דברים מעניינים של יו"ר נת"ע:

מצב
הנושא נעול.
דברים מעניינים של יו"ר נת"ע:

דברים מעניינים של יו"ר נת"ע:
"
רוב הפרויקטים הגדולים בקו האדום (ת"א-פ"ת) כבר יצאו לדרך, וכעת גם מתבצע מכרז בעניין הכרטוס לקו המקדים - אוטובוסים רבי-קיבולת שינועו על ציר ז'בוטינסקי בתוואי הרכבת הקלה. "בעוד שלושה חודשים יחלו לנסוע אוטובוסים בתוואי קו זה", הבטיח ויז'ניצר.

ויז'ניצר ב-15 השנים האחרונות התבצעו בישראל עבודות ב-15 מיליארד שקל, רובן בתחום התחבורה. הוא הסביר לחברי הוועדה כי ליבת הרשת תהיה 8-7 קווים, ואליהם יתוספו קווים נוספים בהמשך. לדבריו, התכנון כעת הוא שיהיו 7 קווים - חמישה קווי LRT ושני קווי BRT (רכבות קלות לעומת אוטובוסים רבי-קיבולת הנעים בנתיבים ייעודיים). "אם התחזית של BRT תהפוך ל-LRT, נהפוך אחד או שניים מהקווים ל-LRT - הקו החום (לוד/רמלה-ראשל"צ מערב) והקו הכחול (צומת חולון-צומת ביל"ו).

"לקחנו אומדן של 20% חריגה מהתקציב, ויש להתמודד עם קידוח אופקי של תוואי הרכבת, הוצאת קרקע מזוהמת ועוד. אנחנו פועלים לביצוע כל הקווים ביחד, אך שבעת הקווים הראשונים הם הליבה", הסביר יו"ר נת"ע וציין כי מנהל המיזם הוא מהנדס שמאחוריו שבע רכבות קלות ברחבי העולם.
"
(מ NEWS1)

החדשה האקטואלית ביותר: בעוד 3 חודשים יחל לפעול הקו המקדים לקו האדום.
לפי הדברים אפשר להבין שהקו האדום והירוק יהיו רק"ל ואולי גם החום והכחול, אבל מכך אפשר להסיק שהסגול והצהוב בכל מקרה יהיו BRT.
כמו כן אפשר להבין שמתוכננים עוד קווים מעבר לשבעה (לא כולל הקו הכתום בנתניה) הידועים.
 
סליחה טעות שלי - 5 קווי רכבת קלה ורק החום

דברים מעניינים של יו"ר נת"ע:
"
רוב הפרויקטים הגדולים בקו האדום (ת"א-פ"ת) כבר יצאו לדרך, וכעת גם מתבצע מכרז בעניין הכרטוס לקו המקדים - אוטובוסים רבי-קיבולת שינועו על ציר ז'בוטינסקי בתוואי הרכבת הקלה. "בעוד שלושה חודשים יחלו לנסוע אוטובוסים בתוואי קו זה", הבטיח ויז'ניצר.

ויז'ניצר ב-15 השנים האחרונות התבצעו בישראל עבודות ב-15 מיליארד שקל, רובן בתחום התחבורה. הוא הסביר לחברי הוועדה כי ליבת הרשת תהיה 8-7 קווים, ואליהם יתוספו קווים נוספים בהמשך. לדבריו, התכנון כעת הוא שיהיו 7 קווים - חמישה קווי LRT ושני קווי BRT (רכבות קלות לעומת אוטובוסים רבי-קיבולת הנעים בנתיבים ייעודיים). "אם התחזית של BRT תהפוך ל-LRT, נהפוך אחד או שניים מהקווים ל-LRT - הקו החום (לוד/רמלה-ראשל"צ מערב) והקו הכחול (צומת חולון-צומת ביל"ו).

"לקחנו אומדן של 20% חריגה מהתקציב, ויש להתמודד עם קידוח אופקי של תוואי הרכבת, הוצאת קרקע מזוהמת ועוד. אנחנו פועלים לביצוע כל הקווים ביחד, אך שבעת הקווים הראשונים הם הליבה", הסביר יו"ר נת"ע וציין כי מנהל המיזם הוא מהנדס שמאחוריו שבע רכבות קלות ברחבי העולם.
"
(מ NEWS1)

החדשה האקטואלית ביותר: בעוד 3 חודשים יחל לפעול הקו המקדים לקו האדום.
לפי הדברים אפשר להבין שהקו האדום והירוק יהיו רק"ל ואולי גם החום והכחול, אבל מכך אפשר להסיק שהסגול והצהוב בכל מקרה יהיו BRT.
כמו כן אפשר להבין שמתוכננים עוד קווים מעבר לשבעה (לא כולל הקו הכתום בנתניה) הידועים.
סליחה טעות שלי - 5 קווי רכבת קלה ורק החום
והכחול BRT, שגם הם עשויים ליהפך לרק"ל.
כלומר יש בשורה לאורי404 והקו הורוד (בנוסף לאדום, ירוק, סגול וצהוב) יהיה רק"ל.
 

droriko

New member
למה כמה קוים מכפר סבא לרעננה הוא מחליף?

סליחה טעות שלי - 5 קווי רכבת קלה ורק החום
והכחול BRT, שגם הם עשויים ליהפך לרק"ל.
כלומר יש בשורה לאורי404 והקו הורוד (בנוסף לאדום, ירוק, סגול וצהוב) יהיה רק"ל.
למה כמה קוים מכפר סבא לרעננה הוא מחליף?
את 29 ו-39? בשביל 2 קוים עושים רכבת קלה? העיקר שיש עודף כסף שבונים בכפר סבא רכבת קלה. יאללה שיבנו גם תחתית וחשמליות שבכלל נרגיש כמו אמסטרדם(ושיוסיפו גם קופי שופס על הדרך)
 
הוא מחליף גם את 501 עד הרצליה ושם מתחבר לקו

למה כמה קוים מכפר סבא לרעננה הוא מחליף?
את 29 ו-39? בשביל 2 קוים עושים רכבת קלה? העיקר שיש עודף כסף שבונים בכפר סבא רכבת קלה. יאללה שיבנו גם תחתית וחשמליות שבכלל נרגיש כמו אמסטרדם(ושיוסיפו גם קופי שופס על הדרך)
הוא מחליף גם את 501 עד הרצליה ושם מתחבר לקו
הירוק.
אם הקו הורוד יהיה רק"ל לדעתי זה בעיקר בגלל סיבות תפעוליות, כי אם הירוק והצהוב יהיו רק"ל, מבחינה תפעולית אולי עדיף שגם הורוד יהיה רק"ל.
 

alantan

New member
הוא יחליף גם את הקווים הפנימיים בויצמן ואחוזה

למה כמה קוים מכפר סבא לרעננה הוא מחליף?
את 29 ו-39? בשביל 2 קוים עושים רכבת קלה? העיקר שיש עודף כסף שבונים בכפר סבא רכבת קלה. יאללה שיבנו גם תחתית וחשמליות שבכלל נרגיש כמו אמסטרדם(ושיוסיפו גם קופי שופס על הדרך)
הוא יחליף גם את הקווים הפנימיים בויצמן ואחוזה
עם מעבר לקווים מזינים שקרוב לוודאי ינועו בצירים האחרים (טשרניחובסקי למשל). יש ל-29 (וגרורותיו) לא מעט נוסעים.

כמו כן, יש לרכבת קלה ערך בשדרוג המרקם העירוני בצורה ש-BRT פשוט אינה עושה, ושדרוג זה משהו שרחוב ויצמן משווע אליו...

יתכן שיש גם היבט פוליטי שדוחף את נושא הרק"ל לעומת ה-BRT (עיריית רעננה?).
 

droriko

New member
אבל יש הרי גם את ה-BRT לתל אביב

הוא יחליף גם את הקווים הפנימיים בויצמן ואחוזה
עם מעבר לקווים מזינים שקרוב לוודאי ינועו בצירים האחרים (טשרניחובסקי למשל). יש ל-29 (וגרורותיו) לא מעט נוסעים.

כמו כן, יש לרכבת קלה ערך בשדרוג המרקם העירוני בצורה ש-BRT פשוט אינה עושה, ושדרוג זה משהו שרחוב ויצמן משווע אליו...

יתכן שיש גם היבט פוליטי שדוחף את נושא הרק"ל לעומת ה-BRT (עיריית רעננה?).
אבל יש הרי גם את ה-BRT לתל אביב
הוא גם מחליף את הקוים הפנימים בעיר

רחוב ויצמן הוא אכן רחוב עם תנועה ערה של נוסעים,אבל זה לא ז'בוטינסקי ואפילו לא אבן גבירול
 

droriko

New member
אני אישית לא בעד לא זה ולא זה

אבל יש הרי גם את ה-BRT לתל אביב
הוא גם מחליף את הקוים הפנימים בעיר

רחוב ויצמן הוא אכן רחוב עם תנועה ערה של נוסעים,אבל זה לא ז'בוטינסקי ואפילו לא אבן גבירול
אני אישית לא בעד לא זה ולא זה
המערך היום הוא טוב,שיפורים תמיד אפשר להכניס(כמו מפרקיות בקו 29) אבל זה לא מצב שמצדיק מהפיכה טוטאלית.
 

alantan

New member
המצב שהאוטובוסים מזדחלים בויצמן ואחוזה זה מצב

אני אישית לא בעד לא זה ולא זה
המערך היום הוא טוב,שיפורים תמיד אפשר להכניס(כמו מפרקיות בקו 29) אבל זה לא מצב שמצדיק מהפיכה טוטאלית.
המצב שהאוטובוסים מזדחלים בויצמן ואחוזה זה מצב
טוב? אני לא חושב שכך ואף אחד שיש לו אוטו לא ישקול שימוש בקווים כמו 29 שנתקעים יחד עם שאר הפקק.
 

droriko

New member
הסיבה שהאוטובוסים מזדחלים בויצמן

המצב שהאוטובוסים מזדחלים בויצמן ואחוזה זה מצב
טוב? אני לא חושב שכך ואף אחד שיש לו אוטו לא ישקול שימוש בקווים כמו 29 שנתקעים יחד עם שאר הפקק.
הסיבה שהאוטובוסים מזדחלים בויצמן
היא בגלל ההיתר למכוניות לחנות שם
 

droriko

New member
לגבי הפקקים ביציאה מהעיר בבוקר

הסיבה שהאוטובוסים מזדחלים בויצמן
היא בגלל ההיתר למכוניות לחנות שם
לגבי הפקקים ביציאה מהעיר בבוקר
זה כמובן בגלל המכוניות שמרכיבות את רוב הפקק. הפתרון אם כך הוא נת"ץ לאורך כל ויצמן
 
אבל לא בונים מערכת תחבורה לשנתיים.

לגבי הפקקים ביציאה מהעיר בבוקר
זה כמובן בגלל המכוניות שמרכיבות את רוב הפקק. הפתרון אם כך הוא נת"ץ לאורך כל ויצמן
אבל לא בונים מערכת תחבורה לשנתיים.
צריך גם לחשוב על ההמשך. כפר סבא גדלה מאד בשנים האחרונות ורעננה ממשיכה לגדול. בהרצליה בונים שכונה ליד גליל ים. בגלל הקושי התכנוני והביצועי בישראל, חייבים לקחת בחשבון את העבודה שהצפי לביקוש יהיה מיושן עד שהפרוייקט יפתח.

חוץ מזה, אם באמת התוצאה תהיה כלי תחבורה מודרני ואיכותי, אז יפעל כלל האצבע לפיו לא משנה איזו קיבולת תפעיל, תמיד ימצאו נוסעים נוספים שימלאו אותה. לכן, מראש עדיף רכבת קלה. אפילו הייתי מעדיף תחתית, אם רק הפער הכספי בין קלה לתחתית לא היה כזה גדול.
 
ה-BRT לתל אביב מתוכנן להפעלה לפני קווי הרק"ל

אבל יש הרי גם את ה-BRT לתל אביב
הוא גם מחליף את הקוים הפנימים בעיר

רחוב ויצמן הוא אכן רחוב עם תנועה ערה של נוסעים,אבל זה לא ז'בוטינסקי ואפילו לא אבן גבירול
ה-BRT לתל אביב מתוכנן להפעלה לפני קווי הרק"ל
אם וכאשר יהיה קו ורוד וקו ירוק כאשר לפחות הירוק רק"לי, ברור שלא יהיה במקביל BRT דמוי 501.
וכאשר יהיה קו אדום רק"לי וקו צהוב בתצורה כלשהי, לא ימשיך לפעול ה-BRT שאמור להחליף את 567.

וצריך לזכור שהדרך העיקרית להגעה מכפר סבא ורעננה לתל אביב וחזרה בתקופת הזמן שאנו מדברים עליה, תהיה בכלל רכבת כבדה דרך מסילת השרון ולא רכבת קלה או אוטובוסים.
 
מדובר בציר מרכזי של עיר גדולה

אבל יש הרי גם את ה-BRT לתל אביב
הוא גם מחליף את הקוים הפנימים בעיר

רחוב ויצמן הוא אכן רחוב עם תנועה ערה של נוסעים,אבל זה לא ז'בוטינסקי ואפילו לא אבן גבירול
מדובר בציר מרכזי של עיר גדולה
שבנויה בצורה שמאפשרת ניקוז מיטבי של הנוסעים לציר המרכזי הזה. לפרברים בסדר גודל דומה בחו"ל סוללים לא רק רכבת קלה אלא אפילו רכבת תחתית.
 

droriko

New member
הענין הוא שרכבת קלה זה סכומי עתק

מדובר בציר מרכזי של עיר גדולה
שבנויה בצורה שמאפשרת ניקוז מיטבי של הנוסעים לציר המרכזי הזה. לפרברים בסדר גודל דומה בחו"ל סוללים לא רק רכבת קלה אלא אפילו רכבת תחתית.
הענין הוא שרכבת קלה זה סכומי עתק
האם המצב בכפר סבא הוא כל כך גרוע שרק רכבת קלה יכולה לעמוד בעומס. אני ממש לא חושב ככה, יצא לי לנסוע כמה פעמים עם 149 ו-567 בשעות הלחץ והם עובדים יחסית בסדר,ועוד מדובר בשני קוים שמשתמשים במכונות מוגבלות (בראשון מותר רק עד 10 בעמידה והשני זה בכלל קצרות)
 
איזו הגזמה. יש רכבת קלה בכל עיר בינונית

הענין הוא שרכבת קלה זה סכומי עתק
האם המצב בכפר סבא הוא כל כך גרוע שרק רכבת קלה יכולה לעמוד בעומס. אני ממש לא חושב ככה, יצא לי לנסוע כמה פעמים עם 149 ו-567 בשעות הלחץ והם עובדים יחסית בסדר,ועוד מדובר בשני קוים שמשתמשים במכונות מוגבלות (בראשון מותר רק עד 10 בעמידה והשני זה בכלל קצרות)
איזו הגזמה. יש רכבת קלה בכל עיר בינונית
בגרמניה.
 

alantan

New member
אתה צודק, אבל גם המבנה של הערים הללו משתנה

מדובר בציר מרכזי של עיר גדולה
שבנויה בצורה שמאפשרת ניקוז מיטבי של הנוסעים לציר המרכזי הזה. לפרברים בסדר גודל דומה בחו"ל סוללים לא רק רכבת קלה אלא אפילו רכבת תחתית.
אתה צודק, אבל גם המבנה של הערים הללו משתנה
כפר סבא הירוקה שבה יש לא מעט תושבים בשטח די צפוף והשכונה הענקית החדשה שמוקמת כעת מצפון לויצמן ברעננה (מאזור התעשיה ועד בית הקברות!) יחייבו ציר רוחבי נוסף לתחבורה ציבורית תדירה.
 

darkshadow1

New member
השאלה היא אך ורק הביקוש.

הוא יחליף גם את הקווים הפנימיים בויצמן ואחוזה
עם מעבר לקווים מזינים שקרוב לוודאי ינועו בצירים האחרים (טשרניחובסקי למשל). יש ל-29 (וגרורותיו) לא מעט נוסעים.

כמו כן, יש לרכבת קלה ערך בשדרוג המרקם העירוני בצורה ש-BRT פשוט אינה עושה, ושדרוג זה משהו שרחוב ויצמן משווע אליו...

יתכן שיש גם היבט פוליטי שדוחף את נושא הרק"ל לעומת ה-BRT (עיריית רעננה?).
השאלה היא אך ורק הביקוש.
לא ברור למה הקו הורוד הצדיק בעבר BRT והיום רק"ל: האם האוכלוסיה גדלה בצורה משמעותית מעבר לצפי? האם אושרו תכניות בנייה שלא היו ידועות בעבר? לעניות דעתי התשובה לשאלות האלה היא לא.
לגבי שדרוג המרקם העירוני- אולי יש סיבה שהמדינה תממן מהלך כזה בלוד (אעפ"י שכנראה יש שימושים טובים יותר לתקציבים), אבל אני לא רואה שום סיבה לכך שהמדינה תממן בעצמה את שיפור הנראות של הרחובות הראשיים בערים מבוססות- כשאין לה אינטרס מיוחד לעודד מעבר של אוכלוסיה לשם. אם עיריית רעננה רוצה לשפר את הנראות של הרחוב הראשי שלה- שתתכבד ותכסה בעצמה את העלויות הנוספות של רק"ל לעומת BRT (ביחד עם שאר העיריות הרלוונטיות).
 
זה לא אך ורק ביקוש אלא גם תפעול

השאלה היא אך ורק הביקוש.
לא ברור למה הקו הורוד הצדיק בעבר BRT והיום רק"ל: האם האוכלוסיה גדלה בצורה משמעותית מעבר לצפי? האם אושרו תכניות בנייה שלא היו ידועות בעבר? לעניות דעתי התשובה לשאלות האלה היא לא.
לגבי שדרוג המרקם העירוני- אולי יש סיבה שהמדינה תממן מהלך כזה בלוד (אעפ"י שכנראה יש שימושים טובים יותר לתקציבים), אבל אני לא רואה שום סיבה לכך שהמדינה תממן בעצמה את שיפור הנראות של הרחובות הראשיים בערים מבוססות- כשאין לה אינטרס מיוחד לעודד מעבר של אוכלוסיה לשם. אם עיריית רעננה רוצה לשפר את הנראות של הרחוב הראשי שלה- שתתכבד ותכסה בעצמה את העלויות הנוספות של רק"ל לעומת BRT (ביחד עם שאר העיריות הרלוונטיות).
זה לא אך ורק ביקוש אלא גם תפעול
אם הקו הירוק והקו הצהוב מתוכננים כרק"ל יהיה יתרון לכך שגם הורוד יהיה רק"ל וזה יאפשר גמישות תפעולית, למשל לחבר את רוב הקטע הורוד לקו הירוק או את החלק המזרחי של הקו הורוד לקו הצהוב.
 

darkshadow1

New member
האם היתרונות התפעוליים שווים את המחיר?

זה לא אך ורק ביקוש אלא גם תפעול
אם הקו הירוק והקו הצהוב מתוכננים כרק"ל יהיה יתרון לכך שגם הורוד יהיה רק"ל וזה יאפשר גמישות תפעולית, למשל לחבר את רוב הקטע הורוד לקו הירוק או את החלק המזרחי של הקו הורוד לקו הצהוב.
האם היתרונות התפעוליים שווים את המחיר?
הרי מדובר בעלות תקציבית של מיליארדים רבים.
 

טנק2

New member
העירייה והעסקים+הקודקוד החדש ביילסקי

הוא יחליף גם את הקווים הפנימיים בויצמן ואחוזה
עם מעבר לקווים מזינים שקרוב לוודאי ינועו בצירים האחרים (טשרניחובסקי למשל). יש ל-29 (וגרורותיו) לא מעט נוסעים.

כמו כן, יש לרכבת קלה ערך בשדרוג המרקם העירוני בצורה ש-BRT פשוט אינה עושה, ושדרוג זה משהו שרחוב ויצמן משווע אליו...

יתכן שיש גם היבט פוליטי שדוחף את נושא הרק"ל לעומת ה-BRT (עיריית רעננה?).
העירייה והעסקים+הקודקוד החדש ביילסקי
מתנגד (ובצדק) להרחבת רחוב אחוזה בעוד נתיב, שייצר את המדרכות עוד יותר ויאלץ העתקה/כריתה של עצים בני למעלה מ80. מה גם שבחלקים מסויימים רחוב אחוזה צר מאוד מאוד והומה אדם
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה