דו"ח מבקר המדינה 2013-תגובת חברת נת"ע
דו"ח מבקר המדינה 2013-תגובת חברת נת"ע
מקור: נת"ע
חברת נ.ת.ע קיבלה את ממצאי דו"ח הביקורת והיא פועלת לתיקון כל הליקויים וליישום הלקחים והמסקנות הנובעות מפרויקט הקמת הרכבת הקלה בגוש דן.
כאשר החליטה הממשלה להטיל את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן על חברת נ.ת.ע, בדצמבר 2010, אומדן הפרויקט התבסס על הערכות הזכיין, שהיה אמור לבצע את הפרויקט. אומדן זה, 10.7 מיליארד ₪, היה ללא כל ביסוס הנדסי מעודכן. רק באפריל 2012, ע"פ התקדמות התכנון ואסטרטגיית ביצוע הפרויקט, הוכן ע"י נ.ת.ע תקציב יסודי ומעודכן לפרויקט, שהיה מבוסס על תוכניות הנדסיות. על בסיס תקציב זה ולאחר דיונים עם נציגי האוצר ועם חברת הבקרה, שכללו הוספת סעיפים לביצוע הפרויקט שלא היו קודם לכן, כגון שאיבת מים וטיפול בקרקע ובמים מזוהמים, בתוספת התייקרויות ועליית המע"מ, עודכן התקציב. תקציב זה, שאושר על ידי כל הגורמים המעורבים, בסך 14.4 מיליארד ₪, מלווה את חברת נ.ת.ע בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן מאז ועד היום.
כמו כן הלו"ז, שהוצג בישיבת הממשלה בדצמבר 2010, התבסס על הלו"ז של הזכיין, אשר דיבר על חמש שנים עד לסיום הפרויקט המורכב והמסובך הזה.
ע"פ התקדמות התכנון ובחינת משך זמן העבודות בפרויקטים דומים בחו"ל, הוכן לו"ז מעודכן לפרויקט המראה על סיומו ב 2021. לו"ז זה הוכן בעזרת יועצי חברת PB ( חברה בינ"ל המלווה בנ.ת.ע את הפרויקט), בשיתוף יועצים מהארץ ומחו"ל ובתאום ואישור של חברת הבקרה המלווה את הפרויקט.
בעת החלטת הממשלה , חברת נ.ת.ע , אשר מנתה כ 30 עובדים, החלה בהתארגנות כדי להפוך מחברה מנהלת, לחברה מבצעת, לרבות שינוי במבנה הארגוני שלה, והרחבתה ל 250 עובדים. מתוכם אוישו כבר כ 150 עובדים.
בהתחשב בעובדה שמדובר בכוח אדם מקצועי ומיומן , כמו מהנדסים, גיאולוגים ועוד, הדבר היה כרוך במאמץ ארגוני וניהול רחב היקף.
מאז קבלת הפרויקט על אחריותנו הפכה נ.ת.ע מחברה מנהלת פרויקט BOT, המעסיקה כאמור, 30 עובדים בלבד, לחברה שמבצעת את הפרויקט מתקציב המדינה. זהו תהליך ארוך הדורש התארגנות מחודשת, הכנת נהלים חדשים, כולל הקמת מחלקה המטפלת בנושא הנהלים. בתוך תשעה חודשים הוטמעו כבר 49 נהלים חדשים בחברה, ובקרוב יושלם קובץ הנהלים של החברה.
כל זאת כדי להתקדם ולהצליח בפרויקט הענק, המורכב והמסובך הזה, הנקרא הקמת רכבת קלה בגוש דן.
דו"ח מבקר המדינה 2013-תגובת חברת נת"ע
מקור: נת"ע
חברת נ.ת.ע קיבלה את ממצאי דו"ח הביקורת והיא פועלת לתיקון כל הליקויים וליישום הלקחים והמסקנות הנובעות מפרויקט הקמת הרכבת הקלה בגוש דן.
כאשר החליטה הממשלה להטיל את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן על חברת נ.ת.ע, בדצמבר 2010, אומדן הפרויקט התבסס על הערכות הזכיין, שהיה אמור לבצע את הפרויקט. אומדן זה, 10.7 מיליארד ₪, היה ללא כל ביסוס הנדסי מעודכן. רק באפריל 2012, ע"פ התקדמות התכנון ואסטרטגיית ביצוע הפרויקט, הוכן ע"י נ.ת.ע תקציב יסודי ומעודכן לפרויקט, שהיה מבוסס על תוכניות הנדסיות. על בסיס תקציב זה ולאחר דיונים עם נציגי האוצר ועם חברת הבקרה, שכללו הוספת סעיפים לביצוע הפרויקט שלא היו קודם לכן, כגון שאיבת מים וטיפול בקרקע ובמים מזוהמים, בתוספת התייקרויות ועליית המע"מ, עודכן התקציב. תקציב זה, שאושר על ידי כל הגורמים המעורבים, בסך 14.4 מיליארד ₪, מלווה את חברת נ.ת.ע בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן מאז ועד היום.
כמו כן הלו"ז, שהוצג בישיבת הממשלה בדצמבר 2010, התבסס על הלו"ז של הזכיין, אשר דיבר על חמש שנים עד לסיום הפרויקט המורכב והמסובך הזה.
ע"פ התקדמות התכנון ובחינת משך זמן העבודות בפרויקטים דומים בחו"ל, הוכן לו"ז מעודכן לפרויקט המראה על סיומו ב 2021. לו"ז זה הוכן בעזרת יועצי חברת PB ( חברה בינ"ל המלווה בנ.ת.ע את הפרויקט), בשיתוף יועצים מהארץ ומחו"ל ובתאום ואישור של חברת הבקרה המלווה את הפרויקט.
בעת החלטת הממשלה , חברת נ.ת.ע , אשר מנתה כ 30 עובדים, החלה בהתארגנות כדי להפוך מחברה מנהלת, לחברה מבצעת, לרבות שינוי במבנה הארגוני שלה, והרחבתה ל 250 עובדים. מתוכם אוישו כבר כ 150 עובדים.
בהתחשב בעובדה שמדובר בכוח אדם מקצועי ומיומן , כמו מהנדסים, גיאולוגים ועוד, הדבר היה כרוך במאמץ ארגוני וניהול רחב היקף.
מאז קבלת הפרויקט על אחריותנו הפכה נ.ת.ע מחברה מנהלת פרויקט BOT, המעסיקה כאמור, 30 עובדים בלבד, לחברה שמבצעת את הפרויקט מתקציב המדינה. זהו תהליך ארוך הדורש התארגנות מחודשת, הכנת נהלים חדשים, כולל הקמת מחלקה המטפלת בנושא הנהלים. בתוך תשעה חודשים הוטמעו כבר 49 נהלים חדשים בחברה, ובקרוב יושלם קובץ הנהלים של החברה.
כל זאת כדי להתקדם ולהצליח בפרויקט הענק, המורכב והמסובך הזה, הנקרא הקמת רכבת קלה בגוש דן.