גרררר

טרודי

New member
גרררר

SANE הצליח לשבור לי את הסורק. נכון, כתוב ב-man page שאם שומעים קולות תקתוק אז לנתק מייד את הסורק, אבל כנראה לא ניתקתי מספיק מהר, וקאפוט. דווקא אהבתי אותו. Mustek ScanExpress 600 SEP, עבד מצויין עם Win95 הישנה וה"דפוקה". למה לינוקס היה צריך לשבור אותו? תזכירו לי שוב למה עברתי ללינוקס? לחסוך כסף על תוכנות? טוב. אז עכשיו צריך לקנות חדש. יש למישהו המלצות לסורק שעובד טוב ובקלות עם לינוקס? (יש לי Slackware 9, קרנל 2.4.22 אם זה משנה משהו).
 

ezaton

New member
לא בטוח שהסורק מת

למעשה, סביר להניח (מנסיוני עם סורקים) שהמערכת שלו פשוט נתקעה. ראיתי פעם דבר כזה שקרה לסורק של umax, שהזכוכית שלו צנחה קצת, ולחצה על המודול המכאני. אני אופתע אם תגלה שהוא מת ללא תקנה, אם תפתח אותו ותבדוק שהמודול המכאני לא תקוע פשוט בקצה (כך שגלגלי השיניים לא יכולים להזיז אותו), או תפוס מהזכוכית.
 

טרודי

New member
פתחתי אותו

וראיתי שהגלגל הקטן בקצה התחתון (זה שאמור להחזיק את הקצה השני של התייל שמושך את הראש) פשוט נשבר. כנראה שאיכשהו, משהו גרם לתייל הזה להימתח יותר מדי.
 

ezaton

New member
אולי, ואולי סתם מקריות

בכל אופן, אני מניח שאפשר להשיג גלגל חלופי, או אפילו להדביק (כמה עומס כבר יושב עליו?) מקסימום, בטח תמצא מישהו אחר שמת לו סורק דומה, ותוכל לגנוב ממנו כזה גלגל שיניים. נכון שפשוט (יחסית) לקנות סורק חדש, אבל אני אישית מאוד לא אוהב בזבוז.
 

טרודי

New member
סורק חדש

הלכתי לאופיס דיפו, ומצאתי שם סורק Epson Perfection 660 ב-150 ש"ח בלבד. (במחשב שלהם הוא רשום בתור 500 ש"ח, אבל על התצוגה היה כתוב 149.99... מתברר שהם פרקו חבילות של סורק+מדפסת, ומוכרים את הסורק ב-150 ש"ח ואת המדפסת ב-200, שאלה מחירים מצחיקים בכל קנה מידה. אז אם מישהו מחפש, עכשיו ההזדמנות). Anyway, כמובן שזה לא עובד עם לינוקס ישר מהקופסא. ה- SANE backend עבור Epson מצהיר מראש שהוא לא עובד איתו. חיפוש קצר ברשת הראה שהגרסא הכי חדשה (1.0.13) של snapscan backend (שמיועד בעקרון לסורקים של אגפא, דווקא) אמור לעבור עם הסורק הזה. טענתי, הרצתי, לא זזה רוורס. משום מה התכנה התעקשה לזהות אותו בתור Epson 1670, ולכן לא הצליחה לטעון אליו firmware, ושום דבר לא עבד. הפתרון היחיד שמצאתי היה להוריד את ה-sources של החבילה, להכניס שם שורת תיקון (לפחות, אני מקווה שזה תיקון, ושזה לא יקלקל למי שיש לו 1670...), ולבנות מחדש. הבניה מחדש יצרה סט ספריות שלא עובד (SANE זה אוסף שלם של so-ים). לא ברור לי למה, כי לא configure ולא make לא התלוננו על כלום. אבל כשכיוונתי את LD_LIBRARY_PATH לספריה החדשה, שום דבר לא עבד, כולל הדפסות debug. אז לקחתי רק את הספריה האחת שאני צריכה, libsane-snapscan, ורק אליה חיברתי link מהמקום הישן. ועכשיו זה עובד. אבל, תסלחו לי, ככה לא בונים חומה. טוב, נו, לפחות ראשי התיבות של SANE הם Scanner Access Now Easy. אני לא רוצה לחשוב מה היה קודם hard.
 

Pippin

New member
זה כשהסורק לא נתמך...

סורק נתמך sane פועל פשוט ובלי שום צורך בהגדרות...
 

טרודי

New member
זהו, שהוא כן

על הסורק הראשון, ה-Mustek, כתוב שהוא נתמך. רק שכתוב להיזהר עם הפרמטרים בקובץ ה-conf, ואם שומעים רעשים חשודים אז מיד לכבות את הסורק. כנראה לא נזהרתי מספיק, והוא, כזכור, נשבר. הסורק השני, ה-Epson, נתמך אמנם רק החל מגרסא 1.0.13 - אבל בה הוא אמור להיתמך היטב (כתוב באתר של SANE שזה בדוק ועובד טוב). ועובדה שלא. ובכל מקרה, ממה שהבנתי, לכל סורק צריך לערוך את קובץ ה-conf המתאים, אחרת עלולים לקרות דברים רעים. (גם בדף ה-man של sane-umax ראיתי הזהרות לגבי כיבוי מהיר במקרה של רעשים, למשל). איזה סורק יש לך שפועל "פשוט ובלי שום צורך בהגדרות"?
 

IP yuval

New member
יש לי

Mustek 1200 CU Plus והוא עובד מהקופסה בכל ההפצות. לעומת זאת, מאד קשה למצוא דרייברים לXP.
 
למעלה