דיווחים שונים

מצב
הנושא נעול.
עוד דיווח אופטימי מאד - הפעם על קו 13 בת"א


דיווחים שונים
עוד דיווח אופטימי מאד - הפעם על קו 13 בת"א

עליתי על 13 בשעה 8:22 מרכבת האוניברסיטה לכיוון קרית חינוך, והופתעתי לגלות שהאוטובוס הגיע מבן יהודה כמעט מלא בישיבה. הנסיעה בוצעה באוטובוס רגיל שבצד שמאל שלו יש רק מושב אחד בכל שורה, ורוב המושבים היו מלאים. רוב האנשים ירדו בשער הראשי של האוניברסיטה, להערכתי ירדו שם לפחות 15 איש.
 
נערי השוליים והתחבורה הציבורית בביתר עילית

דיווחים שונים
נערי השוליים והתחבורה הציבורית בביתר עילית
משבר נערי השוליים מחריף. דיווח מלפני שעה
אוטובוס בקוו 225 מהר נוף לביתר, וכן קוו 293 מירושלים לביתר, סמוך לשעה 8:20 בערב, הורידו נוסעים במחסום הכניסה לביתר, ולא בתחנות, מחשש לזריקות אבנים של נערי שוליים בביתר. הדיווח התקבל מהנוסעים שנאלצו להיטלטל רגלית או להמתין לאוטובוס נוסף שיקח אותם לבתיהם. האם צפוי חלילה טרור נגד אוטובוסים בתוך ביתר??? לא בחוסאן, אלא בתוך העיר ביתר?!
הסיפור מתחיל שבועיים קודם. משיחה שערכנו עם כמה נהגים עולה התמונה הבאה: הרב פנחס כהן בתפקידו כאחראי טיפול בנוער הנושר בביתר, הגיע להסכם בע"פ עימם. (כל זאת לפי גירסת הנהגים בע"מ) עד הראשון לחודש הנוכרי הנוכחי, נערי שוליים מסויימים קיבלו נסיעות חינם ככל אשר יחפצו. כלומר סע ככל יכולתך בתנאי שלא תפריע. לאחר שפקע ההסכם הבלתי כתוב, החלו התנכלויות לנהגי האוטובוס כולל זריקות אבנים. אם עד לאחרונה הנהגים נאלצו לנסוע כרגיל בעל כורחם מחשש שיפוטרו צצה בעיה נוספת. כמנהג הרבה חברות בארץ, הם התאגדו במסגרת ששומרת על זכויותיהם ב"הסתדרות". כך שכבר לא כל כך פשוט לאיים עליהם עוד בפיטורין כבעבר! בקיצור, נוצרה בעיה שכרגע אין לה פיתרון. כל זה רק בגלל שרובינשטיין החליט על רקע אישי להעביר מתפקידו את הרב פנחס כהן. עובדתית, בתקופת הרב פנחס כהן היה שקט בביתר. תושבי ביתר שואלים: האם אנו עומדים בפני טרור חדש???

http://betarbitnufa.blogspot.co.il/2014/03/blog-post_384.html?m=1
 
כץ: המכרז להקמת תחנת רכבת חדשה בנתניה יפורסם

דיווחים שונים
כץ: המכרז להקמת תחנת רכבת חדשה בנתניה יפורסם
"
שר התחבורה: תחנת הרכבת "ספיר" תשפר את הנגישות התחבורתית לנתניה באופן משמעותי ותביא למינוף של אזור התעסוקה החשוב של העיר

בשורה טובה לתושבי נתניה והסביבה, משרד התחבורה ורכבת ישראל יפרסמו מחר (יום חמישי) מכרז להקמת תחנת רכבת חדשה, באזור התעשיה ספיר בנתניה. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

תחנת הרכבת "ספיר" שתוקם על מסילת החוף, כוללת הקמת טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים בשטח של כ-3,800 מ"ר, מערך דרגנועים ומעליות, הנגישות גם לנכים, גישה לתחבורה ציבורית ומגרשי חנייה "חנה וסע" ל-650 כלי רכב. מבנה התחנה יהיה בשטח כולל של כ-600 מ"ר.

השר כץ ציין כי העבודות להקמת התחנה יחלו בתוך מספר חודשים והיא צפוייה להחנך במהלך שנת 2016. עלות הקמת התחנה נאמדת בכ-70 מיליון שקלים. לדברי כץ, התחנה תשרת את תושבי האזור וכן את עובדי אזור התעשיה קרית ספיר ותושבי דרום העיר.

שר התחבורה ציין כי הוא מיחס חשיבות רבה להקמת תחנת הרכבת בעיר גדולה וחשובה כמו נתניה. "תחנת הרכבת תשפר את הנגישות התחבורתית לנתניה באופן משמעותי ותביא למינוף של אזור התעסוקה החשוב של העיר", הוסיף כץ.

התחנה החדשה צפוייה להשתלב בעתיד במערך היסעים נרחב המתוכנן באזור, הכולל בין השאר תחנות של קווי ה-BRT (מערכת הסעת המונים), מרכז תחבורה גדול, מבנים ומוסדות ציבור.
"
______________________________________________________________________________________________
"שר התחבורה ציין כי הוא מיחס חשיבות רבה להקמת תחנת הרכבת בעיר גדולה וחשובה כמו נתניה. "תחנת הרכבת תשפר את הנגישות התחבורתית לנתניה באופן משמעותי ותביא למינוף של אזור התעסוקה החשוב של העיר", הוסיף כץ."

ואני שואל את השר כץ: איזו חשיבות אתה מייחס לקישור עיר קצת יותר גדולה מנתניה לתחנות הרכבת שלה?
 
מה המיקום המדוייק?

כץ: המכרז להקמת תחנת רכבת חדשה בנתניה יפורסם
"
שר התחבורה: תחנת הרכבת "ספיר" תשפר את הנגישות התחבורתית לנתניה באופן משמעותי ותביא למינוף של אזור התעסוקה החשוב של העיר

בשורה טובה לתושבי נתניה והסביבה, משרד התחבורה ורכבת ישראל יפרסמו מחר (יום חמישי) מכרז להקמת תחנת רכבת חדשה, באזור התעשיה ספיר בנתניה. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

תחנת הרכבת "ספיר" שתוקם על מסילת החוף, כוללת הקמת טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים בשטח של כ-3,800 מ"ר, מערך דרגנועים ומעליות, הנגישות גם לנכים, גישה לתחבורה ציבורית ומגרשי חנייה "חנה וסע" ל-650 כלי רכב. מבנה התחנה יהיה בשטח כולל של כ-600 מ"ר.

השר כץ ציין כי העבודות להקמת התחנה יחלו בתוך מספר חודשים והיא צפוייה להחנך במהלך שנת 2016. עלות הקמת התחנה נאמדת בכ-70 מיליון שקלים. לדברי כץ, התחנה תשרת את תושבי האזור וכן את עובדי אזור התעשיה קרית ספיר ותושבי דרום העיר.

שר התחבורה ציין כי הוא מיחס חשיבות רבה להקמת תחנת הרכבת בעיר גדולה וחשובה כמו נתניה. "תחנת הרכבת תשפר את הנגישות התחבורתית לנתניה באופן משמעותי ותביא למינוף של אזור התעסוקה החשוב של העיר", הוסיף כץ.

התחנה החדשה צפוייה להשתלב בעתיד במערך היסעים נרחב המתוכנן באזור, הכולל בין השאר תחנות של קווי ה-BRT (מערכת הסעת המונים), מרכז תחבורה גדול, מבנים ומוסדות ציבור.
"
______________________________________________________________________________________________
"שר התחבורה ציין כי הוא מיחס חשיבות רבה להקמת תחנת הרכבת בעיר גדולה וחשובה כמו נתניה. "תחנת הרכבת תשפר את הנגישות התחבורתית לנתניה באופן משמעותי ותביא למינוף של אזור התעסוקה החשוב של העיר", הוסיף כץ."

ואני שואל את השר כץ: איזו חשיבות אתה מייחס לקישור עיר קצת יותר גדולה מנתניה לתחנות הרכבת שלה?
מה המיקום המדוייק?
 
לא מבין למה לא למקם אותה כבר ליד כביש 5611

תסתכלי ממזרח לאזור התעשיה, התחנה מסומנת במפה
התחנה לא יכולה להיות בתוך אזור התעשיה, אלא על מסילת הרכבת מזרחית לאזור.
לא מבין למה לא למקם אותה כבר ליד כביש 5611
זה הרבה יותר נכון מבחינה תחבורתית וגם קצת פחות צמוד לתחנת בית יהושע
 

amit1270

New member
ומה שיותר מעצבן -

לא מבין למה לא למקם אותה כבר ליד כביש 5611
זה הרבה יותר נכון מבחינה תחבורתית וגם קצת פחות צמוד לתחנת בית יהושע
ומה שיותר מעצבן -
המרחק של התחנה החדשה מתחנת בית יהושע דומה למרחק בין תחנת כפר חב"ד לחניון הנתיב המהיר - אבל שם קבעו שהתחנות יהיו "קרובות מדי" ודחו את הקמת התחנה לזמן לא ידוע.
 

olli3

New member
מנהל
אחרי שדיברו על זה השבוע ביהיה בסדר - גלי צה"ל

כץ: המכרז להקמת תחנת רכבת חדשה בנתניה יפורסם
"
שר התחבורה: תחנת הרכבת "ספיר" תשפר את הנגישות התחבורתית לנתניה באופן משמעותי ותביא למינוף של אזור התעסוקה החשוב של העיר

בשורה טובה לתושבי נתניה והסביבה, משרד התחבורה ורכבת ישראל יפרסמו מחר (יום חמישי) מכרז להקמת תחנת רכבת חדשה, באזור התעשיה ספיר בנתניה. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

תחנת הרכבת "ספיר" שתוקם על מסילת החוף, כוללת הקמת טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים בשטח של כ-3,800 מ"ר, מערך דרגנועים ומעליות, הנגישות גם לנכים, גישה לתחבורה ציבורית ומגרשי חנייה "חנה וסע" ל-650 כלי רכב. מבנה התחנה יהיה בשטח כולל של כ-600 מ"ר.

השר כץ ציין כי העבודות להקמת התחנה יחלו בתוך מספר חודשים והיא צפוייה להחנך במהלך שנת 2016. עלות הקמת התחנה נאמדת בכ-70 מיליון שקלים. לדברי כץ, התחנה תשרת את תושבי האזור וכן את עובדי אזור התעשיה קרית ספיר ותושבי דרום העיר.

שר התחבורה ציין כי הוא מיחס חשיבות רבה להקמת תחנת הרכבת בעיר גדולה וחשובה כמו נתניה. "תחנת הרכבת תשפר את הנגישות התחבורתית לנתניה באופן משמעותי ותביא למינוף של אזור התעסוקה החשוב של העיר", הוסיף כץ.

התחנה החדשה צפוייה להשתלב בעתיד במערך היסעים נרחב המתוכנן באזור, הכולל בין השאר תחנות של קווי ה-BRT (מערכת הסעת המונים), מרכז תחבורה גדול, מבנים ומוסדות ציבור.
"
______________________________________________________________________________________________
"שר התחבורה ציין כי הוא מיחס חשיבות רבה להקמת תחנת הרכבת בעיר גדולה וחשובה כמו נתניה. "תחנת הרכבת תשפר את הנגישות התחבורתית לנתניה באופן משמעותי ותביא למינוף של אזור התעסוקה החשוב של העיר", הוסיף כץ."

ואני שואל את השר כץ: איזו חשיבות אתה מייחס לקישור עיר קצת יותר גדולה מנתניה לתחנות הרכבת שלה?
אחרי שדיברו על זה השבוע ביהיה בסדר - גלי צה"ל
 
כלומר: אחרי שמדברים על משהו ביהיה בסדר שר

אחרי שדיברו על זה השבוע ביהיה בסדר - גלי צה"ל
כלומר: אחרי שמדברים על משהו ביהיה בסדר שר
התחבורה ומשרדו מוצאים פתאום תקציבים עלומים ליישום דברים שלפני כן כביכול לא היה להם תקציב?
אולי באמת הכתובת לשיפור תחבורה ציבורית במדינה הזו זו וכנית רדיו ולא המשרד האמון על הנושא.
למה לבזבז זמן על דיבורי סרק עם אנשים מהמשרד, עדיף ישר לפנות לתקשורת...

אבל יש כאן עוד פרמטר - לנתניה יש ראשת עיר מהליכוד שמאוד מקושרת לכל ראשי הליכוד, כולל לכץ. ותחנת הרכבת הזו זה נושא שמאוד חשוב לה.
אם מרים פיירברג הייתה ראשת עיר של עיר אחרת, כבר מזמן תחנות הרכבת של אותה עיר היו מקושרות לכל רחבי העיר.
כך זה עובד במדינת ישראל.
 

olli3

New member
מנהל
הנה הפוסט המלא בנושא>>>

כלומר: אחרי שמדברים על משהו ביהיה בסדר שר
התחבורה ומשרדו מוצאים פתאום תקציבים עלומים ליישום דברים שלפני כן כביכול לא היה להם תקציב?
אולי באמת הכתובת לשיפור תחבורה ציבורית במדינה הזו זו וכנית רדיו ולא המשרד האמון על הנושא.
למה לבזבז זמן על דיבורי סרק עם אנשים מהמשרד, עדיף ישר לפנות לתקשורת...

אבל יש כאן עוד פרמטר - לנתניה יש ראשת עיר מהליכוד שמאוד מקושרת לכל ראשי הליכוד, כולל לכץ. ותחנת הרכבת הזו זה נושא שמאוד חשוב לה.
אם מרים פיירברג הייתה ראשת עיר של עיר אחרת, כבר מזמן תחנות הרכבת של אותה עיר היו מקושרות לכל רחבי העיר.
כך זה עובד במדינת ישראל.
הנה הפוסט המלא בנושא>>>
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=712961098748128&id=128393563871554&stream_ref=10

*פתוח גם למי שלא רשום בפייסבוק*

התקשורת בהחלט עוזרת לקדם נושאים, ללא צל של ספק. אבל האם באמת יש כזה צורך בתחנת רכבת ספיר נתניה? מה כל כך רע בתחנת בית יהושוע (מלבד זה שמוניות שי לי עדיין דיי שולטות בה ביד רמה). בוודאי שזה יהיה מעולה שתהיינה רכבות שתעצורנה באיזור התעשיה, אבל מה עם זמן הנסיעה שיתארך לו עוד... האם באמת כל 2-3 קילומטרים צריכה להיות תחנת רכבת כבדה? האם לעיר בסדר גודל של נתניה יש צורך ב3 תחנות רכבת (למרות שבית יהושוע היא תחנת המושבים והקיבוצים, כולם יודעים שהיא מששמת לא מעטים מתושבי נתניה או אנשים שצריכים להגיע לנתניה).

אין דבר כזה ראשת עיר. ההגדרה כאן היא לא לפי המין של בעל התפקיד, אלא הראש של העיר, הראש של הממשלה. כפי שבמפת מדינת ישראל הראש הוא אצבע הגליל ואילת היא כפות הרגליים.
 
האקדמיה ללשון אישרה את השימוש במילה ראשה

הנה הפוסט המלא בנושא>>>
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=712961098748128&id=128393563871554&stream_ref=10

*פתוח גם למי שלא רשום בפייסבוק*

התקשורת בהחלט עוזרת לקדם נושאים, ללא צל של ספק. אבל האם באמת יש כזה צורך בתחנת רכבת ספיר נתניה? מה כל כך רע בתחנת בית יהושוע (מלבד זה שמוניות שי לי עדיין דיי שולטות בה ביד רמה). בוודאי שזה יהיה מעולה שתהיינה רכבות שתעצורנה באיזור התעשיה, אבל מה עם זמן הנסיעה שיתארך לו עוד... האם באמת כל 2-3 קילומטרים צריכה להיות תחנת רכבת כבדה? האם לעיר בסדר גודל של נתניה יש צורך ב3 תחנות רכבת (למרות שבית יהושוע היא תחנת המושבים והקיבוצים, כולם יודעים שהיא מששמת לא מעטים מתושבי נתניה או אנשים שצריכים להגיע לנתניה).

אין דבר כזה ראשת עיר. ההגדרה כאן היא לא לפי המין של בעל התפקיד, אלא הראש של העיר, הראש של הממשלה. כפי שבמפת מדינת ישראל הראש הוא אצבע הגליל ואילת היא כפות הרגליים.
האקדמיה ללשון אישרה את השימוש במילה ראשה
פיירברג היא בין אלו שלא מאמצים את המילה הזו וזו זכותה.
 

olli3

New member
מנהל
לפי ההסבר צריך להגיד ראשת השנה ולא ראש השנה.

האקדמיה ללשון אישרה את השימוש במילה ראשה
פיירברג היא בין אלו שלא מאמצים את המילה הזו וזו זכותה.
לפי ההסבר צריך להגיד ראשת השנה ולא ראש השנה.
כי שנה היא נקבה...

האקדמיה עושה צחוק מהעברית שוב ושוב...
 
בקו רכבת פרברי התשובה היא כן

הנה הפוסט המלא בנושא>>>
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=712961098748128&id=128393563871554&stream_ref=10

*פתוח גם למי שלא רשום בפייסבוק*

התקשורת בהחלט עוזרת לקדם נושאים, ללא צל של ספק. אבל האם באמת יש כזה צורך בתחנת רכבת ספיר נתניה? מה כל כך רע בתחנת בית יהושוע (מלבד זה שמוניות שי לי עדיין דיי שולטות בה ביד רמה). בוודאי שזה יהיה מעולה שתהיינה רכבות שתעצורנה באיזור התעשיה, אבל מה עם זמן הנסיעה שיתארך לו עוד... האם באמת כל 2-3 קילומטרים צריכה להיות תחנת רכבת כבדה? האם לעיר בסדר גודל של נתניה יש צורך ב3 תחנות רכבת (למרות שבית יהושוע היא תחנת המושבים והקיבוצים, כולם יודעים שהיא מששמת לא מעטים מתושבי נתניה או אנשים שצריכים להגיע לנתניה).

אין דבר כזה ראשת עיר. ההגדרה כאן היא לא לפי המין של בעל התפקיד, אלא הראש של העיר, הראש של הממשלה. כפי שבמפת מדינת ישראל הראש הוא אצבע הגליל ואילת היא כפות הרגליים.
בקו רכבת פרברי התשובה היא כן
מה המרחק בין התחנות של בת-ים ושל חולון?
מה המרחק בין תחנת הוד השרון - סוקולוב לתחנת כפר סבא - נורדאו?
מה המרחק בין תחנות קרית מוצקין, קרית חיים, חוצות המפרץ, לב המפרץ?
ויש עוד דוגמאות.
בין תחנת נתניה לתחנת בית יהושע בהחלט יש מקום לעוד תחנה. לגבי המיקום המדויק של התחנה אפשר להתווכח. לדעתי היה מקום שהיא תהיה צפונית יותר ויותר קרובה לקרית השרון ובכך גם יותר רחוקה מתחנת בית יהושע, אבל כנראה מטרת המתכננים הייתה שהתחנה תהיה מספיק קרובה לכל חלקי אזור התעשיה ופחות לאזורי מגורים.
ואמנם עוד חזון למועד, אבל בהחלט יכול להיות שחלק מהרכבות יעצרו בבית יהושע וחלק בנתניה כפי שקורה עם תחנות לוד - גני אביב וכפר חב"ד.
ואגב, נתניה צפויה לגדול באופן משמעותי בעתיד הלא רחוק והתחנה ממילא תחל לפעול רק ב-2016.
 

olli3

New member
מנהל
אני מבין. פשוט זה לא היה כחלק מתוכנית החומש

בקו רכבת פרברי התשובה היא כן
מה המרחק בין התחנות של בת-ים ושל חולון?
מה המרחק בין תחנת הוד השרון - סוקולוב לתחנת כפר סבא - נורדאו?
מה המרחק בין תחנות קרית מוצקין, קרית חיים, חוצות המפרץ, לב המפרץ?
ויש עוד דוגמאות.
בין תחנת נתניה לתחנת בית יהושע בהחלט יש מקום לעוד תחנה. לגבי המיקום המדויק של התחנה אפשר להתווכח. לדעתי היה מקום שהיא תהיה צפונית יותר ויותר קרובה לקרית השרון ובכך גם יותר רחוקה מתחנת בית יהושע, אבל כנראה מטרת המתכננים הייתה שהתחנה תהיה מספיק קרובה לכל חלקי אזור התעשיה ופחות לאזורי מגורים.
ואמנם עוד חזון למועד, אבל בהחלט יכול להיות שחלק מהרכבות יעצרו בבית יהושע וחלק בנתניה כפי שקורה עם תחנות לוד - גני אביב וכפר חב"ד.
ואגב, נתניה צפויה לגדול באופן משמעותי בעתיד הלא רחוק והתחנה ממילא תחל לפעול רק ב-2016.
אני מבין. פשוט זה לא היה כחלק מתוכנית החומש
עד שהתערבו קצת והופ זה קפץ לתוכנית החומש.

השאלה היא האם זה יבוא על חשבון משהו אחר (2016 זה דיי קרוב) או שזה יהיה בנוסף?

לכך התכוונתי בהאם באמת יש צורך בעוד תחנת רכבת בנתניה אך אני מבין מדבריך שבהחלט יש לתחנה שכזו פוטנציאל גבוה.

אני גם מניח שלא כל הרכבות תעצורנה בכל התחנות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה