דברי שבח ובאותה נשימה בקורת על ראש הממשלה .

מוטי חוף

Well-known member
הכל לגופו של נושא עניין ותוכן , לא לגופו של האיש(=החטא שעושים הסמאל) >>>

מנהיג הכי מוכשר איכותי וטוב שהיה למדינת ישראל מיום הקמתה ,

אחד המנהיגים הטובים ביותר בעולם כולו ,הסמאל לא מצליח לנצח אותו בבחירות ,

וזאת למרות שהצביע בעד טרנספר קטיף הבלגה והספקת *אין-בטחון* בדרום .

הסמאל גרוע ממנו שבעתיים עשרת מונים .

הסמאל מפריע לימין להיות ימין לשלוט ולמגר את הטעון מיגור ,

אי לכך ובהתאם לזאת , רק שלטון ומטכ"ל ברוח ה-101 בסגנון ימין קיצון

יביאו הרתעה ובטחון במ-ערב הפרוע הזה של המזרח התיכון .


 

Harrington

Well-known member
מנהל
על אף שאני בהחלט מסכים שנתניהו מנהיג מוכשר ואיכותי, לא הייתי ממהר לתת לו את תואר המנהיג הטוב ביותר מקום המדינה. יש לו פלוסים רבים אך גם לא מעט מינוסים. כמו כל מנהיג.

אולם אכן השמאל איבד את דרכו בעניין הזה. מאז גילה שהוא לא יכול לנצח את נתניהו בבחירות, הכל הפך לגיטימי בעיניו. הוא פועל בשלל דרכים שהמילה דמוקרטיה מהן והלאה, כמובן תוך זעקות הקוזק הנגזל כאילו הצד השני פוגע בדמוקרטיה וכו'.

אבל דווקא על מה שקורה בימים אלו רציתי לדבר. הייתה לנו ממשלת מעבר במשך כשנה. זה מצב לא תקין מבחינה דמוקרטית והוא מעניק כוח רב, אם כי מוגבל, לגוף השולט. מאז ומסיבות שנשגבות מבינתי הלכנו על ממשלת אחדות רחבה. לכאורה מצבנו הדמוקרטי טוב יותר היום מכפי שהיה במהלך השנה האחרונה. יש פיקוח של הכנסת על פעולות הממשלה, הזרוע השלטונית כבר לא יכולה לעשות כל מה שהיא רוצה וכו'. אולם האם באמת מצבנו טוב יותר? מסופקני. תסתכלו למשל על ההגבלות בנושא הקורונה. כל דבר נתקל בקשיים. כל דבר מתעכב. כל דבר מחייב דיונים ארוכים ומתישים שבסופם לא בהכרח מתקבלת ההחלטה הנכונה מבחינה מקצועית.

גם כשנתניהו היה המחליט הבלעדי בנושא, הוא התייעץ. הוא התייעץ עם אנשי מקצוע, הוא התייעץ עם השרים הרלוונטיים הן מתחום הכלכלה והן מתחום הבריאות וכדו', ובסוף כל הדיונים קיבל את ההחלטה אשר לדעתו הייתה המתאימה ביותר. התוצאה? ישראל הוגדרה כאחת המדינות המוצלחות ביותר בהתמודדותה עם נגיף הקורונה.
ואילו כיום? כיום אנו חווים גל שני (בין אם ייקרא כך ובין אם לאו) שאין לנו שום שליטה עליו כרגע, כל החלטה נתקעת, כל המלצות אנשי המקצוע מונחות בצד על מזבח הפופוליזם והסיסמאות, וכמובן מי שמותקף על כך הוא אותו אדם על אף שהוא רחוק מלהיות אשם במה שקורה כרגע.

אמנם מבחינת הדמוקרטיה כאמור, המצב הנוכחי נכון יותר. יתכן שגם מבחינה כלכלית (פרטית) זה נכון, אפשר להתווכח על זה. אבל במכלול הדברים מבחינת הקורונה, לענ"ד דווקא הקמת הממשלה פגעה במלחמתה של ישראל בנגיף ובהשפעותיו.
 
למעלה