דגשים חשובים לבניית אתר תדמית לחברה

בניית אתר אינטרנט הוא ללא ספק אחד הצעדים החשובים ביותר עבורכם כדי לנצל את כוחו של האינטרנט להגביר את החשיפה למותג, לשפר את המיתוג והמוניטין שלכם ולהביא לקוחות חדשים לעסק. יש עסקים שלולא האינטרנט לא היו קיימים כלל ואחרים שניצלו את הכוח של האינטרנט כדי להפוך מעסקים קטנים לעסקים גדולים ומובילים בתחומם. אתר האינטרנט של החברה הוא הפנים שלה באינטרנט וקרוב לוודאי שהגולשים אשר ירצו לבחון אתכם יגללו לא מעט באתר שלכם. אז מבלי לחפור יותר מדי, הכנו עבורכם כמה דגשים חשובים לבניית אתר תדמית לחברה שלכם ורבים מהדגשים הללו טוב לשים אליהם לב כבר מהרגעים הראשונים של בניית האתר.
1687.jpg
קרדיט תמונה FREEPIK​

אפיינו תחילה את האתר שאתם רוצים לבדוק ומהן המטרות והצפיות ממנו:
הצעד הראשון צריך להיות כמובן אפיון של האתר ומה המטרות שלו. כמובן שיש מטרות ראשיות של הבאת לקוחות חדשים לעסק וכד'. לצד אלה צריכות להיות מטרות נוספות כמו בניית רשימת תפוצה, חיבור הקהל של העסק ועוד צעדים נוספים שיהיו חשובים לכם במשפך השיווקי שתבנו. למעשה האסטרטגיה השיווקית שלכם עבור השיווק הדיגיטלי שתעשו לעסק שלכם צריכה להיות יד ביד עם בניית אתר האינטרנט שלכם והוא צריך להיות בנוי בהתאם לכך. כמו כן אם יש מערכות מסוימות שצריך לכלול באתר, אפשרויות לרכישה מהירה וחיבור למערכת סליקה למשל, הרשמה של לקוחות לאתר ועוד דברים מיוחדים שצריך לכלול בו חשוב שיהיו כבר משלבי האפיון כיוון שאלה ישפיעו על מבנה האתר, הובלת הגולשים בו וכמובן על מחיר בניית האתר.
שימוש במערכת תוכן מאפשרת ונוחה:
חשוב להשתמש במערכת תוכן איכותית עליה נבסס את בניית האתר. שלא כמו בעבר שהיו מפתחים אתרים מאפס באמצעות תכנות הרי שכיום בוני אתרים עושים שימוש במערכות ניהול תוכן מוכנות ועליהן בונים התאמות ומערכות שונות בהתאם לצרכי הלקוח. כמו כן חשוב שתהיה מערכת מאפשרת, כלומר כזו המאפשרת לערוך את כל חלקי האתר, שאין הגבלות עמודים באתר או הגבלות באפשרויות העריכה השונות. משום כך המערכת שנמליץ עליה בחום היא כמובן מערכת וורדפרס. במערכת זו לא רק שתוכלו להשתמש בתבנית מוכנה כדי לבסס עליה את האתר שלכם ולחסוך בעלויות בניית האתר אלא גם שניתן להשתמש בתוסף האלמנטור הפופולרי ולבנות את האתר מאפס, בהתאמה אישית לצרכי הלקוח, אולם ללא צורך בתכנות מעייף וארוך.
בצעו מחקר מילות מפתח לבסס עליו את מבנה האתר:
דבר נוסף שחשוב לעשות כבר מהשלבים הראשונים של בניית האתר היא לבצע מחקר מילות מפתח. כמעט בטוח שתבצעו קידום אורגני לאתר בגוגל וגם אם לא – מחקר מילות המפתח שלכם יהווה את עבודת הבסיס שלכם על התוכן באתר. אתם צריכים לבחור ביטויי מפתח ראשיים הקשורים לשירותים/למוצרים שלכם ולהזין אותם בעמודים ראשיים באתר. לרוב אלה יהיו גם עמודים הנמצאים בתפריט הראשי העליון או בקטגוריה בתוך תפריט זה. לאחר מכן ביטויי מפתח נוספים יוכלו לשמש כרעיונות לתוכן ראשוני לאתר, מאמרים ראשונים לבלוג שלכם באתר וכו'. אולי גם תגלו ביטויי מפתח חדשים שכדאי לשלב באתר שלכם וכמובן לגלות מה הלקוחות שלכם מחפשים בתחום שלכם וכך להכין את עצמכם בהתאם מבחינת התכנים באתר והצגת השירותים שלכם.
הכינו מראש את האתר לצרכי SEO כבר משלבי הבנייה הראשונים שלו:
סביר להניח שתעשו לאתר קידום אורגני כאשר תתחילו לפרסם אותו ולכן חשוב מאוד כבר משלבי בניית האתר להתאים אותו למנועי החיפוש. זה אומר לשפר את חוויית המשתמש באתר, להזין בו תכנים ראשונים לאחר מחקר מילות מפתח, לבנות מפת אתר XML, להתקין תוספים, לבצע אופטימיזציה לתוכן הראשונים שהעליתם לאתר ועוד. ככל שתקדימו לדאוג שיעשו באתר שלכם עם בנייתו כך תחסכו לעצמכם לא מעט כאב ראש וכסף לאחר מכן.
שימו דגש על חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר:
שיפור חוויית המשתמש באתר תסייע לא רק לקידום האורגני שלו בגוגל אלא כמובן גם לשביעות רצון הגולשים ושיפור המדדים השונים הקשורים אליהם ולמכירות/לידים באתר שלכם. על כן חשוב מאוד לדאוג לחוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר. זה אומר לדאוג למהירות טעינה מהירה לאתר, התאמת האתר מבחינה רספונסיבית לגלישה במסכים שונים, הזנת תוכן ייחודי ואיכותי באתר, הוספת תפריטי ניווט נוחים ויעילים, אפשרויות בולטות ונוחות ליצירת קשר עם בית העסק, פונט בגודל מספיק גדול שנוח לקרוא באתר, צבעי רקע נוחים ונעימים לגלישה ועוד.
התאימו את האתר רספונסיבית:
מעל חצי מכמות הגולשים היום עושה זאת באמצעות הסלולר, הטאבלטים ומחשבים ניידים. כאשר אנו בונים אתר הוא נבנה לרזולוציה מסוימת של מחשב נייד ממוצע. לכן, אם אנו רוצים שהוא יהיה מותאם למסכים שונים נצטרך להתאים אותו רספונסיבית. כלומר, לבצע התאמות גרפיות ומבניות לעמודי האתר והתבנית שלו כדי שגם במסך הסלולר הקטן שלנו למשל הגולש יוכל לנווט ולקרוא באתר בצורה אידיאלית ונוחה מבלי שהמסך או הטקסט ייחתכו באמצע, שכל הכפתורים נגישים, שהתפריט נוח ונגיש ועוד.
שדרו אמינות על ידי עמוד אודות ואפשרויות שונות ליצירת קשר:
גם אם יהיה תוכן טוב באתר שלכם חשוב לגולשים לדעת למי התוכן הזה משויך. אתם רוצים לוודא שיש באתר עמוד אודות מסודר המציג את האודות של החברה, השירותים שלה והיתרונות שלה ואולי גם את החזון והאני מאמין שלה. לצד זה חשוב לכלול מספר אפשרויות ליצירת קשר עם החברה: תוסף וואטסאפ, מס' טלפון, עמוד יצירת קשר, מייל ואפילו כתובת של החברה והיכן היא יושבת. כל אלה לא רק מאפשרים ללקוחות שונים ליצור אתכם קשר בדרך הנוחה להם אלא גם גורמת להם להאמין שיש למי לפנות בעת הצורך והחברה לא מסתתרת מאחורי אתר האינטרנט שלה.
הזינו תכנים ראשונים באתר:
בכל אתר תדמית ואתר אינטרנט בכלל חשוב שיהיו תכנים באתר. התכנים צריכים להיות בעלי ערך לגולשים. חלק מהתכנים יציגו מידע אודות החברה, חלק יציגו מידע אודות השירותים שהיא מספקת וחלק מהתכנים יהיו קשורים לתחום ויחלקו ערך לגולשים, יענו לכם על שאלות ועוד. לפני היציאה לאור של האתר שלכם חשוב לכלול כמה שיותר מידע ותכנים ראשוניים באתר שגם הגולשים הראשונים שיגיעו לא יעריכו שמדובר באתר חדש מדי.
בצעו טסטינג לאתר שהוא בנוי בהתאם למשפך השיווקי שלכם:
ביצוע טסטינג הכוונה היא לבדיקה שהכול תקין באתר. שכל הכפתורים תקינים, שאין שאריות של תרגום מהתבנית בעת בניית האתר. שאין עמודי זבל מהתקנת תכני הדמו של התבנית. ודאו שכל העמודים באתר מותאמים רספונסיבית. בצעו הדמיה שאם אתם גולש חדש המגיע לאתר – איזה תהליך אתם עוברים? מהי חוויית המשתמש שלכם? והאם אתם באמת מובלים במשפך השיווקי לאן שאתם רוצים כבעלי האתר?
התקינו את התוספים והכלים הנדרשים לצרכי מעקב ואיסוף נתונים וצאו לדרך:
לסיום כדאי להתקין תוספים שונים החשובים לאתר כמו תוסף נגישות, תוסף יצירת קשר דרך הוואטסאפ, תוסף יוסט SEO להתאמת התכנים לקידום האורגני, תוספים שונים להשתלת קוד של כלי אנליטיקס, תוספים לשיפור מהירות האתר ועוד. זכרו כי בניית האתר הוא הליך מתמשך וגם לאחר שתוציאו אותו לאור עדיין תרצו לאורך הזמן לבצע שיפורים, שינויים והתאמות
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה