דברים מעניינים של יו"ר נת"ע:

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
נראה, שהדברים עוד עומדים באוויר

סליחה טעות שלי - 5 קווי רכבת קלה ורק החום
והכחול BRT, שגם הם עשויים ליהפך לרק"ל.
כלומר יש בשורה לאורי404 והקו הורוד (בנוסף לאדום, ירוק, סגול וצהוב) יהיה רק"ל.
נראה, שהדברים עוד עומדים באוויר
לפי כתבות במקומונים בשרון, הדברים עוד לא ממש סגורים.
ראש העירייה הוותיק בכפר סבא, יהודה בן חמו הציג הסתייגויות מפרויקט הBRT ראש עיריית רעננה החדש-ישן, זאב בילסקי גם כן וכך גם הראש העיר החדש בהרצליה, משה פדלון.
נראה מה יהיה בהמשך בפרויקט הקו הורוד.
אה, בעצם קודם כל נקווה לקידום בפרויקט הקו האדום.
 

jp3raptor

New member
ההתנגדות של בילסקי היא תמוהה

נראה, שהדברים עוד עומדים באוויר
לפי כתבות במקומונים בשרון, הדברים עוד לא ממש סגורים.
ראש העירייה הוותיק בכפר סבא, יהודה בן חמו הציג הסתייגויות מפרויקט הBRT ראש עיריית רעננה החדש-ישן, זאב בילסקי גם כן וכך גם הראש העיר החדש בהרצליה, משה פדלון.
נראה מה יהיה בהמשך בפרויקט הקו הורוד.
אה, בעצם קודם כל נקווה לקידום בפרויקט הקו האדום.
ההתנגדות של בילסקי היא תמוהה
מכיוון שקודמו בתפקיד כבר הסכים לתוואי .

בנוסף לזה עוד חודש אמור להיבחר הזכיין לבניית הקו, נראה לי קצת מאוחר להתנגד
 

jp3raptor

New member
יש לי הרגשה שהוא התבלבל

סליחה טעות שלי - 5 קווי רכבת קלה ורק החום
והכחול BRT, שגם הם עשויים ליהפך לרק"ל.
כלומר יש בשורה לאורי404 והקו הורוד (בנוסף לאדום, ירוק, סגול וצהוב) יהיה רק"ל.
יש לי הרגשה שהוא התבלבל
יותר סביר שהוא התכוון שיהיו 2 קווי LRT וחמישה BRT כאשר יתכן ששניים (חום וכחול) יהיו LRT
 

darkshadow1

New member
באתר שלהם הפרטים שונים לחלוטין.

יש לי הרגשה שהוא התבלבל
יותר סביר שהוא התכוון שיהיו 2 קווי LRT וחמישה BRT כאשר יתכן ששניים (חום וכחול) יהיו LRT
באתר שלהם הפרטים שונים לחלוטין.
לפי האתר של נת"ע יש סך הכל שמונה קווים (כולל הכתום) שמתוכם שלושה BRT (הכתום, הכחול והורוד) והשאר רק"ל (אדום, ירוק, צהוב, סגול וחום).
בעבר דובר על שלושה-ארבעה קווי רק"ל בלבד (האדום והירוק בוודאות ובנוסף הסגול ו/או הצהוב), כשבאיזשהו שלב דחפו גם את החום לעניין (אולי תהיה הצדקה אם יעבירו אותו דרך השכונה שתיבנה במקום צריפין).

בכל מקרה, חוסר העקביות של נת"ע בעניין הזה (רק"ל מול BRT) תמוה ומעמיד בספק את המהימנות של נתוני הביקוש שעליהם היא מתבססת. ובהנחה שההפיכה של יותר ויותר קווי BRT לרק"ל מתבססת על צפי לביקושים גבוהים יותר, לא ברור איך בדיוק הקו האדום יתמודד עם כמות כ"כ גדולה של נוסעים במתכונת הנוכחית שלו.
 

Rubim88

New member
זה באמת מעניין איך המערכת תתפקד

באתר שלהם הפרטים שונים לחלוטין.
לפי האתר של נת"ע יש סך הכל שמונה קווים (כולל הכתום) שמתוכם שלושה BRT (הכתום, הכחול והורוד) והשאר רק"ל (אדום, ירוק, צהוב, סגול וחום).
בעבר דובר על שלושה-ארבעה קווי רק"ל בלבד (האדום והירוק בוודאות ובנוסף הסגול ו/או הצהוב), כשבאיזשהו שלב דחפו גם את החום לעניין (אולי תהיה הצדקה אם יעבירו אותו דרך השכונה שתיבנה במקום צריפין).

בכל מקרה, חוסר העקביות של נת"ע בעניין הזה (רק"ל מול BRT) תמוה ומעמיד בספק את המהימנות של נתוני הביקוש שעליהם היא מתבססת. ובהנחה שההפיכה של יותר ויותר קווי BRT לרק"ל מתבססת על צפי לביקושים גבוהים יותר, לא ברור איך בדיוק הקו האדום יתמודד עם כמות כ"כ גדולה של נוסעים במתכונת הנוכחית שלו.
זה באמת מעניין איך המערכת תתפקד
במיוחד אחרי כמה שנים כשכמויות הנוסעים תגדל בהרבה כמו שקורה בכל מערכת כזו. את תוכנית האב למתע"ן קבעו ביחס לעומסים בשנת 2030..רק שבקו האדום לדוגמא כבר "ניצלו" את כל היכולות להגדלת תדירות, והגדלת קיבולת תתאפשר רק ע"י שינויי תשתית להארכת תחנות.
 
גם אני חשבתי כך ולכן טעיתי בהתחלה

יש לי הרגשה שהוא התבלבל
יותר סביר שהוא התכוון שיהיו 2 קווי LRT וחמישה BRT כאשר יתכן ששניים (חום וכחול) יהיו LRT
גם אני חשבתי כך ולכן טעיתי בהתחלה
אבל לא סביר שהחום והכחול יהיו LRT ואילו הסגול והצהוב BRT.
צפי הביקושים בסגול ובצהוב גבוה בהרבה מבכחול ובחום.
הוא גם הסביר שאם הביקושים יצדיקו אז שני קווי ה-BRT או אחד מהם יהפכו ל-LRT ולכן כנראה הוא לא התבלבל.
האם זה באמת מה שיקרה? נקווה שנספיק לראות עוד בחיינו...
האמת היא שבזמן שבו סביר שהקווים הללו אכן יתממשו אולי כבר יהיה הגיוני שכולם יהיו LRT. הרי המערכת הזו לא תתחיל לפעול לפני עוד כעשר שנים בצפי אופטימי.

אז כבר יכולה להיות התפתחות משמעותית הן בצריפין והן במתחם תע"ש ברמת השרון ובנוסף התפתחות עירונית רגילה שיצדיקו שגם קווים כמו הצהוב, הכחול והחום יהיו LRT.
התכנון של הרשת שאנו מכירים היה בהנחה של הפעלה בעשור הנוכחי, לא בעשור הבא.
 

seffic

New member
כל הקווים יתוכננו כקווי LRT

גם אני חשבתי כך ולכן טעיתי בהתחלה
אבל לא סביר שהחום והכחול יהיו LRT ואילו הסגול והצהוב BRT.
צפי הביקושים בסגול ובצהוב גבוה בהרבה מבכחול ובחום.
הוא גם הסביר שאם הביקושים יצדיקו אז שני קווי ה-BRT או אחד מהם יהפכו ל-LRT ולכן כנראה הוא לא התבלבל.
האם זה באמת מה שיקרה? נקווה שנספיק לראות עוד בחיינו...
האמת היא שבזמן שבו סביר שהקווים הללו אכן יתממשו אולי כבר יהיה הגיוני שכולם יהיו LRT. הרי המערכת הזו לא תתחיל לפעול לפני עוד כעשר שנים בצפי אופטימי.

אז כבר יכולה להיות התפתחות משמעותית הן בצריפין והן במתחם תע"ש ברמת השרון ובנוסף התפתחות עירונית רגילה שיצדיקו שגם קווים כמו הצהוב, הכחול והחום יהיו LRT.
התכנון של הרשת שאנו מכירים היה בהנחה של הפעלה בעשור הנוכחי, לא בעשור הבא.
כל הקווים יתוכננו כקווי LRT
מבחינת תשתית, אורך רציפים וכו'

בפועל יונחו מסילות רק בקווים ירוק+אדום וכל השאר יהיו BRT
בעתיד אם ידרש יהפכו קו BRT ל LRT , בעבודות הנדסיות פשוטות יותר
 
לא נכון, הצהוב והסגול יהיו LRT מיום היוולדם.

כל הקווים יתוכננו כקווי LRT
מבחינת תשתית, אורך רציפים וכו'

בפועל יונחו מסילות רק בקווים ירוק+אדום וכל השאר יהיו BRT
בעתיד אם ידרש יהפכו קו BRT ל LRT , בעבודות הנדסיות פשוטות יותר
לא נכון, הצהוב והסגול יהיו LRT מיום היוולדם.
 

alantan

New member
ולא רק זה אלא שהעבודות תתבצענה רק בין דרך

העבודות שיחלו לא מונעות את הפיכתו ל-LRT
בכל מקרה צריך לבצע את עבודות המסלול, בין אם מדובר ב-BRT ובין אם מדובר ב-LRT.
ולא רק זה אלא שהעבודות תתבצענה רק בין דרך
ירושלים/531 ואחוזה/המלכים. כלומר בקטע שאינו קריטי מבחינת קבלת הסכם עם עיריית רעננה.
 
להזכירך מדובר בישראל

העבודות שיחלו לא מונעות את הפיכתו ל-LRT
בכל מקרה צריך לבצע את עבודות המסלול, בין אם מדובר ב-BRT ובין אם מדובר ב-LRT.
להזכירך מדובר בישראל
נקווה שהקו הוורוד יפעל ב10 שנים הקרובות, בנוסף לכך כל שינוי הכי קטן (רק בישראל) גורם לדחיות, להתנגדויות ולבירוקרטיות חדשות. ברור שמבחינת ביצוע אין בעיה להקים LRT גם לאחר תחילת העבודות על BRT, אולי אפילו להקים רכבת תחתית, אבל בישראל זה ממש לא עובד ככה!
 
אני לא יודע מתי ואיך יהיה הקו הורוד

להזכירך מדובר בישראל
נקווה שהקו הוורוד יפעל ב10 שנים הקרובות, בנוסף לכך כל שינוי הכי קטן (רק בישראל) גורם לדחיות, להתנגדויות ולבירוקרטיות חדשות. ברור שמבחינת ביצוע אין בעיה להקים LRT גם לאחר תחילת העבודות על BRT, אולי אפילו להקים רכבת תחתית, אבל בישראל זה ממש לא עובד ככה!
אני לא יודע מתי ואיך יהיה הקו הורוד
אני יודע שיו"ר נת"ע אמר שיהיו 5 קווי LRT ו-2 BRT, הכחול והחום.
ומכאן נובע שהורוד יהיה LRT.
האם אתה יודע יותר טוב מיו"ר נת"ע?
 
מדובר בכתבה טיפשית...

אני לא יודע מתי ואיך יהיה הקו הורוד
אני יודע שיו"ר נת"ע אמר שיהיו 5 קווי LRT ו-2 BRT, הכחול והחום.
ומכאן נובע שהורוד יהיה LRT.
האם אתה יודע יותר טוב מיו"ר נת"ע?
מדובר בכתבה טיפשית...
מה שכן, אני יודע שהקו האדום המקדים לא יפעל בעוד שלושה חודשים.
אז אם כך, לך תדע, אולי אני באמת מבין יותר מהיו"ר של נתע.
וגם אני יודע שהקו הוורוד לא יהיה רק"ל ביום פתיחתו, אין סיכוי שפתאום ביום בהיר אחד הוחלט להפוך את הקו מBRT לLRT.
הלוואי שאתה והוא צודקים! אבל, לצערי הרב, אתה תראה שבסוף אני אצדק בשני המקרים...
 
מי שכתב את הכתבה קורא וגם לפעמים כותב

מדובר בכתבה טיפשית...
מה שכן, אני יודע שהקו האדום המקדים לא יפעל בעוד שלושה חודשים.
אז אם כך, לך תדע, אולי אני באמת מבין יותר מהיו"ר של נתע.
וגם אני יודע שהקו הוורוד לא יהיה רק"ל ביום פתיחתו, אין סיכוי שפתאום ביום בהיר אחד הוחלט להפוך את הקו מBRT לLRT.
הלוואי שאתה והוא צודקים! אבל, לצערי הרב, אתה תראה שבסוף אני אצדק בשני המקרים...
מי שכתב את הכתבה קורא וגם לפעמים כותב
בפורום. אפשר לשאול אותו אם הכתבה טיפשית...
 

Rubim88

New member
ממש פשוטות


כל הקווים יתוכננו כקווי LRT
מבחינת תשתית, אורך רציפים וכו'

בפועל יונחו מסילות רק בקווים ירוק+אדום וכל השאר יהיו BRT
בעתיד אם ידרש יהפכו קו BRT ל LRT , בעבודות הנדסיות פשוטות יותר
ממש פשוטות
 

cwen

New member
כשאני אראה קו אדום מקדים אני אאמין

דברים מעניינים של יו"ר נת"ע:
"
רוב הפרויקטים הגדולים בקו האדום (ת"א-פ"ת) כבר יצאו לדרך, וכעת גם מתבצע מכרז בעניין הכרטוס לקו המקדים - אוטובוסים רבי-קיבולת שינועו על ציר ז'בוטינסקי בתוואי הרכבת הקלה. "בעוד שלושה חודשים יחלו לנסוע אוטובוסים בתוואי קו זה", הבטיח ויז'ניצר.

ויז'ניצר ב-15 השנים האחרונות התבצעו בישראל עבודות ב-15 מיליארד שקל, רובן בתחום התחבורה. הוא הסביר לחברי הוועדה כי ליבת הרשת תהיה 8-7 קווים, ואליהם יתוספו קווים נוספים בהמשך. לדבריו, התכנון כעת הוא שיהיו 7 קווים - חמישה קווי LRT ושני קווי BRT (רכבות קלות לעומת אוטובוסים רבי-קיבולת הנעים בנתיבים ייעודיים). "אם התחזית של BRT תהפוך ל-LRT, נהפוך אחד או שניים מהקווים ל-LRT - הקו החום (לוד/רמלה-ראשל"צ מערב) והקו הכחול (צומת חולון-צומת ביל"ו).

"לקחנו אומדן של 20% חריגה מהתקציב, ויש להתמודד עם קידוח אופקי של תוואי הרכבת, הוצאת קרקע מזוהמת ועוד. אנחנו פועלים לביצוע כל הקווים ביחד, אך שבעת הקווים הראשונים הם הליבה", הסביר יו"ר נת"ע וציין כי מנהל המיזם הוא מהנדס שמאחוריו שבע רכבות קלות ברחבי העולם.
"
(מ NEWS1)

החדשה האקטואלית ביותר: בעוד 3 חודשים יחל לפעול הקו המקדים לקו האדום.
לפי הדברים אפשר להבין שהקו האדום והירוק יהיו רק"ל ואולי גם החום והכחול, אבל מכך אפשר להסיק שהסגול והצהוב בכל מקרה יהיו BRT.
כמו כן אפשר להבין שמתוכננים עוד קווים מעבר לשבעה (לא כולל הקו הכתום בנתניה) הידועים.
כשאני אראה קו אדום מקדים אני אאמין
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה