דופק מקסימאלי

opreisler

New member
דופק מקסימאלי

לפני מספר ימים קניתי Garmin 305. ע"פ נתוני גילי הדופק המקסימאלי בשעון כויל ל- 185(באופן אוטומטי)) בשבת יצאתי לריצה קלה של 10K. כאשר התבוננתי בנתוני הדופק של הריצה הופתעתי לגלות שהדופק הממוצע היה 170, כאשר בחלקים מסוימים (עליות זניחות) אף עבר את ה 180! יש לציין שלא עברתי בדיקה ארגומטרית כך שאיני יודע את הדופק המקסימאלי המדוייק שלי (בן 39), אך על פניו התוצאות נראות לי תמוהות (זהו קצב ריצה בו אני יכול לדבר...) לא נראה לי הגיוני שכל הריצה הייתי בדופק 90-100%... אשמח לדעתכם.
 

רץ בשטח

New member
מסקנה - הדופק המקסימאלי שלך לא 185

הנוסחא של 220-גיל לא מדוייקט ומאוד לא מומלץ להשתמש בה. מנגד מאוד מומלץ לעשות בדיקת ארגומטריה לספורטאים, גם ללא קשר לעיניין הדופק המקסימאלי.
 

opreisler

New member
זה ברור...

השאלה האם יתכן שהשעון מזייף או לחילופין שהדופק המקסימאלי שלי גבוה בהרבה מ 185 (האם זה סביר?) אודה גם להמלצה על מקום לביצוע בדיקה ארגומטרית.
 

שרגוב1

New member
אני בן 45 והדופק מקס' שלי 194 על סמך בדיקה

ארגומטרית. שווה להשקיע ולהיבדק.
 

Yrubanenko

New member
טוב לדעת שאני לא לבד

בן 43 והדופק המכסימלי שלי 196 .. אבל במגמת ירידה
 
לא כל מכון מביא אותך לדופק מקסימום

תברר טוב לאן אתה הולך ואם הם מוכנים להביא אותך לדופק מקסימום, לא על פי נוסחא אלא על ידי הגעה למאמץ מירבי. אני נבדקתי כבר ב-4 מכונים שונים, ורק בוינגייט היו מוכנים לעשות לי את זה.
 

רץ בשטח

New member
ניסיון חיובי

יש לי ניסיון חיובי עד היום עם מדיקס, מאוחדת ספורט ווינגייט, ומן הסתם יש עוד כמה. בכל מיקרה צריך להגיד שאתה ספורטאי ולבקש להגיע לדופק מקסימאלי. הבדיקות הרגילות שמפסיקות את הבדיקה מוקדם (כולל אלו שמקומות העבודה נוטים לשלוח אחיהם) אינן מספיקות.
 

RnonNa

New member
ניתוח הנתונים

דופק ממוצע הוא נתון אחד מיני רבים שכדאי לך להסתכל עליו. תבדוק בתוכנה את הדופק, מול גרף הגובה על ציר הזמן/מרחק (אפשר גם לשלב מהירות/קצב). חיבור משתנים אלו יתן לך מושג על מה עבר עליך בריצה. לגבי נתון הממוצע - האם כשיצאת לריצה דאגת להרטיב את רצועת הדופק ? אם לא, לגארמין (ואולי גם לאחרים) יש נטיה לזייף בנתונים. אם הדופק בתחילת הריצה, לפני שהזעת, נראה לך גבוה משמעותית מהנתון האמיתי (כפי שקורה ברצועה יבשה) אז זה מקלקל את הממוצע... לגבי הדופק בעליה - שאלה מעניינת. אם אתה מרגיש טוב בדופק 180 ... בכל מקרה - א ר ג ו מ ט ר י ה !!! יתן לך הרבה ביטחון ושקט נפשי. והעיקר - להנות בריצה Rנון
 

opreisler

New member
בדיקה נוספת

קודם כל, אכן הרטבתי את הרצועה לפני הריצה, והדופק ההתחלתי נראה על פניו תקין. בנוסף בדקתי את הדופק במנוחה מוחלטת מול ספירה ידנית ואכן הייתה התאמה. בדיקה שלישית שביצעתי הייתה היום על מסילה במכון תוך השוואה למד הדופק שעל המכשיר (אני יודע שהוא לא מדוייק ב- 100%...) וגם כאן הייתה התאמה טובה. הנתונים היחידים שלא הסתדרו לי היו בזמן הריצה: 8 קמ"ש (ממש כמעט ריצה המקום) -135 פעימות 9 קמ"ש - 148 10 קמ"ש (פחות או יותר הקצב בו רצתי בשבת) - 160 ועלה...(היה מגיע ל- 170 לעניות דעתי) כנראה שהדופק המקסימאלי שלי גבוה בהרבה ממה שחשבתי...(לא ממש ברור לי איך...אם מישהו מוכן לתת הסבר אני אודה לו)
 

bazzik

New member
חבל שככה הבנת את זה...

אחד המדדים והמרכיבים החשובים של כשר גופני הוא יכולת עבודה בדופק הולך ויורד. ולא משנה מאין התחלת. אם הדופק שלך בריצה בקצב 6 הוא מעל 170 אז אתה לא בכושר בהנחה שאתה בן אדם בריא והשעון תקין. אנשים בכושר גופני גבוה בגילך לא עוברים 135 ואפילו פחות מזה לריצה בקצב 6 . עכשו תעשה עם זה מה שאתה רוצה.
 
למעלה