דגמי רכבות מהארץ

מצב
הנושא נעול.
דגמי רכבות מהארץ

דגמי רכבות מהארץ
אבא שלי מתעסק מגיל צעיר מאוד בבנית דגמים מפלסטיק, הוא צובע אותם, וזה התחביב שלו. הוא בנה דגמים בגודל של 4-6 מטר כבר (הטיטאניק, והמון מטוסים) הוא הציע לי שנחפש דגם של רכבת ונבנה ביחד. מישהו יודע איפה ניתן למוצא דגמים של רכבות מהארץ (IC3-קומותיים-מודו?)?
 

zvir1

New member
חפש באתר של מועדון בוני הדגמים

דגמי רכבות מהארץ
אבא שלי מתעסק מגיל צעיר מאוד בבנית דגמים מפלסטיק, הוא צובע אותם, וזה התחביב שלו. הוא בנה דגמים בגודל של 4-6 מטר כבר (הטיטאניק, והמון מטוסים) הוא הציע לי שנחפש דגם של רכבת ונבנה ביחד. מישהו יודע איפה ניתן למוצא דגמים של רכבות מהארץ (IC3-קומותיים-מודו?)?
חפש באתר של מועדון בוני הדגמים
 
דגמי רכבות

דגמי רכבות מהארץ
אבא שלי מתעסק מגיל צעיר מאוד בבנית דגמים מפלסטיק, הוא צובע אותם, וזה התחביב שלו. הוא בנה דגמים בגודל של 4-6 מטר כבר (הטיטאניק, והמון מטוסים) הוא הציע לי שנחפש דגם של רכבת ונבנה ביחד. מישהו יודע איפה ניתן למוצא דגמים של רכבות מהארץ (IC3-קומותיים-מודו?)?
דגמי רכבות
צר לי לאכזב, אבל שוק דגמי הרכבות עוסק בעיקר בדגמים מוכנים לנסיעה, ולא בערכות (´קיטים´) להרכבה. אמנם יש כמה דגמי פלסטיק שניתן להשיג (Revell הגרמנית מייצרת דגמי קטרים, שלא מיועדים להפעלה, יצרנים בריטיים רבים מייצרים דגמי קרונות להרכבה) אולם בד"כ האיכות הסופית היא פחותה מזו של דגמים שקונים מוכנים. יש גם דגמים רבים להרכבה ממתכת, בד"כ באיכות גבוהה מאוד, אבל מיומנות ההרכבה שלהם שונה מאוד מזו של ערכות הפלסטיק, והמחירים גבוהים להחריד בד"כ. צר לי לאכזב גם לגבי דבר נוסף, אבל לצערי ישנו רק דגם בודד שניתן להשיג כיום של רכבת ישראלית - מדובר בדגם בקנה-מידה 1:87 (המכונה H0) של קרונועי IC3, והוא מיוצר ע"י חברת Heljan הדנית. הדגם יוצר במקור לפני יותר מעשור לפי הצורה והצבעים של המערכים בדנמרק ובשוודיה, אבל בעקבות בקשותיו של חברנו ירון דוזטס (אודותיו - בהמשך) הם הכינו גרסא עם מזגנים (מהסוג המוגדל, כמו בסדרות המאוחרות של רכבת ישראל) וצבעים וסמלים של רכבת ישראל. אמנם יש בדגם הזה המון טעויות ואי-דיוקים (בצביעה, בסמלים, במספור ועוד) והיציקות שלו הן ברמה של שנות ה-80, אבל הוא יחיד במינו, ולכן אפילו עבדכם הקמצן ניאות להפרד מ-800 ש"ח לטובת מערך כזה, אפילו שאצלי הוא רק יושב בויטרינה, בינתיים. את הדגם הזה ניתן להשיג היום בארץ משתי חנויות, מתוכן אני מכיר אישית וסומך בעיניים עצומות על בעליה של אחת, דוד פאר מ-´פאר הרכבת´ בחיפה, אותו ניתן להשיג ב[email protected]. כל שאר סוגי הרכבות בארץ לא מיוצגים עדיין בדגמים זמינים מסחרית, אם כי ישנם דגמים רבים שניתן לשנותם ולהסבם כך שיידמו לרכבות המקבילות בארץ, ולהלן כמה דוגמאות, גם כן בקנ"מ 1:87: - קרונות אל חלד - דורשים הוספת מזגנים, שינוי צבע הפסים והוספת סמלים ומספרים. - קרונות קומותיים - הקרונות הרגילים בגרסא הגרמנית דורשים רק צביעה מחדש (אם כי למעשה הדלתות קצת צרות מדי, אבל לא שמים לב) אבל על מנת ליצור קרון ניהוג/כח צריך להשקיע הרבה עבודה ופלסטיק מכיוון שהסוג הקיים בארץ הוא ייחודי לנו - קרונות שטוחים ש/70 - הישראלים מבוססים על סוג אירופאי - ניתן להסב עם שינויים מבניים קטנים וצביע מחדש. - קטרי GA900 (´יו-יו´) - קיים דגם שצריך לשנות בו את הפנסים ואת חלונות תא הנהג וכמובן לצבוע מחדש - קטרים מהדגמים G12 ו-GT26CW-2 - קיימים דגמים שדורשים עבודה רבה להפיכתם לישראלים ועוד ועוד. מי שמעוניין בפירוט נוסף מוזמן לפנות אלי דוא"לית. האיש היחיד בארץ עד כה שעסק ברצינות (יחסית) בדגמי רכבות לפי המציאות הישראלית הוא אותו ירון דוזטס המוזכר לעיל. אמנם גם הוא חוטא לא מעט באי דיוקים קטנים וגדולים (לדוגמה - לקחת ´סתם´ קרונות ולצבוע אותם בצבעים ישראלים) אולם למסירות ולמיומנות שלו אין כל מתחרים בקרב אנשי דגמי הרכבות בארץ. הוא אף ממשיך לנסות ולהביא לנו דגמי רכבות ישראליים מסחריים, וכעת הוא עובד על שכנוע של חברה שמייצרת דגמים נחמדים של ה-G16 לייצר סדרה גם בצבעים שלנו. אמנם יש לי ביקורת על השילוב של צבעים וצורה שהם בחרו לפי התמונות ששלחנו להם (הם שילבו צבע מציאותי וצורה מציאותית באופן לא מציאותי...), אבל בשביל מי שרוצה פשוט דגם ש-´מרגיש´ ישראלי, וגם מוכן לוותר עבורו על סכום לא מועט, זה פתרון נחמד. ירון דוזטס משתייך למועדון הראשון של דגמי רכבות שהוקם בארץ, עוד בשנות ה-80, ומתכנס כיום באופן שבועי בקיבוץ נצר סירני. יש להם גם אתר, שכתובתו מצורפת להלן, בו ניתן לראות את פרי עמלו של ירון ולהתרשם (מי שמעוניין בביקורת דקדקנית אך עניינית על הדגמים המוצגים מוזמן לפנות אלי דוא"לית). אל תבינו לא נכון, יש עוד קבוצות של חובבבי דגמי רכבות בארץ, אבל הקבוצה הזאת היא כיום הגדולה והותיקה ביותר, ואני ממליץ עליה בחום לתושבי המרכז.
 

יהוושע

New member
800!!!! שקל על דגמי רכבת?? גוועלד

דגמי רכבות
צר לי לאכזב, אבל שוק דגמי הרכבות עוסק בעיקר בדגמים מוכנים לנסיעה, ולא בערכות (´קיטים´) להרכבה. אמנם יש כמה דגמי פלסטיק שניתן להשיג (Revell הגרמנית מייצרת דגמי קטרים, שלא מיועדים להפעלה, יצרנים בריטיים רבים מייצרים דגמי קרונות להרכבה) אולם בד"כ האיכות הסופית היא פחותה מזו של דגמים שקונים מוכנים. יש גם דגמים רבים להרכבה ממתכת, בד"כ באיכות גבוהה מאוד, אבל מיומנות ההרכבה שלהם שונה מאוד מזו של ערכות הפלסטיק, והמחירים גבוהים להחריד בד"כ. צר לי לאכזב גם לגבי דבר נוסף, אבל לצערי ישנו רק דגם בודד שניתן להשיג כיום של רכבת ישראלית - מדובר בדגם בקנה-מידה 1:87 (המכונה H0) של קרונועי IC3, והוא מיוצר ע"י חברת Heljan הדנית. הדגם יוצר במקור לפני יותר מעשור לפי הצורה והצבעים של המערכים בדנמרק ובשוודיה, אבל בעקבות בקשותיו של חברנו ירון דוזטס (אודותיו - בהמשך) הם הכינו גרסא עם מזגנים (מהסוג המוגדל, כמו בסדרות המאוחרות של רכבת ישראל) וצבעים וסמלים של רכבת ישראל. אמנם יש בדגם הזה המון טעויות ואי-דיוקים (בצביעה, בסמלים, במספור ועוד) והיציקות שלו הן ברמה של שנות ה-80, אבל הוא יחיד במינו, ולכן אפילו עבדכם הקמצן ניאות להפרד מ-800 ש"ח לטובת מערך כזה, אפילו שאצלי הוא רק יושב בויטרינה, בינתיים. את הדגם הזה ניתן להשיג היום בארץ משתי חנויות, מתוכן אני מכיר אישית וסומך בעיניים עצומות על בעליה של אחת, דוד פאר מ-´פאר הרכבת´ בחיפה, אותו ניתן להשיג ב[email protected]. כל שאר סוגי הרכבות בארץ לא מיוצגים עדיין בדגמים זמינים מסחרית, אם כי ישנם דגמים רבים שניתן לשנותם ולהסבם כך שיידמו לרכבות המקבילות בארץ, ולהלן כמה דוגמאות, גם כן בקנ"מ 1:87: - קרונות אל חלד - דורשים הוספת מזגנים, שינוי צבע הפסים והוספת סמלים ומספרים. - קרונות קומותיים - הקרונות הרגילים בגרסא הגרמנית דורשים רק צביעה מחדש (אם כי למעשה הדלתות קצת צרות מדי, אבל לא שמים לב) אבל על מנת ליצור קרון ניהוג/כח צריך להשקיע הרבה עבודה ופלסטיק מכיוון שהסוג הקיים בארץ הוא ייחודי לנו - קרונות שטוחים ש/70 - הישראלים מבוססים על סוג אירופאי - ניתן להסב עם שינויים מבניים קטנים וצביע מחדש. - קטרי GA900 (´יו-יו´) - קיים דגם שצריך לשנות בו את הפנסים ואת חלונות תא הנהג וכמובן לצבוע מחדש - קטרים מהדגמים G12 ו-GT26CW-2 - קיימים דגמים שדורשים עבודה רבה להפיכתם לישראלים ועוד ועוד. מי שמעוניין בפירוט נוסף מוזמן לפנות אלי דוא"לית. האיש היחיד בארץ עד כה שעסק ברצינות (יחסית) בדגמי רכבות לפי המציאות הישראלית הוא אותו ירון דוזטס המוזכר לעיל. אמנם גם הוא חוטא לא מעט באי דיוקים קטנים וגדולים (לדוגמה - לקחת ´סתם´ קרונות ולצבוע אותם בצבעים ישראלים) אולם למסירות ולמיומנות שלו אין כל מתחרים בקרב אנשי דגמי הרכבות בארץ. הוא אף ממשיך לנסות ולהביא לנו דגמי רכבות ישראליים מסחריים, וכעת הוא עובד על שכנוע של חברה שמייצרת דגמים נחמדים של ה-G16 לייצר סדרה גם בצבעים שלנו. אמנם יש לי ביקורת על השילוב של צבעים וצורה שהם בחרו לפי התמונות ששלחנו להם (הם שילבו צבע מציאותי וצורה מציאותית באופן לא מציאותי...), אבל בשביל מי שרוצה פשוט דגם ש-´מרגיש´ ישראלי, וגם מוכן לוותר עבורו על סכום לא מועט, זה פתרון נחמד. ירון דוזטס משתייך למועדון הראשון של דגמי רכבות שהוקם בארץ, עוד בשנות ה-80, ומתכנס כיום באופן שבועי בקיבוץ נצר סירני. יש להם גם אתר, שכתובתו מצורפת להלן, בו ניתן לראות את פרי עמלו של ירון ולהתרשם (מי שמעוניין בביקורת דקדקנית אך עניינית על הדגמים המוצגים מוזמן לפנות אלי דוא"לית). אל תבינו לא נכון, יש עוד קבוצות של חובבבי דגמי רכבות בארץ, אבל הקבוצה הזאת היא כיום הגדולה והותיקה ביותר, ואני ממליץ עליה בחום לתושבי המרכז.
800!!!! שקל על דגמי רכבת?? גוועלד
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה