גררר... לא לכאן ולא לכאן - פירמוט-

טיי 1

New member
גררר... לא לכאן ולא לכאן - פירמוט-

שלום לכולם יש לי מחשב מלפני 7-8 שנים , עם וינדוס 98 מהדורה עברית עליו. ת'אמת הוא תיפקד מצויין (למרות שהוא באמת די ישן), אבל שנה היה במחסן. עכשיו מסיבות שונות אני צריך להרכיב אותו מחדש כדי לתת אותו לנזקקים (טוב - לאבא שלי שהשתלטתי לו על המחשב החדש). המחשב פעל מצויין. הכוננים שלו מחולקים ל C-G. מה שקרה זה ככה : התחלתי להתקין עליו XP , וביקשתי שימחוק את כונן C ויתקין על ההתקנה הקיימת. תוך כדי ההתקנה המחשב כתב שחסרים לו כמה קבצים , אישרתי את זה (בלי ברירה. לא הייתה אופציה אחרת) הוא עשה ריסטרט, המשיך להתקין, וכרגע יש טעות FATAL ERROR , ולא ניתן לעשות כלום. נפתח חלון שאפשר רק לסגור אותו ואי אפשר להמשיך בהתקנה. עכשיו - גם המקלדת והעכבר לא זזים פתאום כך שאני לא יכול לסגור את החלון. לקחתי את הדיסק של וינדוס 98 וניסיתי להתקין אותו מהתחלה ולהחזיר את המצב לקדמותו. אבל כרגע - המחשב ישר בהתקנה מעלה את ה SETUP של הוינדוס XP - ושוב פותח לי את החלון של ה ERROR. מה לעשות ? אין לי בעייה לפרמט את C כדי להתקין מחדש נקי.. אבל איך עושים את זה ?
 

nisso167

Member
מנהל
ניראה לי שה-XP פירמט לך ב-NTFS.

קודם כל, האם אתה רוצה לפרמט את כל הדיסק? אם המחשב מלפני שמונה שנים, סביר להניח שהמחיצות שלך מחולקות לשתי ג'גה כל אחד, וב FAT16. מה שצריך לעשות, הוא לעלות עם דיסקט איתחול של 98, למחוק את כל המחיצות הקיימות, לחלק מחדש לשתי מחיצות, לפי בחירתך. בFAT32, ולהתקין לפרמט, ולהתקין חלונות 98. מחשב כזה ישן, לא ניראה לי שיסחוב XP.
 

טיי 1

New member
שאלת המשך -

. קודם כל ממש תודה. אתה צודק, אני חושב שהוא פירמט לי ב NTFS (תאמת לא הייתי בטוח, טעות רצינית שלי). ונכון המחשב שלי מחולק למחיצות של 2 ג'יגה כל אחד). אין לי דיסקט איתחול של חלונות 98. כשאני חושב על זה - יש לי מחשב נוסף בבית (זה שאני כותב ממנו) -אפשר באינטרנט להוריד לדיסקט את זה ? ואז לנסות לאתחל עם זה את המחשב השני ? כי המחשב כרגע תקוע במסך של ה SETUP בלי לזוז והמון תודה -ממש קלעת .
 

טיי 1

New member
תודה.. אני חושב שעשיתי הבוט דיסק-

מצאתי משהו שיש לי בבית, אולי זה זה . ניסיתי אותו והוא מעלה לי מצב של התפריט שאפשר לבחור להעלות את המחשב ב SAFE MODE. בחרתי בזה - והוא מוציא אותי ישר ל כונן A. A>> האם זה מה שאמור לקרות ?
 

טיי 1

New member
תודה על האתר - מעולה -

אני אנסה לעשות דיסק כזה. אבל מה אמור להיות לי אחרי שיש לי את הדיסק ? אני כבר אראה לבד ?
 

nisso167

Member
מנהל
ברגע שאתה מקבל A נקודותיים סלש-

בכוונה אני מאיית, כי תפוז הופכים לי את הסדר... אתה כותב fdisk. מכאן אנסה לחפש לך מדריך בנושא.
 

טיי 1

New member
תודה.. אני ממתין... בינתיים אני יכו

ל לפרמט ? זה יפרמט לי את כל המחיצות ? כי אני מעוניין שרק את C. (אגב, במצב A נקודתיים סלאש שהוא מגיע אליו, הוא לא נותן לי לעבור למשל לכונן C או אחר)
 

nisso167

Member
מנהל
כי הוא לא מכיר בNTFS...

http://users.tapuz.co.il/techsupport/TapuzVideoHelp/fdisk/fdisk.swf http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2930126,00.html יש לך כאן שני קישורים. מציע לך לא להחפז, ולעבוד טורקי טורקי. יתכן ולא תצליח למחוק את מליצת ה- NTFS, בכל זאת מציע לך לנסות. אז ככה, לאחר שקיבלת תפריט עם ארבע שורות, אתה בוחר קודם למחוק את הנון דוס פארטישן. כלומר. 3 אנטר >> 4 אנטר, ושם בוחר את המחיצה למחיקה. חוזר בחזרה לתפריט הראשי. 3 אנטר >>3 אנטר עד ינמרות לך המחיצות המשניות, ואז 3 אנטר >> 2 אנטר אחר כך 3 אנטר >> 1 אנטר. גמרת למחוק תתחיל להקצות. עד כאן, מקווה שלא מסובך...
 

טיי 1

New member
ועוד שאלה

עכשיו המחשב שלי הוא כמיקשה אחת , אבל היו בו מחיצות C-G כאמור. ורציתי רק את C לפרמט, כי אני מניח שהמידע בכוננים האחרים שמור עדיין. איזה סיבוך. אני כל הזמן חוזר לתפריט הראשי של 4 האופציות ולא מצליח לצאת משם. כל פעולה שאני עושה לפי ההוראות - כאילו כבר עשיתי כבר והוא כותב שאין צורך לעשות אותה . למשל שה PRIMARY DOS PARTITION ALREADY EXISTS מין לופ כזה , שכל פעם אני יכול ללחוץ רק ESC לחזור לתפריט של 4 האופציות.
 

טיי 1

New member
המצב כרגע :

עשיתי לפי ההוראות במצגת עם ה BOOT DISK. יצאתי 2 מחיצות PRIMERAY ו EXTAND. הפעלתי אותם ACTIVATED . וזהו. עשיתי ESC. ריסטרט. חזר לי ל A נקודתיים סלאש. עכשיו מה ? :)
 

nisso167

Member
מנהל
ידעתי שתסתדר בסופו של דבר...../images/Emo140.gif

יאללה לעבודה. תאתחל את המחשב, עלה בשנית עם דיסקט האיתחול, פורמט C פורמט D. צור בD בעזרת הפקודה MD תיקייה בשם LOC או ENA, תלוי בשפת הממשק אותו אתה מעדיף.( שים לב, עדיין קיימים עידכונים ל-LOC ואילו ל-ENA כבר לא)שפוך לתוכה מתוך דיסק ההתקנה של 98 את תכולת התיקייה שבחרת. נווט לתוכה, והקלד SETUP. ובהצלחה.
 

טיי 1

New member
אההההה.. מסובך מסובך

ההסבר שלך ממש ברור, אבל אם רק הייתי מגיע לאותם מסכים כשאני לוחץ על המקשים שבהדרכה שלך ! שני דברים לא תואמים למצגת הטובה ולהסבר שלך : קודם כל כשאני מנסה למחוק את הנונ דוס פארטישיין, על כל אחת מהמחיצות הוא כותב לי שהיא לא "נונ דוס פרטישין" (הוא מביא אותי למצב המחיקה, אבל כשאני לוחץ אישור, הוא לא נותן לי למחוק מהסיבה שציינתי. דבר נוסף, יש בהדרכה קטע שצריך לרשום את הגודל של הכונן או משהו כזה. מאיפה אני צריך לדעת את המידע הזה במדוייק ? חוץ מזה.. לאן כל זה יוביל אותי ? איך מזה אחר כך מתקינים את הוינדוס 98שהיה עד לפני שעה בסדר ? :(
 

nisso167

Member
מנהל
אז ככה. מרגע שחירבשת את C אז--

אין לך ברירה, אלא למחוק את כל הדיסק. תתחיל הפוך. מחק את כל מחיצות הדוס. תתחיל מ 3>> 3 >> ובחר ב-G וכשתגמור למחוק את כל מחיצות הדוס, תנסה למחוק את מחיצת הנון דוס. והיה ולא תצליח, תמיד אתה יכול למחוק בעזרת תקליטור התקנה של XP.לעלות כאילו אתה מתקין, אבל לפני שתתקין, חפש את אופציית המחיקה.כלומר למחוק מחיצות ולצאת. אם תצליח לחלק, מה טוב. חלק, צא ופרמט בעזרת הדיסקט. אם לאו, לעלות עם דיסקט איתחול ולהקליד FDISK, ולעבור למלאכת החלוקה. אגב, הדיסק או הדיסקט, אמורים לזהות את גודל הדיסק. אבל אם אמרת שהיה לך C-G זה אומר שיש לך דיסק בן 8 ל10 ג'גה...
 

טיי 1

New member
תודה לשניכם !, אבל

לפני שהתחלתי לקרוא בקפידה ו ליישם מה שכתבתם. יש לי הרגשה שאולי משהו אחר משובש. יש לי על המחשב שני כונני CD ROM (אחד צורב ואחד DVD) שמחוברים אחד אחרי השני, למרות שאחד לא פעיל. לדעתי הוא מוגדר כ MASTER. יכול להיות שבגלל זה למשל עכשיו , גם כשתקליטור ההתקנה של ה WIN 98 מוכנס לכונן (שלדעתי הוא ה SLAVE, והמאסטר לא מזוהה, אולי הכונן עצמו מקולקל), אז ייתכן שבגלל זה כרגע הוא לא מעלה לי את ההתקנה מהתקליטור ? אוף.. אני בטוח שאני טיפה מסבך מעבר למה שזה. כי יש לי הרגשה שאיש מקצועי יכול בראייה תוך שתי פעולות להציל את זה ואני פה סתם מסתבך :)
 

טיי 1

New member
הוא לא מעלה לי בכלל את ה CD ROM

עכשיו. כשאני מוציא את הדיסקט מכונן A, שם את ה CD של XP. הוא לא מזהה כלום בכונן. ייתכן וזאת בעיית חומרה ? (כמו שכתבתי יש לי שני כונני CD. אחד מהם מחובר למחשב, אבל לא פועל (לא נפתח בכלל) ייתכן שבגלל שהוא המאסטר אז המחשב לא יכול לזהות גם את השני במצב כזה של המחשב ?
 

dudi4321

Member
נראה לי שאכלת אותה!!

מחשב כזה ישן לא יחזיק XP. מתאים כן ל98. אין לו CPU חזק ולא זיכרון לXP! אחרי כל הפעולות שבוצעו בפרטישן ובFAT של הדיסק עשו בו נזקים. למחוק חלקי התקנה של XP או 2000 עולים עם דיסקט 98, וכותבים: fdisk /x מוחקים DELETE את כל הלוגיקל והראשי. ומוסיפים שוב חדש ADD מפרמטים או מעלים מהCD של ה98.
 

nisso167

Member
מנהל
היי דודי,../images/Emo140.gif , קראת את כל השירשור?

אני מחזיק ביד של הבחור, כבר קרוב לשעתיים...
 

טיי 1

New member
אני הולך לסופרפארם לקנות

צבע של לוריאל לשיער :) הופיעו לי כבר כמה שערות לבנות פתאום. והחזקת היד מוערכת :) כן.. אני לחוץ.. אבל למזלי כמו שאתה רואה, יש עוד מחשב פעיל יותר בבית, ככה שלא מדובר פה על הימים ההם שבהם המחשב הלך - והיה צריך להתרגל להיגמל מהאינטרנט לשבוע :) אבל עדיין- אני ממש צריך לתקן את המחשב הישן. כי באמת בגלל שטות חירבשתי אותו. הוא היה סבבה, ובגלל שבחרתי NTFS (או whatever) ולא FAT - זה התחיל את הכל . הייתי בטוח שלסדר את זה , זה פשוט להכניס את דיסק ההפעלה לסי די רום (וברוך השם יש לי גם את 98 וגם את XP).
 
למעלה