דוח שהומר לאזהרה- ניתן לבטלו?

דוח שהומר לאזהרה- ניתן לבטלו?

שלום, רצוני לדעת האם דו"ח שניתן לנהג על כך שחנה בחניית נכה (בלי לשים לב, בשעת לילה מאוחרת במגרש חנייה עם מאות מקומות ריקים), ועל פי בקשת הנהג שלחו לו שבשל עברו הנקי ממירים לו את הדוח לאזהרה. כעת הוברר לו כי התמרור המוצב במקום הנ"ל אינו רשום בספר התמרורים של הרשות המקומית, ובידיו אישור כי התמרור הנ"ל אינו חוקי. האם ניתן כעת לשלוח דרישה לביטול הדוח לחלוטין? והאם ייענו לבקשתו? הנהג רוצה להישאר בעל עבר נקי והוא אכן כזה. תודה!
 

guya72

New member
ביטול

אתה יכול לפנות בבקשה להמיר את האזהרה לדוח, ואח"כ להגיש בקשה להשפט. אבל...כל זאת בתנאי שלא חלפו 90 יום מיום קבלת הדוח המקורי. אם פרק זמן זה חלף - אינך יכול להגיש בקשה להשפט.
 
זה החוק?

נשמע היגיון מעוות.. מדוע התובע, שיכול לבטל את הדוח בעיקרון, לא יוכל לבטלו אחרי שהומר באזהרה, הרי בסופו של דבר זה נחשב דוח גם אם לא נענשתי או נקנסתי בפועל?
 

be_roo

New member
כי לא מבטלים דו"חות כלאחר יד. גם אם לא היה

מומר לאזהרה, היה עליך לבקש להשפט תוך פרק הזמן המוקצב לכך ולהציג את הטענות. ההמרה לאזהרה אינה משנה זאת.
 
מה הקשר?

אינני מעוניין לבקש להישפט אלא שהתובע עצמו יבטל את הדוח. הרי יש לו סמכות לכך אם הוא מחליט שהדבר מוצדק. אז מדוע אם הוא הומר לאזהרה, שמבחינת החוק מוגדר כדוח לכל דבר פרט לכך שהנהג לא נקנס או נענש בפועל, מדוע אז לא יתאפשר ביטולו? אתה מדבר מידיעה או מהשערה? ומדובר על תוך 90 יום, אגב.
 

be_roo

New member
אתה מניח שאם לא היית ממיר לאזהרה

אז הדו"ח היה מתבטל רק כי הצגת את הטיעון שלך. זה בכלל לא בטוח.
 
נניח. אז מה?

מדבריך אני מבין שאתה מסכים שאי אפשר לבטל את הדוח אלא בצורה המסובכת שהוזכרה- להמירו בחזרה לדוח ואז לבקש להישפט. למה? לכאורה התובע יכול לבטלו כעת אם ברצונו בכך. אם הוא היה מסכים או לא זה עניין אחר, ובהתחשב בנסיבות אני מניח שאדם בר דעת היה מבטל, (ונא לא להתחיל להטיף מוסר , משתי סיבות: 1. במקרה זה חבר ולא אני. 2. אמנם זה חוצפה לחנות בחניית נכים אולם במקרה הנ"ל היה מגרש ענק ריק לחלוטין ואותו אדם חנה שם בלי לשים לב לכך שזו חניית נכים, אם בגלל החושך או אינני יודע מה. מ"מ מוטב ששוטרים יתמקדו בדברים מצילי חיים ולא בחניה נטושה בשעת לילה מאוחרת כשלנכים יש עוד 10 חניות במקרה זה. ואני בהחלט מעריך שוטרים מסורים, שלא תבין לא נכון.) אולם שאלתי היא לגבי האפשרות החוקית המעשית- האם אפשר לבטלו או לא. תודה
 

be_roo

New member
למה אתה תוקף? איפה הטפתי מוסר?

אתה נתפס לעניין שהתובע יכול לבטל את הדו"ח אם ירצה. אתה מסרב להבין שלא מבטלים דו"ח רק בגלל שאתה חושב שראוי שיעשו כך, וזה לא קשור להמרה באזהרה. אתה החלטת שהדו"ח צריך להתבטל ונתפס לכך שלתובע יש סמכות לעשות זאת. אבל למה שיעשה? יש הליכים מסודרים לדברים האלה והם לא עובדים לפי מה שאתה חושב שצריך להעשות. אתה מוזמן לכתוב מכתב לתובע ולבקש ממנו לבטל את הדו"ח עקב הטיעון שהעלת. מה יש לך להפסיד?
 

creth11

New member
דוח ששולם או אזהרה שבהסכמה הינם מצב חלוט

כלומר תיק סגור וחתום לארכיון התובע אינו מטפל בתיקים סגורים ולכן אינו יכול גם אם ירצה ליבדוק או לעיין ובוודאי שלבטל תיק סגור היחידת תנועה שטיפלה בדוח אינה יכולה לטפל בתיק כי הוא סגור ועבר לתביעה ולגניזה מבחינה מישפטית אין לי תשובה מה ניתן לעשות מלבד זאת שאתה צריך לפנות להנהלת בית המישפט ולברר וגם זאת לדעתי תצליח להזיז בסיוע עו"ד בתשלום זה לא בקשה פשוטה בנוהל מסודר ורשום אלה בקשה חריגה ולכן לא תקבל פה תשובה סבירה לדעתי אם אתה מיתעקש אתה חייב בסיוע מישפטי בתשלום מעו"ד שיעסוק בכך וגם אז התוצאה אינה מובטחת בהצלחה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
זה לא כל כך פשוט

אחד התנאים למתן אזהרה היא הודאה של הנהג בביצוע העבירה. אבל מאחר שמישהו קיבל התקפת טוב לב בלתי מובנת והסכים להמיר דו"ח על חניית נכה באזהרה, דבר שנדיר ביותר במחוזותינו יתכן ויקבל שוב התקפה כזאת ויאות לבטל לחלוטין ללא משפט. נסה לבקש - במקרה הגרוע (מבחינתך) לא יענו לבקשתך.
 
תמרור לא חוקי

מבחינת המצב המשפטי, לאחר שדו"ח הומר לאזהרה רואים אותו כפס"ד חלוט. מעבר לכך, אם ואכן התמרור הוצב, סומן או נקבע שלא כדין (תקנה 22 (א) לתקנות התעבורה) אזי יש בידך טענת הגנת טובה. המלצתי היא שתעלה את טענותיך על הכתב בצירוף מסמך המעיד כי התמרור הוצב שלא כדין- וזאת לשלוח למחלקה הרלוונטית. בברכה, עו"ד אורון מנהל פורום תעבורה תפוז
 
אם הוא אכן חלוט,

אזי מה יועיל לשלוח? או שמא כוונתך לשלוח לעיריה כדי שתסמן אותו רשמית?.. תודה
 

be_roo

New member
זה מה שניסו לומר לך כל הזמן הזה. ולגבי התועלת

אולי לא יועיל, אבל מה יש לך להפסיד בלנסות?
 
למעלה