

New member
אם כבר השאלה היא למה

הנה הפוסט המלא בנושא>>>
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=712961098748128&id=128393563871554&stream_ref=10

*פתוח גם למי שלא רשום בפייסבוק*

התקשורת בהחלט עוזרת לקדם נושאים, ללא צל של ספק. אבל האם באמת יש כזה צורך בתחנת רכבת ספיר נתניה? מה כל כך רע בתחנת בית יהושוע (מלבד זה שמוניות שי לי עדיין דיי שולטות בה ביד רמה). בוודאי שזה יהיה מעולה שתהיינה רכבות שתעצורנה באיזור התעשיה, אבל מה עם זמן הנסיעה שיתארך לו עוד... האם באמת כל 2-3 קילומטרים צריכה להיות תחנת רכבת כבדה? האם לעיר בסדר גודל של נתניה יש צורך ב3 תחנות רכבת (למרות שבית יהושוע היא תחנת המושבים והקיבוצים, כולם יודעים שהיא מששמת לא מעטים מתושבי נתניה או אנשים שצריכים להגיע לנתניה).

אין דבר כזה ראשת עיר. ההגדרה כאן היא לא לפי המין של בעל התפקיד, אלא הראש של העיר, הראש של הממשלה. כפי שבמפת מדינת ישראל הראש הוא אצבע הגליל ואילת היא כפות הרגליים.
אם כבר השאלה היא למה
צריך את תחנת בית יהושע, עיר בגודלה של נתניה(במיוחד עיר שמשתרעת לאורך כמה 8 ק"מ) אפילו צריכה 3 תחנות(פרבריות) בדומה למקובל בעולם.
 

olli3

New member
מנהל
כי אז כל המושבים יתנקזו לתוך נתניה...

אם כבר השאלה היא למה
צריך את תחנת בית יהושע, עיר בגודלה של נתניה(במיוחד עיר שמשתרעת לאורך כמה 8 ק"מ) אפילו צריכה 3 תחנות(פרבריות) בדומה למקובל בעולם.
כי אז כל המושבים יתנקזו לתוך נתניה...
והרבה מתושבי המושבים משתמשים ברכבת, גם ככה אין שום מקום חניה בחניון הרכבת כבר ב7:30 בבוקר. וגם ככה יש קווי תח"צ שמקשרים את הומשבים בצורה יעילה למדיי אל תחנת הרכבת וממנה. תחתוך את בית יהושוע, והכל יכנס לתוך נתניה או שאנשים יחזרו לנסוע ברכב פרטי למרכז כי זה יהיה ארוך מידי עבורם להגיע לנתניה.
 

Rubim88

New member
השאלה לא באה להביע חוסר צורך

כי אז כל המושבים יתנקזו לתוך נתניה...
והרבה מתושבי המושבים משתמשים ברכבת, גם ככה אין שום מקום חניה בחניון הרכבת כבר ב7:30 בבוקר. וגם ככה יש קווי תח"צ שמקשרים את הומשבים בצורה יעילה למדיי אל תחנת הרכבת וממנה. תחתוך את בית יהושוע, והכל יכנס לתוך נתניה או שאנשים יחזרו לנסוע ברכב פרטי למרכז כי זה יהיה ארוך מידי עבורם להגיע לנתניה.
השאלה לא באה להביע חוסר צורך
אלא מיקום לא אופטימלי שלה(במיוחד כשמדברים עכשיו על תחנה נוספת בא"ת ספיר), היה עדיף שהייתה מוקמת 1200 מטר צפונית יותר - למשתמשים מהמושבים זה לא היה משנה דבר..
 

olli3

New member
מנהל
הפקק היומי שם גם ככה לא קטן, זה היה משנה.

השאלה לא באה להביע חוסר צורך
אלא מיקום לא אופטימלי שלה(במיוחד כשמדברים עכשיו על תחנה נוספת בא"ת ספיר), היה עדיף שהייתה מוקמת 1200 מטר צפונית יותר - למשתמשים מהמושבים זה לא היה משנה דבר..
הפקק היומי שם גם ככה לא קטן, זה היה משנה.
 

Rubim88

New member
רק לי נראה הגיוני שעדיף שתחנה תהיה

הפקק היומי שם גם ככה לא קטן, זה היה משנה.
רק לי נראה הגיוני שעדיף שתחנה תהיה
קרובה יותר לאזור תעשייה גדול ועיר גדולה מאשר לכמה מושבים וקיבוצים?
 
לא מדובר רק בכמה מושבים קיבוצים

רק לי נראה הגיוני שעדיף שתחנה תהיה
קרובה יותר לאזור תעשייה גדול ועיר גדולה מאשר לכמה מושבים וקיבוצים?
לא מדובר רק בכמה מושבים קיבוצים
קודם כל מדובר גם בתושבי דרום נתניה שמשתמשים בתחנת בית יהושע.
כמו כן תחנת בית יהושע משרתת ישובים עירוניים מתפתחים כמו אבן יהודה, קדימה, תל מונד שראוי להתייחס אליהם כאל גוש עירוני.
את הקירבה היתירה בין התחנה המתוכננת לתחנת בית יהושע היה אפשר לפתור על ידי תכנון התחנה החדשה צפונית למיקום המתוכנן.
כך התחנה החדשה הייתה יכולה לשרת גם את אזורי המגורים המתפתחים של מזרח נתניה ואת האיצטדיון החדש, כמו גם אזורי מגורים הנמצאים ממול ממערב לכביש 2, בנוסף לאזור התעשיה "ספיר" וכן היה יורד קצת עומס מתחנת נתניה הותיקה שהנגישות אליה לא אופטימלית והיא משרתת חוץ מאת רוב תושבי נתניה גם את תושבי כפר יונה (שהיא כבר עיר) ופרדסיה שהיא עוד יישוב עירוני מתפתח.
לכן, בהחלט יש מקום לתחנת בית יהושע ואת התחנה החדשה היה עדיף למקם קצת צפונה יותר.
 

Rubim88

New member
לתושבי דרום נתניה עדיף שהתחנה תהיה 1200

לא מדובר רק בכמה מושבים קיבוצים
קודם כל מדובר גם בתושבי דרום נתניה שמשתמשים בתחנת בית יהושע.
כמו כן תחנת בית יהושע משרתת ישובים עירוניים מתפתחים כמו אבן יהודה, קדימה, תל מונד שראוי להתייחס אליהם כאל גוש עירוני.
את הקירבה היתירה בין התחנה המתוכננת לתחנת בית יהושע היה אפשר לפתור על ידי תכנון התחנה החדשה צפונית למיקום המתוכנן.
כך התחנה החדשה הייתה יכולה לשרת גם את אזורי המגורים המתפתחים של מזרח נתניה ואת האיצטדיון החדש, כמו גם אזורי מגורים הנמצאים ממול ממערב לכביש 2, בנוסף לאזור התעשיה "ספיר" וכן היה יורד קצת עומס מתחנת נתניה הותיקה שהנגישות אליה לא אופטימלית והיא משרתת חוץ מאת רוב תושבי נתניה גם את תושבי כפר יונה (שהיא כבר עיר) ופרדסיה שהיא עוד יישוב עירוני מתפתח.
לכן, בהחלט יש מקום לתחנת בית יהושע ואת התחנה החדשה היה עדיף למקם קצת צפונה יותר.
לתושבי דרום נתניה עדיף שהתחנה תהיה 1200
מטר צפונה - כך היא תהיה קרובה יותר אליהם. בשביל כל הישובים האחרים זה השינוי לא קריטי. ושוב זה לא אומר שלא צריכה להיות עוד תחנה צפונית יותר, למעשה גם המיקום של התחנה הצפונית גם לא אופטימאלי והייתה קרובה לכביש 57.
כך אמור להראות המצב אילולא היה תכנון עם ראייה כוללת לטווח הארוך..
 
כן, אבל אז כבר מדובר לא בבניית תחנה אחת, אלא

לתושבי דרום נתניה עדיף שהתחנה תהיה 1200
מטר צפונה - כך היא תהיה קרובה יותר אליהם. בשביל כל הישובים האחרים זה השינוי לא קריטי. ושוב זה לא אומר שלא צריכה להיות עוד תחנה צפונית יותר, למעשה גם המיקום של התחנה הצפונית גם לא אופטימאלי והייתה קרובה לכביש 57.
כך אמור להראות המצב אילולא היה תכנון עם ראייה כוללת לטווח הארוך..
כן, אבל אז כבר מדובר לא בבניית תחנה אחת, אלא
בבניית 3 תחנות חדשות.
כאן יש משמעות גדולה לכסף.
שתי התחנות כבר קיימות הרבה שנים והרבה לפני שנתניה הגיע לגודל הנוכחי שלה, ואף אחד לא יבנה כעת 3 תחנות חדשות בנתניה. גם התחנה השלישית היא "פרוטקציה" שלא הייתה מתוכננת להיבנות כבר עתה.
 

Rubim88

New member
לא טענתי שצריך לבנות

כן, אבל אז כבר מדובר לא בבניית תחנה אחת, אלא
בבניית 3 תחנות חדשות.
כאן יש משמעות גדולה לכסף.
שתי התחנות כבר קיימות הרבה שנים והרבה לפני שנתניה הגיע לגודל הנוכחי שלה, ואף אחד לא יבנה כעת 3 תחנות חדשות בנתניה. גם התחנה השלישית היא "פרוטקציה" שלא הייתה מתוכננת להיבנות כבר עתה.
לא טענתי שצריך לבנות
כתבתי "אילולא היה תכנון עם ראייה כוללת לטווח הארוך", מכיוון שזהו לא המצב בארץ - לפחות לא בעבר/הווה נשאר רק להסתפק במצב העכשיו או להמציא מכונת זמן..
 
אני בספק אם כאשר בנו את תחנת נתניה היה אפשר

לא טענתי שצריך לבנות
כתבתי "אילולא היה תכנון עם ראייה כוללת לטווח הארוך", מכיוון שזהו לא המצב בארץ - לפחות לא בעבר/הווה נשאר רק להסתפק במצב העכשיו או להמציא מכונת זמן..
אני בספק אם כאשר בנו את תחנת נתניה היה אפשר
לצפות את מצבה בשנת 2014.
האם אתה יכול לומר היום שהמיקום של תחנת רכבת כלשהי יתאים בוודאות גם למצב בעוד 50 או 100 שנה?
גם לתכנון עם ראיה כוללת לטווח הארוך יש מגבלות.
 

Rubim88

New member
למה צריך לצפות את מצבה?

אני בספק אם כאשר בנו את תחנת נתניה היה אפשר
לצפות את מצבה בשנת 2014.
האם אתה יכול לומר היום שהמיקום של תחנת רכבת כלשהי יתאים בוודאות גם למצב בעוד 50 או 100 שנה?
גם לתכנון עם ראיה כוללת לטווח הארוך יש מגבלות.
למה צריך לצפות את מצבה?
הרי כשהקימו אותה בעולם נעו רכבות הרבה שנים לפני והכל היה ידוע - לא מדובר על הימור או משהו כזה. הבעיה היחידה איתה שהיא קצת רחוקה מכביש 57, ובכך פחות נגישה לתושבי האזור. אם הייתה תוכניות תחבורה משולבת לטווח ארוך זה היה נמנע.
אם תחנה מוקמה במיקום נכון בהווה אין שום סיבה שהמיקום שלה לא יתאים בעוד 100 שנה(אגב לא מתכננים לטווח כזה - זה מוגזם) מכיוון שמרכזי תחבורה הם חלק ממעצבי ההתיישבות. מה שכן יכול להיות לאחר טווח זמן כזה שגידול באזור ההתיישבות ידרוש תחנות נוספות או הוספת מסילות נוספות - מה ששוב מחזיר אותנו לנושא של תכנון ארוך טווח.
 

olli3

New member
מנהל
והיא לא נגישה לנכים בכניסה המזרחית שלה.

למה צריך לצפות את מצבה?
הרי כשהקימו אותה בעולם נעו רכבות הרבה שנים לפני והכל היה ידוע - לא מדובר על הימור או משהו כזה. הבעיה היחידה איתה שהיא קצת רחוקה מכביש 57, ובכך פחות נגישה לתושבי האזור. אם הייתה תוכניות תחבורה משולבת לטווח ארוך זה היה נמנע.
אם תחנה מוקמה במיקום נכון בהווה אין שום סיבה שהמיקום שלה לא יתאים בעוד 100 שנה(אגב לא מתכננים לטווח כזה - זה מוגזם) מכיוון שמרכזי תחבורה הם חלק ממעצבי ההתיישבות. מה שכן יכול להיות לאחר טווח זמן כזה שגידול באזור ההתיישבות ידרוש תחנות נוספות או הוספת מסילות נוספות - מה ששוב מחזיר אותנו לנושא של תכנון ארוך טווח.
והיא לא נגישה לנכים בכניסה המזרחית שלה.
 

Rubim88

New member
הכוונה בבעיה יחידה היא בבעיות שקשורות למיקום

והיא לא נגישה לנכים בכניסה המזרחית שלה.
הכוונה בבעיה יחידה היא בבעיות שקשורות למיקום
שלה ולא בעיות שנובעות מהמבנה של התחנה או בעיות אחרות שלא קשורות ישירות למיקום.
 

noga ke

New member
בהחלט צריך תחנה כזאת

הנה הפוסט המלא בנושא>>>
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=712961098748128&id=128393563871554&stream_ref=10

*פתוח גם למי שלא רשום בפייסבוק*

התקשורת בהחלט עוזרת לקדם נושאים, ללא צל של ספק. אבל האם באמת יש כזה צורך בתחנת רכבת ספיר נתניה? מה כל כך רע בתחנת בית יהושוע (מלבד זה שמוניות שי לי עדיין דיי שולטות בה ביד רמה). בוודאי שזה יהיה מעולה שתהיינה רכבות שתעצורנה באיזור התעשיה, אבל מה עם זמן הנסיעה שיתארך לו עוד... האם באמת כל 2-3 קילומטרים צריכה להיות תחנת רכבת כבדה? האם לעיר בסדר גודל של נתניה יש צורך ב3 תחנות רכבת (למרות שבית יהושוע היא תחנת המושבים והקיבוצים, כולם יודעים שהיא מששמת לא מעטים מתושבי נתניה או אנשים שצריכים להגיע לנתניה).

אין דבר כזה ראשת עיר. ההגדרה כאן היא לא לפי המין של בעל התפקיד, אלא הראש של העיר, הראש של הממשלה. כפי שבמפת מדינת ישראל הראש הוא אצבע הגליל ואילת היא כפות הרגליים.
בהחלט צריך תחנה כזאת
לכל תושבי עיר ימים, פולג ונורדואו אין גישה תחבורתית לתחנה בבית יהושוע.
המוניות שולטות ביד רמה באזור הזה ולמי שרוצה להגיע לתחנה באוטובוס הדרך היחידה היא לקחת קו לתחנה המרכזית ומשם קו נוסף.
משמע לפחות שעה נסיעה, כשהתחנה נמצאת עשר דקות נסיעה מהאזורים האלו.

אם תהיה תחנה בספיר זה מאוד יקל על כל תושבי השכונות האלו.
נכון שיכלו לפתור את הבעיה פשוט באמצעות קו אוטובוס יעיל לתחנה המרכזית, אבל נו.
 

olli3

New member
מנהל
יש גם את קו 640 מאיזורים אלו לרכבת בית יהושוע

בהחלט צריך תחנה כזאת
לכל תושבי עיר ימים, פולג ונורדואו אין גישה תחבורתית לתחנה בבית יהושוע.
המוניות שולטות ביד רמה באזור הזה ולמי שרוצה להגיע לתחנה באוטובוס הדרך היחידה היא לקחת קו לתחנה המרכזית ומשם קו נוסף.
משמע לפחות שעה נסיעה, כשהתחנה נמצאת עשר דקות נסיעה מהאזורים האלו.

אם תהיה תחנה בספיר זה מאוד יקל על כל תושבי השכונות האלו.
נכון שיכלו לפתור את הבעיה פשוט באמצעות קו אוטובוס יעיל לתחנה המרכזית, אבל נו.
יש גם את קו 640 מאיזורים אלו לרכבת בית יהושוע
 

FiReBall

New member
חבל שלא בנו אותה ביחד עם האצטדיון...

כץ: המכרז להקמת תחנת רכבת חדשה בנתניה יפורסם
"
שר התחבורה: תחנת הרכבת "ספיר" תשפר את הנגישות התחבורתית לנתניה באופן משמעותי ותביא למינוף של אזור התעסוקה החשוב של העיר

בשורה טובה לתושבי נתניה והסביבה, משרד התחבורה ורכבת ישראל יפרסמו מחר (יום חמישי) מכרז להקמת תחנת רכבת חדשה, באזור התעשיה ספיר בנתניה. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

תחנת הרכבת "ספיר" שתוקם על מסילת החוף, כוללת הקמת טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים בשטח של כ-3,800 מ"ר, מערך דרגנועים ומעליות, הנגישות גם לנכים, גישה לתחבורה ציבורית ומגרשי חנייה "חנה וסע" ל-650 כלי רכב. מבנה התחנה יהיה בשטח כולל של כ-600 מ"ר.

השר כץ ציין כי העבודות להקמת התחנה יחלו בתוך מספר חודשים והיא צפוייה להחנך במהלך שנת 2016. עלות הקמת התחנה נאמדת בכ-70 מיליון שקלים. לדברי כץ, התחנה תשרת את תושבי האזור וכן את עובדי אזור התעשיה קרית ספיר ותושבי דרום העיר.

שר התחבורה ציין כי הוא מיחס חשיבות רבה להקמת תחנת הרכבת בעיר גדולה וחשובה כמו נתניה. "תחנת הרכבת תשפר את הנגישות התחבורתית לנתניה באופן משמעותי ותביא למינוף של אזור התעסוקה החשוב של העיר", הוסיף כץ.

התחנה החדשה צפוייה להשתלב בעתיד במערך היסעים נרחב המתוכנן באזור, הכולל בין השאר תחנות של קווי ה-BRT (מערכת הסעת המונים), מרכז תחבורה גדול, מבנים ומוסדות ציבור.
"
______________________________________________________________________________________________
"שר התחבורה ציין כי הוא מיחס חשיבות רבה להקמת תחנת הרכבת בעיר גדולה וחשובה כמו נתניה. "תחנת הרכבת תשפר את הנגישות התחבורתית לנתניה באופן משמעותי ותביא למינוף של אזור התעסוקה החשוב של העיר", הוסיף כץ."

ואני שואל את השר כץ: איזו חשיבות אתה מייחס לקישור עיר קצת יותר גדולה מנתניה לתחנות הרכבת שלה?
חבל שלא בנו אותה ביחד עם האצטדיון...
...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה