דב חנין קורא בפייסבוק בין היתר גם לתגבור מוניות השירות

מצב
הנושא נעול.

ArsaWhat

New member
דב חנין קורא בפייסבוק בין היתר גם לתגבור מוניות השירות

דב חנין קורא בפייסבוק בין היתר גם לתגבור מוניות השירות
אנא עזרו לו והגיבו לו לפוסט והסבירו לו למה הוא מפספס את העובדה שתגבור מוניות שירות (שמתחרות באוטובוס בו ח"כ חנין נוסע. כן, הוא נוסע באוטובוסים וזה ראוי לציון) בעצם ייפגע וכבר פוגע בשירות שהוא כנוסע באוטובוס מקבל.
[URL]https://www.facebook.com/dovhanin/photos/a.591292237571412.1073741825.295104730523499/844841652216468/?type=1&theater[/URL]
 

mister K

New member
מה כבר אפשר לצפות מפוליטיקאי שידוע ברפיסותו ובכניעתו...

דב חנין קורא בפייסבוק בין היתר גם לתגבור מוניות השירות
אנא עזרו לו והגיבו לו לפוסט והסבירו לו למה הוא מפספס את העובדה שתגבור מוניות שירות (שמתחרות באוטובוס בו ח"כ חנין נוסע. כן, הוא נוסע באוטובוסים וזה ראוי לציון) בעצם ייפגע וכבר פוגע בשירות שהוא כנוסע באוטובוס מקבל.
[URL]https://www.facebook.com/dovhanin/photos/a.591292237571412.1073741825.295104730523499/844841652216468/?type=1&theater[/URL]
מה כבר אפשר לצפות מפוליטיקאי שידוע ברפיסותו ובכניעתו...
הוא כבר אמר לא פעם שלדעתו רק מוניות שרות צריכות לפעול בשבת והרבה, כדי "לא להילחם מלחמת עולם עם הדתיים".
אפילו בתור קומוניסט הוא גרוע...
 
אני מסכים איתך אבל אי אפשר לדחות את דעתו של חנין על הסף

מה כבר אפשר לצפות מפוליטיקאי שידוע ברפיסותו ובכניעתו...
הוא כבר אמר לא פעם שלדעתו רק מוניות שרות צריכות לפעול בשבת והרבה, כדי "לא להילחם מלחמת עולם עם הדתיים".
אפילו בתור קומוניסט הוא גרוע...
אני מסכים איתך אבל אי אפשר לדחות את דעתו של חנין על הסף
יש צדק מסויים במה שהוא אומר כי הרעיון שלו מאפשר לך לקבל תחבורה ציבורית בשבת כבר היום במקום לחכות להצלחת המאבק שאולי תקרה מחר, אולי בעוד עשרים שנה ואולי אף פעם ובנתיים להשאר בלי כלום.
&nbsp
לדעתי, מוניות שירות שפועלות גם בשבת ובלילה כשאוטבוסים לא פועלים דווקא עוזרות לאוטובוסים גם בשעות הרגילות כי הן מאפשרות לציבור להחליט לא לקנות רכב בכלל ולכן הן מגדילות את קהל היעד של התחבורה הציבורית. וזאת המטרה בסופו של דבר, לא?
 

mister K

New member
מוניות שרות הן לא תחבורה ציבורית

אני מסכים איתך אבל אי אפשר לדחות את דעתו של חנין על הסף
יש צדק מסויים במה שהוא אומר כי הרעיון שלו מאפשר לך לקבל תחבורה ציבורית בשבת כבר היום במקום לחכות להצלחת המאבק שאולי תקרה מחר, אולי בעוד עשרים שנה ואולי אף פעם ובנתיים להשאר בלי כלום.
&nbsp
לדעתי, מוניות שירות שפועלות גם בשבת ובלילה כשאוטבוסים לא פועלים דווקא עוזרות לאוטובוסים גם בשעות הרגילות כי הן מאפשרות לציבור להחליט לא לקנות רכב בכלל ולכן הן מגדילות את קהל היעד של התחבורה הציבורית. וזאת המטרה בסופו של דבר, לא?
מוניות שרות הן לא תחבורה ציבורית
לכן הריבוי שלהן לא מאפשר לך לקבל תחבורה ציבורית בשבת. הוא מאפשר לך לקבל עוד מוניות מזיקות ולא אמינות, שעוברות על חוקי התנועה ומפריעות לאוטובוסים, הן בשבת והן בשאר ימי השבוע (שכן הן לא תעבודנה רק בשבתות).
זה גם מנציח את המשוואה שמתנגדי התח"צ בשבת ובכלל כל כך אוהבים: תח"צ בשבת = מוניות שרות. הנצחת המצב הקיים הזה תוריד עוד יותר את הסיכוי שאי פעם תהיה כאן תח"צ נורמלית 24/7. למה שלא נישאר גם בלילות רק עם מוניות ובכלל ננציח את הקונספציה שכולנו חיים בה? איך תהיה פה תחבורה ציבורית נורמלית בלי שירות אוטובוסים יעיל 24/7??
חוץ מזה, זה גם עיקרון. אם אתה מוותר מראש ובלי שום מאבק על דבר כל כך בסיסי שאמור להיות מובן מאליו, אז אפשר לגמרי לסגור פה את הבאסטה מבחינת החילונים.
 
אפשר להינות משני העולמות?

מוניות שרות הן לא תחבורה ציבורית
לכן הריבוי שלהן לא מאפשר לך לקבל תחבורה ציבורית בשבת. הוא מאפשר לך לקבל עוד מוניות מזיקות ולא אמינות, שעוברות על חוקי התנועה ומפריעות לאוטובוסים, הן בשבת והן בשאר ימי השבוע (שכן הן לא תעבודנה רק בשבתות).
זה גם מנציח את המשוואה שמתנגדי התח"צ בשבת ובכלל כל כך אוהבים: תח"צ בשבת = מוניות שרות. הנצחת המצב הקיים הזה תוריד עוד יותר את הסיכוי שאי פעם תהיה כאן תח"צ נורמלית 24/7. למה שלא נישאר גם בלילות רק עם מוניות ובכלל ננציח את הקונספציה שכולנו חיים בה? איך תהיה פה תחבורה ציבורית נורמלית בלי שירות אוטובוסים יעיל 24/7??
חוץ מזה, זה גם עיקרון. אם אתה מוותר מראש ובלי שום מאבק על דבר כל כך בסיסי שאמור להיות מובן מאליו, אז אפשר לגמרי לסגור פה את הבאסטה מבחינת החילונים.
אפשר להינות משני העולמות?
אני מסכים איתך שמוניות שירות הן שירות תחבורה גרוע וכל ההערות שלךלגבי מוניות השירות נכונות. אני לא מסכים איתך שהן לא תחבורה ציבורית, בדיוק כמו שמוניות ספיישל רגילות הן סוג של תחבורה ציבורית. אם אני משלם בתמורה להסעה ולא נוהג בעצמי הרי שזה אמצעי תחבורה ציבורית.
&nbsp
אני לא מסכים שמוניות שירות הן הנצחת המצב. דווקא להפך - הפעלת תחבורה ציבורית מסודרת במקום שירות "חזק" (תדיר ועם הרבה קווים) של מוניות שירות היא צעד קטן יותר מהפעלת תחבורה ציבורית היכן שאין מוניות כלל. במצב של שירות מבוסס מוניות, למעשה רוב הטענות נגד כמו העסקה בשבת של נהגים ,רעש או היעדר ביקוש למעשה נפתרות. כל מה שנותר הוא רק שינוי של המסגרת הארגונית, צעד קטן יחסית כאמור.
&nbsp
לגבי העקרון, אני מסכים איתך ב 100%. אבל המאבק העקרוני יכול להיות במקביל למוניות השירות. לדעתי מוניות השירות לא פוגעות במאבק העקרוני
&nbsp
&nbsp
 
מוניות השירות כן פוגעות במאבק העקרוני, כי מבחינת משרד

אפשר להינות משני העולמות?
אני מסכים איתך שמוניות שירות הן שירות תחבורה גרוע וכל ההערות שלךלגבי מוניות השירות נכונות. אני לא מסכים איתך שהן לא תחבורה ציבורית, בדיוק כמו שמוניות ספיישל רגילות הן סוג של תחבורה ציבורית. אם אני משלם בתמורה להסעה ולא נוהג בעצמי הרי שזה אמצעי תחבורה ציבורית.
&nbsp
אני לא מסכים שמוניות שירות הן הנצחת המצב. דווקא להפך - הפעלת תחבורה ציבורית מסודרת במקום שירות "חזק" (תדיר ועם הרבה קווים) של מוניות שירות היא צעד קטן יותר מהפעלת תחבורה ציבורית היכן שאין מוניות כלל. במצב של שירות מבוסס מוניות, למעשה רוב הטענות נגד כמו העסקה בשבת של נהגים ,רעש או היעדר ביקוש למעשה נפתרות. כל מה שנותר הוא רק שינוי של המסגרת הארגונית, צעד קטן יחסית כאמור.
&nbsp
לגבי העקרון, אני מסכים איתך ב 100%. אבל המאבק העקרוני יכול להיות במקביל למוניות השירות. לדעתי מוניות השירות לא פוגעות במאבק העקרוני
&nbsp
&nbsp
מוניות השירות כן פוגעות במאבק העקרוני, כי מבחינת משרד
התחבורה, אם פועלות מוניות שירות בשבתות וחגים, הן נותנות פתרון ואין צורך בהפעלת אוטובוסים.
לכן מי שתומך בהפעלת תחבורה ציבורית אוטובוסית בשבתות וחגים לא צריך לתמוך במוניות שירות.
מוניות שירות זה "הפתרון" של מתנגדי התחבורה הציבורית האוטובוסית ושל תושבים שמתנגדים לכך שאוטובוסים יעברו ליד בתיהם.

ובכל מקרה, גם מי שרואה במוניות שירות פתרון חלקי לתחבורה ציבורית, כדאי שילווה את תמיכתו בדרישות הבאות:
1. לו"ז, מסלול ותחנות קבועים, מסודרים וקשיחים.
2. מחירים שווים למחירי האוטובוס.
3. שימוש ברב-קו במוניות שירות.
4. מעברים חופשיים בין מוניות בכל מקום שבו יש מעברים חופשיים בין אוטובוסים.
האם מוניות השירות מסוגלות לעמוד בכך?
כנראה שלא...

מוניות שירות זה "פתרון" של משרד התחבורה ללכת עם ולהרגיש בלי או אולי ללכת בלי ולהרגיש עם.
מי שתומך במוניות שירות, מה הבעיה שלו לתמוך במיניבוסים המופעלים על ידי חברות תח"צ מסודרות?
למה ואן המשמש כמונית שירות זה בסדר שיפעל בשבת ומיניבוס של חברת דן לא בסדר?
לא צריך לתת כאן הנחות. צריך לדרוש תחבורה ציבורית מוסדרת ומסודרת, גם אם היא מתבצעת באמצעות כלי רכב קטנים יותר.

ובכלל, אם בחיפה פועלים אוטובוסים רבי-קיבולת בשבת, אין סיבה שבגוש-דן לא יפעלו אוטובוסים בשבת.
 


מוניות השירות כן פוגעות במאבק העקרוני, כי מבחינת משרד
התחבורה, אם פועלות מוניות שירות בשבתות וחגים, הן נותנות פתרון ואין צורך בהפעלת אוטובוסים.
לכן מי שתומך בהפעלת תחבורה ציבורית אוטובוסית בשבתות וחגים לא צריך לתמוך במוניות שירות.
מוניות שירות זה "הפתרון" של מתנגדי התחבורה הציבורית האוטובוסית ושל תושבים שמתנגדים לכך שאוטובוסים יעברו ליד בתיהם.

ובכל מקרה, גם מי שרואה במוניות שירות פתרון חלקי לתחבורה ציבורית, כדאי שילווה את תמיכתו בדרישות הבאות:
1. לו"ז, מסלול ותחנות קבועים, מסודרים וקשיחים.
2. מחירים שווים למחירי האוטובוס.
3. שימוש ברב-קו במוניות שירות.
4. מעברים חופשיים בין מוניות בכל מקום שבו יש מעברים חופשיים בין אוטובוסים.
האם מוניות השירות מסוגלות לעמוד בכך?
כנראה שלא...

מוניות שירות זה "פתרון" של משרד התחבורה ללכת עם ולהרגיש בלי או אולי ללכת בלי ולהרגיש עם.
מי שתומך במוניות שירות, מה הבעיה שלו לתמוך במיניבוסים המופעלים על ידי חברות תח"צ מסודרות?
למה ואן המשמש כמונית שירות זה בסדר שיפעל בשבת ומיניבוס של חברת דן לא בסדר?
לא צריך לתת כאן הנחות. צריך לדרוש תחבורה ציבורית מוסדרת ומסודרת, גם אם היא מתבצעת באמצעות כלי רכב קטנים יותר.

ובכלל, אם בחיפה פועלים אוטובוסים רבי-קיבולת בשבת, אין סיבה שבגוש-דן לא יפעלו אוטובוסים בשבת.
 
משרד התחבורה הוא פרט שולי בויכוח הזה.

מוניות השירות כן פוגעות במאבק העקרוני, כי מבחינת משרד
התחבורה, אם פועלות מוניות שירות בשבתות וחגים, הן נותנות פתרון ואין צורך בהפעלת אוטובוסים.
לכן מי שתומך בהפעלת תחבורה ציבורית אוטובוסית בשבתות וחגים לא צריך לתמוך במוניות שירות.
מוניות שירות זה "הפתרון" של מתנגדי התחבורה הציבורית האוטובוסית ושל תושבים שמתנגדים לכך שאוטובוסים יעברו ליד בתיהם.

ובכל מקרה, גם מי שרואה במוניות שירות פתרון חלקי לתחבורה ציבורית, כדאי שילווה את תמיכתו בדרישות הבאות:
1. לו"ז, מסלול ותחנות קבועים, מסודרים וקשיחים.
2. מחירים שווים למחירי האוטובוס.
3. שימוש ברב-קו במוניות שירות.
4. מעברים חופשיים בין מוניות בכל מקום שבו יש מעברים חופשיים בין אוטובוסים.
האם מוניות השירות מסוגלות לעמוד בכך?
כנראה שלא...

מוניות שירות זה "פתרון" של משרד התחבורה ללכת עם ולהרגיש בלי או אולי ללכת בלי ולהרגיש עם.
מי שתומך במוניות שירות, מה הבעיה שלו לתמוך במיניבוסים המופעלים על ידי חברות תח"צ מסודרות?
למה ואן המשמש כמונית שירות זה בסדר שיפעל בשבת ומיניבוס של חברת דן לא בסדר?
לא צריך לתת כאן הנחות. צריך לדרוש תחבורה ציבורית מוסדרת ומסודרת, גם אם היא מתבצעת באמצעות כלי רכב קטנים יותר.

ובכלל, אם בחיפה פועלים אוטובוסים רבי-קיבולת בשבת, אין סיבה שבגוש-דן לא יפעלו אוטובוסים בשבת.
משרד התחבורה הוא פרט שולי בויכוח הזה.
לדעתי אין בכלל לתת שום משקל לטענות של משרד התחבורה כי ברור מראש שהן תירוצים ולא טענות אמיתיות. רק משרד תחבורה הזוי חושב שיש סיבה תחבורתית לאי הרחבת התחבורה הציבורית. מה שעומד מאחורי טענות השווא הן דעות לא מבוססות של שרי תחבורה ועמדות פולטיות של ראשי ממשלה. שם הבעיה ועם זה צריך להתמודד ולא עם שליפות מהמותן של שר כזה או אחר.
אם וכאשר תהיה פה תחבורה ציבורית בשבת, זה יהיה מלמעלה, לא מתוך משרד התחבורה.
&nbsp
כמוך, גם אני חושב שמוניות שירות צריכות לתת רמת שירות גבוהה יותר.
&nbsp
לגבי הסיפא של דבריך, זאת בדיוק הכוונה שלי. אם יקום שירות תחבורה בשבת על סמך מוניות שירות, המעבר לתחבורה אוטובוסית בשבת יהיה רק צעד קטן.
&nbsp
 
לפקידים של משרד התחבורה יש השפעה הרבה יותר גדולה ממה

משרד התחבורה הוא פרט שולי בויכוח הזה.
לדעתי אין בכלל לתת שום משקל לטענות של משרד התחבורה כי ברור מראש שהן תירוצים ולא טענות אמיתיות. רק משרד תחבורה הזוי חושב שיש סיבה תחבורתית לאי הרחבת התחבורה הציבורית. מה שעומד מאחורי טענות השווא הן דעות לא מבוססות של שרי תחבורה ועמדות פולטיות של ראשי ממשלה. שם הבעיה ועם זה צריך להתמודד ולא עם שליפות מהמותן של שר כזה או אחר.
אם וכאשר תהיה פה תחבורה ציבורית בשבת, זה יהיה מלמעלה, לא מתוך משרד התחבורה.
&nbsp
כמוך, גם אני חושב שמוניות שירות צריכות לתת רמת שירות גבוהה יותר.
&nbsp
לגבי הסיפא של דבריך, זאת בדיוק הכוונה שלי. אם יקום שירות תחבורה בשבת על סמך מוניות שירות, המעבר לתחבורה אוטובוסית בשבת יהיה רק צעד קטן.
&nbsp
לפקידים של משרד התחבורה יש השפעה הרבה יותר גדולה ממה
שנדמה לך.
הדוגמה האחרונה בקשר לכך הייתה ההחלטה של אסי סוזנה לשנות את שעות הפעילות של קו 1 הגוש-דני במוצ"ש כך שיתחיל לפעול רק לאחר צאת השבת.
שום שר ושום פוליטיקאי (מלבד ראש עירית בני ברק שאת דעתו לעולם אי אפשר יהיה לשנות) לא היה מעורב בכך.
למעשה הבעיה הבסיסית נעוצה בגישה של פקידים במשרד התחבורה, כי אם גישתם המקצועית הייתה שונה (למשל בקשר לפעילות קווי הלילה מצילי החיים בלילות שבת), אז גם גישת השר הממונה עליהם וגישת הפוליטיקאים הייתה יכולה להשתנות.
אבל כאשר הפקידים עצמם סבורים שאין צורך באוטובוסים בשבת, ברור שלפוליטיקאים נוח לא ליצור עימותים פוליטים בנושא.

יש בציבור מודעות לכוחם של אנשי משרד האוצר המכונים "נערי האוצר". כך גם לאנשי משרד התחבורה יש כוח.
אם ניקח שוב כדוגמה את קו 1 הגוש-דני. לאי-פעילותו בלילות החול אין שום קשר לעמדות פוליטיות של שרי תחבורה וראשי ממשלה. הקו הזה לא פועל בלילות א'-ה' ו-ש' מכיוון שפקידי משרד התחבורה החליטו שהוא לא צריך לפעול בלילות.
 

אורי404

New member
לא כל כך בטוח לגבי הפעילות בלילות

לפקידים של משרד התחבורה יש השפעה הרבה יותר גדולה ממה
שנדמה לך.
הדוגמה האחרונה בקשר לכך הייתה ההחלטה של אסי סוזנה לשנות את שעות הפעילות של קו 1 הגוש-דני במוצ"ש כך שיתחיל לפעול רק לאחר צאת השבת.
שום שר ושום פוליטיקאי (מלבד ראש עירית בני ברק שאת דעתו לעולם אי אפשר יהיה לשנות) לא היה מעורב בכך.
למעשה הבעיה הבסיסית נעוצה בגישה של פקידים במשרד התחבורה, כי אם גישתם המקצועית הייתה שונה (למשל בקשר לפעילות קווי הלילה מצילי החיים בלילות שבת), אז גם גישת השר הממונה עליהם וגישת הפוליטיקאים הייתה יכולה להשתנות.
אבל כאשר הפקידים עצמם סבורים שאין צורך באוטובוסים בשבת, ברור שלפוליטיקאים נוח לא ליצור עימותים פוליטים בנושא.

יש בציבור מודעות לכוחם של אנשי משרד האוצר המכונים "נערי האוצר". כך גם לאנשי משרד התחבורה יש כוח.
אם ניקח שוב כדוגמה את קו 1 הגוש-דני. לאי-פעילותו בלילות החול אין שום קשר לעמדות פוליטיות של שרי תחבורה וראשי ממשלה. הקו הזה לא פועל בלילות א'-ה' ו-ש' מכיוון שפקידי משרד התחבורה החליטו שהוא לא צריך לפעול בלילות.
לא כל כך בטוח לגבי הפעילות בלילות
בקו 1 בכרמל היה מכרז. כנראה תנאי המכרז היו הפעלת הקו 24 שעות ביממה.
לא כך בקו 1 בגוש דן. כאן יש מפעיל קיים. ברבים מן המקרים, במסגרת מכרזים שונים יש שינויים של הוספת נסיעות וכך קרה, כנראה בחיפה ולא בגוש דן.
 
גם עם הפעלת קו 1 של דן הייתה תוספת של נסיעות ותשומות

לא כל כך בטוח לגבי הפעילות בלילות
בקו 1 בכרמל היה מכרז. כנראה תנאי המכרז היו הפעלת הקו 24 שעות ביממה.
לא כך בקו 1 בגוש דן. כאן יש מפעיל קיים. ברבים מן המקרים, במסגרת מכרזים שונים יש שינויים של הוספת נסיעות וכך קרה, כנראה בחיפה ולא בגוש דן.
גם עם הפעלת קו 1 של דן הייתה תוספת של נסיעות ותשומות
אמנם מפעיל קיים אבל ההסדר איתו לגבי קו 1 היה הסדר חדש.
מה שקרה זה שמחוז הצפון של משרד התחבורה רצה שקו 1 החיפאי יפעל בלילות ואילו מחוז ת"א והמרכז של משרד התחבורה לא רצה שקו 1 הגוש-דני יפעל בלילות. לו רצה, היה יכול לסכם זאת עם דן.
אני כתבתי כאן יותר מפעם אחת את התירוצים של נציג משרד התחבורה בנושא הזה כפי שנאמרו בפגישה שנערכה בקשר לקו 1.
לא היו תשובות רציניות לשאלה מדוע קו 1 בחיפה פועל בלילות וקו 1 בגוש-דן לא.
 

אורי404

New member
לא יודע בוודאות לגבי המקרה הספציפי הזה

גם עם הפעלת קו 1 של דן הייתה תוספת של נסיעות ותשומות
אמנם מפעיל קיים אבל ההסדר איתו לגבי קו 1 היה הסדר חדש.
מה שקרה זה שמחוז הצפון של משרד התחבורה רצה שקו 1 החיפאי יפעל בלילות ואילו מחוז ת"א והמרכז של משרד התחבורה לא רצה שקו 1 הגוש-דני יפעל בלילות. לו רצה, היה יכול לסכם זאת עם דן.
אני כתבתי כאן יותר מפעם אחת את התירוצים של נציג משרד התחבורה בנושא הזה כפי שנאמרו בפגישה שנערכה בקשר לקו 1.
לא היו תשובות רציניות לשאלה מדוע קו 1 בחיפה פועל בלילות וקו 1 בגוש-דן לא.
לא יודע בוודאות לגבי המקרה הספציפי הזה
אבל, שוב במסגרת מכרזים מוסיפים נסיעות בשעות הערב המאוחרות או במוצאי שבת.כך זה גם קרה בקווים אחרים, שעברו ממפעילים וותיקים, כמו "אגד" ו"דן" וגן של חברות אחרות (למשל "סופרבוס" בעבר ברמלוד) למפעילים אחרים.
זה גם יכול להיות המצב גם אם המפעיל הוותיק זכה במכרז שנית. לאור המכרז יש ריענון של הדברים.
זה באופן כללי. ייתכן, שבקו 1 בגוש דן קרה דבר חריג אחר.
 
לא חסרים מקרים של תוספת שירות שבוצעה ללא מכרז

לא יודע בוודאות לגבי המקרה הספציפי הזה
אבל, שוב במסגרת מכרזים מוסיפים נסיעות בשעות הערב המאוחרות או במוצאי שבת.כך זה גם קרה בקווים אחרים, שעברו ממפעילים וותיקים, כמו "אגד" ו"דן" וגן של חברות אחרות (למשל "סופרבוס" בעבר ברמלוד) למפעילים אחרים.
זה גם יכול להיות המצב גם אם המפעיל הוותיק זכה במכרז שנית. לאור המכרז יש ריענון של הדברים.
זה באופן כללי. ייתכן, שבקו 1 בגוש דן קרה דבר חריג אחר.
לא חסרים מקרים של תוספת שירות שבוצעה ללא מכרז
כולל קווי לילה חדשים.
במכרזים החדשים זה בכלל לא בעיה גדולה ותלוי ברצון משרד התחבורה.
במכרזים הישנים משרד התחבורה צריך להתאמץ יותר, אבל שוב זה תלוי בעיקר ברצון שלו.
וגם עם אגד ודן משרד התחבורה יודע לבצע שינויים ושיפורים כשהוא רוצה.
משרד התחבורה לא רצה ולא התאמץ שקו 1 של דן יפעל בלילות. היעדר מכרז במקרה הזה לא מהווה סיבה רצינית.
 

mister K

New member
אורי, אל תקנה את החירטוטים של פקידי משרד התחבורה

לא כל כך בטוח לגבי הפעילות בלילות
בקו 1 בכרמל היה מכרז. כנראה תנאי המכרז היו הפעלת הקו 24 שעות ביממה.
לא כך בקו 1 בגוש דן. כאן יש מפעיל קיים. ברבים מן המקרים, במסגרת מכרזים שונים יש שינויים של הוספת נסיעות וכך קרה, כנראה בחיפה ולא בגוש דן.
אורי, אל תקנה את החירטוטים של פקידי משרד התחבורה
קודם כל קו 1 הוא לא בכרמל אלא בחיפה תחתית ובקריות.
דבר שני, קווים 200 ו-210 של אגד בחיפה ובקריות מופעלים 24/7 בכל לילות השנה, בעוד שמעולם לא יצא עליהם שום מכרז. זו עובדה שפשוט פוסלת את הטיעון העלוב הזה.
באותה מידה הדבר יכל והיה חייב להיעשות גם עם קו 1 בגוש דן. קו שיהיו לו נוסעים בוודאות אם יפעל בלילות בתדירות של 20 דקות לכל כיוון.
אתה מצטט את אחת התשובות של פקיד משרד התחבורה גבי נבון. זה לא יותר מנסיון התחמקות מעליב מהשאלות הנוקבות שהופנו אליו על ידי חברי הפורום, בפגישה שלצערי הרב לא נכחתי בה.
 
יש עוד הרבה דוגמאות כולל מהזמן האחרון:

אורי, אל תקנה את החירטוטים של פקידי משרד התחבורה
קודם כל קו 1 הוא לא בכרמל אלא בחיפה תחתית ובקריות.
דבר שני, קווים 200 ו-210 של אגד בחיפה ובקריות מופעלים 24/7 בכל לילות השנה, בעוד שמעולם לא יצא עליהם שום מכרז. זו עובדה שפשוט פוסלת את הטיעון העלוב הזה.
באותה מידה הדבר יכל והיה חייב להיעשות גם עם קו 1 בגוש דן. קו שיהיו לו נוסעים בוודאות אם יפעל בלילות בתדירות של 20 דקות לכל כיוון.
אתה מצטט את אחת התשובות של פקיד משרד התחבורה גבי נבון. זה לא יותר מנסיון התחמקות מעליב מהשאלות הנוקבות שהופנו אליו על ידי חברי הפורום, בפגישה שלצערי הרב לא נכחתי בה.
יש עוד הרבה דוגמאות כולל מהזמן האחרון:
קו 469 של מטרופולין, קווי יום ולילה בגוש עציון ובחבל בנימין, קווי לילה חדשים של אגד שנוספו השנה למשל בגדרה, באזור, בבית אלעזרי ועוד.
כשמשרד התחבורה רוצה - הוא יכול.
במקרה של קו 1 בגוש-דן, באופן ברור, משרד התחבורה לא רצה.
 

mister K

New member


יש עוד הרבה דוגמאות כולל מהזמן האחרון:
קו 469 של מטרופולין, קווי יום ולילה בגוש עציון ובחבל בנימין, קווי לילה חדשים של אגד שנוספו השנה למשל בגדרה, באזור, בבית אלעזרי ועוד.
כשמשרד התחבורה רוצה - הוא יכול.
במקרה של קו 1 בגוש-דן, באופן ברור, משרד התחבורה לא רצה.
 

noga ke

New member
סליחה שאני נדחפת, אבל למה שלא?

מוניות השירות כן פוגעות במאבק העקרוני, כי מבחינת משרד
התחבורה, אם פועלות מוניות שירות בשבתות וחגים, הן נותנות פתרון ואין צורך בהפעלת אוטובוסים.
לכן מי שתומך בהפעלת תחבורה ציבורית אוטובוסית בשבתות וחגים לא צריך לתמוך במוניות שירות.
מוניות שירות זה "הפתרון" של מתנגדי התחבורה הציבורית האוטובוסית ושל תושבים שמתנגדים לכך שאוטובוסים יעברו ליד בתיהם.

ובכל מקרה, גם מי שרואה במוניות שירות פתרון חלקי לתחבורה ציבורית, כדאי שילווה את תמיכתו בדרישות הבאות:
1. לו"ז, מסלול ותחנות קבועים, מסודרים וקשיחים.
2. מחירים שווים למחירי האוטובוס.
3. שימוש ברב-קו במוניות שירות.
4. מעברים חופשיים בין מוניות בכל מקום שבו יש מעברים חופשיים בין אוטובוסים.
האם מוניות השירות מסוגלות לעמוד בכך?
כנראה שלא...

מוניות שירות זה "פתרון" של משרד התחבורה ללכת עם ולהרגיש בלי או אולי ללכת בלי ולהרגיש עם.
מי שתומך במוניות שירות, מה הבעיה שלו לתמוך במיניבוסים המופעלים על ידי חברות תח"צ מסודרות?
למה ואן המשמש כמונית שירות זה בסדר שיפעל בשבת ומיניבוס של חברת דן לא בסדר?
לא צריך לתת כאן הנחות. צריך לדרוש תחבורה ציבורית מוסדרת ומסודרת, גם אם היא מתבצעת באמצעות כלי רכב קטנים יותר.

ובכלל, אם בחיפה פועלים אוטובוסים רבי-קיבולת בשבת, אין סיבה שבגוש-דן לא יפעלו אוטובוסים בשבת.
סליחה שאני נדחפת, אבל למה שלא?
למה שמוניות שירות לא יהיו מסוגלות לעמוד בכך?
כבר היום יש במוניות שי לי בנתניה כרטיס נסיעות, שאפשר לקנות בעזרתו כרטיסיה. סוג של רב קו אם תרצה.
יש אפשרות להצמיד GPS לכל נהג, כך שאפשר לדעת בדיוק איפה הוא עוצר.
גם מעברים חופשיים אפשר לעשות, כשהכרטיס יהיה בכל המוניות.
גם מערכת כריזה אפשר להתקין בכל המוניות. פשוט לחייב את זה כתנאי לרישיון להפעלת מונית שירות.

