אושר תיקון החוק להסרת חסמים שמעכבים הקמת רכבת קלה בגוש דןדיווחים על הרכבת הקלה בגוש דן
תחילת עבודות לביצוע פורטל שנקר בפ"תדיווחים על הרכבת הקלה בגוש דן
תודהתחילת עבודות לביצוע פורטל שנקר בפ"ת
כחלק מהעבודות המתבצעות עבור הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, החלו עבודות לבניית פורטל שנקר בפתח תקווה.
פורטל הינו מקטע בו הרכבת עוברת ממפלס תת הקרקע אל פני הקרקע.
פורטל שנקר בפ"ת ימוקם ברח' ז'בוטינסקי, בין צומת גהה לרח' שנקר, במרכז הכביש, בתחום נתיבי התחבורה הציבורית.
הפרויקט כולל:
עבודות חפירה של הפורטל
טיפול בתשתיות הביוב והניקוז
טיפול בתשתיות תקשורת
סלילת הכביש
ריצוף המדרכות
עבודות פיתוח וגינון
העבודות תבוצענה במספר שלבים לנוחיות הציבור, והן צפויות להסתיים בספטמבר 2017 .
שלב א’: עבודות לאורך רחוב ז’בוטינסקי בקטע שבין צומת גהה ועד רחוב שנקר.
שלב ב’: עבודות ברחובות שנקר, היצירה, אמיל זולא והעמל.
העבודות תבוצענה מידי יום בשעות 07:00 עד 19:00 , ובימי שישי במידת הצורך. לצורך קידום ביצוע הפרויקט תבוצענה עבודות נקודתיות גם בשעות הלילה.
הסדרי תנועה וחנייה:
צפויים שינויים בהסדרי התנועה שכוללים הסטות תנועה, צמצום נתיבים, ביצוע מעקפים וחסימות נקודתיות ברחובות הממוקמים צפונית לרחוב ז’בוטינסקי
לא תתאפשר נסיעת כלי רכב בקטעי העבודות
חנייה חלופית תתאפשר ברחובות הסמוכים
לכל אורך הפרויקט תשמר נגישות בטוחה להולכי רגל
התושבים יעודכנו מראש על שלבי ביצוע הפרויקט, הסדרי תנועה נקודתיים, הפסקות חשמל ומים ועוד.
(מאתר נת"ע)
______________________________________________________________________________________
"לכל אורך הפרויקט תשמר נגישות בטוחה להולכי רגל" - נת"ע לא יכלו למצוא משפט אבסורדי יותר?
במצגת הזו אפשר לראות:תודה
האם יש לך מושג איפה נמצאים קבצי התוכנית (אם הם בכלל נגישים לציבור)?
מה יהיה עם קוי דן/אגד/אפיקיםתחילת עבודות לביצוע פורטל שנקר בפ"ת
כחלק מהעבודות המתבצעות עבור הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, החלו עבודות לבניית פורטל שנקר בפתח תקווה.
פורטל הינו מקטע בו הרכבת עוברת ממפלס תת הקרקע אל פני הקרקע.
פורטל שנקר בפ"ת ימוקם ברח' ז'בוטינסקי, בין צומת גהה לרח' שנקר, במרכז הכביש, בתחום נתיבי התחבורה הציבורית.
הפרויקט כולל:
עבודות חפירה של הפורטל
טיפול בתשתיות הביוב והניקוז
טיפול בתשתיות תקשורת
סלילת הכביש
ריצוף המדרכות
עבודות פיתוח וגינון
העבודות תבוצענה במספר שלבים לנוחיות הציבור, והן צפויות להסתיים בספטמבר 2017 .
שלב א’: עבודות לאורך רחוב ז’בוטינסקי בקטע שבין צומת גהה ועד רחוב שנקר.
שלב ב’: עבודות ברחובות שנקר, היצירה, אמיל זולא והעמל.
העבודות תבוצענה מידי יום בשעות 07:00 עד 19:00 , ובימי שישי במידת הצורך. לצורך קידום ביצוע הפרויקט תבוצענה עבודות נקודתיות גם בשעות הלילה.
הסדרי תנועה וחנייה:
צפויים שינויים בהסדרי התנועה שכוללים הסטות תנועה, צמצום נתיבים, ביצוע מעקפים וחסימות נקודתיות ברחובות הממוקמים צפונית לרחוב ז’בוטינסקי
לא תתאפשר נסיעת כלי רכב בקטעי העבודות
חנייה חלופית תתאפשר ברחובות הסמוכים
לכל אורך הפרויקט תשמר נגישות בטוחה להולכי רגל
התושבים יעודכנו מראש על שלבי ביצוע הפרויקט, הסדרי תנועה נקודתיים, הפסקות חשמל ומים ועוד.
(מאתר נת"ע)
______________________________________________________________________________________
"לכל אורך הפרויקט תשמר נגישות בטוחה להולכי רגל" - נת"ע לא יכלו למצוא משפט אבסורדי יותר?
האוטובוסים בכל מקרה יסעו בנתיבים הרגילים כי עיריית פתח תקוהמה יהיה עם קוי דן/אגד/אפיקים
הרי במת״צ יש רק נתיב אחד לכל צד. מה יקרה כשיעבדו עליו? האוטובוסים יסעו בנתיבים הרגילים?![]()
דובר כמדומני על המקטע שבין אורלב לבלינסוןהאוטובוסים בכל מקרה יסעו בנתיבים הרגילים כי עיריית פתח תקוה
החליטה לסגור את המת"צ.
בתלונות יש לבוא למשרד התחבורה ונת"ע שתכננו מת"צ לקוי ושלא דואגים להעביר קווים לצירים אחרים.
על מה שצפוי לקרות בז'בוטינסקי עם תחילת העבודות אני כתבתי כבר לפני שנה ויותר.
עכשיו גם נוספה לכך ההחלטה של עיריית פ"ת.
יש על כך שרשור ארוך מאודדובר כמדומני על המקטע שבין אורלב לבלינסון
אז אתה רוצה להגיד לי שגם המקטע בין בלינסון לגהה יסגרו?
דיווחים על הרכבת הקלה בגוש דן
נת"ע פירסמה RFI להפעלה ותפעול של הקו האדוםדיווחים על הרכבת הקלה בגוש דן
שימו לב לסעיף 4.5.2 - ימי ושעות ההפעלהנת"ע פירסמה RFI להפעלה ותפעול של הקו האדום
[URL]http://www.nta.co.il/tender/606[/URL]
[URL]http://www.nta.co.il/sites/default/files/om_rfi_-_approved_10-11-14_mk_111114.pdf[/URL]
זה מעצבן, אבל לפחות אנחנו לא מפגרים פה אחרי רוב העולם.שימו לב לסעיף 4.5.2 - ימי ושעות ההפעלה
אין שירות בלילות
אין שירות בשבתות
נניח ששבתות זה אגוז פוליטי קשה. למה לא יהיה שירות בלילות?
הביקוש לקו האדום צפוי להיות נמוך יותר מהביקוש לקו 1 של המטרונית?
בפראג-זה מעצבן, אבל לפחות אנחנו לא מפגרים פה אחרי רוב העולם.
חוץ מברלין ופראג, והתכנון ללונדון, אני לא מכיר ערים שבהן רכבות קלות או תחתיות פועלות בלילה (ואשמח אם תתקנו אותי כמובן). וגם בברלין הרכבת התחתית פועלת רק בלילות סוף השבוע ולא בכל הלילות.
מעניין מאוד, יש כמה דברים שנדמה לי שלא התפרסמו קודםנת"ע פירסמה RFI להפעלה ותפעול של הקו האדום
[URL]http://www.nta.co.il/tender/606[/URL]
[URL]http://www.nta.co.il/sites/default/files/om_rfi_-_approved_10-11-14_mk_111114.pdf[/URL]
האפשרות שהקטע הדרומי יופעל מוקדם יותר כבר פורסמה בעברמעניין מאוד, יש כמה דברים שנדמה לי שלא התפרסמו קודם
נקודות תפעול עיקריות שמעניינות מבחינתנו:
ואין לי יותר מה להוסיף.
- הקטע שמבת ים לאליפלט צפוי להפתח לפני שאר הקו, ולכן יתכן הקמת דיפו ומרכז בקרה זמניים במסוף בת ים.
- 90 מערכים באורך 37.5 מ' כאשר רובם מחוברים בזוגות באופן קבוע לאורך כולל של 75 מ' (אך ניתנים לניתוק). חלק קטן יפעלו כמערך בודד שישמשו בשעות השפל.
- הרכבות תפעלנה באופן אוטומטי (ATO) בחלקים התת-קרקעיים מהתחנה העילית הראשונה מחוץ לכל פורטל.
- שעות פעילות מ-05:30 עד חצות, סיום שעה לפני כניסת השבת, חידוש שעה אחרי יציאת השבת (כפי שכבר הוזכר לעיל ע"י עמוד השדרה).
- תדירות בקטע הממונהר צפויה להיות כל 2.5 ד' בשיא ו-10 ד' בשפל (נמוך מאוד, אבל אולי מדובר רק מאוחר בערב).
- המפעיל יתכנן את הלו"ז לפי קריטריוני מינימום, אבל נת"ע תאשר אותו.
לא זכור לי שזה היה במסמך רשמי אלא כל מיני דיבורים עלהאפשרות שהקטע הדרומי יופעל מוקדם יותר כבר פורסמה בעבר
מעבר על המסמך מגלה, כצפוי, עד כמה הם מסבכים הכל.נת"ע פירסמה RFI להפעלה ותפעול של הקו האדום
[URL]http://www.nta.co.il/tender/606[/URL]
[URL]http://www.nta.co.il/sites/default/files/om_rfi_-_approved_10-11-14_mk_111114.pdf[/URL]
באמת לא כל כך הבנתי את הרעיון שלמעבר על המסמך מגלה, כצפוי, עד כמה הם מסבכים הכל.
לקחו את המודל הכי מסובך ומנסים לאמץ אותו בפרויקט שגם ככה תקוע עמוק בבוץ התל אביבי.
אם להתייחס רק לנקודות הטכניות:
1. זה לא רכבת תחתית ולא רכבת קלה. זה יצור כילאיים מוזר.
2. הזנה עילית כמו LRT אבל 1.5kV במקום 700-750V כמקובל. למה?
3. כל הרעיון של להפעיל תחילה את חלקו הדרומי של הקו האדום, מה שיצריך היערכות יקרה ומיותרת להחריד בדמות דיפו ומרכז בקרה זמניים - כרגיל בנת"ע - עוד סיבה לזרוק מיליארדים לזבל.
4. השוני המוצע בתדירות בין הקטע העילי לקטע הקרקעי יוצר בעיתיות גדולה במערכת סגורה.
5. רכישת סוגי נייד שונים שחלקם יהיו בתצורה דו-ראשית וחלקם לא - סיבוך מיותר נוסף ויקר. המציאות בירושלים ובמקומות אחרים מלמדת שבפועל לא ינתקו את הקרונות בשעות השפל.
6. תדירות של 90 שניות בקטע התת קרקעי שיכיל דלתות רציף הוא בעייתי וגבולי, אפילו עם ATO. זו הסיבה שבמוסקבה, בה התדירות היא 90 שניות כסטנדרט - לא מיישמים מודל זה.
ראה סעיף 4 בתשובתי לדוד. כל רכבת שניה תפעל בין קרית אריהבאמת לא כל כך הבנתי את הרעיון של
תדירות משתנה בין הקטע העילי לתחתי...
איך בדיוק זה אמור להתבצע ?
 
מקריאה ראשונית ולא מעמיקה - עושה רושם שיש שם לא מעט סרבול.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.