שרטוטים של הרכבת החג´אזית
בארכיון מוזיאון הרכבת ישנם אמנם שרטוטים רבים מאוד הקשורים למתקני הרכבת החג´אזית, אולם כמעט כולם הם מתקופת הבריטים, כלומר בתקופה שבה השליטה ברכבת החג´אזית חולקה לשלוש - המערכת בסוריה נשלטה ע"י המנדט הצרפתי שם, ושלוחותיה לירדן ולא"י (שמופרדות פיזית ע"י המערכת הסורית) נשלטו ע"י המנדט הבריטי והופעלו מבחינה מנהלתית כגוף אחד בעל שני חלקים שהנהלתו בחיפה משולבת בזו של שאר המערכת בארץ. מכיוון שתחנת דמשק לא נכללה בשטח הבריטי, לא היה ל-Palestine Railways (שהיתה הגוף הממשלתי האחראי להפעלת מסילות הברזל הציבוריות בארץ אז) כל צורך בשרטוטים של תחנת דמשק וכיו"ב. אני מניח שגם בתקופת התורכים לא היו בארץ שרטוטים כאלו, למרות שבחיפה מזרח ישבו משרדי הנהלה גדולים של הרכבת החג´אזית, מפני שההנהלה העיקרית של הרכבת החג´אזית ישבה בדמשק עצמה. לפיכך, אין לי תשובה לגבי מקור המידע של מיני-ישראל על תחנת דמשק החג´אזית, אבל אני משוכנע שלתורכים עצמם יש את השרטוטים המקוריים או העתקים שלהם. מבנה התחנה המקורי עצמו (היו כמה תחנות, אבל אני מתכוון לזו החג´אזית הראשית) עדיין עומד, כמובן, ותמונות רבות שלו גם מהעבר וגם מההווה צולמו ואף פורסמו.