אין שום סיבה שמוניות שירות לא יהיו מסוגלות לעמוד בתנאים האלו. אגב, תנאים מאוד הגיוניים.
אני נוטה להסכים עם זה שיום אחד בשבוע צריך להיות שקט מאוטובוסים. ולכן ואן מתאים פה.

לדעתי העניין הוא שמוניות השירות עדיין לא החליטו אם הן בקטגוריה של מוניות, או בקטגוריה של אוטובוסים.
ברגע שהן יהיו בקטגוריה של אוטובוסים, הן לא יוכלו יותר להכפיל את המחיר בלילה בתירוץ של "תעריף לילה".
אין שום סיבה גם שבלילות לא יפעלו מוניות שירות אחת לחצי שעה, שוב, בשל עניין הרעש. מה לעשות, בלילות אנשים רוצים לישון, לא לשמוע את הכריזה מהאוטובוסים, שלפעמים כורזת לכל השכונה.
ואין לי שום בעיה עם מידיבוסים או מוניות שירות.

אחד הדברים שהכי מפריעים לי במוניות שירות, אחרי הכפלת המחיר בלילה, זה שהן צופרות לכל עובר אורח תמים (לרוב עוברת אורח), במחשבה שאולי זה נוסע פונטציאלי שאולי לא שם לב למונית.. עוד דבר שייעלם ברגע שמוניות השירות יעברו לקטגוריה של אוטובוסים.
 

mister K

New member
איזה "שקט מאוטובוסים"? די כבר עם הסטיגמה הזאת!

סליחה שאני נדחפת, אבל למה שלא?
למה שמוניות שירות לא יהיו מסוגלות לעמוד בכך?
כבר היום יש במוניות שי לי בנתניה כרטיס נסיעות, שאפשר לקנות בעזרתו כרטיסיה. סוג של רב קו אם תרצה.
יש אפשרות להצמיד GPS לכל נהג, כך שאפשר לדעת בדיוק איפה הוא עוצר.
גם מעברים חופשיים אפשר לעשות, כשהכרטיס יהיה בכל המוניות.
גם מערכת כריזה אפשר להתקין בכל המוניות. פשוט לחייב את זה כתנאי לרישיון להפעלת מונית שירות.

אין שום סיבה שמוניות שירות לא יהיו מסוגלות לעמוד בתנאים האלו. אגב, תנאים מאוד הגיוניים.
אני נוטה להסכים עם זה שיום אחד בשבוע צריך להיות שקט מאוטובוסים. ולכן ואן מתאים פה.

לדעתי העניין הוא שמוניות השירות עדיין לא החליטו אם הן בקטגוריה של מוניות, או בקטגוריה של אוטובוסים.
ברגע שהן יהיו בקטגוריה של אוטובוסים, הן לא יוכלו יותר להכפיל את המחיר בלילה בתירוץ של "תעריף לילה".
אין שום סיבה גם שבלילות לא יפעלו מוניות שירות אחת לחצי שעה, שוב, בשל עניין הרעש. מה לעשות, בלילות אנשים רוצים לישון, לא לשמוע את הכריזה מהאוטובוסים, שלפעמים כורזת לכל השכונה.
ואין לי שום בעיה עם מידיבוסים או מוניות שירות.

אחד הדברים שהכי מפריעים לי במוניות שירות, אחרי הכפלת המחיר בלילה, זה שהן צופרות לכל עובר אורח תמים (לרוב עוברת אורח), במחשבה שאולי זה נוסע פונטציאלי שאולי לא שם לב למונית.. עוד דבר שייעלם ברגע שמוניות השירות יעברו לקטגוריה של אוטובוסים.
איזה "שקט מאוטובוסים"? די כבר עם הסטיגמה הזאת!
אוטובוס לא עושה יותר רעש מ-20 מכוניות פרטיות לפחות שהוא חוסך. בכל העולם אוטובוסים 24/7 רק חוסכים רעש וזיהום אוויר של כל המכוניות שהם מורידים מהכביש וזאת עובדה! רק פה במדינת ישראל ההזויה מצדיקים השבתת אוטובוסים ליום שלם בשבוע ב-"קצת שקט". אם תגידי את מה שכתבת לאזרח של כמעט כל מדינה מערבית בעולם, הוא פשוט יצחק עליך. מה גם שאוטובוס חדש עם מנוע בתקן יורו 6, עושה פחות רעש מחלק מהרכבים הפרטיים שאני מכיר ועוברים לך ליד הבית בכל יום כולל שבת.
את מבינה מה המשמעות של "שקט מאוטובוסים יום בשבוע"? זו פשוט חשיבה הזויה וגם אגואיסטית שישראל היא המקום היחיד בעולם בה היא מתקבלת. זאת כדי להצדיק, בטיעון הגיוני כביכול, כפייה דתית ואת האגו הדתי-חרדי שביטול עוצר השבת על האוטובוסים יהווה פגיעה בו.

לגבי המוניות, הן לא מחליטות באיזו קטגוריה הן. משרד התחבורה הוא היחיד שמחליט והן לא בקטגוריה של אוטובוסים אלא פשוט מוניות רק גדולות ושנוסעות על קטע נסיעה מסוים. על פי ההגדרה הזאת, למעשה מותר להן כמעט הכל. אין להן תדירות מוגדרת ולכן הן לא יכולות לפעול אחת לחצי שעה. מותר להן לקחת תעריפים גבוהים בלילה ובשבת, הן לא מכבדות רב קו, מותר להן להעלות ולהוריד נוסעים בצורה מסוכנת היכן שהן רוצות וגם מותר להן לפעול מתי שהן רוצות מכיוון שעוצר השבת ועוצר הלילה לא יכולים להיכפות על מונית. זו לא תחבורה ציבורית מוסדרת.

מיניבוסים בקטגוריה של אוטובוסים יש גם כיום בקווים מסויימים, כמעט של כל חברות התח"צ. לא צריך להפוך את מוניות השרות לכאלה מכיוון שזה כבר קיים. כמובן שגם על קווי המיניבוסים נאסר לפעול בשבת.
 

noga ke

New member
זאת לא סטיגמה

איזה "שקט מאוטובוסים"? די כבר עם הסטיגמה הזאת!
אוטובוס לא עושה יותר רעש מ-20 מכוניות פרטיות לפחות שהוא חוסך. בכל העולם אוטובוסים 24/7 רק חוסכים רעש וזיהום אוויר של כל המכוניות שהם מורידים מהכביש וזאת עובדה! רק פה במדינת ישראל ההזויה מצדיקים השבתת אוטובוסים ליום שלם בשבוע ב-"קצת שקט". אם תגידי את מה שכתבת לאזרח של כמעט כל מדינה מערבית בעולם, הוא פשוט יצחק עליך. מה גם שאוטובוס חדש עם מנוע בתקן יורו 6, עושה פחות רעש מחלק מהרכבים הפרטיים שאני מכיר ועוברים לך ליד הבית בכל יום כולל שבת.
את מבינה מה המשמעות של "שקט מאוטובוסים יום בשבוע"? זו פשוט חשיבה הזויה וגם אגואיסטית שישראל היא המקום היחיד בעולם בה היא מתקבלת. זאת כדי להצדיק, בטיעון הגיוני כביכול, כפייה דתית ואת האגו הדתי-חרדי שביטול עוצר השבת על האוטובוסים יהווה פגיעה בו.

לגבי המוניות, הן לא מחליטות באיזו קטגוריה הן. משרד התחבורה הוא היחיד שמחליט והן לא בקטגוריה של אוטובוסים אלא פשוט מוניות רק גדולות ושנוסעות על קטע נסיעה מסוים. על פי ההגדרה הזאת, למעשה מותר להן כמעט הכל. אין להן תדירות מוגדרת ולכן הן לא יכולות לפעול אחת לחצי שעה. מותר להן לקחת תעריפים גבוהים בלילה ובשבת, הן לא מכבדות רב קו, מותר להן להעלות ולהוריד נוסעים בצורה מסוכנת היכן שהן רוצות וגם מותר להן לפעול מתי שהן רוצות מכיוון שעוצר השבת ועוצר הלילה לא יכולים להיכפות על מונית. זו לא תחבורה ציבורית מוסדרת.

מיניבוסים בקטגוריה של אוטובוסים יש גם כיום בקווים מסויימים, כמעט של כל חברות התח"צ. לא צריך להפוך את מוניות השרות לכאלה מכיוון שזה כבר קיים. כמובן שגם על קווי המיניבוסים נאסר לפעול בשבת.
זאת לא סטיגמה
ואני יודעת מה זה רעש של אוטובוסים, יש לי תחנת אוטובוס מתחת לבית.
אולי לגבי המנוע אתה צודק, אבל כמה אוטובוסים חדשים כאלו יש? אולי 5% מסך האוטובוסים בארץ? אני מדברת על האוטובוסים העירוניים.
וזה ש"תצעק" עלי לא יגרום לי לשנות את דעתי. אולי רק להפך.

לגבי המוניות, אני יודעת.
 

mister K

New member
זו כן סטיגמה

זאת לא סטיגמה
ואני יודעת מה זה רעש של אוטובוסים, יש לי תחנת אוטובוס מתחת לבית.
אולי לגבי המנוע אתה צודק, אבל כמה אוטובוסים חדשים כאלו יש? אולי 5% מסך האוטובוסים בארץ? אני מדברת על האוטובוסים העירוניים.
וזה ש"תצעק" עלי לא יגרום לי לשנות את דעתי. אולי רק להפך.

לגבי המוניות, אני יודעת.
זו כן סטיגמה
מי שהכריזה של האוטובוסים מפריעה שלו, כנראה שלא מתאים לו לגור בעיר.
בכל העולם המערבי אין עיר גדולה ששירות האוטובוסים בה נפסק, כולל הערים עם רמת איכות החיים הטובה בעולם. הטלת עוצר על אוטובוסים למשך 24 שעות מדי שבוע בטיעון דתי ולמשך 5-6 שעות מדי לילה בטיעונים מטומטמים אחרים, זו המצאה ישראלית רעה ומזיקה מאוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה