דחוף דם מסוג A

  • פותח הנושא HI39
  • פורסם בתאריך

t w i x i t

New member
../images/Emo16.gif ושאלה ../images/Emo35.gif

דבר ראשון -
עצוב לשמוע, והוא רק בן 23. דבר שני - חולי סרטן או חולים לשעבר יכולים לתרום דם ? או מח עצם ?
 
לפי בנק הדם

בתה"ש ובהדסה - חולים וחולים לשעבר לא יכולים לתרום, גם לא אחרי תקופה מסויימת אלא לא בכלל. כששאלתי למה גם לא אחרי תקופת הצינון של חמש השנים אמרו לי שאי אפשר לדעת ואולי איפשהו מסתתר לו תא לא בריא. אז לי זה נשמע קצת אבסורד, מה גם שבנק התרומות מפסיד כמות עצומה של תורמים שמבינים יותר מכל אחד כמה זה חשוב... כנראה שיש גבול לכמה שאפשר לנסות ולתקן את העולם.. :)
 

מיליתו

New member
לדעתי...

חולי סרטן (כולל לשעבר) לא יכולים לתרופ דם מכמה סיבות: הם נחשפו להרבה זיהומים, ולעיתים קיבלו מנות דם בעצמם, מה שמגדיל את הסיכוי שנדבקו במשהו, ולכן הם קבוצת סיכון (בדומה לשוהים במדינות בעייתיות ובעלי חיי מין "מגוונים"). לא בגלל הכימוטרפיה. בנוסף, הם באיזשהו סיכון לאנמיה, ויתכן ותפקוד מח העצם שלהם שונה בזה של אחרים עקב המחלה או עקב הכימוטרפיה. כמו שלא לוקחים דם ממי ששוקל מתחת ל50 ק"ג או בעל המוגלובין מעט נמוך או אפילו גבולי. למה להסתבך? מובן שדווקא חולים לשעבר שמבינים את משמעות התרומה רוצים לתרום, אבל אולי כדאי שנתרכז בהגברת המודעות לכך, ולאו דווקא לתרום בעצמנו.
 

יערית 1

New member
אני דווקא מסכימה עם מד"א שאולי

מסתתר לו תא בדם שלא ידוע עליו ולמה לתרום דם של חולה לשעבר לאדם בריא. כשחליתי קיבלתי מנות דם ומחשבה כזו בהחלט עברה בי.. מה שניתן לעשות הוא לעודד אנשים (בריאים) מסביבתנו הקרובה לתרום דם. אגב, בתי החיילת ובעלי תורמים דם באופן קבוע
 
גישה שונה

אומנם כיום חולי סרטן או מי שהיו חולים לא יכולים לתרום. עם זאת, במקרה דיברתי בפורום וירטואלי עם פרופ' אור מבית חולים הדסה לא מזמן בנושא זה, ושם הוא טען במענה לשאלתי כי במקרים מובהקים - כגון במקרה שבו חלפו 20 שנה מאז ההחלמה של החולה, יתכן ויש מקום לאפשר תרומה מסוג זה. הוא טען שכיום הנושא נבדק, וסביר שבעתיד יהיו בתפתחויות בסוגיה זו. יתרה מזאת, להבנתי כבר כיום במקרים בהם חלפו מספר רב מאוד של שנים לאחר שהחולה הבריא, ומתעורר צורך מיוחד שדווקא החולה הספציפי הזה יתרום, (כגון חולה שהחלים מזה זמן, והוא התורם היחידי או המתאים ביותר לתרומת איבר מסויים בחולה אחר שהוא קרוב משפחתו), האפשרות הזו נשקלת. אז לא לאבד תיקווה - גם אנחנו נוכל לתרום בעתיד
 
אבל אם החולה לא חולה?

א. "המחלה" הייתה כשהייתי בן 12. הגידול הוא לא ממהיר אלא שפיר ככה שאין "תאים חולים". ב. הדם תמיד עובר ניקוי או יותר נכון סינון. אני טועה? ג. אם הדם נקי, והבנאדם כבר לא מקבל כימו', יותר מ 6 שנים. זאת אומרת שהוא בריא. והגידול הוא לא ממהיר, אז מה צריכה להיות הבעיה???
 
לא הבנתי משהו..

אם הגידול לא היה ממאיר, אז זה לא סרטן. ואם זה לא סרטן אז לא צריכה להיות מניעה שתתרום דם. כן, הדם מסונן אבל הטענה שלהם במקרים של סרטן שהם לא יכולים לדעת ואולי איזה תא לא בריא יסתנן. (וזו אגב, התשובה של בנק הדם בתה"ש).
 
לאנשים בלי שכל נותנים לנהל את ב"דם

"ואולי איזה תא לא בריא יסתנן" אין דבר כזה הדם זורם בורידים והוא לא יכול לחמוק מ"התור" לסינון לדם אין רצון משל עצמו ככה שאין סיכוי. ממש מבאס. אם תשמעו על אדם שהיה חולה ולא חולה והצליח לתרום דם תתנו לי תגובה לאימייל. תודה, מירון. אגב איך משנים לכינוי של זכר?
 
בוקר טוב../images/Emo42.gif

חודש לפני שחליתי תרמתי דם! סיפרתי על זה בבה"ח וגם להמטולוג שלי ושניהם אמרו שזה שום דבר ותאי הסרטן בטח כבר נעלמו ואם מישהו יקבל כתרומה אז הגוף שלו ידחה את התאים... למרות מה שאמרו אני עדיין מצטערת שלא ניסיתי ליצור קשר ולספר שחליתי=אולי היו משמידים את המנה או שהם כבר שמעו שחליתי?
יום נפלא יוד
 
למעלה