סליחה שאני נדחפת, אבל למה שלא?
מוניות השירות כן פוגעות במאבק העקרוני, כי מבחינת משרד
התחבורה, אם פועלות מוניות שירות בשבתות וחגים, הן נותנות פתרון ואין צורך בהפעלת אוטובוסים.
לכן מי שתומך בהפעלת תחבורה ציבורית אוטובוסית בשבתות וחגים לא צריך לתמוך במוניות שירות.
מוניות שירות זה "הפתרון" של מתנגדי התחבורה הציבורית האוטובוסית ושל תושבים שמתנגדים לכך שאוטובוסים יעברו ליד בתיהם.
ובכל מקרה, גם מי שרואה במוניות שירות פתרון חלקי לתחבורה ציבורית, כדאי שילווה את תמיכתו בדרישות הבאות:
1. לו"ז, מסלול ותחנות קבועים, מסודרים וקשיחים.
2. מחירים שווים למחירי האוטובוס.
3. שימוש ברב-קו במוניות שירות.
4. מעברים חופשיים בין מוניות בכל מקום שבו יש מעברים חופשיים בין אוטובוסים.
האם מוניות השירות מסוגלות לעמוד בכך?
כנראה שלא...
מוניות שירות זה "פתרון" של משרד התחבורה ללכת עם ולהרגיש בלי או אולי ללכת בלי ולהרגיש עם.
מי שתומך במוניות שירות, מה הבעיה שלו לתמוך במיניבוסים המופעלים על ידי חברות תח"צ מסודרות?
למה ואן המשמש כמונית שירות זה בסדר שיפעל בשבת ומיניבוס של חברת דן לא בסדר?
לא צריך לתת כאן הנחות. צריך לדרוש תחבורה ציבורית מוסדרת ומסודרת, גם אם היא מתבצעת באמצעות כלי רכב קטנים יותר.
ובכלל, אם בחיפה פועלים אוטובוסים רבי-קיבולת בשבת, אין סיבה שבגוש-דן לא יפעלו אוטובוסים בשבת.
סליחה שאני נדחפת, אבל למה שלא?
למה שמוניות שירות לא יהיו מסוגלות לעמוד בכך?
כבר היום יש במוניות שי לי בנתניה כרטיס נסיעות, שאפשר לקנות בעזרתו כרטיסיה. סוג של רב קו אם תרצה.
יש אפשרות להצמיד GPS לכל נהג, כך שאפשר לדעת בדיוק איפה הוא עוצר.
גם מעברים חופשיים אפשר לעשות, כשהכרטיס יהיה בכל המוניות.
גם מערכת כריזה אפשר להתקין בכל המוניות. פשוט לחייב את זה כתנאי לרישיון להפעלת מונית שירות.
אין שום סיבה שמוניות שירות לא יהיו מסוגלות לעמוד בתנאים האלו. אגב, תנאים מאוד הגיוניים.
אני נוטה להסכים עם זה שיום אחד בשבוע צריך להיות שקט מאוטובוסים. ולכן ואן מתאים פה.
לדעתי העניין הוא שמוניות השירות עדיין לא החליטו אם הן בקטגוריה של מוניות, או בקטגוריה של אוטובוסים.
ברגע שהן יהיו בקטגוריה של אוטובוסים, הן לא יוכלו יותר להכפיל את המחיר בלילה בתירוץ של "תעריף לילה".
אין שום סיבה גם שבלילות לא יפעלו מוניות שירות אחת לחצי שעה, שוב, בשל עניין הרעש. מה לעשות, בלילות אנשים רוצים לישון, לא לשמוע את הכריזה מהאוטובוסים, שלפעמים כורזת לכל השכונה.
ואין לי שום בעיה עם מידיבוסים או מוניות שירות.
אחד הדברים שהכי מפריעים לי במוניות שירות, אחרי הכפלת המחיר בלילה, זה שהן צופרות לכל עובר אורח תמים (לרוב עוברת אורח), במחשבה שאולי זה נוסע פונטציאלי שאולי לא שם לב למונית.. עוד דבר שייעלם ברגע שמוניות השירות יעברו לקטגוריה של אוטובוסים.