גרוי יתר או דאגת יתר?

גרוי יתר או דאגת יתר?

סבב ראשון עם גונל F ושתי זריקות אוביטרל ביום שבת. הזרעה ביום שני. האם הגיוני שאתמול התחילו כאבים ודקירות בבטן תחתונה ורגישות בחזה? וגם הפרשות כמו לפני ביוץ? האם זה סימן לגירוי יתר? לציסטות? שיובליו להפסקה בטיפול? במלים אחרות, האם עלי להיות מודאגת וללכת לרופא?
 

lb4

New member
לא בטוחה אם זה ממש גירוי ייתר

אבל אפשר שיש תגובה כזו להורמונים, גם אם זה לא מגיע למימדי גירוי ייתר. האם E2 היה מאוד גבוה ? האם ניצפו יותר מזקיק אחד ? זה מגדיל סיכון לגירוי ייתר.. אם כי כאשר אני הרגשתי כך הרופא ביטל זאת למרות שהE2 היה באלפים והייתי עם 4 זקיקים - לדבריו זה עדיין לא גירוי יתר...ובכלל כנראה שזה נדיר עם טיפול בגונל בלבד במינונים של הזרעה...
 

אורora

New member
את מרגישה נפיחות בבטן?

זה סימן קלאסי לגירוי יתר. רגישות בחזה בהחלט הגיונית ולא צריכה להדאיג. אני מציעה שתשתי המון (התרופה לגירוי יתר) ואם הכאבים מתעצמים או שלא עוברים תוך זמן מה תגשי לרופא, מקסימום ביזבזת שעה שעתיים. גם אם את סתם מודאגת כדי ללכת לרופא כדי להרגע. גם אם מדובר בגירוי יתר, כל עוד אין נפיחות מוגזמת או כאבים מאוד חזקים לא מדובר בסכנה ממשית אלא סצם בתופעה לא נעימה, שתעבור. בנוגע לציסטות. אני לא מבינה בזה הרבה אבל נידמה לי שקצת מוקדם לדבר על ציסטות כתוצאה מהטיפול הנוכחי. צריך לחכות על תחילת המחזור הבא. אבל זה בערבון מוגבל.
 

אורora

New member
ודרך אגב יכול להיות

שמה שאת מרגישה אלה כאבי השתרשות
 

s p r i n g1

New member
יכול להיות סימן לכל דבר

בהזרעה שנכשלה והיו לי כאבי בטן וגב היו 6 ציסטות גדולות מתוך 7 זקיקים
אבל גם בהריון היו מיחושים שונים ונפיחות בשדיים והרגשה "ודאית" שאין בריון והכל נכשל וטעיתי.... אז בהחלט סימן אבל גם קשור אולי לאיחסהמטרין (אנדומטרין) אז מכיון שלא ניתן לדעת מה אומר כל מיחוש וזאת שאלת מיליון הדולר מה שעושים זה מניחים שאת בהריון כל עוד לא הוכח אחרת
עושים בדיקת דם ביום ה14 אחרי הזרעה או אם יודעים בדיוק המ יום הביוץ מיום הביוץ ומקווים לטוב
לבול פגיעה
ואל תשכחי לשתות הרבה כי אם יש קצת גירוי יתר חשוב מאד לשתות הרבה מאד ובכל מצב שבו את דואגת שמשהו אל תקין ללכת לרופא מבחינת לא יועיל לא יזיק....
 
תודה, כל עוד הכאב נסבל

אני אמתין, הרופא שלי קצר סבלנות ועל כל דאגה שלי הוא מגיב בביטול (שאלתי אותו מה תופעות הלוואי של ההורמונים ותשובתו היתה "עזבי"). וגם ככה אני מבינה ששתייה היא התרופה היחידה... (ביום חמשי שעבר הוא ראה שני זקיקים והורה לי להמשיך להזריק כך שאני לא יודעת כמה זקיקים היו שם בסופו של דבר.)
 

A S I S 6 8

New member
נצל"ש הריון כימי

כנראה שעברתי הריון כימי. הביוץ היה לפני 25 יום, לפני 4 ימים הביתא היתה 30, אתמול היא היתה 13 - ככה שנראה שזה לא זה. למרות שאין הריון, אני דווקא מרוצה כי סופסוף קורה משהו מה שאני לא מבינה זה איפה המחזור? אני אמורה לדמם לפי כל ההגדרות - אבל אני לא. יש למישהי מושג מה זה אומר?
 

judith4

New member
זה אומר שאוטוטו תקבלי מחזור ברגע שהבטא תתאפס

או תרד יותר נמוך.
 

אורora

New member
יקח עוד כמה ימים

גם לי היה ארוע כזה לפני ההריון הראשון, והמחזור אחר בכמה ימים.
 

טלטל11

New member
אם כואב מאוד- ללכת לרופא

אם נסבל- סביר שזה יכול להיות כל דבר, ובעיקר נובע מהעלייה בפרוגסטרון עקב האוביטרל- זה יכול לעשות תופעות כמו של הריון. מחזיקה אצבעות ומאחלת שזה אכן זה
 
אם זה ממשיך ותרגישי נפיחות

ותחושה שהבטן ממש מתפוצצת, כאבים חזקים, הזעות, חום והפרשות בלי סוף (זה קורה כשההורמונים עולים לרמות גבוהות מאוד) תגשי לבדוק. לי היה גירוי יתר מגונל F, וזה אפילו כמעט קרה לי עם איקקלומין! לא זכור לי דקירות, גם כשיש לי ציסטות (תופעה כמעט קבועה אצלי אחרי הורמונים) זה יותר כאבים של לחץ חזק מאשר דקירות. אם עברת הזרעה, איזה טיפול יש להפסיק? אין שום סיבה, כי כל התופעות הללו עוברות לבד בד"כ עד לחודש הבא. ההמלצה היחידה לכל האפשרויות הללו זה לשתות הרבה. אני מאחלת לך שאלו כאבי השרשה. בהצלחה!
 

judith4

New member
כבר ענו לך תשובות חכמות

ומוסיפה, אני מקווה, עוד אחת, שיש בה גם פן אופטימי. לפעמים גירוי יתר (שבכלל לא ברור לי מהתיאור שלך אם זה המקרה) מתחיל דוקא לאחר שנקלט הריון. למרות שעברו מאז ההזרעה רק 4 ימים ולכן זה לא נשמע שקשור להריון שנקלט. במקרה של גירוי יתר, במקרים קלים, צריך לשתות הרבה - אבל המון!!!! ולנוח. אם אלה כאבים קשים בהחלט צריך ללכת לרופא. רגישות בחזה, דרך אגב, לא קשורה לגירוי יתר, היא בהחלט יכולה להיות קשורה להריון, אבל הורמונים מבלבלים מאד ונותנים לגוף תחושות של הריון גם כאשר אין כזה. מחזיקה אצבעות.
 
למעלה