דובר אגד: "חרדים משתמטי תשלום"

מצב
הנושא נעול.

roeyil

New member
דובר אגד: "חרדים משתמטי תשלום"

דובר אגד: "חרדים משתמטי תשלום"
הואמנם?

איך נהג יכול לתת למי שלא שילם לעלות לאוטובוס? ואיפה האכיפה בנושא?
 

אלון 58

New member
נו בטח שזה מתאפשר...,

דובר אגד: "חרדים משתמטי תשלום"
הואמנם?

איך נהג יכול לתת למי שלא שילם לעלות לאוטובוס? ואיפה האכיפה בנושא?
נו בטח שזה מתאפשר...,
כי יש להם "אישור" לא חוקי להעלות נוסעים/ת מהדלת האחורית,אז מה הפלא שיש משתמטי תשלום?
וכל זה בלי לעשות הכללות.
 

Mister Eli

New member
גם פה יש צרות איתם...

דובר אגד: "חרדים משתמטי תשלום"
הואמנם?

איך נהג יכול לתת למי שלא שילם לעלות לאוטובוס? ואיפה האכיפה בנושא?
גם פה יש צרות איתם...
אני מכיר נהג, שכל פעם מישהו שלא רצה לשלם. היה פשוט כורז במיקרופון לנוסע/ת שלא שילם/מה שמדובר בגזל. התשלום עבור הכרטיס היה מגיע מהר מאוד
 

משה343

New member
אני גם יכול לשלם למטרודן למחרת הנסיעה ?...

דובר אגד: "חרדים משתמטי תשלום"
הואמנם?

איך נהג יכול לתת למי שלא שילם לעלות לאוטובוס? ואיפה האכיפה בנושא?
אני גם יכול לשלם למטרודן למחרת הנסיעה ?...
"בירושלים קיים הסדר בין חברת אגד לבין יהודים שמתפללים בכותל המערבי בשבת – רובם חרדים. על פי ההסדר, המתפללים מגיעים אל הכותל בשבת ברגל, כיוון שאינם נוסעים בשבת, ובמוצאי שבת חוזרים באוטובוסים שמחכים מחוץ לרחבת הכותל מיד בצאת השבת. בגלל האיסור ההלכתי להחזיק כסף בשבת, הנוסעים עולים לאוטובוס מבלי לשלם ומחזירים את הכסף ביום שלמחרת, או בנסיעה הבאה."


אני נוהג לפעמים ללכת ברגל לתחנה המרכזית בבאר שבע בשבת אחה"צ כאשר
אין תחבורה ציבורית ולחזור כאשר היא מתחילה לפעול בצאת השבת .

אני ישלם לנהג ביום ראשון אפשר ?

אני כבר לא יודע באיזו מדינה אני חיי , אלוהים ישמור
 

alantan

New member
יש גם פתרון הלכתי לכך

אני גם יכול לשלם למטרודן למחרת הנסיעה ?...
"בירושלים קיים הסדר בין חברת אגד לבין יהודים שמתפללים בכותל המערבי בשבת – רובם חרדים. על פי ההסדר, המתפללים מגיעים אל הכותל בשבת ברגל, כיוון שאינם נוסעים בשבת, ובמוצאי שבת חוזרים באוטובוסים שמחכים מחוץ לרחבת הכותל מיד בצאת השבת. בגלל האיסור ההלכתי להחזיק כסף בשבת, הנוסעים עולים לאוטובוס מבלי לשלם ומחזירים את הכסף ביום שלמחרת, או בנסיעה הבאה."


אני נוהג לפעמים ללכת ברגל לתחנה המרכזית בבאר שבע בשבת אחה"צ כאשר
אין תחבורה ציבורית ולחזור כאשר היא מתחילה לפעול בצאת השבת .

אני ישלם לנהג ביום ראשון אפשר ?

אני כבר לא יודע באיזו מדינה אני חיי , אלוהים ישמור
יש גם פתרון הלכתי לכך
לשלם מראש, ושכרטיס המנוי או שובר עם תאריך ונסיעה יתפרו לתוך הבגד. עד כמה שידוע לי, ברגע שזה תפור בתוך הבגד זה כבר לא נחשב לטלטול.
 

