דברים שרציתי לומר...

pandidi

New member
היי ענבל

קודם כל אני ממש מצטערת על מה שהיית צריכה לעבור. אני כל כך שונאת את המחלה הזאת! אין לך מושג כמה אני שמחה לשמוע שניצחת! לגבי הגורה- אני מכירה המון שנים את האישה המדוברת. תביני- לגבי הגורה הזאת התקשרו עשרות אנשים. הגורה כבר למעלה מחודש חיה אצל האישה המדוברת בבית. מבין הפונים על הגורה הזאת היה הבוס שלי כששאלתי אותה עליה היא אמרה שהיא מחפשת את הבית המושלם עבורה. תביני- את לא התקשרת לאמץ כלב מהכלביה אלא גורה שחיה אצלה בבית אולי את בית טוב ואולי את אפילו בית טוב מאד אבל היא חיפשה עבור אותה הגורה בית מושלם. ואני חושבת שיש לה את כל הזכות שבעולם למצוא את הטוב ביותר עבור גורה שחיה אצלה בבית ואני לא חושבת שאת צריכה להיפגע אם את לא הבית המושלם עבור אותה הגורה. אני בטוחה שאם תפני אליה ותרצי לאמץ כלב מהכלביה היא לא תגיד לך לא. אני סומכת על אותה האישה בעיניים עצומות. אני מכירה אותה רוב החיים שלי והלוואי ויהיו עוד אנשים כמוה.
 
היי לך

אני לא אומרת שום דבר כלפי אף אחד ספיציפית, אני מבינה את הסינון, אני מבינה את הצורך... גם אני כמוכם מצילה את הכלבים שנזרקו לרחוב מבתים לא ראויים. הלוואי שהיו בכלל עוד הרבה אנשים שפועלים ככה... אני לא אומרת שלא. אני רק אומרת- שגם אם רוצים לעשות סינון- הדבר הנכון לעשות הוא להגיד בואי ניפגש ונראה מי את... לא ישר לשלול. אני מבינה הכל, אני רק חושבת שיש עוד כמה דרכים. אני לא הגעתי כי אני באטרף על כלב גזעי או משהו כזה... ממש לא. הגעתי ממקום אמיתי ונקי, ואני רק אומרת שאם הסינון שולל גם אנשים כאלה- אז חבל. נב- אני העליתי את המקרה שלי כדוגמא, זה משהו שקורה גם עם כלבים בכלביות, יש תעשייה שלמה של אנשים שלוקחים כלבים בשביל בתים טובים שנשללו בכלביה, למרות שאין שום סיבה לשלול אותם- וצריכים "מתחזה" בשביל שייקח עבורם כלב ויביא להם... המקרה שלי הוא עוד "קל"- כי באמת זו גורה, והיא גזעית, וזו הייתה שיחה טלפונית וכאילו יש את כל הסיבות לשלול. אבל יש אנשים שמגיעים לכלבייה ויוצאים בידיים ריקות- וזה פשוט חבל.
 

pandidi

New member
אבל הדוגמא שהבאת היא לא מייצגת

הלוואי הלוואי הלוואי שעל כל כלב בעמותה הייתי מקבלת את הכמות השיחות שהיא קיבלה על הגורה הזאת
כל עמותה והמדיניות שלה יש עמותות שמוסרות פחות אבל אחוז הכלבים החוזרים הוא מינורי יש עמותות שמוסרות לכולם ואחוז הכלבים שחוזרים הוא היסטרי. אחרי שמוסרים עשרות כלבים מגלים כל מיני דברים בדרך וממסירה למסירה לומדים. לפעמים זה נראה כלפי חוץ שהסינון נעשה סתם אבל יש דברים שלא כולם רואים והסינון נעשה הכי בצדק שיש. ולפעמים הסינון הוא בכלל לא סינון אלא חוסר התאמה בין המאמץ הפוטנציאלי לבין הכלב המבוקש. אנחנו מכירים אתה כלבים שלנו ולפעמים מגיעים אנשים שהכלב שהם רוצים פשוט לא מתאים להם (נגיד גור לאנ/שים שלא נמצאים מלא שעות בבית, כלבים מאד אנרגטיים לאנשים לא אנרגטיים בעליל וכו'...) ואז זה מתחלק לשניים- או המאמצים מבינים את המצב וכן לוקחים כלב שמתאים להם או שהם לוקחים את זה באופן אישי ומכריזים- סיננו אותי! (היה לנו מקרה כזה שבוע שעבר... מישהי רצתה כלב שמת מפחד מילדים והיא עצמה יש לה פעוטון בבית...) בקיצור יקרה- אל תיקחי ללב את מה שקרה. אם את עדיין רוצה כלב- אנחנו גם עמותה ירושלמית ויש לי את הפייסבוק שלנו בחתימה אז את מוזמנת לראות ולהתאהב
 
אני מכפר סבא


האמת היא שאפילו לא ראיתי תמונה של הגורה, הגעתי דרך חברה בהמלצה על האישה הספציפית ועל הגורה הספיציפית. מה שצריך לקרות קורה, העיקר שיהיה לה בית טוב בסוף... אני חושבת שהדוגמא מייצגת סוג מסוים של מקרים, שום דוגמא לא יכולה לייצג הכל, אבל כן יש הרבה בתים טובים שמסוננים... אני מאמינה גם שהכלב שצריך להיות אצלי יגיע אליי בסוף
 

pandidi

New member
אז הנה, יש לך הזדמנות לעלות לעיר הקודש


פודל טוי בצבע אפרסק בתכמה חודשים זה לא דוגמא. כשהם מגיעים לעמותות זה באמת לא מדגם מייצג כמעט לכלום. אפילו הפיצקית הזאת
הייתה בעמותה כמה חודשים וממש לא קיבלנו עליה את אותה הכמות של הטלפונים ואפילו לא עשירית מזה
(היום היא כבר בבית אוהב
)
 

pandidi

New member


לצערי היא לא היחידה בעמותה כשיגמרו אני אתחיל לחלק את הכלבים שיש לי בבית
ולא, לא ראיתי ממך כלום!!! אולי תשלחי לי מייל? [email protected] ואם עוד לא אמרתי לך- ממש תודה לך על הכל!
 

pandidi

New member
יש בדף פייסבוק שלנו

(קישור אצלי בחתימה) ויש את הדבר הזעיר הזה (לא גורה בכלל) שתתאים לאנשים מבוגרים- שוקלת כ4 קילו
 

sivi1964

New member
כמה טוב שאת רחוקה כל כך.

עוד שניה של צפייה בדבר הזה ואני לוקחת אלי. אסור,לי לפתוח תמונות כאלו. כיווצ'צ'ה לי את הבטן והלב.
 

elin86

New member
תאמיני לי שלפרסם כלב כזה זו מכה@

אתה מקבל ככ הבה טלפונים והרבה מהם רוצים כלב כי ראו ונדלקו מבלי שחשבו או באמת מוכנים ומתאים להם כרגע הרי כלבה כזו זו "מציאה" וכולם קופצים עליה.. אנשים הרבה פעמים כמו שכתבת מנסים לעבוד על המוסר ועשות הכל כדי להשיג את הגורה הזו.. לכן בטח המוסרת פיתחה כבר אינטואיציות מאוד חזקות.. ואת במקרה נפלת גם ב"סינון" הזה.. לדעתי יש עוד המון כלבים שמחפשים בית טוב ואת יכולה להציל.. בטוחה שהגורה הזו תגיע בסוף לבית שמתאים לה..
 

marx04

New member
מצער לשמוע. בריאות שלמה.

שלום עינבל, ראשית, אני מבקש לאחל לך בריאות שלמה. למרבה הצער אינך הראשונה שמתלוננת על יחס גרוע ומשפיל מצדם של פעילי עמותות מצילות כלבים שמנסים לנבא את התאמתו של מאמץ פוטנציאלי לכלב זה או אחר. נדמה לי שאין ויכוח שזכותם לנסות ולאתר מאמץ מתאים, אך כמובן שאין כל הצדקה ליחס לא הולם, לגסות רוח או ל"תחקיר" בעל אופי משפיל, מעליב או מבזה. מכל מקום, עליך לזכור שיותר משאת זקוקה להם הם זקוקים לך. בארץ יש הרבה מאד כלבים נטושים וכלבים לא רצויים, הנמצאים גם בעמותות מצילות כלבים, גם בהסגרים, וגם אצל אנשים פרטיים שמעוניינים למסור את הכלבים שלהם. לעומתם, מספר המאמצים הפוטנציאלים הוא קטן הרבה יותר. לכן, ההמלצה שלי היא שתשימי את החוויה הלא נעימה הזו מאחור, כנסי לאתרים כמו פורום אימוץ בע"ח בתפוז, יד2, WINWIN וכיו"ב, וחפשי לך טוי פודלים או דומים להם שמפורסמים לאימוץ או למסירה. אני מניח שלא תתקשי למצוא את מבוקשך. היזהרי שם מסוחרים שמנסים למכור כלבים במסווה של אימוץ או מסירה, וזכרי שדמי האימוץ המקובלים בשוק הם בסביבות ה-500 ש"ח. בהצלחה (ושוב בריאות שלמה), אורי.
 
א. תודה... ב. אני לא מחפשת בהכרח טוי פודל

העניין הוא שמאז ומעולם אהבתי את הגזע הזה מאוד (במיוחד את המישמיש משום מה... עניין של טעם כנראה) וראיתי בזה הזדמנות. מעולם לא חיפשתי כלב לפי הגזע או התעודות, הכלבים שיש ושהיו לי, או שהגיעו אליי ממרפאות וטרינריות לאחר שננטשו שם, או שמצאתי ברחוב, או שהגיעו מעמותות. לא התקשרתי לגבי הפודלית כי קסמה לי ה"גזעיות" שלה, התקשרתי כי אהבתי לעבוד עם הפודלים בזמנו ותמיד רציתי כזה ובמקרה נתקלתי בגורה כזו שחיפשה בית... אם אני אתאהב בכלב אחר, אני אקח אותו... לא אכפת לי כמה גזעים יהיו מעורבים בו.
 
שמח שניצחת את המחלה הזאת, ורוצה להוסיף...

משהו בעניין הסינונים, או אולי "עודף הסינונים". כבר כתבתי כאן לא פעם אחת על עניין הסינונים בעמותות, ואני לא רוצה להתייחס ישירות לגורה שענבל התענינה בה. אין לי ספק שלא הייתי עובר את הסינון של רוב העמותות. למזלי (ולמזלו של מישמיש) מתנדבי העמותה שממנה אימצתי אותו, לא שאלו אותי שום שאלה. ואני בהיותי טירון מוחלט, שאלתי רק 3 שאלות: איך הוא עם כלבים אחרים, איך הוא עם בני אדם בכלל ואיך הוא עם ילדים בפרט. הם לא ידעו לתת לי תשובה על אף אחת מהשאלות שלי, אמרו לי שהיה בכלוב במשך חודשיים. כאמור, הם לא ממש התעניינו לאן הוא הולך. לא לקחו מס' טלפון שלנו, ולא נתנו לנו את שלהם. אז עוד אפילו לא חשבתי שזה מוזר. כבר קיבלתי כאן התיחסות לנושא הזה כשאמרו לי מתנדבים שונים שהם מעדיפים אנשים ללא ידע, מאשר... (לא יודע) , אף אחד לא יכול היה לדעת איזה בית יקבל הכלב החמוד הזה שישב בשקט וחיכה לי. וכאמור, לי אין ספק שלא הייתי עובר את הסינון של רובכם. לפעמים כדאי לחשוב פעם שניה, כי אני חושב שעם כל הרצון למצוא לכל כלב את הבית המושלם, העמותות מפוצצות, ואולי עדיף לכלב להיות במקום שיהיה מטופל ואהוב, אבל זה לא "הבית המושלם", מאשר להשאר בכלביה, כשאת המצב ברובן אתם מכירים טוב ממני. ובתמונה, הכלב שישב בפינה ועכשיו, מסכן סובל בכפור של לונדון
 
חייבת להגיד

שאולי רוב הזמן הוא סובל אבל בתמונות שאתה בוחר ובכן אשמך מסתתרת להפליא! הוא נראה מאושר ועסוק ביותר! תמונה מצויינה!
 

goolo123

New member
אני ממש לא מבינה למה אתה כל הזמן חוזר על זה..

גם אנחנו שמאוד מקפידות על סינונים היינו בשמחה ובששון נותנים לך כלב.אין שום בעייה עם חוסר ניסיון. נהפוך הוא, יש מקרים שיש בעייה עם עודף ניסיון...כאלו שאומרים שהיו להם "הרבה כלבים" ואז כשאתה מתחיל לשאול אתה שומע שאחד אבד ,אחד נמסר וכו'... אין לי ספק שהייתי מרגשיה בשיחה עימך שאתה בית טוב ובשמחה הייצי מקבל כלב...יש לך מקום לעוד כלב...
 
חייבת להגיב
ריגשת מאוד. ממש

קודם כל- רק בריאות. סיפור מרגש מכל פן שהוא. מקווה שבקרוב ידגיע הכלבלב המתאים. שנית, על הסינון, אני נפגעת של הצד השני. לפני 5 שנים או משהו כזה היינו שני סטודנטים עם המון המון רצון טוב,שתי חתולות בבית, אהבה גדולה לכלבים אבל מעט זמן ומעט משאבים. ניגשנו לעמותה (שגם אני כמוך לא אציין פרטים) ושם "דחפו" לנו כלבה. חזרנו והבהרנו את המגבלות שלנו והתעקשו שהכלבה מתאימה. בדיעבד, גם אנחנו היינו מסנוורים מהכלבה. אבל זה היה לא מתאים בעליל. תוך שבועיים, מצולקים ופגועים נאלצנו להחזיר אותה. זו הייתה כלבה עם חרדת נטישה קשה ובעיות שדורשות אילוף, כסף, זמן והבנה, שכל אלו חסרו לנו. חבל. נגרם צער מיותר לכלבה ולנו. דבר שתשאול, סינון והתאמת צרכים היו יכולים למנוע. עכשיו, ברור לי שאת תהיי בית נהדר לכל כלב שיצוץ, אבל חשוב לי לציין כמה בעייני הסינון הזה הוא טוב לכווווולם. כי חסרונו עשה לנו עוול עצום.
 
למעלה