דוח מעבדה-קסם הכימיה

דוח מעבדה-קסם הכימיה

הכנתי דוח מעבדה על אחת המעבדות שנדשנו לעשות. כתבתי תצפיות, שאלות שהתעוררו בעקבות התצפיות ואז הגעתי לשאלת המחקר. השערה:ככל שנפח חומר D יעלה כל תעלה דרגת הצבע של התמיסה ותהיה כהה יותר. בחרתי בשאלת המחקר: "האם וכיצד נפח חומר D משפיעה על דרגת הצבע? משתנה תלוי:דרגת הצבע. משתנה בלתי תלוי:הפח חומר D. דבר ראשון, ניסוח השאלה בתור שאלת מחקר בכימיה טוב? דבר שני, השאלה צריכה להיות שאלה שממנו יהיה ניתןלהכין 3 מערכות שונות לניסוי. זה מתאים? השאלה העיקרית שלי היא איך אני יכולה לבסס את ההשערה שלי בצורה מדעית ?
 

Double Oxygen

New member
תגובה

אני הייתי מנסחת את זה ככה: ככל שנפח חומר D יהיה גדול יותר,כך צבע התמיסה יהיה כהה יותר. משתנה תלוי:שינוי צבע התמיסה משתנה בלתי תלוי:נפח חומר D שאלת מחקר:האם נפח חומר D משפיע על שינוי צבע התמיסה? את תוכלי להכין שלוש מערכות שונות לניסוי כי תוכלי לבדוק כל פעם את השפעת הנפח על שינוי צבע התמיסה. פעם אחת תשתמשי בנפח קטן מאוד ובפעם בנפח יותר גדול ובפעם השלישית יותר גדול ואני הייתי ממליצה גם להוסיף בקרה שבה תהיה רק התמיסה ללא חומר D על מנת להוכיח שללא חומר D אין שינוי בצבע התמיסה. בהצלחה.
 
תגובה

אבל איך אני יכולה לבסס את ההשערה שלי בצורה מדעית? (זה חלק מהדוח).
 

Double Oxygen

New member
תגובה

את ההשערה את מבססת על פי הניסוי. אם אכן ככל שנפח חומר D היה גבוה יותר כך גם צבע התמיסה היה גדול יותר אז ביססת את ההשערה.
 
תגובה

זה דוח בבית ספר, הם לא נותנים לנו לעשות 3 פעמים את אותו ניסוי כדי לראות תוצאות שונות. עשינו פעם אחת ועל זה אנחנו עושים את כל שאר הדוח. בגלל זה יש לי בעיה בלכתוב את הביסוס המדעי. S:
 

Double Oxygen

New member
תגובה

אני לא ממש יודעת איך לעזור לך במקרה הזה כי אם אין לך אפשרות לבדוק בתנאים שונים את הפעילות של חומר D (ריכוזים שונים) יהיה קשה לבסס את ההשערה. אם היית יודעת מהו חומר D אז אולי הייתי יכולה לעזור לך לבחור איזשהו חומר שמגיב באופן ייחודי עם חומר D.
 
תגובה

אולי אפשר לכתוב באופן כללי משהו על זה שככל שהריכוז של חומר D יהיה גדול יותר אז הפיזור שלו במים יהיה גדול יותר ואז צבע התמיסה יהיה כהה יותר??
 

Double Oxygen

New member
תגובה

אני באמת לא יודעת מה להגיד לך כי כדי לבסס את השערה צריך לעשות את זה בעזרת משהו,מבינה? אי אפשר לבסס שוב בעזרת השערה במיוחד שלא יודעים מהו חומר D.
 
תגובה

כן אני מבינה אני פשוט חייבת לכתוב משהו. אז אני חושבת שאני אכתוב משהו על הריכוז וניראה כבר מה יהיה. תודה על העזרה ! :)
 
למעלה