משה343

New member
במקום שיתאימו עצמם אל החברה שהיא הרוב...

יש גם פתרון הלכתי לכך
לשלם מראש, ושכרטיס המנוי או שובר עם תאריך ונסיעה יתפרו לתוך הבגד. עד כמה שידוע לי, ברגע שזה תפור בתוך הבגד זה כבר לא נחשב לטלטול.
במקום שיתאימו עצמם אל החברה שהיא הרוב...
החברה מתאימה עצמה אליהם , אין לי מילים !

שתהיה קופה בקותל לצרכים שלהם ומשם יקחו כסף
מה זה השטויות האלו שאגד הסכימה שיעלו ללא תשלום.

נמאס כבר די חאלס רוצה תחבורה ציבורית נורמלית בארץ 24/7
 

alonsit1

New member
אין כמו "קותל" עסיסי לשיפור המצב

במקום שיתאימו עצמם אל החברה שהיא הרוב...
החברה מתאימה עצמה אליהם , אין לי מילים !

שתהיה קופה בקותל לצרכים שלהם ומשם יקחו כסף
מה זה השטויות האלו שאגד הסכימה שיעלו ללא תשלום.

נמאס כבר די חאלס רוצה תחבורה ציבורית נורמלית בארץ 24/7
אין כמו "קותל" עסיסי לשיפור המצב
אבל אולי התכוונת לכותל?
 

ניצן cocos

New member
שיושכרו תאים אישיים ששם יוכלו לשים

במקום שיתאימו עצמם אל החברה שהיא הרוב...
החברה מתאימה עצמה אליהם , אין לי מילים !

שתהיה קופה בקותל לצרכים שלהם ומשם יקחו כסף
מה זה השטויות האלו שאגד הסכימה שיעלו ללא תשלום.

נמאס כבר די חאלס רוצה תחבורה ציבורית נורמלית בארץ 24/7
שיושכרו תאים אישיים ששם יוכלו לשים
כסף, כרטיס אשראי וחפצים אחרים שהם לא מעוניינים להביא בשבת.
 

liorschwimmer

New member
די עם התרוצים

יש גם פתרון הלכתי לכך
לשלם מראש, ושכרטיס המנוי או שובר עם תאריך ונסיעה יתפרו לתוך הבגד. עד כמה שידוע לי, ברגע שזה תפור בתוך הבגד זה כבר לא נחשב לטלטול.
די עם התרוצים
מי שמתחנך על בירכי הרמאות, יגדל ילדים רמאים.
 

נתנאל531

Active member
הבעיה היא לא טלטול, אלא מוקצה

יש גם פתרון הלכתי לכך
לשלם מראש, ושכרטיס המנוי או שובר עם תאריך ונסיעה יתפרו לתוך הבגד. עד כמה שידוע לי, ברגע שזה תפור בתוך הבגד זה כבר לא נחשב לטלטול.
הבעיה היא לא טלטול, אלא מוקצה
בכל אופן, כמה זה כבר עלות של 2-4 נסיעות במוצאי שבת, כאשר לבערך מחצית מהנוסעים יש בכל מקרה חופשי-חודשי? אני משער שאפשר יהיה לייעד חלק מהתרומות המגיעות לכותל המערבי, לסבסוד כזה. תורמים יש, רב הכותל צריך לשכנע אחד מהם בחשיבות המיזם.
 

alantan

New member
טעיתי במונח, אבל אני מודע לכך שיש דתיים

הבעיה היא לא טלטול, אלא מוקצה
בכל אופן, כמה זה כבר עלות של 2-4 נסיעות במוצאי שבת, כאשר לבערך מחצית מהנוסעים יש בכל מקרה חופשי-חודשי? אני משער שאפשר יהיה לייעד חלק מהתרומות המגיעות לכותל המערבי, לסבסוד כזה. תורמים יש, רב הכותל צריך לשכנע אחד מהם בחשיבות המיזם.
טעיתי במונח, אבל אני מודע לכך שיש דתיים
באמסטרדם שתופרים לתוך הבגד שלהם את החופשי-חודשי בדיוק בשביל המטרה הזו...
 

Ccyclist

Member
האם הם יכולים לטלטל קבלה (שאינה כרטיס)?

ירושלים היא לא אמסטרדם
האם הם יכולים לטלטל קבלה (שאינה כרטיס)?
קודם כל צריך להגיד שאם הם אינם מפריעים לאוכלוסיות אחרות אין מניעה ללכת לקראתם אם אסור להם להוביל כסף, כרטיסים, ואין לזה קשר לעירוב העירוני שהוקם בירושלים שטוב מספיק עבור יהודים דתיים באשר הם. הפתרון הוא בצורה ברת הוכחה (שלא באמצעות שווה-כסף) מראש.

כל זה כאמור אם לא מדובר בחידוש משנות ה90, כי אחרי הכל הטענה היא שמדובר בדת בת אלפי שנים.

מצד חברות האוטובוס הפיתרון הוא אולי באמצעות קבלה על קניית כרטיס מראש. הקבלה יכולה להגדיר את מוצ"ש הנסיעה העתידית, את הקוד והאזור, ואם באמת אסור לציין סכום מזומן - אז היא יכולה שלא לציין את המחיר.

מצד החרדים עצמם אפשר להקים בכותל גמ"ח או צדקה שיתרמו אליה במשך השבוע, ובמוצ"ש היא תתן למאמינים כסף לנסיעה או כרטיסי אוטובוס. במקרה כזה ניתן לנהל את ההחזר לפי קבלות על "תרומה" כזו או אחרת.

מצד שני משונה שהחרדים רוצים לעלות מאחור ( אסור להם, לא? ) ובמקרים בהם מדובר בהתפלחויות ללא המצב הייחודי של מוצאי שבת וחג צריך לטפל באמצעות פקחי כרטיסים וללא התחשבות מיוחדת.

כמו כן - בחו"ל החרדים מוצאים דרכים לפעול במסגרת השיטה שהגויים מנהלים בה את ארצם, בעוד בארץ הם נהנים מהנכונות של הריבונות היהודית ללכת לקראתם מבלי לכבדה. צריך להודות שזה מצב של הפוך על הפוך.

מאוחר פה, אבל אנסה ליצור מתישהו שלט במסורת ההתנצחויות של אגד / חרדים שקובע חד-משמעית את מה שהוכחתי: שתחבורה ציבורית שבע ימים בשבוע יש הן בטהראן והן לוותיקאן.
 

alantan

New member
ברגע שיש את שם הבן אדם על הקבלה ושהיא אישית

האם הם יכולים לטלטל קבלה (שאינה כרטיס)?
קודם כל צריך להגיד שאם הם אינם מפריעים לאוכלוסיות אחרות אין מניעה ללכת לקראתם אם אסור להם להוביל כסף, כרטיסים, ואין לזה קשר לעירוב העירוני שהוקם בירושלים שטוב מספיק עבור יהודים דתיים באשר הם. הפתרון הוא בצורה ברת הוכחה (שלא באמצעות שווה-כסף) מראש.

כל זה כאמור אם לא מדובר בחידוש משנות ה90, כי אחרי הכל הטענה היא שמדובר בדת בת אלפי שנים.

מצד חברות האוטובוס הפיתרון הוא אולי באמצעות קבלה על קניית כרטיס מראש. הקבלה יכולה להגדיר את מוצ"ש הנסיעה העתידית, את הקוד והאזור, ואם באמת אסור לציין סכום מזומן - אז היא יכולה שלא לציין את המחיר.

מצד החרדים עצמם אפשר להקים בכותל גמ"ח או צדקה שיתרמו אליה במשך השבוע, ובמוצ"ש היא תתן למאמינים כסף לנסיעה או כרטיסי אוטובוס. במקרה כזה ניתן לנהל את ההחזר לפי קבלות על "תרומה" כזו או אחרת.

מצד שני משונה שהחרדים רוצים לעלות מאחור ( אסור להם, לא? ) ובמקרים בהם מדובר בהתפלחויות ללא המצב הייחודי של מוצאי שבת וחג צריך לטפל באמצעות פקחי כרטיסים וללא התחשבות מיוחדת.

כמו כן - בחו"ל החרדים מוצאים דרכים לפעול במסגרת השיטה שהגויים מנהלים בה את ארצם, בעוד בארץ הם נהנים מהנכונות של הריבונות היהודית ללכת לקראתם מבלי לכבדה. צריך להודות שזה מצב של הפוך על הפוך.

מאוחר פה, אבל אנסה ליצור מתישהו שלט במסורת ההתנצחויות של אגד / חרדים שקובע חד-משמעית את מה שהוכחתי: שתחבורה ציבורית שבע ימים בשבוע יש הן בטהראן והן לוותיקאן.
ברגע שיש את שם הבן אדם על הקבלה ושהיא אישית
ואינה ניתנת להעברה, הייתי מצפה שכבר אין מדובר בכסף או במשהו סחיר ואולי הדבר פותר את העניין. אנשים אחרים פה בטח יודעים יותר טוב ממני מה החוקים...

הגישה הפשרנית שלך נכונה, וצריך לעזור לשומר המצוות היכן שניתן, כל עוד הדבר אינו בא על חשבון שאר הציבור.

לגבי הסיפא שלך, אתה צודק ב-100% שיש תחבורה ציבורית שבעה ימים בשבוע במקומות הללו, אבל מנגד, הטענה הזו אינה רלוונטית (מסיבות תיאולוגיות שכבר דשנו בהן כאן) ומחלישה את הטענה שצריך את השירות הזה בארץ.
 

nitsansh

New member
30 תפוחים חדשים כולל מע"מ

האם הם יכולים לטלטל קבלה (שאינה כרטיס)?
קודם כל צריך להגיד שאם הם אינם מפריעים לאוכלוסיות אחרות אין מניעה ללכת לקראתם אם אסור להם להוביל כסף, כרטיסים, ואין לזה קשר לעירוב העירוני שהוקם בירושלים שטוב מספיק עבור יהודים דתיים באשר הם. הפתרון הוא בצורה ברת הוכחה (שלא באמצעות שווה-כסף) מראש.

כל זה כאמור אם לא מדובר בחידוש משנות ה90, כי אחרי הכל הטענה היא שמדובר בדת בת אלפי שנים.

מצד חברות האוטובוס הפיתרון הוא אולי באמצעות קבלה על קניית כרטיס מראש. הקבלה יכולה להגדיר את מוצ"ש הנסיעה העתידית, את הקוד והאזור, ואם באמת אסור לציין סכום מזומן - אז היא יכולה שלא לציין את המחיר.

מצד החרדים עצמם אפשר להקים בכותל גמ"ח או צדקה שיתרמו אליה במשך השבוע, ובמוצ"ש היא תתן למאמינים כסף לנסיעה או כרטיסי אוטובוס. במקרה כזה ניתן לנהל את ההחזר לפי קבלות על "תרומה" כזו או אחרת.

מצד שני משונה שהחרדים רוצים לעלות מאחור ( אסור להם, לא? ) ובמקרים בהם מדובר בהתפלחויות ללא המצב הייחודי של מוצאי שבת וחג צריך לטפל באמצעות פקחי כרטיסים וללא התחשבות מיוחדת.

כמו כן - בחו"ל החרדים מוצאים דרכים לפעול במסגרת השיטה שהגויים מנהלים בה את ארצם, בעוד בארץ הם נהנים מהנכונות של הריבונות היהודית ללכת לקראתם מבלי לכבדה. צריך להודות שזה מצב של הפוך על הפוך.

מאוחר פה, אבל אנסה ליצור מתישהו שלט במסורת ההתנצחויות של אגד / חרדים שקובע חד-משמעית את מה שהוכחתי: שתחבורה ציבורית שבע ימים בשבוע יש הן בטהראן והן לוותיקאן.
30 תפוחים חדשים כולל מע"מ
היה שמו של ספר שכתבה אשה חילונית על חייה המשותפים עם בעלה שחזר בתשובה....
שם הספר מעיד על כך שכשרוצים אז מוצאים פתרון יצירתי....
 

jarondl

New member
מאה תפוחים

30 תפוחים חדשים כולל מע"מ
היה שמו של ספר שכתבה אשה חילונית על חייה המשותפים עם בעלה שחזר בתשובה....
שם הספר מעיד על כך שכשרוצים אז מוצאים פתרון יצירתי....
מאה תפוחים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה