דבר מעצבן שקורה...

דבר מעצבן שקורה...

קניתי מצלמה דיגיטלית SP-510UZ של אולימפוס. חוץ ממיליון פונקציות בה שאני לא מבין או מכיר, יש עוד דבר שמאוד מעצבן אותי בה ואני מבקש מכם לנסות לפתור לי את הבעיה כי אולי הבעיה היא ביכולות הצילום הממוצעות ומטה שלי.. כשאני מצלם איתה בחדר עם תאורה גרועה, כלומר עם מעט אור ובלי פלאש, התמונות יוצאות עם מין רעש עליהן, לא חדות, מה אני יכול לעשות נגד זה? לעומתה מצלמה יותר ישנה מצלמת בקצת יותר חדות באותו מצב, אז מה העניין פה? משהו בפונקציות הצילום אולי?? בתודה..
 

moryoav

New member
גם וגם.

זה גם אתה וגם המצלמה. גם צריך לדעת לתפעל את המצלמה לדעת מה זה אומר כשהמצלמה משנה ISO ולהבין מה זה בכלל ISO ולהבין למה זה יוצר לך רעש דיגיטלי ואיך להתגבר על זה וגם המצלמה שבכלל מייצרת רעש כזה ב-ISO גבוה, רעש שלא מתקבל על הדעת ושמצלמות אחרות לא מייצרות. בקיצור, מומלץ לשבת על חוברת ההוראות כצעד ראשון. צילום בתנאי תאורה לקויים הוא בעיה בכל מצלמה ובכל המצלמות, בחלק יותר ובחלק פחות, והוא דורש מיומנות שהיא מעט מעבר למצב האוטומטי הרגיל. יואב.
 

amni

New member
כל החיישנים של אולימפוס

שראיתי (לא ראיתי את כולם) מרעישים באור נמוך. אין לזה פתרון מלבד תאורה חזקה (או פלאש), או חשיפה ארוכה + חצובה, או לימוד הרגלי אחיזה יציבה ללא חצובה (נאמר 1 חלקי 30 של שניה). שימוש במחשב יכול לשפר תת חשיפה.
 
סלחו לי על הבורות אבל..

מה זה חשיפה ארוכה ואיך יוצרים אותה? ואיך שימוש במחשב יעזור? הכוונה היא לערוך ולשפר בפוטושופ? בתודה..
 

amni

New member
זמן החשיפה הוא במצלמה עצמה

לא בעיבוד תמונה. או שיש שליטה ישירה בזמן החשיפה, או לפחות יש שליטה עקיפה ב"פיצוי חשיפה" , אמור לחהיות רשום בספר המצלמה איך עושים זאת. אפשר לאחר מכן לעשות תיקונים אחרונים במחשב, אבל קודם כל שהמצלמה צעשה את מיטבה..
 

amni

New member
ראיתי שמחיר במצלמה נמוך מאוד

1200 שקל בעוד שמצלמות סופרזום נימכרות בדרך כלל ב- 50 אחוז יותר. יתכן שבמחיר הזול הוא על חשבון השליטה הידנית, ועל איכות הביצועים.
 
לא כתוב איך לעשות פיצוי חשיפה..

אבל יש במצלמה הרבה פונקצתיות אז יכול להיות שיש שם איפושהו..איך קוראים לזה באנגלית?
 

amni

New member
חפש משהו עם פלוס מינוס

בתפריטים, או בכפתורים או בספר התיפעול באנגלית EXPOSURE COMPENSATION ואם אין במצלמה אופציה, כזו בדיוק אז יסבירו אופציות חילופיות (אן יש כאילו).
 
אוקיי תודה מצאתי, אבל...

מה אני אמור לשנות בפיצוי חשיפה כדי שהתמונה תצא יותר מוארת בלי פלאש וגם עם פחות רעש, יותר חדה?? תודה רבה לעונים..
 

amni

New member
תשחק עם הפלוס-מינוס ותלמד מהנסיון

אני מניח שברוב המצלמות הפלוס מגדיל את הבהירות והמינוס מוריד בהירות התמונה. כדאי גם שתילמד איך עובדים עם תוכנות למיקוי רעשים, NEAT ו- NINJA מקובלות כטובות. יש כנראה עוד אחת או שתיים טובות. מניח שחלקן בגירסת ניסיון, או שתשיג לנסיון ממקורות אחרים (לא כאן המקום לפרט).
 

באז באז

New member
שתי טיפים שאולי יעזרו

לא להשתמש בזום בבית או בתאורה נמוכה. גם נותן צמצם פתוח יותר וגם מוריד קצת את ההשפעה של הרעידות. חוץ מזה, פלאש, להפעיל אותו, פחות יפה, אבל לפחות יוצא משהו שמיש.
 
למעלה