דו"ח על אי תיקוף נסיעה,

לפני יומיים פעם ראשונה שראיתי פקח נותן דוח למישהי שלא תיקפה (דן - תל אביב).
בעשרות נסיעות שהיו עם פקחים התרשמתי שאכן כל הנוסעים תיקפו, לפחות בבידוק עד שאני ירדתי...
מה הנסיון שלכם? יש נתונים על כמות/אחוז המתפלחים?
 

raya

Well-known member
לפני יומיים פעם ראשונה שראיתי פקח נותן דוח למישהי שלא תיקפה (דן - תל אביב).
בעשרות נסיעות שהיו עם פקחים התרשמתי שאכן כל הנוסעים תיקפו, לפחות בבידוק עד שאני ירדתי...
מה הנסיון שלכם? יש נתונים על כמות/אחוז המתפלחים?
בבאר שבע - בהתחלה היו לא מעט שלא תיקפו, כיום נראה לי שמספרם ירד דרסטית.
פקחים נותנים דוחות על אי תיקוף, לפעמים תוך ויכוח עם מי שלא תיקף.
ומדי פעם הולידטורים לא פעילים, המכשיר לתשלום במזומן או באשראי לא תקין, ואז יש כיתוב עליו שהוא לא זמין. על זה כמובן אי אפשר לתת דוח.
 

Bus Nerd

Active member
לפני יומיים פעם ראשונה שראיתי פקח נותן דוח למישהי שלא תיקפה (דן - תל אביב).
בעשרות נסיעות שהיו עם פקחים התרשמתי שאכן כל הנוסעים תיקפו, לפחות בבידוק עד שאני ירדתי...
מה הנסיון שלכם? יש נתונים על כמות/אחוז המתפלחים?
משרד האוצר טוען שבערך 30% לא משלמים ובגלל זה רוצים להגביר משמעותית את האכיפה בחוק ההסדרים. (לדעתי ייצא שהם יבזבזו יותר כסף על אכיפה ממה שזה תכלס מכניס להם)
 
משרד האוצר טוען שבערך 30% לא משלמים ובגלל זה רוצים להגביר משמעותית את האכיפה בחוק ההסדרים. (לדעתי ייצא שהם יבזבזו יותר כסף על אכיפה ממה שזה תכלס מכניס להם)
לא לגמרי קשור. מה שמשרד האוצר רוצה לעשות, כבר שנים, הוא לתת לבקרים באוטובוסים שיניים, כמו שיש לבקרים ברכבת וברק"ל (כתוצאה מסעיף בחוק מסילות ברזל). היום הבקר הוא בערך חסר אונים אם עומד מולו מישהו שמתעקש לא לתקף (בדרך כלל תוך שימוש בשפה לא נעימה ולעיתים אפילו אלימות) וכל מה שנשאר לו זה או לבקש מהנהג לעצור את האוטובוס עד שיגיע שוטר או לספוג בשקט. הרעיון הוא לתת לו סמכויות קצת יותר רחבות שיאפשרו לו לבצע את עבודתו.
בנוסף, כמו הרבה דברים אחרים, חובת הבקרה חלה היום על המפעילים ויש פה משהו לא כל כך בריא, אז הרעיון הוא שהיא תתוגבר/תוחלף ביחידת בקרה של משרד התחבורה, שזה יותר נכון. כי הגישה הכוללת היא שלמפעילי תח"צ יש תפקיד מוגבל וידוע מראש (להסיע אוטובוסים). ולא מעבר לכך.
 
משרד האוצר טוען שבערך 30% לא משלמים ובגלל זה רוצים להגביר משמעותית את האכיפה בחוק ההסדרים. (לדעתי ייצא שהם יבזבזו יותר כסף על אכיפה ממה שזה תכלס מכניס להם)
מעריכה שהרבה פחות מ30 אחוז לא משלמים, אך נראה שיש קווים שבהם יש יותר כאלה מקווים אחרים. ואז כאשר עולה פקח אנשים ממש קופצים ממקומם ויורדים בבהילות.
חוץ מזה, יש הבדל בין להתעצל לתקף כשכבר יש חוזה תקופתי או כשאתה בנסיעת מעבר ללא לשלם כלל. האם הקנס (למי שלא הספיק לברוח) הוא אותו קנס?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
נכון
או שרצים למכונת תיקוף
באירופה טריקים של לרדת מיד או לתקף/לשלם בדרך כלל לא עוזרים. אם נכנס מבקר, מתקפים ומכונות תשלום כבים ואין יציאה לאף נוסע עד שיעברו על כולם, אף עוצרים רכב לפני הגעה לתחנה הבאה אשר בה מערך התשלום/תיקוף מופעל חזרה לנוסעים נכנסים..
 

GoldenEyes

Well-known member
באירופה טריקים של לרדת מיד או לתקף/לשלם בדרך כלל לא עוזרים. אם נכנס מבקר, מתקפים ומכונות תשלום כבים ואין יציאה לאף נוסע עד שיעברו על כולם, אף עוצרים רכב לפני הגעה לתחנה הבאה אשר בה מערך התשלום/תיקוף מופעל חזרה לנוסעים נכנסים..
הו אירופה אירופה
חבל שחברות התח"צ עצמן לא עובדות כמו באירופה

מקרה מאתמול
דן קו 43 - האוטובוס הגיע לתחנה
הנהג פותח רק את הדלת האחורית
שני המתקפים אינם פועלים
הנהג צועק לבוא אליו למכשיר שלו לתקף
אז למה לא לפתוח את הדלת הקדמית אדיוט ?
ובכל התחנות ככה
צועק לעולים מאחור לבוא לתקף אצלו
אם הדלת הקדמית לא תקינה , וגם המתקפים לא , אז למה האוטובוס בשירות בכלל ?
 

לאונידס

Active member
באירופה טריקים של לרדת מיד או לתקף/לשלם בדרך כלל לא עוזרים. אם נכנס מבקר, מתקפים ומכונות תשלום כבים ואין יציאה לאף נוסע עד שיעברו על כולם, אף עוצרים רכב לפני הגעה לתחנה הבאה אשר בה מערך התשלום/תיקוף מופעל חזרה לנוסעים נכנסים..
אני מקווה שמתישהו מישהו יתבע יצוגית בשם אלו שנוסעים עם חוזה תקופתי שתוקף אבל מסיבה כלשהי לא תיקף אותו בנסיעה ספציפית.
נוסע שילם כדת וכדין, על סמך מה קונסים אותו? בגלל שלחברות התחבורה יש איזשהם קשיים מנהלתיים? שיפתרו אותם לא על הגב של הנוסעים.

ואז חברות התח"צ יצטרכו לפעול מול כאלה שבאמת לא משלמים עבור הנסיעה.
 

Bus Nerd

Active member
מעריכה שהרבה פחות מ30 אחוז לא משלמים, אך נראה שיש קווים שבהם יש יותר כאלה מקווים אחרים. ואז כאשר עולה פקח אנשים ממש קופצים ממקומם ויורדים בבהילות.
חוץ מזה, יש הבדל בין להתעצל לתקף כשכבר יש חוזה תקופתי או כשאתה בנסיעת מעבר ללא לשלם כלל. האם הקנס (למי שלא הספיק לברוח) הוא אותו קנס?
רוב הפקחים שנתקלתי בהם היו נחמדים וכשאנשים לא תיקפו במקום לקנוס אותם פשוט תיקפו בשבילם את הכרטיס בולידטור ונזפו בהם שיתקפו בפעם הבאה
 
מעריכה שהרבה פחות מ30 אחוז לא משלמים, אך נראה שיש קווים שבהם יש יותר כאלה מקווים אחרים. ואז כאשר עולה פקח אנשים ממש קופצים ממקומם ויורדים בבהילות.
חוץ מזה, יש הבדל בין להתעצל לתקף כשכבר יש חוזה תקופתי או כשאתה בנסיעת מעבר ללא לשלם כלל. האם הקנס (למי שלא הספיק לברוח) הוא אותו קנס?
כן, הוא אותו הקנס. אל תתעצלי לתקף... (אם יתפוס אותך פקח אולי תהיי בעמדת מיקוח יותר טובה והוא יוותר לך על הקנס, אבל למה להגיע למקום הזה?
 

קלייטון.ש

Well-known member
רוב הפקחים שנתקלתי בהם היו נחמדים וכשאנשים לא תיקפו במקום לקנוס אותם פשוט תיקפו בשבילם את הכרטיס בולידטור ונזפו בהם שיתקפו בפעם הבאה
אני פעם לא תיקפתי בחוזה יומי. שכחתי.
עלה פקח, לקח את הרב-קו ותיקף אותו.
לא אמר לי מילה.
 

846

Active member
לפני יומיים פעם ראשונה שראיתי פקח נותן דוח למישהי שלא תיקפה (דן - תל אביב).
בעשרות נסיעות שהיו עם פקחים התרשמתי שאכן כל הנוסעים תיקפו, לפחות בבידוק עד שאני ירדתי...
מה הנסיון שלכם? יש נתונים על כמות/אחוז המתפלחים?
רק תיקון טעות נפוצה:
שם התפקיד אינו "מפקח" או "פקח"
שם התפקיד הוא : "מבקר" המבצע ביקורת בדרכים.
אין תפקיד מפקח בתח"צ, יש תפקיד "פקח תנועה" שמטפל בשטח בתפעול האוטובוסים.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה