דאמודארן מעריך את vale

mnakash

New member
דאמודארן מעריך את vale

http://aswathdamodaran.blogspot.co.il/2014/11/go-where-it-is-darkest-when-company.htmlכנראה שהפוסט שלו גרמו לתזוזה של 10% במחיר המניה כלפי מעלה.המקרה כי גרוע שלו יוצא 14$ כמעט כי הוא לוקח את הרווח של שנה שעברה כמייצג לעתיד ארוך הטווח של החברה.לא יודע אם זה הדבר הנכון לעשות בהתחשב בהאטה בסין ובנימוקי השורטיסטים בינהם עידו מרוזhttp://www.lichyot.com/stocks/כשואלי-פגשה-מספר-חד-ספרתיעד עכשיו השורטיסטים צדקו. אני לא באמת יודע מה יהיו אם יהיו הרווחים שלהחברה הציקלית הזו לטווח הארוך אבל הצד הקונטררי שבי מניח שהיא תשרוד ותחזור לרווחיות הגבוהה מהעשור האחרון בסבירות של לפחות 50% וכך השווי הנגזר מכך הוא גבוה בהרבה משווי השוק הנוכחי.אם גוזרים הפוך את ההסתברות לפשיטת רגל או הדרדרות קבועה ברווחי בחברה משווי השוק הרי שהשוק מצפה בסיכוי של 70% לסנריו הפסימי לפי החישובים שלי.בכל מקרה יהיה מעניין. אני לונג על vale.
 

graves

New member
אנישורט על VALE וזה שימש כ"הגנה" בתיק שורי. אני עכשיו

באמת מתלבט. אומנם החברה זולה, אבל הנתונים שעולים אצל מרוז ובקומות אחרים אכן מדברים על בועה סינית. האם אפשר "להחליף" את הביקוש הסיני במידה והם יאטו? האם אפשר שהסינים לא יאטו בטווח הקרוב?
אני קצת צמצמתי את השורט (היה לי הזדמנות לקחת את ההשקעה וכך לא יכול להפסיד על הפוזציה אז עשיתי את זה) אבל אני עדיין שורט.
 

mnakash

New member
על איזה בסיס השורט שלך? טכני \ מומנטום או פונדמנטלי?

אם פונדמנטלי אז הייתי שמח לשמוע את ההערכה שלך למכירות מייצגות בעתיד ורווחים מייצגים בעתיד.
 

graves

New member
טכני - שמתי לב לזה בעקבות עידו. ואז קראתי עוד. כאשר ראיתי

באוגוסט שהיא מתקשה לעבור את ה-15 אז נכנסתי כי היה גם סטופ לוס ברור...
הייתי צריך גם שורטים בתיק שמרביתו לונגים אז זה בא טוב.
&nbsp
 
למעלה