דוביד וחברים בהמשך לדיון מאתמול על

איציק100

New member
דוביד וחברים בהמשך לדיון מאתמול על

השוק המווסת ע"י בעלי הון ואולי גם קשר לשלטון מעניין אותי לשמוע הסבר מלומד על מה מתבססת האופטימיות בשוק שלנו מדינת רווחה? מדינה בצמיחה בשנה וחצי האחרונות? מצב מדיני טוב יותר מאשר במקומות אחרים בעולם? מצב ביטחוני טוב יותר ממדינות אחרות בעולם? כל החברות המייצגות את המדדים המובילים אצלינו מראות שיפור ברווחים? עוד בדיחה גרועה הבנקים מרווחים הון עתק ממי ממה? מהקומבינות של הון ושלטון אתמול פורסם נתון על עליה באבטלה אם היה הנתון הזה מתפרסם הארה"ב הנסדאק היה חוטף בראש חזק אבל אצלינו? חחחח בלון נפוח בגז הליום הנה הנתונים של מדדים בעולם אם זה לא בועה אז מה כן?
 

ברלוש1

New member
דווקא אתמול התפרסם נתון אבטלה

והוא היה גבוהה מהצפוי ולכן הנאסדק עלה , מבחינת הבורסה זה טוב שיש מובטלים והרבה כי זה מפחית את הסיכוי של עליית אינפלציה וכתוצאה מכך מפחית את הסיכוי לעליית ריבית. אצלנו בארץ נכנס כסף למניות ובגלל זה המניות הקטנות עולות חזק (אל תגיד לי שאתה חושב שהגדולים מווסתים גם את הניירות הקטנים), מאז שביבי התמנה לתפקיד שר אוצר יש ציפיות חיוביות מהמשק והבורסה עובדת תמיד על ציפיות ולא על מצב המשק הנוכחי. אישתי רוצה רק להשחיל מילה ולהגיד שכאשר המשק יצמח בשיעור של 3-4% בשנה ומספר המובטלים יקטן והנדלן יעלה ולאזרחים הקטנים יהיה כסף והמשק יהיה כבר מזמן אחרי המיתון והאינפלציה תעלה אז זה הזמן לזרוק את המניות לפח כי הבורסה תיצפה את חזרתו של המיתון , בדיוק כמו שקרה ב 1994 .
 
למעלה