דוח בזן Q2

בורסה 2008

Well-known member
1. אתה צודק. לא דיברתי עם הטווח זמן המיידי, אבל ברבעונים הקרובים כן הייתי מצפה לראות עוד התאוששות, לא תקופת טרום קורונה, אבל מגמת שיפור כלשהי ככל שיש יותר חיסונים ויותר ידע על המחלה בעולם. ועדיין לקחתי 20% ירידה במגזר הזיקוק וזאת למרות ההתייעלות שרואים בשיעורי הרווח לעומת 2019 שאמורה להיות משמעותית מאד בתפוקה מלאה.
2. עדיין בשבועות האחרונים ולאחר הדוח הטוב היו מוכרים בעשרות מליונים במחירים האלה. מי אלה?
 

dw

Well-known member
מנהל
באמת הרבה זמן בזן לא דיווחה על תקלה: https://mayafiles.tase.co.il/rpdf/1402001-1403000/P1402115-00.pdf

קצב התקלות בבזן מטריד, וכדאי להתחיל לקחת את זה בחשבון בתחזיות רווח עתידיות.
מזל שבזן כל כך זולה, שגם אם אני מכניס תקלה משמעותית אחת לרבעון היא עדיין אטרקטיבית לדעתי.
בשל תקלה במתקן ייצור: בבזן מזהירים מפגיעה ברווחיות - גלובס (globes.co.il)
 

בורסה 2008

Well-known member
אם נשים את טהרן ואיראן כמקום להשוואה אז מצבנו לא טוב.
קצב התקלות לאחרונה גבוה. הייתה תקלה ברבעון הראשון שפגעה ב-31M$ ברווחים. לפני כמה שבועות תקלה בשל הפיצוץ בצינור ועכשיו התקלה הזאת.
אפשר לקוות שזה צירוף מקרים, ואפשרר להיות מוטרד ואולי גם לקבל איזו הצהרה מההנהלה בנושא.
 

yel5

Well-known member
מזלם של המשקיעים הישירים והעקיפים בבזן הוא שהתקלות הללו לא ממש פוגעות בהכנסות וברווחים.
 

בורסה 2008

Well-known member
לא הבנתי את האמירה שלך.
ברבעון השני הרווח של בזן נפגע בכ-31M$ בגלל תקלה. אם זאת לא פגיעה אז מה כן?
בתקלה הקודמת הצליחו להימנע למזלנו מנזק משמעותי.
בתקלה הזאת כתבו בינתיים שלא יודעים מה יהיה הנזק ושיכול להיות שיהיה מהותי. יש לך מידע שלנו אין?

להזכירכם שבנוסף לתקלות יש עבודות תחזוקה כל שנה שמשביתות את המתקנים ופוגעות ברווחים. אז בשביל מה עבודות התחזוקה אם כל כמה שבועות אנחנו מקבלים תקלות כאהל?
מקווה מאד שיצליחו להתגבר על זה מהר ושלא נספוג נזק מהותי.
 
2 הערות.
1. אלמנט חשוב שלא החזיר את בזן לתקופת טרום קורונה הוא הדס"ל. הטיסות עדיין לא חזרו לתקופת טרום קורונה ולהערכתי אפילו לא לחצי מכך.
2. לדעתי השפל במנית בזן לא נובע מסיבות כלכליות-עסקיות אלא מחוסר ענין במניה מצד רוכשים גדולים. לא חושב שמניית בזן תוכל להישאר בשפל שנמצאת אם החברה תמשיך להציג רווחים יפים.
רווחים שהולכים כולם לקופה ולהחזר חוב, ולא לד
לא הבנתי את האמירה שלך.
ברבעון השני הרווח של בזן נפגע בכ-31M$ בגלל תקלה. אם זאת לא פגיעה אז מה כן?
בתקלה הקודמת הצליחו להימנע למזלנו מנזק משמעותי.
בתקלה הזאת כתבו בינתיים שלא יודעים מה יהיה הנזק ושיכול להיות שיהיה מהותי. יש לך מידע שלנו אין?

להזכירכם שבנוסף לתקלות יש עבודות תחזוקה כל שנה שמשביתות את המתקנים ופוגעות ברווחים. אז בשביל מה עבודות התחזוקה אם כל כמה שבועות אנחנו מקבלים תקלות כאהל?
מקווה מאד שיצליחו להתגבר על זה מהר ושלא נספוג נזק מהותי.
כל עוד בזן לא מחלקת דיבידנד, כמו כל בית זיקוק בעולם, ועושה זאת מסיבות שלא קשורות לרווח\הפסד - באמת לא חשוב שעור הרווח...כל עוד מתחזקים חוב.
 

בורסה 2008

Well-known member
אני לא חושב שאפשר להגיד שהרווח לא חשוב, אבל אני בהחלט מסכים שכל עוד לא תהיה מדיניות דיבידנד קבועה, תמחור החסר יכול להימשך לעד באופן תאורטי.
 

yel5

Well-known member
לא הבנתי את האמירה שלך.
ברבעון השני הרווח של בזן נפגע בכ-31M$ בגלל תקלה. אם זאת לא פגיעה אז מה כן?
בתקלה הקודמת הצליחו להימנע למזלנו מנזק משמעותי.
בתקלה הזאת כתבו בינתיים שלא יודעים מה יהיה הנזק ושיכול להיות שיהיה מהותי. יש לך מידע שלנו אין?

להזכירכם שבנוסף לתקלות יש עבודות תחזוקה כל שנה שמשביתות את המתקנים ופוגעות ברווחים. אז בשביל מה עבודות התחזוקה אם כל כמה שבועות אנחנו מקבלים תקלות כאהל?
מקווה מאד שיצליחו להתגבר על זה מהר ושלא נספוג נזק מהותי.
ניסיתי לומר שלא בכל הודעה על תקלה נגרם נזק כספי. לדוגמא, הנזק בצינור שמוביל נפט לבזן לא יביא בסופו של דבר לנזק כספי. נקווה שגם באולפינים.
 

soudry

Member
רוצים להשקיע באנרגיה ירוקה.....חחחחחח......
נסתפק בזה שיהיו טובים במה שהם אמורים להיות טובים!
 

בורסה 2008

Well-known member
עוד שבוע עבר, ועוד עליה במרווח הזיקוק: https://www.neste.com/investors/market-data/refining-margins
אמנם גם בזן סיימה שבוע יחסית חיובי עם עליה של כמעט 5%, אך במצב הנוכחי, זה אפילו לא מתחיל לדגדג את האפסייד לדעתי.
איום הסגרים דיי ירד מהפרק, כך שסיכון גדול לבזן ירד, ולא היתה שום השפעה על המניה.
התנאים מסביב ממשיכים להשתפר, ואם רק בזן תצליח לשמור על תקופה ללא תקלות סוף סוף, כשתבוא עליה, היא צריכה להיות אלימה מאד.
50% אפסייד בבזן מבחינתי זה רק בתור התחלה. לא רואה סיבה שאם התנאים הנוכחיים נשמרים(והם יכולים גם להשתפר), בזן לא תעלה גם ב-100% בשנה הקרובה ואף יותר. מרווח הזיקוק כבר ממש במחוזות בו היה ב-2019(בזן אז נסחרה סביב 190), אך היום בזן מגיעה יעילה יותר ועם מגזר פולימרים חזק בהרבה מ-2019(ברבעון האחרון EBITDA מגזר הפולימרים- 115M$ מול 152M$ בכל 2019). בתקווה שגם תחום התעופה יילך ויתאושש וכך גם היקף הפעילות של בזן יחזור לתפוקה מלאה.
כמובן עם הסיכונים הידועים של חזרת הקורונה והסגרים, ירידה חזרה של מרווח הזיקוק, מלחמות עם אירגונים ירוקים, תקלות משמעותיות וכו'....

אין המלצה בדבריי. אני מחזיק :)
 

dw

Well-known member
מנהל
השוק אוהב את הסרת אי הוודאות והנייר עולה חמישיה
 

Reem88

Well-known member
אתה אוהב ומקשר את זה להודעה (זה לגמרי בראש שלך) :)
בפועל העליות התחילו עוד לפני ההודעה, תסתכל על הגרף.
 

dw

Well-known member
מנהל
אתה אוהב ומקשר את זה להודעה (זה לגמרי בראש שלך) :)
בפועל העליות התחילו עוד לפני ההודעה, תסתכל על הגרף.
כנראה אני לא היחיד שעושה את הקישור
חודש הייצור בכרמל אולפינים - ההשבתה תגרור הפסד של 12 מיליון דולר בבזן | כלכליסט (calcalist.co.il)

הנייר התחיל היום עם עלייה צנועה, שאפשר לייחס אותה להודעת מרק על התרופה לקורונה, מה שעשוי להביא לצפי לגידול בתפוקת הדס"ל בשנה הבאה (רלוונטי הן לבזן והן לפז נפט, שגם היא מטפסת קצת היום). גם פתאל עולה היום (צפי גובר לחזרה של תיירות מטוסים? )
 

בורסה 2008

Well-known member
חבר, אתה מנתח את השוק בצורה הכי נאיבית שאפשר, כאילו כל עליה של 1% זה בעקבות הודעה או ידיעה כלשהי.
בפועל זה לא ככה, ותירוצים והסברים בדיעבד תמיד אפשר למצוא. השורה התחתונה היא שבזן היום גבוהה יותר מאיפה שהיתה לפני התקלה, אך התקלה גרעה 12M$ מהתוצאות, כך שכל קשר בין התקלה לבין תזוזות המניה הן הוא זמני ביותר. בסוף המניה תזוז בהתאם לתמונה הרחבה.
 

yel5

Well-known member
בנוסף, הנזק מההשבתה היה מינימלי. ההשבתה היתה רק במתקן אחד מתוך 2. ירידת תפוקה כוללת של 45% ולתקופת זמן קצרה - 12 ימים בלבד.
דן - לא יודע אם עליית מניית בזן היום קשורה רק לתיקון התקלה. עליות יפות במניה החלו לפני ההודעה.
מחזיק בפטרו 1
 
נערך לאחרונה ב:

בורסה 2008

Well-known member
תמיד יש תירוצים בדיעבד לעליות.
YEL- לא יודע מה איתך, לי כואב מאד לוותר על 12M$ ל-EBITDA ברבעון הקרוב, במיוחד כשזה בא שני רבעונים אחרי הפסד של 31M$ בשל תקלה אחרת.
 
למעלה