גני ילדים "באופן כללי"
סתם ל" הארת עיניים " אם גני ילדים זה עוד רלבנטי פה, אז מספר התייחסויות בעקבות התייעצות מקצועית שעשיתי היום 1. מעבר גן לילד ה"ממוצע " לא נחשב ארוע חיים קשה או טראומטי אלא ארוע חיים "רגיל". 2. לתת לילד חווי של "בוגר " ו"מוביל " זה דבר חשוב בעיקר כאשר מדובר בילד שהיתה לו התפתחות איטית\ מחלות גופניות ולמעשה כל מצב שגרם לו להיות ,חלש" מבני גילו ואז שנה בה הוא הבוגר מהווה חוויה מתקנת משמעותית. זה פחות חשוב לילד ה"ממוצע". 3. כשהילד הכי בוגר בגן יש לזכור שהגננת קולעת לממוצע וזה עשוי להיות משעמם במידה מסויימת עבורו. מניחהש זה זהה אם הוא הכי קטן ולא מצליח להתחבר לתכנים, לפחות במפגשים. 4. גננות הטוענות שהילד בשל קוגניטיבית ופחות רגשית - זה טיעון שתקף למעבר לכיתה א אבל לא ממש למעברים בין גנים. בכל אופן אין שום וודאות שבשלות רגשית תושג יותרק טוב בחברה כזו או אחרת, ואני מוסיפה- זה יותר עניין של התייחסות של הגננת ומתן כלים לפתרון בעיות וגם של עצם הגיל. זהו. סתם אם זה מענ יין מישהי , כתבתי לשתף וגם לעשות לעצמי סדר בראש.
סתם ל" הארת עיניים " אם גני ילדים זה עוד רלבנטי פה, אז מספר התייחסויות בעקבות התייעצות מקצועית שעשיתי היום 1. מעבר גן לילד ה"ממוצע " לא נחשב ארוע חיים קשה או טראומטי אלא ארוע חיים "רגיל". 2. לתת לילד חווי של "בוגר " ו"מוביל " זה דבר חשוב בעיקר כאשר מדובר בילד שהיתה לו התפתחות איטית\ מחלות גופניות ולמעשה כל מצב שגרם לו להיות ,חלש" מבני גילו ואז שנה בה הוא הבוגר מהווה חוויה מתקנת משמעותית. זה פחות חשוב לילד ה"ממוצע". 3. כשהילד הכי בוגר בגן יש לזכור שהגננת קולעת לממוצע וזה עשוי להיות משעמם במידה מסויימת עבורו. מניחהש זה זהה אם הוא הכי קטן ולא מצליח להתחבר לתכנים, לפחות במפגשים. 4. גננות הטוענות שהילד בשל קוגניטיבית ופחות רגשית - זה טיעון שתקף למעבר לכיתה א אבל לא ממש למעברים בין גנים. בכל אופן אין שום וודאות שבשלות רגשית תושג יותרק טוב בחברה כזו או אחרת, ואני מוסיפה- זה יותר עניין של התייחסות של הגננת ומתן כלים לפתרון בעיות וגם של עצם הגיל. זהו. סתם אם זה מענ יין מישהי , כתבתי לשתף וגם לעשות לעצמי סדר בראש.