גסטרוסקופיה לילדה בת שלוש

yael 1969

New member
גסטרוסקופיה לילדה בת שלוש

אנחנו בשלב של חשד (מבוסס, יש לומר) לציליאק אצל ביתי בת השלוש. הופננו כמקובל לביצוע בדיקת גסטרוסקופיה אלא שלתדהמתי בבתי החולים להם יש הסדר עם קופ"ח אמרו לי שלא יקבלו אותנו לבדיקה לפני ינואר 2009. בדקתי ומצאתי שאני זכאית להחזר במידה ונעשה את הבדיקה באופן פרטי, אלא שאני מתקשה למצוא רופא גסטרו-ילדים שעושה בדיקה זו באופן פרטי. יש למישהו המלצות? תובנות? טיפים? בנוסף, במידה ונגלה כי היא אכן ציליאקית, האם זה בהכרח אומר שמי מאיתנו (משפחה ראשונית) גם ציליאקי? האם יש סכוי גבוה יותר לכך אצל אחיותיה (כולל תאומתה הלא זהה...)?
 

shulybuly

New member
קרה גם לי

למרות שמצבהשל מאיה היה גרוע. אז התקשרתי לכל בתי החולים באיזור וקבעתי תור אצל מי שהיה הכי קרוב. מדובר בעלות של כ1500 שח . בדיקה בהדרמה לא עושים באופן פרטי אלא רק בבית חולים. בהצלחה.
 

kookit

New member
אני לא הייתי מוותרת כל כך מהר

כדאי לך להפעיל לחץ, לרוב זה עוזר. הבת שלי עברה את הבדיקה בבי"ח רמב"ם (תוך כדי אישפוז בעפולה). הרופאה עזרה לנו מעל ומעבר, אחרי השיחה איתה היא נוכחה שהמצב באמת חמור והיא קבעה לנו תור לבדיקה יום למחרת. תמיד יש מיקרים דחופים עובדה שכן מצאו לה תור.
 

yael 1969

New member
מה גרם לרופאה להבין ש"המצב באמת חמור"?

מה הקריטריונים להגדרה של חמור בשלב זה של האבחון?
 

דנהלו

New member
ליעל

באיזו קופ"ח אתם?מעניין אותי... צלצלי לכל בתי החולים שנמצאים באיזור שלכם או שבא בחשבון מבחינתכם להגיע אליהם. אני גרה בחדרה ולפני שנה+ כשבתי אובחנה (היתה בת שנתיים וארבעה ח') צלצלתי לכמה בתי"ח- שניידר, בי"ח דנה, רמב"ם ועוד. ברמבם התור האפשרי היה הקרוב ביותר- תוך כשבועיים וחצי - ולשם קבענו.
 

yael 1969

New member
קופ"ח "מכבי"

אעשה כעצתך ועצת העונות האחרות ומיד לאחר החג אצלצל לכל בתי החולים. המרחק הגאוגרפי לא מרתיע. אם ברמב"ם יקבלו אותנו מהר - לשם נקבע. תודות.
 

נטלי22

New member
מכבי? נשמע לי מאוד תמוה.

גם אנחנו במכבי, וכשרצו לקבוע לנו תור לגסטרוסקופיה בזמנו הופנינו לבי"ח דנה (איכילוב). הרופא שם התנצל בפנינו, שהוא לא יכול לקבוע לנו תור יותר מוקדם מאשר 3 שבועות קדימה, כי באמצע היה שבוע של חוה"מ פסח. הם עושים בדיקות לילדים רק בימי שני, וביום שני מייד לאחר הפגישה שלנו כבר היה מלא, ושבוע לאחר מכן היה פסח, לכן קבעו לנו 3 שבועות קדימה, וזה היה חריג מבחינת זמן המתנה ארוך, לפי ההתנצלויות שלו. לכן, ממליצה לך ליצור קשר עם דנה (איכילוב) ולבדוק איתם. נשמע לי מאוד לא סביר לחכות עכשיו חודשיים לבדיקה. שיהיה בהצלחה ורק בריאות!
 
גם אנחנו במכבי והבן שלי עבר באיכילוב

לא זוכרת בדיוק כמה זמן עבר, אבל פחות או יותר 3 שבועות ולא יותר. בתל השומר הציעו תור מאוחר יותר. בכלל לא היה סיפור, התקשרנו, קבענו וקיבלתי טופס 17 ממכבי לאחר הצגת ההפניה של הגסטרואנטרולוג. בהצלחה!
 

מתי11

New member
שלום יעל

אני גם לא היתי מחכה עד ינואר 2009. האם את בכללית?שם בדרך כלל יש נוהלים מסוג זה.לא חשוב. בכל מקרה תתקשרי לבתי החולים שרלוונטים מבחינתכם ותקבעי תור. אחר כך תלכי לקופה ותבקשי לקבל טופס 17(התחייבות לביצוע הפעולה כולל להרדמה) וזהו. אם יגידו להגיד לך כל מנני זיבלים תצעקי,תאיימי-תעשי כל הנדרש כדי לעשות את הבדיקה בהקדם. אם את עושה בדיקה בינואר זה אומר שהילדה תתחיל דיאטה לא לפני סוף ינואר וגיל שלה זה חשוב מאוד גילוי מוקדם כי היא מתפתחת. לגבי ביצוע הבדיקה באופן פרטי - מדובר על הרדמה מלאה וזו בדיקה שלמיטב ידיעתי מבצעים אך ורק בבתי חולים הגדולים(ציבורים).אולי פרטי יהיה השכר של הרופא שיעשה את הביופסיה אך בית החולים יהיה ציבורי. צליאק זו מחלה גנטית,כלומר לפחות משהו אחד/ת מכם נושא את הגן/ים.זה לא אומר שאותו/ה אחד/ת יהיה חולה או חולה כרגע. זה לא אומר שאחות התאומה או אחים האחרים יהיו חולים אבל מטבע הדברים סיכויהם גדולים יותר מאשר משהו שבמשפחתו טרם גילו צליאק. אם וכאשר יוכח שמדובר בצליאק כולכם צריכים לעבור בדיקת דם לנוגדנים כדי לודא שלפחות בשלב ביצוע הבדיקה אתם לא חולים. אם תרצי להוריד 50 % ספק/דאגה אתם יכולים לבצע בדיקה גנטית לכולכם(לא הילדה שבתהליך אבחון) וכך תדעו האם אתם נשאים לגנים האלו. אם אין גנים -מעולה,אם יש- חזרתם למצב ההתחלתי,בדיקות מדי כמה זמן . בהצלחה מתי
 
כדאי לך לבצע את בדיקות הדם לכולם עכשיו

כי אם יש לעוד מישהו נוגדנים, עדיף להשיג 2 תורים ביחד, ולעבור את החוויה במשותף, מאשר להתעסק עם זה שוב אח"כ. ככה הציע לנו רופא הגסטרו שלנו. וכך עשינו, רק שאצל כולנו יצא שלילי, ולכן את האנדוסקופיה הילד בסוף עשה לבד.
 

ארגמנית

New member
אצלנו הכול קרה תוך שבועיים ברוטו

זה היה בין פורים לפסח. מרגע קבלת התוצאות קיבלתי תור לגסטרו' תוך שבוע (השארתי במוקד זימון תורים את הטלפון שלי וביקשתי שהרופא ייצור קשר כי לא התאים לי לחכות חודש לביקור אצלו), והוא עצמו קבע לנו את התור לביופסיה לשבוע שאחרי. שמו ד"ר רון שאול, גסטרו' ילדים בבני ציון (חיפה). אמנם אמרו לי שהוא אמור לעבור לנהל מחלקת ילדים ברמב"ם, אז שווה לבדוק. מה שנחמד אצלו זה שהוא עצמו הרופא המטפל וגם מבצע הבדיקה, וכ"כ מבין את העניין שמזרז עניינים בקלילות. אם את אכן במכבי - לא נראה לי כל העניין הזה של המתנה כה ממושכת או בדיקה פרטית.
 
למעלה