גשר חיים מי מכיר?

סאקרה

New member
ובמה זכה אבא של עוזי לנדאו

שר תחבורתינו לשעבבר,לגשר בקרית גת?
 

עוזי ק

New member
שכחתי למחוק את הגרפיטי על השלט

אז הנה. האמת, כמו כל הקריה הזו הגשר העקום הזה והכביש המשובש שעלי מייצגים נאמנה את פעילות משרד התחבורה.
 

נ ו ם

New member
איזה יופי לא ידעתי שיש נחל נעם

ואני קינאתי ביהב שיש כזה הר בשמה...
 

עוזי ק

New member
מתחמם גאוגרפית, אבל לא מתקרב

מאחרי ערימות הפסולת הללו מסתתר ציון מקום קבר האחים של 87 חללי הקרב על עירק אל משיה במלחמת השיחרור. איני יודע איך פרנסי העיר חיים בשלווה עם ההזנחה המכפירה הזו. זה מה שקורה שהבן מתחיל להדריך בחו"ס בקרית גת והאישה מחפשת הסטוריה.
 

עוזי ק

New member
סיפור הקרב כפי שמופיע באנדרטה

לפלוגה הדתית, ליד הכניסה הצפונית לעיר
 

עוזי ק

New member
האנדרטה החדשה

שמורה יחסית למקובל בעיר. סיבוב בחורשות המקיפות את העיר מגלה ערימות פסולת, טינופת, שאריות פיקניקים וכדומה, בכמוית שלא זכור לי שראיתי באיזה שהוא ישוב בארץ, ואני עוסק בזבל למחייתי.
 
וואיי הייתי שם לפני שנתים

בחורף. לא להאמין איזו עזובה האנדרטה הזו. בושה וחרפה.
 
מבצע "חיסול"

מבצע 'חיסול' החל בשעה בלילה חורפי בבוץ של סוף (27) דצמבר 1948. 12 שעות וחצי מאוחר יותר, נמנו 88 לוחמים הרוגים מחטיבת אלכסנדרוני, מבצע חיסול היה אחד המבצעים הצבאיים ההזויים והגרועים בתולדות מלחמת השחרור, המבצע לכיבוש כיס פאלוג'ה וחיסול כח מצרי עדיף מחופר ומצוייד היטב, אלפי לוחמים ומאות כפריים מכותרים, היה מבצע משני למבצע חורב, שאחר כך נקרא גם מבצע עין. משימת הכיבוש הוטלה על חטיבת אלכסנדרוני, אבל נוכח המאמץ העיקרי לשחרור הנגב, לא ניתן לחטיבה סיוע מתאים למשימה, בימים שלפני המבצע ירדו באזור גשמים עזים והקרב התנהל בבוץ כבד ועמוק שגרם לתקלות נשק מרובות. המגינים המצרים התחפרו בעמדות יבשות ושולטות - והסוף ידוע. כמעט לכל הכוחות התקופים היו נפגעים בדרך אל ועל היעד אבל פלוגה ג' מגדוד 33 כותרה, לא הצליחה לסגת, לא ניתן היה לחלצה וכל חייליה המכותרים נשחטו, פרט לנפגעים אחדים שוחלצו עוד לפני עלות השחר. בשל העודה כי חלק גדול מן הנופלים היו בני העיר נתניה, אנדרטה נוספת לנופלים בקרב מוצבת גם מול ביץ גולדמינץ בשכונת נווה-עוז בנתניה. מבצע חיסול לא נלמד במור"קים ואני לא הייתי יודע דבר על אודותיו אלמלא הדרכת דרך מקרית למדי של מנחם מרכוס הידען שהעמידני על העובדות לאשורן. חבל כי יש במבצע הזה על התכנון הלקוי והתקלות הרבות איזו איוולת שלצערנו חזרה על עצמה גם במלחמת לבנון ה-II.
 

עוזי ק

New member
תודה על ההרחבה

העצוב שכבר אז וכנראה שנמשך עד היום, ייחוס ההרוגים היווה מרכיב משמעותי בהתייחסות ההיסטורית לקרב.
 
למעלה