דוח ועדת בן עתו 1977 עמ' 72 - הסרסו

דוקומן

New member
דוח ועדת בן עתו 1977 עמ' 72 - הסרסו

מדוח הועדה לבדיקת בעיות הזנות בראשות השופטת הדסה בן-עתו שחקרה בשנת 1975 במשך שנתיים את הבעיה בארץ כשהיא משווה את המידע שאספה עם נתונים ומחקרים חדשים שקיבלה מרשויות החוק בארצות נוספות בעולם. בשנת 1977 הגישה מסקנות דוח בן-עתו עמ' 79/2 גם כאשר תחילתו של העיסוק בזנות קשור בסרסור – לא תמיד באה היוזמה מצידו. יש צעירות העוזבות את ביתן ומגיעות לתחנת אוטובוס מרכזית בעיר או עיירה ללא כל אמצעי מחייה וללא מקום מגורים. אפילו הן נופלות בנסיבות כאלה לידו של סרסור הנמצא שם ניתן לומר שהן באו מוכנות לכך לפעמים אולי בצורה בלתי מודעת, ובמוקדם או במאוחר היו מגיעות לעיסוק זה גם לולא פגשו בסרסור דוח בן-עתו עמ' 79/3 מערכת היחסים בין הזונה והסרסור היא סבוכה ומיוחדת במינה וקשה מאוד לשפוט אותה על פי המבחנים המקובלים ביחסים שבין אנשים אחרים. פרט למקרים יוצאי דופן, אין זו מערכת יחסים המושתתת כולה על כפיה וניצול. כל מי שחקר את הבעיה הזאת לעמוק סבור כי הנשים העוסקות בזנות קושרות את גורלן לעיתים קרובות לגבר החי על ריווחיהן בהסכמתן המלאה ולעיתים אף מיוזמתן. המניעים הם לאו דווקא בתחום ההגנה הפיזית או העזרה שהן זוכות לה לפעמים אלא דווקא בתחום הרגשי. יש לזכור כי נשים כאלו נפלטו בדרך כלל ממשפחתן ומסביבתן הטבעית והן סובלות מבדידות קשה, אין תימה שרבות מהן פונות לסמים ואחוז נסיונות ההתאבדות הוא גבוה ביותר. לעיתים הסרסור הוא האיש היחידי שהזונה מרגישה אליו קירבה נפשית ולעיתים קרובות היא מוכנה לשלם תמורת המשך הקשר איתו. אומנם יש מקרים בהם נמשך הקשר תחת לחץ אבל במקרים רבים אחרים הוא מתחיל או נמשך מרצונה של האשה. אין שום הסבר אחר לעובדה שקשר זה נמשך לפעמים שנים רבות או לעובדה שנשים רבות חוזרות שוב ושוב אל הסרסור שלהן לאחר שעזבו אותו. במשפטים המוגשים נגד סרסורים עולה שוב ושוב התמונה המוכרת שהתלונה למשטרה לא באה לעיתים קרובות אלא מתוך רגש של קנאה כאשר הסרסור מתקשר לבחורה אחרת. יש בתוכנו מי שסבור כי התערבותו של החוק נחוצה רק במקרים בהם נאלצה אשה לתת מאתננה לאחר בניגוד לרצונה, שאם לא כן – כך טוענים בעלי הדעה – אנו דנים את הזונה לבדידות נצחית משום שאינה יכולה להקים לעצמה שום מסגרת משפחתית ואינה יכולה לחיות במשותף עם אדם אחר – אפילו חברה במידה שהיא תורמת מכספה לקיום המשותף. יש לציין כי העיסוק בזנות הוא רווחי מאוד וכמעט בלתי אפשרי שבן הזוג ישתכר סכומים דומים אלא אם כן הוא פורץ או שודד. אשה העוסקת בזנות אינה יכולה לחיות עם פועל או להינשא לו מבלי לגרום לכך שהוא יימצא בסכנה של העמדה לדין ומאסר ממושך כמי שחי על רווחיה, אפילו אין ביחסים שביניהם כל אלמנט של אילוץ ואפילו אם הוא מנסה להשפיע עליה לפרוש מעיסוקה. הבעיות הללו הטרידו אותנו מאוד אולם בסופו של דבר הגיעה רב הועדה למסקנה שאין מקום לשינויים מהותיים בחוק אם כי יש מקום להשאיר לבית המשפט שיקול דעת בלתי מוגבל על ידי המחוקק. לכן אנו ממליצים לבטל את ההוראה הקבועה בסעיף 10 לחוק החדש בדבר עונש מאסר חובה. בלאו הכי זהו אקט הצהרתי בלבד של המחוקק שהרי לא נקבע שום עונש מאסר מינימום ובית המשפט רשאי להטיל מאסר לתקופה סמלית בלבד. לאור הנימוקים שהבאנו לעיל ולאור העובדה שבלאו הכי פסק בית המשפט העליון כי מותר להעמיד סרסור בפיקוח קצין מבחן, אנו סבורים כי יש להשאיר לבית המשפט את אותו שיקול הדעת שמשאיר לו המחוקק בעבירות חמורות יותר ואפילו בפשעים חמורים.
 

טל קר

New member
שנת 77 היה שנה מצוינת, אני נולדתי

בה לפני 26 שנה. מאז חלפו אי אלו שנים, אפילו אני הספקתי לסיים תואר שני P: בקטגורית המאמרים של הפורום תוכל למצוא כמה חומרים "מעט" חדישים יותר. והנה הפרסום האחרון - אשה עוברת לסוחר - סחר בנשים בישראל, 2003 מרכז אדווה יחד עם מוקד סיוע. (ונקודה למחשבה: כשמשטרת ההגירה עוברת בנווה שאנן כדי לפרוץ דלתות ולעצור משפחות עובדים זרים, היא עוברת בדרכה על פני מכוני ליווי בהם מוחזקות כבולות נשים שנסחרות ונאנסות, מבלי להכנס פנימה)
 

טל קר

New member
תיקון: יש גם כמה דברים חדשים יותר,

מצרפת קישור לאתר של מוקד סיוע לעובדים זרים, הפרסומים מופיעים באגף החדשות, בין שאר הפרסומים.
 

דוקומן

New member
יודע קראתי - אז מה? נסענו חזרה בזמן

את טוענת שהאנושות הלכה לאחור, את חושבת שהשינוי היה הפוך ואם כך, איך זה שנשים היום לומדות יותר, משכילות יותר, ומשוחררות יותר מלפני עשרים וחמש שנה. אחלה תשובה נתת, בול במקום, הנה, חרף הקידמה והגלובליזציה ופתיחות ומעבר של אנשים ממדינה למדינה. ונשים משוחררות, לא כלואות אצל הבעלים, לא סגורות בתא המשפחתי. משוחררות מהבחינה של קידמה, הדרך לשוויון פתוחה. ואת קמה כאן ואומרת שלפתע, אחרי שרוב הנערות העובדות נמצאו כמשכילות, הרי רובן בעלות 11 שנות לימוד, הן לא טיפשות כמו האחרות של לפני עשרים וחמש שנה. הן הרבה, הרבה, יותר חכמות. ואת טוענת שזונה בעלת 11 שנות לימוד היא טיפשה יותר מהאנלפבתית שהעידה בועדה של הדסה בן עתו? את רצינית או שאת צוחקת?
 

orlyt

New member
כשמדובר על סחר נשים אני מאוד רצינית

כי היום נשים הן משכילות יותר, ולפחות למראית עין חופשיות יותר, ובאזור התחנה המרכזית בת"א יש עשרות (אם לא מאות) "מכוני בריאות" שבהן כלואות נשים שהונו, נאנסו (וממשיכות להאנס יום יום על ידי עשרות גברים) ולעיתים אף נחטפו ומאולצות לעבוד בזנות מבלי שיש להן סיכוי לצאת מזה לעולם (כי בד"כ אם מתקרב הסיכוי שלהן "לפרוע את חובן" הרי שהן ימכרו שוב ובעצם הכל יתחיל מהתחלה - משום שהן לכאורה עובדות על מנת לכסות את מחיר המכירה שלהן..) אז איך יכול להיות שמצד אחד נעשתה התקדמות כל כך גדולה במעמד האישה (היא לומדת, היא עובדת, היא חופשיה) ומצד שני אלפי נשים נסחרות כל שנה רק בישראל לצרכי זנות? אלפי נשים! לא יודעת מי טיפשה ומי חכמה, וזה בכלל לא רלוונטי
 

דוקומן

New member
את בהחלט צודקת בדרכך

גם זה נורא ישן ועתיק. ומאז ועד היום חזרנו למערות ואנשים חוטפים נשים ונותנים להם בראש עם נבוט ואופססס.... למערה? שוב! איך את מסבירה את העובדה שרק לפני עשרים וחמש שנה, קבעה הוועדה המיוחדת הזו, שנשים זונות הן עצמאיות ולכן כדאי להכיר בעיסוקן ולהרשות להן לפרסם בעיתונות ולמצוא קליינטים. אז, היו רק 500 נערות - היום יש למעלה מרבבה! אז התקדמנו אחורה או מה? מדוח הועדה לבדיקת בעיות הזנות בראשות השופטת הדסה בן-עתו שחקרה בשנת 1975 במשך שנתיים את הבעיה בארץ כשהיא משווה את המידע שאספה עם נתונים ומחקרים חדשים שקיבלה מרשויות החוק בארצות נוספות בעולם. בשנת 1977 הגישה מסקנות רצון חופשי או אילוץ בניגוד לדעה המקובלת בציבור אנו סבורים כי רוב הזונות אינן עוסקות בזנות בניגוד לרצונן. אומנם אמת שחלק מהם הגיעו לעיסוק זה בלחץ של אחרים ועוד נחזור לנושא זה כשנדון בסרסורים, אך נאמר כבר כאן שגם במקרים של לחץ ופיתוי הנערה היא זאת שלעיתים קרובות יוצרת את ההזדמנות להפעלת לחץ כגון: שהיא מגיעה חסרת פרוטה אל העיר הגדולה נענית להזמנות של זרים לפרנסה ולהוציא עליה כספים כאשר כמעט ברור לקראת מה היא הולכת. לפעמים היא נרתעת ברגע האחרון כאשר כבר אחרה את המועד יחד עם זאת יש להדגיש כי חלק נכבד מהזונות הגיעו לעיסוקן ללא כל לחץ ולא בשל פיתוי של סרסור אלא מיוזמתן הן, לפעמים בעצת חברה או שכנה על כל פנים – תהיה הדרך בה הגיעו לזנות אשר תהיה – הרי להוציא מקרים נדירים ביותר אין אישה עוסקת בזנות תקופה ממושכת בניגוד לרצונה וללא שיתוף פעולה שלה דוח בן עתו עמ' 20
 

דוקומן

New member
סליחה - אבל בכנסת אמרו רק 83 נערות

לא מזמן פורסמו נתונים על שנתיים וחצי של מאבק בסוחרי הנשים ועד כה, רק 83 נערות העידו נגד הסרסורים שלהם. ופחות מעשרה סוחרי נשים נתפסו. ויש למעלה מעשר אלף נערות זונות. את כנראה כותבת מה שסיפרו בדוח אמנסטי - אז זהו זה, הוא בדוי. אגב, למה לאמנסטי אין דעה בנוגע לזנות לטובה או לרעה? ומאין כל הנתונים שנכתבו בדוח האם עדיין יש אלפי נערות זונות שנסחרות. אגב, בשנת 2001 אמרו למעלה מחמישים אחוז מהנערות שסוחרים בהן, בשנת 2003 האחוזים ירדו אל מתחת לעשרים. ודווקא, כאשר היום יש להן מקלטים מוגנים שמשם הן יכולות גם לעבוד בזנות, דווקא כאשר במקלט לא לוקחים מהן עמלה על העבודה בזנות, נותנים להם דמי כיס יומיים ואפילו, כפי שהעיד רב פקד פיני אבירם: רובן תקנו את השיניים שלהם די טוב בזמן שהותן בחזקת המשטרה. דווקא עכשיו עם כל התנאים יש פחות מעידות?
 

טל קר

New member
הקישור לדו"ח שנתתי הוא לא של אמנסטי

אלא של מכון אדווה ושל מוקד סיוע, ובקישורי הפורום תוכל למצוא גם קישורים לדו"חות קודמים שהוגשו לאו"ם על ידי NGO ישראלים. אין כיום מקלטים מוגנים לזונות בישראל. (זונות שרוצות להעיד נגד הסרסורים שלהם לא רק נמצאות בסכנה קיומית (לא רק כשהן כאן, גם כשהן חוזרות לארץ המוצא, הרי גם שם נמצאים שלוחות של רשת הסוחרים) אלא מחכות לתת עדות בבתי מעצר בתנאים לא אנושיים, וגם אחרי שהן מעידות בדר"כ העונשים מגוחכים. ממליצה בחום להתעדכן בכל מה שקרה כאן משנת 77.
 

טל קר

New member
אשמח לקבל שמות וכתובות ומספר מיטות

ותחת אחריות של מי קיימים כאלו מקלטים? כי למיטב ידיעתי אין כאלו דברים. אפילו לא אחד קטן. על בית נעמי לא מצאתי שום דבר בגוגל, או ב144 או בדפי זהב, ולא נתקלתי בזה בשום פרסום רשמי. אפשר פרטים נוספים?
 

דוקומן

New member
קצת הגזמת לא כן?

מדובר על מקלט לחוסות מפחד ואימת הסרסורים, נמצאות שם עד למתן עדותן במשפטים שאורכים כמה וכמה חודשים טובים. אין סיכוי שתמצאי בגוגל, גם לא במודיעין 144. מעון, הוסטל מקום שמור תחת השגחת המשטרה. יש כמה, בבתי ים קיים הגדול מכולם. נמצאות במקלטים בסביבות שלושים בנות, חלקן מעידות, אחרות חבדות של מעידות.
 

דוקומן

New member
קבלי תיקון נכון לחודש יולי 2003

נמצאות חמישים נערות בהוסטל ועוד 2 תינוקות! ככה מצויין.
 

טל קר

New member
צינתי בהודעה אחרת את הבעיתיות

בהוסטל הזה, ועד כמה שהוא לא משמש כמקלט. כשיש אלפי נשים נסחרות, מקום לא מוגן לכחמישים נראה לי בעייתי. ככה מצוין?
 

טל קר

New member
אוקי, בפרוטוקול דווקא מלינים על זה

שלא קיים מקלט כזה כמו שאתה מדבר עליו. לפי הפרוטוקול יש רק מקום שאמור לרכז את אלו שמוכנות להתלונן נגד הסרסורים, וגם הוא מאוד בעייתי מכיון שהנשים נעלמות/נחטפות/מאוימות גם כשהן בהוסטל.
 

lilithmm

New member
יש גם עיריות שלא מוכנות לפתוח הוסטל

כזה בתחום שלהן. מישהו יודע אם התחדש משהו לגבי פתיחת ההוסטל בנתניה
 

טל קר

New member
אני טוענת שאם בפורום שהיה עוסק במצב

האבטלה, היית מסתמך על נתונים מלפני 26 שנה, וטוען שהמצב בעצם לא כזה גרוע, היו מסתכלים עליך במבט מעט מוזר (וזה אנדרסטייטמנט), כך גם בפורום הזה. אין קשר בין זנות לטיפשות. יש קשר בין זנות לערכי החברה, והפערים בחברה.
 

דוקומן

New member
שוב את צודקת, אולי נתונים מעכשיו?

כמו אלו שבאים מילה במילה מפרוטוקול של ועדת הכנסת לסחר בנשים: פרוטוקול מס' 4 אפריל 2001 רחמים מלול:למעשה ועדת החקירה הפרלמנטרית לנושא סחר בנשים הוקמה בעקבות הצעה חופה סדר היום שהוגשה על-ידי מספר חברי כנסת, ביניהם אחמד טיבי ויהודית נאות אחמד טיבי: הנושא עלה לכותרות בגלל כתבה בטלוויזיה בערוץ השני וכולם הזדעזעו בעקבות זה היתה הצעה דחופה לסדר היום מרינה סולודקין: וגם בעקבות דוח אמנסטי סגן גונדר דבי שגיא מפקדת כלא נווה תרצה: האסירות השב"חיות שמגיעות לכאן - בדרך כלל מספרן בין שלושים לארבעים מגיעות אלינו מהמשטרה עם צווי גירוש. רובן הגדול הן אסירות שעסקו בזנות ונתפסו במכוני ליווי. בדרך כלל להן אין את המודעות שיש לנו, שאנחנו רואים אותן כקורבנות. רובן הגדול לא נחטפו ברחובות ולא הכריחו אותן לעסוק בזנות. הן באו לכאן בידיעה שמזה הן רוצות לעשות כסף ושפה עושים כסף טוב. מה שהן לא ידעו ברוב המקרים זה שהן יהפכו לקורבנות הן לא יודעות עד כמה הן יהיו מנוצלות. אבל בעיני עצמן הן לא נתפסת על-פי רוב כקורבנות זה חלק מהתרבות הליברלית שאנחנו חיים בה שאנחנו רואים בהן קורבנות יותר מאשר הן רואות את עצמן ככאלה. יהודית אות: כמה זמן לוקח עד שהן מגורשות? דבי שגיא: זה תלוי. כל אחת והמקרה שלה. זה תלוי בדרך כלל במעסיקים שלהן או בסיבוב הבא שהיא תעשה כי הן חוזרות. חלק גדול מהבנות שנמצאות כאן לא נמצאות פה בפעם הראשונה. הפעם זה מילים בגיל של הבן שלי, הוא בן שנתיים... אז מה? גם הישן אומר, גם החדש טוען והכל במדינה הפוך? הכל התחיל בגלל סרט בערוץ 2 ודוח אמנסטי! וזה לא נגמר.
 

טל קר

New member
א. נתת קישור שלא עובד,

ב. רוב הזונות הכלואות, כלואות אצל המעסיקים ולא בנווה תרצה. בכל אופן גם משנת 2001 קרו כמה דברים בנושא. כמו למשל יותר מידע על מעורבות שוטרים עצמם בסחר בנשים, או סחר גם על ידי אנשים "נורמטיבים". את הדו"ח של שנת 2003, כבר קראת, או שהכנת ארסנל מראש של שנים עברו?
 
סליחה שאני מתערבת לכם באמצע

שיחה מעניינת, אבל אתם לא תגיעו לשום נקודה, אם לא תפרידו את הדיון בין הזנות לסחר בנשים. לשתי התופעות היבטים בעייתיים, אבל הם לא בהכרח חופפים.
 

טל קר

New member
מכיון שהסחר בנשים הוא למטרות זנות

אז רוב חלקי ההפרדה נראים לי די מלאכותיים.
 
למעלה