דיווחים על הרכבת הקלה בגוש דן

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
דיווחים על הרכבת הקלה בגוש דן

דיווחים על הרכבת הקלה בגוש דן
 

alantan

New member
אושר תיקון החוק להסרת חסמים שמעכבים הקמת רכבת קלה בגוש דן

דיווחים על הרכבת הקלה בגוש דן
אושר תיקון החוק להסרת חסמים שמעכבים הקמת רכבת קלה בגוש דן
החוק יאפשר ביצוע העבודות הנדרשות לצורך הקמת הרכבת, לרבות חיזוק מבנים ליד התוואי, ניטור ומדידות בהליך מהיר ויעיל.
מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און: "החוק הזה הוא צעד חשוב שיאפשר לנו להתקדם במהירות רבה יותר בפרויקט הלאומי בו אנו עוסקים: הקמת רכבת קלה ומערכת הסעה עתירת נוסעים במטרופולין ת"א"

40 מיליארד ₪ מדי שנה. זהו ע"פ נתוני האוצר הנזק הנגרם למשק הישראלי כתוצאה מהתלות ברכב פרטי. זאת, בנוסף לאובדן עצום של שעות עבודה, נזקי זיהום סביבתי ותאונות דרכים. תיקון חוק שאושר עתה בכנסת אמור לקדם את התחבורה הציבורית בכלל והרכבת הקלה בגוש דן בפרט ולצמצם נזקים אלה.
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת מסילת הברזל, המאפשר הסרת חסמים שמעכבים את הקמת הרכבת הקלה במטרופולין ת"א. תיקון החוק מאפשר בין השאר לחברת נת"ע לבצע פעולות בסמוך לצירים של הרכבת הקלה, כמו חיזוק וניטור המבנים לאורך התוואי.
מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, ברך על קבלת התיקון לחוק ואמר כי הוא יסייע לקדם את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, פרויקט שכולם זקוקים ומצפים לו:
"החוק הזה הוא צעד חשוב מאוד, שיאפשר לנו להתקדם במהירות רבה יותר בפרויקט הלאומי בו אנו עוסקים - הקמת רכבת קלה ומערכת הסעה עתירת נוסעים במטרופולין ת"א. התיקון לחוק הוא עוד כלי בארגז הכלים שנת"ע מקבלת לצורך קידום הפרויקט, כלי שההנהלה החדשה בחברה קידמה ודחפה מאז נכנסה לתפקידה", אמר בר-און.
יו"ר נת"ע, אלכס ויז'ניצר, אמר כי ללא התיקון בחוק מסילות הברזל שאושר בכנסת אי אפשר יהיה להתקדם בפרויקט הקמת רשת הקווים להסעת המונים בגוש דן:
"תיקון החוק יקנה לנו כלי להתמודד עם המשימה המורכבת המצפה לנו ולהתקדם בפרויקט הלאומי החשוב, שבלעדיו פשוט אי אפשר יהיה לזוז בעתיד במטרופולין ת"א", אמר יו"ר נת"ע.

מקור: נת"ע
 
תחילת עבודות לביצוע פורטל שנקר בפ"ת

דיווחים על הרכבת הקלה בגוש דן
תחילת עבודות לביצוע פורטל שנקר בפ"ת
כחלק מהעבודות המתבצעות עבור הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, החלו עבודות לבניית פורטל שנקר בפתח תקווה.
פורטל הינו מקטע בו הרכבת עוברת ממפלס תת הקרקע אל פני הקרקע.
פורטל שנקר בפ"ת ימוקם ברח' ז'בוטינסקי, בין צומת גהה לרח' שנקר, במרכז הכביש, בתחום נתיבי התחבורה הציבורית.
הפרויקט כולל:
עבודות חפירה של הפורטל
טיפול בתשתיות הביוב והניקוז
טיפול בתשתיות תקשורת
סלילת הכביש
ריצוף המדרכות
עבודות פיתוח וגינון
העבודות תבוצענה במספר שלבים לנוחיות הציבור, והן צפויות להסתיים בספטמבר 2017 .
שלב א’: עבודות לאורך רחוב ז’בוטינסקי בקטע שבין צומת גהה ועד רחוב שנקר.
שלב ב’: עבודות ברחובות שנקר, היצירה, אמיל זולא והעמל.

