ג'ף מארשל: יוטיוב על סגירת רציף ישן לקראת פתיחת רציף חדש בקו הצפוני בתחנת התחתית Bank

Ccyclist

Well-known member

החשיבות לפורום היא בהבנת הגמישות של המרחב התת קרקעי.

הרציף דרומה של הקו הצפוני (תחתית עמוקה) בתחנת בנק יוחלף בקרוב ברציף חדש. הסיבה לכך היא שהרציף הישן צר. הרציף צפונה ישאר בשימוש. הרציף החדש דרומה כבר נבנה במנהרה חדשה משלו, ובין עכשיו למאי יסגרו את ענף בנק לצורך עבודות הכוללות בניית מנהרות מסילה חדשות לחיבור הרציף החדש. מנהרת הרציף הישן תוסב לפרוזדור הולכי רגל בין הרציף הוותיק צפונה לרציף החדש. הפרוזדור החדש מאפשר גם יציאה חדשה לפני השטח שתיפתח גם היא במאי. יש בסרטון דיאגרמה של שינויי המיקומים.

אם תשימו לב בסרטון ישנה ירידה ל DLR , שני רציפים מתחת לרציפי הקו הצפוני שנפתחו ב 1991.

בהמשך הסרטון ג'ף מארשל ממשיך לרציפי הקו הצפוני בתחנת לונדון ברידג' שם היתה הסבה דומה של אחד הרציפים לפרוזדור ופתיחת מנהרת רציף חדשה כבר ב 1996. ב 1999 נפתחו שם רציפים תת קרקעיים להארכה מזרחה של קו היובל.

חשוב להבין שתחנת רכבת תחתית אינה תוצר סופי אלא דבר שמסוגל לעבור אבולוציה והתפתחות. אני מקווה שזה יהיה נכון גם למערכת המתפתחת בגוש דן.
 
למעלה