דחיה נוספת בהשקת הקו האדום?


במכתב שהגיע לידי ynet מזהיר מנכ"ל נת"ע כי דרושים תקנים נוספים כדי להתחיל בבדיקות הקו האדום בקיץ הקרוב, בין היתר בעקבות "קשיים משמעותיים ובלתי צפויים" מול הקבלן הסיני. רק לפני כמה חודשים התחייב המנכ"ל על מועד חדש - נובמבר 2022. ההערכות כעת: הרכבת לא תיסע לפני 2023​


חברת נת"ע מזהירה במכתב שהגיע לידי ynet כי פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן תידחה שוב. זאת לאחר שכבר התחייבה על המועד החדש - נובמבר 2022. ההערכות הן שהדחייה תגיע אל תוך 2023.
במכתב מציין מנכ"ל נת"ע חיים גליק כי בעקבות "קשיים משמעותיים ובלתי צפויים" מול קבלן המערכות הסיני (CRTG-EEB), ובעקבות הצורך לבדיקות בחלקו המזרחי של הקו האדום, דרושים תקנים נוספים - אחרת החברה לא תצליח להתחיל בבדיקות הקו שאמורות להתחיל בחודש יוני הקרוב, ולא תושלם התקנת כל המערכות הדרושות להפעלת הקו.
"בנסיבות אלו עליי להודיעכם בצער כי ללא תקצוב מיידי של התקנים שאישר דירקטוריון החברה לקו האדום, לא תוכל החברה לעמוד ביעד לבדיקות דינמיות מוקדמות במחצית שנה זו, וכן לא תוכל החברה לעמוד ביעד להפעלת הקו", כותב גליק.
את המכתב הוא הפנה השבוע אל מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה, סגנית הממונה על התקציבים עדי חכמון וסגן בכיר לחשב הכללי יובל רז.
 

עופר פ7

New member

במכתב שהגיע לידי ynet מזהיר מנכ"ל נת"ע כי דרושים תקנים נוספים כדי להתחיל בבדיקות הקו האדום בקיץ הקרוב, בין היתר בעקבות "קשיים משמעותיים ובלתי צפויים" מול הקבלן הסיני. רק לפני כמה חודשים התחייב המנכ"ל על מועד חדש - נובמבר 2022. ההערכות כעת: הרכבת לא תיסע לפני 2023​


חברת נת"ע מזהירה במכתב שהגיע לידי ynet כי פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן תידחה שוב. זאת לאחר שכבר התחייבה על המועד החדש - נובמבר 2022. ההערכות הן שהדחייה תגיע אל תוך 2023.
במכתב מציין מנכ"ל נת"ע חיים גליק כי בעקבות "קשיים משמעותיים ובלתי צפויים" מול קבלן המערכות הסיני (CRTG-EEB), ובעקבות הצורך לבדיקות בחלקו המזרחי של הקו האדום, דרושים תקנים נוספים - אחרת החברה לא תצליח להתחיל בבדיקות הקו שאמורות להתחיל בחודש יוני הקרוב, ולא תושלם התקנת כל המערכות הדרושות להפעלת הקו.
"בנסיבות אלו עליי להודיעכם בצער כי ללא תקצוב מיידי של התקנים שאישר דירקטוריון החברה לקו האדום, לא תוכל החברה לעמוד ביעד לבדיקות דינמיות מוקדמות במחצית שנה זו, וכן לא תוכל החברה לעמוד ביעד להפעלת הקו", כותב גליק.
את המכתב הוא הפנה השבוע אל מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה, סגנית הממונה על התקציבים עדי חכמון וסגן בכיר לחשב הכללי יובל רז.
גם אני לא מאמין שהקן האדום יופעל מסחרית לפני המחצית השניה של 2023.
אנחנו בפברואר. אנחנו יכולים להשליך מהחישמול של הרכבת הכבדה. אם אין עדיין מסילות מושלמות מבת ים ועד אליפלט (אחרי זה אני לא רואה כי זה במנהרות), אם אין התחלה של עבודת חישמול בקטע הזה, הרי שרכבות לא יסעו בקטע זה ב-2021. כדאי להסתכל קצת בשדרות ירושלים והכל יתבהר.
אם נת"ע היו מראים לנו רכבת נוסעת מהדיפו ועד איזושהי תחנה תת קרקעית בז'בוטינסקי, אולי הייתי קצת יותר אופטימי... אבל הם לא מראים שום רבת שנוסעת אפילו לא מהדיפו ועד לפורטל של המנהרה (איפה שיש כבר די הרבה מסילות מחושמלות לכאורה)...
 

Bus Nerd

Active member
גם אני לא מאמין שהקן האדום יופעל מסחרית לפני המחצית השניה של 2023.
אנחנו בפברואר. אנחנו יכולים להשליך מהחישמול של הרכבת הכבדה. אם אין עדיין מסילות מושלמות מבת ים ועד אליפלט (אחרי זה אני לא רואה כי זה במנהרות), אם אין התחלה של עבודת חישמול בקטע הזה, הרי שרכבות לא יסעו בקטע זה ב-2021. כדאי להסתכל קצת בשדרות ירושלים והכל יתבהר.
אם נת"ע היו מראים לנו רכבת נוסעת מהדיפו ועד איזושהי תחנה תת קרקעית בז'בוטינסקי, אולי הייתי קצת יותר אופטימי... אבל הם לא מראים שום רבת שנוסעת אפילו לא מהדיפו ועד לפורטל של המנהרה (איפה שיש כבר די הרבה מסילות מחושמלות לכאורה)...

1) דווקא יש מסילות כמעט כל הדרך בשדרות ירושלים ביפו, וגם בפתח תקווה. בבת ים המצב שונה?

2) החשמול של הרכבת הכבדה לא קשור. שם יש להם בעיות כי מראש לא היו הכנות לעמודי חשמול ואלו עבודות בתוואי צר וצפוף, שאפשר לעבוד בו רק בסופש"ים או בהשבתות. אצל נת"ע זה ברחוב, בתוואי מסודר שפונו ממנו תשתיות, לא צריך פתרונות מיוחדים לגשרים ומקומות צפופים אחרים כי פשוט אין כאלו, ואפשר לעבוד כל השבוע ולא רק בסופש"ים. והעובדה שבפתח תקווה וביפו אפשר כבר להתחיל לראות את החשמולת מתוחה
 

עופר פ7

New member
1) דווקא יש מסילות כמעט כל הדרך בשדרות ירושלים ביפו, וגם בפתח תקווה. בבת ים המצב שונה?

2) החשמול של הרכבת הכבדה לא קשור. שם יש להם בעיות כי מראש לא היו הכנות לעמודי חשמול ואלו עבודות בתוואי צר וצפוף, שאפשר לעבוד בו רק בסופש"ים או בהשבתות. אצל נת"ע זה ברחוב, בתוואי מסודר שפונו ממנו תשתיות, לא צריך פתרונות מיוחדים לגשרים ומקומות צפופים אחרים כי פשוט אין כאלו, ואפשר לעבוד כל השבוע ולא רק בסופש"ים. והעובדה שבפתח תקווה וביפו אפשר כבר להתחיל לראות את החשמולת מתוחה
נכון, יש מסילות ברוב המסלול, מרביתן ללא סיום, כלומר ללא סלילת הכביש בינהן ומצידן ויש עוד ה מ ו ן עבודה רק בהקשר הזה. מספיק לראות כמה זמן עובדים על הקטע הקצר של המעבר משדרות ירושלים לתחנת אליפלט.
 
1) דווקא יש מסילות כמעט כל הדרך בשדרות ירושלים ביפו, וגם בפתח תקווה. בבת ים המצב שונה?

2) החשמול של הרכבת הכבדה לא קשור. שם יש להם בעיות כי מראש לא היו הכנות לעמודי חשמול ואלו עבודות בתוואי צר וצפוף, שאפשר לעבוד בו רק בסופש"ים או בהשבתות. אצל נת"ע זה ברחוב, בתוואי מסודר שפונו ממנו תשתיות, לא צריך פתרונות מיוחדים לגשרים ומקומות צפופים אחרים כי פשוט אין כאלו, ואפשר לעבוד כל השבוע ולא רק בסופש"ים. והעובדה שבפתח תקווה וביפו אפשר כבר להתחיל לראות את החשמולת מתוחה
לדעתי דווקא המצב בבית ים טוב יותר מיפו ותל אביב לפחות, בדגש על ניסבאום ויוספטל
 

עופר פ7

New member
1) דווקא יש מסילות כמעט כל הדרך בשדרות ירושלים ביפו, וגם בפתח תקווה. בבת ים המצב שונה?

2) החשמול של הרכבת הכבדה לא קשור. שם יש להם בעיות כי מראש לא היו הכנות לעמודי חשמול ואלו עבודות בתוואי צר וצפוף, שאפשר לעבוד בו רק בסופש"ים או בהשבתות. אצל נת"ע זה ברחוב, בתוואי מסודר שפונו ממנו תשתיות, לא צריך פתרונות מיוחדים לגשרים ומקומות צפופים אחרים כי פשוט אין כאלו, ואפשר לעבוד כל השבוע ולא רק בסופש"ים. והעובדה שבפתח תקווה וביפו אפשר כבר להתחיל לראות את החשמולת מתוחה
זה בדיוק הבעיה. בבת ים עובדים כבר הרבה שנים, אז המצב מתקדם יחסית וגם שם אין חישמולת מלאה, אם בכלל. אם נשליך מהקצב של ההתקדמות בבת ים לשדרות ירושליים ושאר הקו, אז המצב פסימי במיוחד!
 

Bus Nerd

Active member
זה בדיוק הבעיה. בבת ים עובדים כבר הרבה שנים, אז המצב מתקדם יחסית וגם שם אין חישמולת מלאה, אם בכלל. אם נשליך מהקצב של ההתקדמות בבת ים לשדרות ירושליים ושאר הקו, אז המצב פסימי במיוחד!
אבל אתה לא צריך "להשליך על שאר הקו", כי אמרתי לך, אני עברתי בעצמי בפתח תקווה ליד הקניון וגם בשדרות ירושלים ליד הפורטל וההתקדמות טובה. בפתח תקווה המסילות לפחות באיזור של הקניון הגדול כבר שם, גם בצמתים, ואפילו כבלי החשמולת מחוברים כבר. ביפו המסילות נמצאות גם הן, לפחות באיזור שעברתי - מבן צבי עד הpocket track בקויפמן. גם המפלג בכניסה לפורטל אליפלט מונח במקומו, והעיקול בין המפלג לפורטל. יש שם גם עמודים וגם התחלה של חשמולת.

אז אם אתה אומר שבבת ים המצב טוב, ואני אומר שביפו המצב טוב, אז כנראה שברוב החלקים העיליים המצב טוב!
 

GLSRA

Active member
בשעה טובה - מתחילים לכתוב אמת.
כבר יותר משנתיים אני כותב כאן שהרכבת לא יכולה ולא תיסע ב אוקטובר 2021.
היו שפעפקו וטענו שזה עדיין אפשרי.
היום שכבר ברור לכולם שב 2021 היא לא תיסע, מתחיל להתבהר שגם ב- 202 היא לא תיסע ועכשיו אפשר וצריך לקוות שהיא תתחיל לפעול לפני סוף 2023.
זה כרגע עדיין אפשרי אם כי מתחיל כבר להיות לחוץ למדי
 

Bus Nerd

Active member
בשעה טובה - מתחילים לכתוב אמת.
כבר יותר משנתיים אני כותב כאן שהרכבת לא יכולה ולא תיסע ב אוקטובר 2021.
היו שפעפקו וטענו שזה עדיין אפשרי.
היום שכבר ברור לכולם שב 2021 היא לא תיסע, מתחיל להתבהר שגם ב- 202 היא לא תיסע ועכשיו אפשר וצריך לקוות שהיא תתחיל לפעול לפני סוף 2023.
זה כרגע עדיין אפשרי אם כי מתחיל כבר להיות לחוץ למדי
אני לא מבין למה צריך לחכות כל כך הרבה. בפתח תקווה כבר יש חשמולת וסככות תחנה, ביפו גם התחילו להתקין את החשמולת, המסילות מונחות כמעט בכל התוואי למעט כמה צמתים, התחנות התת קרקעיות בשלבי גימור. מהשטח זה נראה כאילו תוך חצי שנה גג יהיה אפשר להתחיל נסיעות מבחן.
 

GLSRA

Active member
אני לא מבין למה צריך לחכות כל כך הרבה. בפתח תקווה כבר יש חשמולת וסככות תחנה, ביפו גם התחילו להתקין את החשמולת, המסילות מונחות כמעט בכל התוואי למעט כמה צמתים, התחנות התת קרקעיות בשלבי גימור. מהשטח זה נראה כאילו תוך חצי שנה גג יהיה אפשר להתחיל נסיעות מבחן.
חשמולת, אוקיי התחילו. יש ברבה קילומטרים של חשמולת למתוח, ומה עם המנהרות ? ומה עם כל התוואי....
אתה יודע מה, אני יכול להסכים שאפשר לסיים את כל המסילות ואת החשמולת עד סוף השנה.מה עם כל מערכות האיתו , הבקרה, איפה כל זה, אפילו לא התחילו.
אם אתה אוצה להיערך לעבודה נכונה, מינימום תשעה חודשי הרצה של כל המערכות. בעולם מקובל אפילו 12 חודשים.
אז אפילו לשיטתך, רק בסוף 2022 אפשר יהיה להפעיל.
אבל זה לא המצב.
אני עדיין חושב שהפעלה מסחרית תיהיה רק לקראת סוף 2023
 
חשמולת, אוקיי התחילו. יש ברבה קילומטרים של חשמולת למתוח, ומה עם המנהרות ? ומה עם כל התוואי....
אתה יודע מה, אני יכול להסכים שאפשר לסיים את כל המסילות ואת החשמולת עד סוף השנה.מה עם כל מערכות האיתו , הבקרה, איפה כל זה, אפילו לא התחילו.
אם אתה אוצה להיערך לעבודה נכונה, מינימום תשעה חודשי הרצה של כל המערכות. בעולם מקובל אפילו 12 חודשים.
אז אפילו לשיטתך, רק בסוף 2022 אפשר יהיה להפעיל.
אבל זה לא המצב.
אני עדיין חושב שהפעלה מסחרית תיהיה רק לקראת סוף 2023
איך רואים התקדמות במערכות איתות ובקרה? (אם רואים..) חשמולת אפשר לראות בעיניים, כנל התקדמות במסילות ובתחנות. יש דרך לדעת איפה הושלמו ואיפה לא הושלמו מערכות איתות ובקרה?
 

Bus Nerd

Active member
איך רואים התקדמות במערכות איתות ובקרה? (אם רואים..) חשמולת אפשר לראות בעיניים, כנל התקדמות במסילות ובתחנות. יש דרך לדעת איפה הושלמו ואיפה לא הושלמו מערכות איתות ובקרה?
אין דרך לראות ממש כי הרוב מאחורי הקלעים, ונת"ע לא מגלים. העלו תמונה לפני כמה ימים שמראה פועלים שמניחים את לולאת ההשראה (induction loop) באחת הצמתים - זה חלק ממערכת האיתות שמזהה את הרכבת מתקרבת לצומת כדי לתת עדיפות ברמזור.
רמזורים מיוחדים לטראם עוד לא ראיתי, אבל אני מניח שגם אלו אמורים להגיע.
 
חשמולת, אוקיי התחילו. יש ברבה קילומטרים של חשמולת למתוח, ומה עם המנהרות ? ומה עם כל התוואי....
אתה יודע מה, אני יכול להסכים שאפשר לסיים את כל המסילות ואת החשמולת עד סוף השנה.מה עם כל מערכות האיתו , הבקרה, איפה כל זה, אפילו לא התחילו.
אם אתה אוצה להיערך לעבודה נכונה, מינימום תשעה חודשי הרצה של כל המערכות. בעולם מקובל אפילו 12 חודשים.
אז אפילו לשיטתך, רק בסוף 2022 אפשר יהיה להפעיל.
אבל זה לא המצב.
אני עדיין חושב שהפעלה מסחרית תיהיה רק לקראת סוף 2023
הבאסה היא שאני הימרתי בקזינו שתהיה שנה איחור וכנראה שהייתי אופטימי...
 

GoldenEyes

Well-known member
מצחיק אותי שאני מוגדר בפורום "New Member", אבל הוותיקים כאן לפחות יודעים את האמת.
כשהעבירו את הכל לתפוז החדש , כולם נהיו New Member , לימים מסתבר שככל שכמות ההודעות שלך עולה , משדרגים לך את סוג היוזר :)
כשמסתכלים בכרטיס שלך רואים שאתה כאן מ 2004 , אז חדש אתה לא :)
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כשהעבירו את הכל לתפוז החדש , כולם נהיו New Member , לימים מסתבר שככל שכמות ההודעות שלך עולה , משדרגים לך את סוג היוזר :)
כשמסתכלים בכרטיס שלך רואים שאתה כאן מ 2004 , אז חדש אתה לא :)
הסולם הזה סופר הודעות שנכתבו, ולא בוצעה ספירה מחודשת של הודעות שהובאו מהתפוז הישן
 

Ccyclist

Well-known member
מצחיק אותי שאני מוגדר בפורום "New Member", אבל הוותיקים כאן לפחות יודעים את האמת.
תתחיל לצלם את קשת מודיעין ותפוז יעלו את הדירוג שלך בענק בגלל פוסטים + תמונות.
 

GLSRA

Active member
תתחיל לצלם את קשת מודיעין ותפוז יעלו את הדירוג שלך בענק בגלל פוסטים + תמונות.
אני בהחלט חושב לצלם קצת אבל קשה לייצר חדשות, שבתשתיות מרים את חיל האוויק שלו ומביא מסמכים מצולמים ברמות אחרות לגמרי.
אז מה כבר התמונות שאני אביא יוסיפו. היו ימים שבחלט הדיווחים שלי היו חדשותיים.
 
אני בהחלט חושב לצלם קצת אבל קשה לייצר חדשות, שבתשתיות מרים את חיל האוויק שלו ומביא מסמכים מצולמים ברמות אחרות לגמרי.
אז מה כבר התמונות שאני אביא יוסיפו. היו ימים שבחלט הדיווחים שלי היו חדשותיים.
אבל לשבתשתיות אין את טופי
 
למעלה