העבודות תבוצענה מידי יום בשעות 07:00 עד 19:00 , ובימי שישי במידת הצורך. לצורך קידום ביצוע הפרויקט תבוצענה עבודות נקודתיות גם בשעות הלילה.
הסדרי תנועה וחנייה:
צפויים שינויים בהסדרי התנועה שכוללים הסטות תנועה, צמצום נתיבים, ביצוע מעקפים וחסימות נקודתיות ברחובות הממוקמים צפונית לרחוב ז’בוטינסקי
לא תתאפשר נסיעת כלי רכב בקטעי העבודות
חנייה חלופית תתאפשר ברחובות הסמוכים
לכל אורך הפרויקט תשמר נגישות בטוחה להולכי רגל
התושבים יעודכנו מראש על שלבי ביצוע הפרויקט, הסדרי תנועה נקודתיים, הפסקות חשמל ומים ועוד.
(מאתר נת"ע)
______________________________________________________________________________________

"לכל אורך הפרויקט תשמר נגישות בטוחה להולכי רגל" - נת"ע לא יכלו למצוא משפט אבסורדי יותר?
 

Ynhockey

New member
תודה

תחילת עבודות לביצוע פורטל שנקר בפ"ת
כחלק מהעבודות המתבצעות עבור הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, החלו עבודות לבניית פורטל שנקר בפתח תקווה.
פורטל הינו מקטע בו הרכבת עוברת ממפלס תת הקרקע אל פני הקרקע.
פורטל שנקר בפ"ת ימוקם ברח' ז'בוטינסקי, בין צומת גהה לרח' שנקר, במרכז הכביש, בתחום נתיבי התחבורה הציבורית.
הפרויקט כולל:
עבודות חפירה של הפורטל
טיפול בתשתיות הביוב והניקוז
טיפול בתשתיות תקשורת
סלילת הכביש
ריצוף המדרכות
עבודות פיתוח וגינון
העבודות תבוצענה במספר שלבים לנוחיות הציבור, והן צפויות להסתיים בספטמבר 2017 .
שלב א’: עבודות לאורך רחוב ז’בוטינסקי בקטע שבין צומת גהה ועד רחוב שנקר.
שלב ב’: עבודות ברחובות שנקר, היצירה, אמיל זולא והעמל.

העבודות תבוצענה מידי יום בשעות 07:00 עד 19:00 , ובימי שישי במידת הצורך. לצורך קידום ביצוע הפרויקט תבוצענה עבודות נקודתיות גם בשעות הלילה.
הסדרי תנועה וחנייה:
צפויים שינויים בהסדרי התנועה שכוללים הסטות תנועה, צמצום נתיבים, ביצוע מעקפים וחסימות נקודתיות ברחובות הממוקמים צפונית לרחוב ז’בוטינסקי
לא תתאפשר נסיעת כלי רכב בקטעי העבודות
חנייה חלופית תתאפשר ברחובות הסמוכים
לכל אורך הפרויקט תשמר נגישות בטוחה להולכי רגל
התושבים יעודכנו מראש על שלבי ביצוע הפרויקט, הסדרי תנועה נקודתיים, הפסקות חשמל ומים ועוד.
(מאתר נת"ע)
______________________________________________________________________________________

"לכל אורך הפרויקט תשמר נגישות בטוחה להולכי רגל" - נת"ע לא יכלו למצוא משפט אבסורדי יותר?
תודה
האם יש לך מושג איפה נמצאים קבצי התוכנית (אם הם בכלל נגישים לציבור)?
 

droriko

New member
מה יהיה עם קוי דן/אגד/אפיקים

תחילת עבודות לביצוע פורטל שנקר בפ"ת
כחלק מהעבודות המתבצעות עבור הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, החלו עבודות לבניית פורטל שנקר בפתח תקווה.
פורטל הינו מקטע בו הרכבת עוברת ממפלס תת הקרקע אל פני הקרקע.
פורטל שנקר בפ"ת ימוקם ברח' ז'בוטינסקי, בין צומת גהה לרח' שנקר, במרכז הכביש, בתחום נתיבי התחבורה הציבורית.
הפרויקט כולל:
עבודות חפירה של הפורטל
טיפול בתשתיות הביוב והניקוז
טיפול בתשתיות תקשורת
סלילת הכביש
ריצוף המדרכות
עבודות פיתוח וגינון
העבודות תבוצענה במספר שלבים לנוחיות הציבור, והן צפויות להסתיים בספטמבר 2017 .
שלב א’: עבודות לאורך רחוב ז’בוטינסקי בקטע שבין צומת גהה ועד רחוב שנקר.
שלב ב’: עבודות ברחובות שנקר, היצירה, אמיל זולא והעמל.

העבודות תבוצענה מידי יום בשעות 07:00 עד 19:00 , ובימי שישי במידת הצורך. לצורך קידום ביצוע הפרויקט תבוצענה עבודות נקודתיות גם בשעות הלילה.
הסדרי תנועה וחנייה:
צפויים שינויים בהסדרי התנועה שכוללים הסטות תנועה, צמצום נתיבים, ביצוע מעקפים וחסימות נקודתיות ברחובות הממוקמים צפונית לרחוב ז’בוטינסקי
לא תתאפשר נסיעת כלי רכב בקטעי העבודות
חנייה חלופית תתאפשר ברחובות הסמוכים
לכל אורך הפרויקט תשמר נגישות בטוחה להולכי רגל
התושבים יעודכנו מראש על שלבי ביצוע הפרויקט, הסדרי תנועה נקודתיים, הפסקות חשמל ומים ועוד.
(מאתר נת"ע)
______________________________________________________________________________________

"לכל אורך הפרויקט תשמר נגישות בטוחה להולכי רגל" - נת"ע לא יכלו למצוא משפט אבסורדי יותר?
מה יהיה עם קוי דן/אגד/אפיקים
הרי במת״צ יש רק נתיב אחד לכל צד. מה יקרה כשיעבדו עליו? האוטובוסים יסעו בנתיבים הרגילים?
 
האוטובוסים בכל מקרה יסעו בנתיבים הרגילים כי עיריית פתח תקוה

מה יהיה עם קוי דן/אגד/אפיקים
הרי במת״צ יש רק נתיב אחד לכל צד. מה יקרה כשיעבדו עליו? האוטובוסים יסעו בנתיבים הרגילים?
האוטובוסים בכל מקרה יסעו בנתיבים הרגילים כי עיריית פתח תקוה
החליטה לסגור את המת"צ.
בתלונות יש לבוא למשרד התחבורה ונת"ע שתכננו מת"צ לקוי ושלא דואגים להעביר קווים לצירים אחרים.
על מה שצפוי לקרות בז'בוטינסקי עם תחילת העבודות אני כתבתי כבר לפני שנה ויותר.
עכשיו גם נוספה לכך ההחלטה של עיריית פ"ת.
 

DRORIKO8

New member
דובר כמדומני על המקטע שבין אורלב לבלינסון

האוטובוסים בכל מקרה יסעו בנתיבים הרגילים כי עיריית פתח תקוה
החליטה לסגור את המת"צ.
בתלונות יש לבוא למשרד התחבורה ונת"ע שתכננו מת"צ לקוי ושלא דואגים להעביר קווים לצירים אחרים.
על מה שצפוי לקרות בז'בוטינסקי עם תחילת העבודות אני כתבתי כבר לפני שנה ויותר.
עכשיו גם נוספה לכך ההחלטה של עיריית פ"ת.
דובר כמדומני על המקטע שבין אורלב לבלינסון
אז אתה רוצה להגיד לי שגם המקטע בין בלינסון לגהה יסגרו?
 
יש על כך שרשור ארוך מאוד

דובר כמדומני על המקטע שבין אורלב לבלינסון
אז אתה רוצה להגיד לי שגם המקטע בין בלינסון לגהה יסגרו?
יש על כך שרשור ארוך מאוד
הקטע בין אורלוב למשה דיין-רבין סגור כבר שנתיים.
מהלילה, לאור החלטת עיריית פתח תקוה, כל המת"צ בפ"ת עד מחלף גהה ייסגר.
 

orchilit

New member
נפתח המעקף בדרך בגין

דיווחים על הרכבת הקלה בגוש דן
נפתח המעקף בדרך בגין
נראה שהוא דווקא יעיל - מכיוון שהבאים מז'בוטינסקי פשוט סוטים מעט ימינה בנתיבם ולאחר מכן מסתובבים שמאלה בצורה יחסית מתונה, ולבאים מערבי נחל - מדובר בפנייה מעט רחבה יותר. אכן יש רמזור פעיל בעל פרשת דרכים לימינה (לדרך בגין) שאני מניח שפועל פשוט יחד עם הרמזור הרגיל (כיוון שאין לו פעימה אחרת לאפשר פנייה ימינה).
מה שכן - לאוטובוסים מדובר בשיפור משהו (לפחות ממה שראיתי כשנסעתי הבוקר) - כיוון שכעת הם לא צריכים לשבור ימינה כדי להגיע לתחנות, אלא מגיעים מהמעקף דווקא בסטייה מסויימת שמאלה, כך שזה מאפשר להם נסיעה חלקה. מעניין איך זה ייראה אחה"צ כשיש עומס על דרך בגין.
 
שימו לב לסעיף 4.5.2 - ימי ושעות ההפעלה

שימו לב לסעיף 4.5.2 - ימי ושעות ההפעלה
אין שירות בלילות
אין שירות בשבתות

נניח ששבתות זה אגוז פוליטי קשה. למה לא יהיה שירות בלילות?
הביקוש לקו האדום צפוי להיות נמוך יותר מהביקוש לקו 1 של המטרונית?
 
זה מעצבן, אבל לפחות אנחנו לא מפגרים פה אחרי רוב העולם.

שימו לב לסעיף 4.5.2 - ימי ושעות ההפעלה
אין שירות בלילות
אין שירות בשבתות

נניח ששבתות זה אגוז פוליטי קשה. למה לא יהיה שירות בלילות?
הביקוש לקו האדום צפוי להיות נמוך יותר מהביקוש לקו 1 של המטרונית?
זה מעצבן, אבל לפחות אנחנו לא מפגרים פה אחרי רוב העולם.
חוץ מברלין ופראג, והתכנון ללונדון, אני לא מכיר ערים שבהן רכבות קלות או תחתיות פועלות בלילה (ואשמח אם תתקנו אותי כמובן). וגם בברלין הרכבת התחתית פועלת רק בלילות סוף השבוע ולא בכל הלילות.
 

orchilit

New member
בפראג-

זה מעצבן, אבל לפחות אנחנו לא מפגרים פה אחרי רוב העולם.
חוץ מברלין ופראג, והתכנון ללונדון, אני לא מכיר ערים שבהן רכבות קלות או תחתיות פועלות בלילה (ואשמח אם תתקנו אותי כמובן). וגם בברלין הרכבת התחתית פועלת רק בלילות סוף השבוע ולא בכל הלילות.
בפראג-
המטרו פועל עד חצות/1. החשמליות והאוטובוסים עד חצות ואחרי זה יש שירות לילה של חשמליות (8/9 קווים וקווי לילה של אוטובוסים). מברלין זה לדעתי בדיוק מה שאמרת.
 

alantan

New member
מעניין מאוד, יש כמה דברים שנדמה לי שלא התפרסמו קודם

מעניין מאוד, יש כמה דברים שנדמה לי שלא התפרסמו קודם
נקודות תפעול עיקריות שמעניינות מבחינתנו:
  • הקטע שמבת ים לאליפלט צפוי להפתח לפני שאר הקו, ולכן יתכן הקמת דיפו ומרכז בקרה זמניים במסוף בת ים.
  • 90 מערכים באורך 37.5 מ' כאשר רובם מחוברים בזוגות באופן קבוע לאורך כולל של 75 מ' (אך ניתנים לניתוק). חלק קטן יפעלו כמערך בודד שישמשו בשעות השפל.
  • הרכבות תפעלנה באופן אוטומטי (ATO) בחלקים התת-קרקעיים מהתחנה העילית הראשונה מחוץ לכל פורטל.
  • שעות פעילות מ-05:30 עד חצות, סיום שעה לפני כניסת השבת, חידוש שעה אחרי יציאת השבת (כפי שכבר הוזכר לעיל ע"י עמוד השדרה).
  • תדירות בקטע הממונהר צפויה להיות כל 2.5 ד' בשיא ו-10 ד' בשפל (נמוך מאוד, אבל אולי מדובר רק מאוחר בערב).
  • המפעיל יתכנן את הלו"ז לפי קריטריוני מינימום, אבל נת"ע תאשר אותו.
ואין לי יותר מה להוסיף.
 
האפשרות שהקטע הדרומי יופעל מוקדם יותר כבר פורסמה בעבר

מעניין מאוד, יש כמה דברים שנדמה לי שלא התפרסמו קודם
נקודות תפעול עיקריות שמעניינות מבחינתנו:
  • הקטע שמבת ים לאליפלט צפוי להפתח לפני שאר הקו, ולכן יתכן הקמת דיפו ומרכז בקרה זמניים במסוף בת ים.
  • 90 מערכים באורך 37.5 מ' כאשר רובם מחוברים בזוגות באופן קבוע לאורך כולל של 75 מ' (אך ניתנים לניתוק). חלק קטן יפעלו כמערך בודד שישמשו בשעות השפל.
  • הרכבות תפעלנה באופן אוטומטי (ATO) בחלקים התת-קרקעיים מהתחנה העילית הראשונה מחוץ לכל פורטל.
  • שעות פעילות מ-05:30 עד חצות, סיום שעה לפני כניסת השבת, חידוש שעה אחרי יציאת השבת (כפי שכבר הוזכר לעיל ע"י עמוד השדרה).
  • תדירות בקטע הממונהר צפויה להיות כל 2.5 ד' בשיא ו-10 ד' בשפל (נמוך מאוד, אבל אולי מדובר רק מאוחר בערב).
  • המפעיל יתכנן את הלו"ז לפי קריטריוני מינימום, אבל נת"ע תאשר אותו.
ואין לי יותר מה להוסיף.
האפשרות שהקטע הדרומי יופעל מוקדם יותר כבר פורסמה בעבר
 

davidfainshtein

New member
מנהל
מעבר על המסמך מגלה, כצפוי, עד כמה הם מסבכים הכל.

מעבר על המסמך מגלה, כצפוי, עד כמה הם מסבכים הכל.
לקחו את המודל הכי מסובך ומנסים לאמץ אותו בפרויקט שגם ככה תקוע עמוק בבוץ התל אביבי.
אם להתייחס רק לנקודות הטכניות:
1. זה לא רכבת תחתית ולא רכבת קלה. זה יצור כילאיים מוזר.
2. הזנה עילית כמו LRT אבל 1.5kV במקום 700-750V כמקובל. למה?
3. כל הרעיון של להפעיל תחילה את חלקו הדרומי של הקו האדום, מה שיצריך היערכות יקרה ומיותרת להחריד בדמות דיפו ומרכז בקרה זמניים - כרגיל בנת"ע - עוד סיבה לזרוק מיליארדים לזבל.
4. השוני המוצע בתדירות בין הקטע העילי לקטע הקרקעי יוצר בעיתיות גדולה במערכת סגורה.
5. רכישת סוגי נייד שונים שחלקם יהיו בתצורה דו-ראשית וחלקם לא - סיבוך מיותר נוסף ויקר. המציאות בירושלים ובמקומות אחרים מלמדת שבפועל לא ינתקו את הקרונות בשעות השפל.
6. תדירות של 90 שניות בקטע התת קרקעי שיכיל דלתות רציף הוא בעייתי וגבולי, אפילו עם ATO. זו הסיבה שבמוסקבה, בה התדירות היא 90 שניות כסטנדרט - לא מיישמים מודל זה.
 

scooby5

New member
באמת לא כל כך הבנתי את הרעיון של

מעבר על המסמך מגלה, כצפוי, עד כמה הם מסבכים הכל.
לקחו את המודל הכי מסובך ומנסים לאמץ אותו בפרויקט שגם ככה תקוע עמוק בבוץ התל אביבי.
אם להתייחס רק לנקודות הטכניות:
1. זה לא רכבת תחתית ולא רכבת קלה. זה יצור כילאיים מוזר.
2. הזנה עילית כמו LRT אבל 1.5kV במקום 700-750V כמקובל. למה?
3. כל הרעיון של להפעיל תחילה את חלקו הדרומי של הקו האדום, מה שיצריך היערכות יקרה ומיותרת להחריד בדמות דיפו ומרכז בקרה זמניים - כרגיל בנת"ע - עוד סיבה לזרוק מיליארדים לזבל.
4. השוני המוצע בתדירות בין הקטע העילי לקטע הקרקעי יוצר בעיתיות גדולה במערכת סגורה.
5. רכישת סוגי נייד שונים שחלקם יהיו בתצורה דו-ראשית וחלקם לא - סיבוך מיותר נוסף ויקר. המציאות בירושלים ובמקומות אחרים מלמדת שבפועל לא ינתקו את הקרונות בשעות השפל.
6. תדירות של 90 שניות בקטע התת קרקעי שיכיל דלתות רציף הוא בעייתי וגבולי, אפילו עם ATO. זו הסיבה שבמוסקבה, בה התדירות היא 90 שניות כסטנדרט - לא מיישמים מודל זה.
באמת לא כל כך הבנתי את הרעיון של
תדירות משתנה בין הקטע העילי לתחתי...
איך בדיוק זה אמור להתבצע ?
&nbsp
מקריאה ראשונית ולא מעמיקה - עושה רושם שיש שם לא מעט סרבול.
 

alantan

New member
ראה סעיף 4 בתשובתי לדוד. כל רכבת שניה תפעל בין קרית אריה

באמת לא כל כך הבנתי את הרעיון של
תדירות משתנה בין הקטע העילי לתחתי...
איך בדיוק זה אמור להתבצע ?
&nbsp
מקריאה ראשונית ולא מעמיקה - עושה רושם שיש שם לא מעט סרבול.
ראה סעיף 4 בתשובתי לדוד. כל רכבת שניה תפעל בין קרית אריה
לאליפלט בואכה יפו, וכך תשתלב בין הרכבות שעושות דרכן מפתח תקווה לבת ים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה