דו"ח בטיחות תעופה 2008:

chaimb

New member
דו"ח בטיחות תעופה 2008:

http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=/ibo/repositories/stories/m1_2000/zb20090728_99955.xml
 
לא משנה מה קורה בשטח המסקנות תמיד דומות

בכל שנה רזצ'יק מגיע למסקנה ששיעור התאונות בתעופה הספורטיבית גבוה בהרבה מהתעופה הכללית. העובדה שב2008 נהרגו 8 אנשים בתעופה הכללית (וב2009 עוד שניים) ו"רק" אחד בתעופה הספורטיבית נחבאת כדי לא לבלבל אותנו עם העובדות. בכל דו"ח שנתי בארבע שנים האחרונות מופיע המשפט הבא, מילה במילה: "למרות הירידה בכמות התאונות בתעופה הספורטיווית, שיעור התאונות במגזר תעופה זה, חורג בכל השוואה ביחס לתאונות התעופה הכללית. בולטות תאונות הרחיפה, ממ"גים ומצנחים, שם כמעט איש הישר בעיניו יעשה. הפיקוח של רשות התעופה האזרחית (רת"א) על מגזר תעופה זה, הינו מזערי", מי שמסתכל על העובדות יכול לראות שמאז קייץ 2007 לא יצא דו"ח על שום תאונת ממ"ג ע"י החוקר הראשי אבל זה כמובן לא מונע מלעשות גזור והדבק מהדו"ח הקודם שגם שם היה כתוב שבולטות תאונות הממ"גים. ולסיום: עליה מ3 ל 9 היא עליה ב200% ולא ב300%. דוידי
 

shtmos

New member
להגיב להגיב

צודק דוידי ידידי ולדעתי על העמותה לפעול בנושא לפחות על ידי משלוח מכתב תגובה עם דרישה לתקן הנאמר בדוח אי אפשר להשאיר הכתוב בדוח ללא התיחסות ובמיוחד בימים אלו
 
לא משנה מה קורה../images/Emo46.gif

הי דוידי, שלח את הכתבה לעמי מירון. שלח גם את ההערות שלך על ה COPY ו PASTE שעושה רזצ'יק. אם יש לך, צרף ממש ציטוטים משנים קודמות. אני חושב שצריך לשלוח זאת גם לרת"א וכמובן לעיתון עצמו - אישית לכתב שפירסם.
 
"למרות הירידה"

גם לירידה יש משמעות..... דוידי מה שמוטי ומשה כתבו גם אני מצטרף, חייבים הפעם להגיב על מנת להציג את העובדות. בהצלחה זאב דורי
 

itsik119

New member
שבת שלום דורי

מה שלומך? ראה מה כתבתי..בתגובה שלי. אתה מכיר ממה שסיפרתי לך ואחרים על התאונה שלי . עד היום לא יצא דו"ח...ולא התייחסות מרת"א מעמותת הממגים ולא סתם לא יצא דו"ח אם אתה אומר שלא צריך לשתוק ..אז קדימה ...בוא נתייצב מול רת"א בקומה זקופה עם האמת...בלי חשבון גם אם צריך לערב גורמים חיצוניים אשמח לסייע בכל מה שצריך כולל מקרה התאונה שלי שבת שלום איציק אבוהרון 0549932915
 

mol3

New member
הם לא נותנים לנתונים ולעובדות לבלבל אותם

ואם אפשר "ליישר עקומות סטטיסיות", אז עושים גם את זה. הדו"ח לוקה בחזר מבחינת מתואודולוגיה סטטיסטית ואופן חישוב הנתונים, עיבודם והצגתם. כל סטוטנט שנה א' באוניברסיטה יודע שלא מדברים במספר אירועים, אלא בשיעורים (אחוז תאונות מתוך כמות מטוסים / שעות טיסה וכד') ואז יראו שבכל הפרמטרים חלה ירידה משמעותית. שלא לדבר על זה שכמות המטוסים בשנות ה-80 היתה כאין וכאפס להיום (אם מכניסים תעופה ספורטיבית אז בכלל מדברים בשינוי בסדרי גודל) ולמה לשנות ניסוחים (=לחשוב) - מה יותר פשוט מ"גזור" "הדבק". הרי ניתוח נכון של הנתונים, מראה שהשנה היתה טובה מאד לממג"ים (ואולי גם למצנחים לא ממונעים). למרות שתי התאונות (שאחת מהן לפחות היתה יכולה להמנע בקלות - התנגשות בעגלה בחוות רונית - שילוב של חוסר מיומנות עם בטחון עצמי מופרז) לא צריך להתרגש יותר מדי, אבל בהחלט העמותה צריכה להגיב. משה לוי
 
אני לא בטוח שצריך להתרגש יותר מדי

אם רוצים לחפש צדק אפשר לכתוב מכתבים ולהתריע אבל דו"חות מהסוג הזה דינם לסים את חייהם אחרי שהם עברו את שלב העיתונות ושלב זה כבר עברנו. הדו"חות של השנים הקודמות לא שינו כלום לגבינו וכך גם יהיה עם הדו"ח הזה במיוחד כאשר רת"א והחוקר הראשי אינם נמצאים בימים אלו בירח דבש. כמובן שהועד יכול להחליט לקחת את זה יותר רחוק. אני הייתי משאיר את זה כקוריוז. הנה הדוחות הקודמים: דו"ח 2006: "בתעופה הספורטיבית חלה ירידה במספר התאונות - 24 (17 תאונות אז"ם, 7 תאונות מצנחים וגלישונים), לעומת 27 תאונות בשנה הקודמת. (13 תאונות אז"ם, 13 תאונות מצנחים ותאונת דאון אחת). כמות התאונות בתעופה הספורטיבית, בשנים האחרונות, חורגת בכל השוואה ביחס לתאונות התעופה הכללית. בולטות תאונות הרחיפה, ממ"גים, ומצנחים, שם "כמעט" - איש הישר בעיניו יעשה. (הפיקוח של רשות התעופה על מגזר התעופה הספורטיבית הינו מזערי)" דו"ח 2007: "כמות התאונות בתעופה הספורטיבית, בשנים האחרונות, חורגת בכל השוואה ביחס לתאונות התעופה הכללית. בולטות תאונות הרחיפה, ממ"גים, ומצנחים, שם "כמעט" - איש הישר בעיניו יעשה. (הפיקוח של רשות התעופה על מגזר תעופה זה, הינו מזערי)" דו"ח 2008: "למרות הירידה בכמות התאונות בתעופה הספורטיבית, שיעור התאונות במגזר תעופה זה, חורג בכל השוואה ביחס לתאונות התעופה הכללית. בולטות תאונות הרחיפה, ממ"גים, ומצנחים, שם "כמעט" - איש הישר בעיניו יעשה. (הפיקוח של רשות התעופה על מגזר תעופה זה, הינו מזערי)" לסיום: בדו"ח מוזכר שמספר התאונות בתעופה המסחרית היה אפס. האם התאונה בבצרה היא תאונת תעופה מסחרית? דוידי
 

shtmos

New member
מי מתרגש?

ידידי זה לא ענין של רגשנות עיון יסודי בדוח מעלה 2 נקודות: 1. התיחסותו של רזציק לספורט שלנו - בעיה בפני עצמה - שגורמת לו לרשום דברים שלא מן הענין וללא שמץ מקצועיות 2. הקבוצה שנקראת - תעופה ספורטיבית כוללת יחד אזמים מצנחי רחיפה דאונים וממגים. מבחינתנו אם היינו קבוצה נפרדת הנתונים היו מראים שאין כמעט בעיה בטיחותית בטיסה בממג ובודאי ביחס לידידנו המרחפים וטייסי האזמ הגיע הזמן שרת"א ואחרים יבינו את זה מקבלי ההחלטות קוראים רק את עקרי הדוח ולא זוכרים מי נגד מי אבל בתועדתם נשארת ההכרה שטיסה ספוטיבית זה דבר לא טוב ושיש לטפל בו אם יחד עם הדוח יקבלו מכתב מהעמותה שתבהיר את נושא הממג - ההבנה וההכרה שלהם עשויה להשתנות שב ואל תעשה - לפעמים נכון ולפעמים גרוע דומני שיש לנו את כל הסיבות הטובות להגיב ולהדגיש את הנושא שלנו המילה הכתובה נגדנו ברצף דוחות תחרטלאורך ועם הזמן כעובדה ותחלחל להכרתם של אנשי רת"א מתכתב יכול מעט לעכב או למנוע את החלחול הזה וגם לא יוכלו בעתיד לטעון נגדנו למה לא אמרתם זו דעתי האישית לוועד העמותה ההבנה והיכולת להחליט
 

itsik119

New member
תגובה לסיכום שנתי של תאונות התעופה בארץ

הבעיה המרכזית היא לא ש"משיהו" ברת"א עושה העתק והדבק....מידי שנה. הבעיה המרכזית היא : האנשים ה"קשרים" בין האנשים ה"אינטרסים" של יד לוחצת יד זה רחוק מלהיות מדוייק שמשנת 2007 לא פורסם דו"ח תאונה כי לא היו תאונות... למזלי הרע..."סיפקתי" לרת"א תאונה שנגרמה ב"זכות" חברים בכירים ומוכרים בתחום הממ"ג... תאונה שכללה בתסריט....תאונה...רשלנות...עבירה פלילית (אולי) ...צפצוף על חוקי הבטיחות (כדי להרוויח כמה לירות) ...בית חולים (טיפול נמרץ מספר ימים) דו"ח תאונה שיצא כמה פעמים (כי "נעלם" ...לא הגיע....) וטיוח ענק כשהבסוף גם הגיע לאנשים הנכונים (אולי זאת הבעיה....לא האנשים ה"נכונים") כל ה"צדיקים" שמנפנפים בכל מיני סיסמאות וכיו"ב...דעו לכם שהענף הממג"ים מלא באנשים טובים !!!!! (ואני לא ציני בכלל) במיוחד חלק מהוויתיקם והחדשים במיוחד הבעיה בחלק מה"וויתיקים " שנמצאים בענף הממג"ים, בעמותה ...ברת"א שיש להם "סיבות טובות " שהמצב ימשך כך..כולל סגנון הדוחו"ת שפורסמו בעבר. אגב , מי שיקרא את הדוחוץ שפורסמו ...(בעילום שם הטייס שעשה את התאונה) יכול מסגנון הדו"ח להבין למי יש אינטרס שיופיעו משפטים כגון "הכתובת על הקיר..., " כשבעצם גם כחדש בתחום אתה יכול להבין שיש כאן אינטרסים ב 100 אחוז , אינטרסים חבריים ואינטרסים כלכליים בושה שאנחנו לא יודעים לעמוד מול האמת....לתחקר דברים כמו שצריך ולהכניס שיקולים זרים לתוך מערכת בטיחות ממדרגה ראשונה. לא מדובר כנראה בתפוח רקוב...בתוך הארגז....יש בעיה עם כל הארגז שבת שלום איציק
 
דוח בטיחות תעופה - 2008 מספר הערות

ראשית דרך פרסומו של הדו"חבתקשורת הכתובה והמשודרת ולא באמצעות ישיבות ודיונים מול ראשי העמותות, הטייסים הראשיים וקציני הבטיחות מתוך מטרה כנה ללמוד את העובדות, להפיק את הלקחים ולגבש תוכנית עבודה, יוצרת את הרושם שהנתונים המוצגים בדו"ח הם לצרכי המשרד ולא השטח. ועניינית , השאלות שאנחנו טייסי הממגים צריכים לשאול הם : 1. מה עשה משרדו של החוקר הראשי למען העלאת רמת הבטיחות בענף הממגים? 2. מה השקיע משרדו של החוקר הראשי למען פיתוח מודעות בטיחותית בקרב טייסי הממגים ? לצערי התשובה לשתי השאלות : כלום ! חוקים , נהלים והנחיות יש למכביר, הרגולטור עבד אפילו שעות נוספות, החוקר הראשי שייך למשרד התחבורה ואנו מצפים שמשרד התחבורה ישקיע בתשתיות יחודיות לענף הממגים , הרי לשם כך אנו משלמים אגרה ! ולסיכום עם עובדות קשה להתווכח : המגמה היא ירידה במספר התאונות והתקריות , כאשר מספר הטייסים שלנו גדל. סוף שבוע נעים מוטי
 

Haim raveh

New member
תיקון קטן לאיציק אבוהרון

לרת"א אין יד בנושא דו"חות התאונות אלא למשרד החוקר הראשי ! זו אמת לאמיתה . ברור ונכון שבשנתיים האחרונות "לא היו תאונות ממ"גים" !!! ??? עד היום לא יודעים למה נקרעו מייתרי החופות , כי זה לא ממש חשוב ! ומי שמסתובב חופשי לאחר "שערף ראש של ילד" והסתיר זאת ! מסתובב ללא עונש על כך ! ואתה איציק ! " מה בסך הכול קרה " ??? רק "כמעט נשברה המפרקת" שלך . קצת בית חולים , קצת כאבים וזהו ! למה זה כל כך חשוב להוציא דו"ח חקירה על כך ? מי יכול ללמוד מטעויות אצלנו ? למה זה מעניין אותך אישית מה קרה לך ? תברך הגומל "ותשב בשקט" כי ככה טוב לתעופה !
 
למעלה