דבר אחד לא ברור לי:

  • פותח הנושא kbb
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

kbb

New member
דבר אחד לא ברור לי:

דבר אחד לא ברור לי:
מצד אחד, מתלוננים הנוסעים ברכבת ישראל כי התחנות נמצאות בשולי הערים ולכן מחייבות נסיעה אליהן באוטובוס ומכאן שהרכבת לא כדאית/חלמאית מבחינתם. ומצד שני, תושבים כמו תושבי כפ"ס קובלים על כך שהרכבת עוברת סמוך לבתיהם ומאיימים למנוע את פתיחת התחנה ותובעים פיצויים על ירידת ערך דירותיהם בשל קרבת הרכבת לבתיהם. אז מה על המתכננים של הרכבת לעשות?! ומה התכנון הנכון?! ברחוב שלי עוברים שני קווי אוטובוס אחד פנימי אחד בינעירוני ולי זה ממש לא מפריע, אפילו שאני שומע אותם כל הזמן...
 

alexUK

New member
לדעתי האופטימום הוא...

דבר אחד לא ברור לי:
מצד אחד, מתלוננים הנוסעים ברכבת ישראל כי התחנות נמצאות בשולי הערים ולכן מחייבות נסיעה אליהן באוטובוס ומכאן שהרכבת לא כדאית/חלמאית מבחינתם. ומצד שני, תושבים כמו תושבי כפ"ס קובלים על כך שהרכבת עוברת סמוך לבתיהם ומאיימים למנוע את פתיחת התחנה ותובעים פיצויים על ירידת ערך דירותיהם בשל קרבת הרכבת לבתיהם. אז מה על המתכננים של הרכבת לעשות?! ומה התכנון הנכון?! ברחוב שלי עוברים שני קווי אוטובוס אחד פנימי אחד בינעירוני ולי זה ממש לא מפריע, אפילו שאני שומע אותם כל הזמן...
לדעתי האופטימום הוא...
שתחנת רכבת תהיה מוקפת בבנייני משרדים ותעשייה, ויחד עם זאת תהיה במרכז העיר. זה מה שקורה בעיר שבה אני מתגורר - התחנה נמצאת במרחק הליכה מתחנה מרכזית, מרכז וקניון עירוני. גם בלונון, מסביב לשלושת תחנות רכבת המרכזיות Euston, Kings Cross, St Pancras נמצאים בעיקר בנייני משרדים, והן קרובות למרכז העיר אך לא ממש בתוכו: כל תחנות הרכבת מחוברות ביניהן בקו הטבעת של רכבת תחתית Circle Line . אכן לדעתי זה טפשות מדהימה שהתחנות נמצאות בשולי הערים. אך לדעתי, עם הזמן מרכז העיר יזוז לעבר התחנות, כמו שקרה במקרה של רחובות: פעם האיזור מסביב לתחנה היה מוזנח ושומם, חוץ מכמה מועדוני נוער. עכשיו שם שכונת וילות, איזור תעשיה, והמרחב בין נס ציונה לרחובות נעלם. המרכז בפירוש זז צפונה והתקרב לתחנה, על חשבון הדרום המוזנח.
 

alexUK

New member
תוספת

לדעתי האופטימום הוא...
שתחנת רכבת תהיה מוקפת בבנייני משרדים ותעשייה, ויחד עם זאת תהיה במרכז העיר. זה מה שקורה בעיר שבה אני מתגורר - התחנה נמצאת במרחק הליכה מתחנה מרכזית, מרכז וקניון עירוני. גם בלונון, מסביב לשלושת תחנות רכבת המרכזיות Euston, Kings Cross, St Pancras נמצאים בעיקר בנייני משרדים, והן קרובות למרכז העיר אך לא ממש בתוכו: כל תחנות הרכבת מחוברות ביניהן בקו הטבעת של רכבת תחתית Circle Line . אכן לדעתי זה טפשות מדהימה שהתחנות נמצאות בשולי הערים. אך לדעתי, עם הזמן מרכז העיר יזוז לעבר התחנות, כמו שקרה במקרה של רחובות: פעם האיזור מסביב לתחנה היה מוזנח ושומם, חוץ מכמה מועדוני נוער. עכשיו שם שכונת וילות, איזור תעשיה, והמרחב בין נס ציונה לרחובות נעלם. המרכז בפירוש זז צפונה והתקרב לתחנה, על חשבון הדרום המוזנח.
תוספת
אני מניח שהאוטובוסים לא מפריעים לך כי התרגלת לזה מאז שהיית ילד?
 

kbb

New member
לא. זה עניין של שנתיים שלוש

תוספת
אני מניח שהאוטובוסים לא מפריעים לך כי התרגלת לזה מאז שהיית ילד?
לא. זה עניין של שנתיים שלוש
מאז שהוקמה התחנה המרכזית החדשה בראשל"צ. לפני כן לא עברו אוטובוסים ברחוב שלי.
 
תחנות במרכזי ערים

לדעתי האופטימום הוא...
שתחנת רכבת תהיה מוקפת בבנייני משרדים ותעשייה, ויחד עם זאת תהיה במרכז העיר. זה מה שקורה בעיר שבה אני מתגורר - התחנה נמצאת במרחק הליכה מתחנה מרכזית, מרכז וקניון עירוני. גם בלונון, מסביב לשלושת תחנות רכבת המרכזיות Euston, Kings Cross, St Pancras נמצאים בעיקר בנייני משרדים, והן קרובות למרכז העיר אך לא ממש בתוכו: כל תחנות הרכבת מחוברות ביניהן בקו הטבעת של רכבת תחתית Circle Line . אכן לדעתי זה טפשות מדהימה שהתחנות נמצאות בשולי הערים. אך לדעתי, עם הזמן מרכז העיר יזוז לעבר התחנות, כמו שקרה במקרה של רחובות: פעם האיזור מסביב לתחנה היה מוזנח ושומם, חוץ מכמה מועדוני נוער. עכשיו שם שכונת וילות, איזור תעשיה, והמרחב בין נס ציונה לרחובות נעלם. המרכז בפירוש זז צפונה והתקרב לתחנה, על חשבון הדרום המוזנח.
תחנות במרכזי ערים
אני, באופן אישי, חושב שהויכוח על קוצר הראייה של בוני המסילות בארץ הוא חסר טעם מעיקרו, מפני שקביעת התוואים השונים נעשתה בד"כ לפני שנים רבות, ועם מניעים שניתן בהחלט להבין ולהסביר, מניעים שהושפעו ממציאויות והגבלות שהיו קיימות באותו הזמן. בכל מקרה, אני חושב שדוגמה יפה נוספת לגדילת הערים מסביב לתחנות הרכבת היא בנתניה, שלאחרונה חצתה, ובגדול, את המסילה. השכונות העניקיות שמוקמות שם בהחלט מסיטות את מרכז העיר לכיוון התחנה.
 

alexUK

New member
אכן, אילולא תחנת רכבת

תחנות במרכזי ערים
אני, באופן אישי, חושב שהויכוח על קוצר הראייה של בוני המסילות בארץ הוא חסר טעם מעיקרו, מפני שקביעת התוואים השונים נעשתה בד"כ לפני שנים רבות, ועם מניעים שניתן בהחלט להבין ולהסביר, מניעים שהושפעו ממציאויות והגבלות שהיו קיימות באותו הזמן. בכל מקרה, אני חושב שדוגמה יפה נוספת לגדילת הערים מסביב לתחנות הרכבת היא בנתניה, שלאחרונה חצתה, ובגדול, את המסילה. השכונות העניקיות שמוקמות שם בהחלט מסיטות את מרכז העיר לכיוון התחנה.
אכן, אילולא תחנת רכבת
נתניה לא הייתה הופכת ליישוב לווין משמעותי...גם לא חדרה
 

oren*

New member
יש פה ניגוד אינטרסים,

דבר אחד לא ברור לי:
מצד אחד, מתלוננים הנוסעים ברכבת ישראל כי התחנות נמצאות בשולי הערים ולכן מחייבות נסיעה אליהן באוטובוס ומכאן שהרכבת לא כדאית/חלמאית מבחינתם. ומצד שני, תושבים כמו תושבי כפ"ס קובלים על כך שהרכבת עוברת סמוך לבתיהם ומאיימים למנוע את פתיחת התחנה ותובעים פיצויים על ירידת ערך דירותיהם בשל קרבת הרכבת לבתיהם. אז מה על המתכננים של הרכבת לעשות?! ומה התכנון הנכון?! ברחוב שלי עוברים שני קווי אוטובוס אחד פנימי אחד בינעירוני ולי זה ממש לא מפריע, אפילו שאני שומע אותם כל הזמן...
יש פה ניגוד אינטרסים,
התכנון האופטימלי הוא כמובן רכבת קלה שתעבור ברחוב המרכזי של כל עיר (וויצמן בכפר סבא, דרך-רמתיים בהוד השרון, זבוטינסקי-רוטשילד בפתח-תקווה וכו...). היות וכרגע הדברים אינם ברי ביצוע, צריך לחשוב על פיתרון אחר שיקל את הנגישות לאותן תחנות ויצמצם למינימום את הפגיעה ברווחת תושבי האזור. אף אחד הרי לא רוצה למות מסרטן ריאות או לאבד את ערך הדירה שלו בגלל עיקרון בירוקרטי שמונע את הזזת התחנה חמישים מטר שמאלה או ימינה. מתכנני התחנות צריכים לחשוב על נגישות לתחבורה ציבורית המותאמת לזמני הרכבות (שלא כמו בתחנת סגולה בפתח-תקווה), חתימת הסכמים עם תחנת מוניות צמודה כך שהנהגים לא יוכלו לגבות סכומים אסטרונומיים עבור נסיעה של 10 דקות (שלא כמו בתחנת ראש-העין), וקירוב התחנות כמה שאפשר לאזורי תעסוקה מרכזיים. בסך הכל, הערים בישראל לא כאלה גדולות ואפשר למצוא את השילוב הנכון בין רכבת ואוטובוס כך שתושבי כל האזורים יוכלו להנות מיתרונות התחבורה הציבורית.
 

איליה.

New member
התכנון האופטימלי הוא רכבת קלה?

יש פה ניגוד אינטרסים,
התכנון האופטימלי הוא כמובן רכבת קלה שתעבור ברחוב המרכזי של כל עיר (וויצמן בכפר סבא, דרך-רמתיים בהוד השרון, זבוטינסקי-רוטשילד בפתח-תקווה וכו...). היות וכרגע הדברים אינם ברי ביצוע, צריך לחשוב על פיתרון אחר שיקל את הנגישות לאותן תחנות ויצמצם למינימום את הפגיעה ברווחת תושבי האזור. אף אחד הרי לא רוצה למות מסרטן ריאות או לאבד את ערך הדירה שלו בגלל עיקרון בירוקרטי שמונע את הזזת התחנה חמישים מטר שמאלה או ימינה. מתכנני התחנות צריכים לחשוב על נגישות לתחבורה ציבורית המותאמת לזמני הרכבות (שלא כמו בתחנת סגולה בפתח-תקווה), חתימת הסכמים עם תחנת מוניות צמודה כך שהנהגים לא יוכלו לגבות סכומים אסטרונומיים עבור נסיעה של 10 דקות (שלא כמו בתחנת ראש-העין), וקירוב התחנות כמה שאפשר לאזורי תעסוקה מרכזיים. בסך הכל, הערים בישראל לא כאלה גדולות ואפשר למצוא את השילוב הנכון בין רכבת ואוטובוס כך שתושבי כל האזורים יוכלו להנות מיתרונות התחבורה הציבורית.
התכנון האופטימלי הוא רכבת קלה?
אני ממש לא מסכים עם הקביעה החד-משמעית הזאת. כל סוג של תחבורה ציבורית משרת צורך אחר. העובדה שבפתח תקוה תהיה רכבת קלה שתעבור ברחוב הראשי של העיר ותאפשר להגיע לתל אביב, לא סותרת את זה שבנוסף תהיה בפתח תקוה גם תחנת רכבת שממנה ניתן להגיע לכל רחבי הארץ - בפרט כפר סבא, תל אביב, ירושלים, חיפה, אשדוד ונתב"ג. במקרה של ערים מחוץ לשלושת המטרופולינים, הרכת הקלה אינה רלוונטית כלל. לגבי מיקום תחנות הרכבת, אני מסכים איתך, אורן, לגבי הפתרונות שהצעת. אני מסכים גם עם אלכס שבמידת האפשר יש למצוא דרך למקם תחנות רכבת במרכז העיר אך לא סמוך מדי לבנייני מגורים. הפתרון הזה יושם למשל בבאר שבע, ובאופן היסטורי זה המצב גם בחיפה. אבל ברוב המקרים קשה למצוא את הקונצנסוס.
 

oren*

New member
חלילה קביעה חד משמעית, רק דיעה

התכנון האופטימלי הוא רכבת קלה?
אני ממש לא מסכים עם הקביעה החד-משמעית הזאת. כל סוג של תחבורה ציבורית משרת צורך אחר. העובדה שבפתח תקוה תהיה רכבת קלה שתעבור ברחוב הראשי של העיר ותאפשר להגיע לתל אביב, לא סותרת את זה שבנוסף תהיה בפתח תקוה גם תחנת רכבת שממנה ניתן להגיע לכל רחבי הארץ - בפרט כפר סבא, תל אביב, ירושלים, חיפה, אשדוד ונתב"ג. במקרה של ערים מחוץ לשלושת המטרופולינים, הרכת הקלה אינה רלוונטית כלל. לגבי מיקום תחנות הרכבת, אני מסכים איתך, אורן, לגבי הפתרונות שהצעת. אני מסכים גם עם אלכס שבמידת האפשר יש למצוא דרך למקם תחנות רכבת במרכז העיר אך לא סמוך מדי לבנייני מגורים. הפתרון הזה יושם למשל בבאר שבע, ובאופן היסטורי זה המצב גם בחיפה. אבל ברוב המקרים קשה למצוא את הקונצנסוס.
חלילה קביעה חד משמעית, רק דיעה
אישית. אינני רואה התנגשות בין רכבת קלה במרכזי הערים שבין היתר תוביל נוסעים גם לתחנות "רכבת ישראל" - כך זה בפרנקפורט, כך זה בניו יורק וכך זה בלונדון. אין סיבה להכניס רכבת רועשת ומזהמת אוויר למרכזי הערים.
 

alexUK

New member
אני מניח שאחרי חישמול הרכבות

חלילה קביעה חד משמעית, רק דיעה
אישית. אינני רואה התנגשות בין רכבת קלה במרכזי הערים שבין היתר תוביל נוסעים גם לתחנות "רכבת ישראל" - כך זה בפרנקפורט, כך זה בניו יורק וכך זה בלונדון. אין סיבה להכניס רכבת רועשת ומזהמת אוויר למרכזי הערים.
אני מניח שאחרי חישמול הרכבות
הן לא יהיו מזהמות ורועשות בהרבה מסתם רכבת קלה...
 

david80

Member
הפתרונות לתחנות/מסילות קרובות הם:

דבר אחד לא ברור לי:
מצד אחד, מתלוננים הנוסעים ברכבת ישראל כי התחנות נמצאות בשולי הערים ולכן מחייבות נסיעה אליהן באוטובוס ומכאן שהרכבת לא כדאית/חלמאית מבחינתם. ומצד שני, תושבים כמו תושבי כפ"ס קובלים על כך שהרכבת עוברת סמוך לבתיהם ומאיימים למנוע את פתיחת התחנה ותובעים פיצויים על ירידת ערך דירותיהם בשל קרבת הרכבת לבתיהם. אז מה על המתכננים של הרכבת לעשות?! ומה התכנון הנכון?! ברחוב שלי עוברים שני קווי אוטובוס אחד פנימי אחד בינעירוני ולי זה ממש לא מפריע, אפילו שאני שומע אותם כל הזמן...
הפתרונות לתחנות/מסילות קרובות הם:
א. קירות אקוסטיים. ב. הפעלת קרונועים חשמליים (EMU) באותם קוים שהם מאוד שקטים. ג. בניית מסילות בתוואים שקועים. עצוב שבגלל שרכבת ישראל רוכשת את הקטרים הרועשים, מקפידים להניח מסילות רחוק משכונות מגורים. ומה שמצחיק, בבני ברק למשל, בונים כביש מהיר העובר צמוד לשכונת פרדס כץ בעוד שהמסילה לראש העין עוברת במרחק של כחצי קילומטר משם (אם היא היתה יותר קרובה, אפשר היה לבנות תחנת רכבת בשם "פרדס כץ").
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה