גניבת טלפון סלולארי

tvckrmhbh

New member
גניבת טלפון סלולארי

שלום!
פעם ראשונה בפורום ואני מקווה שזה הפורום הנכון. שאלתי גם בפורום דיני נזיקין אבל טרם קיבלתי תשובה וכבר חלפו להם יומיים... :-/
הסיפור: יש לי שני קווי טלפון סלולארים. האחד המשמש אותי ביום יום והשני המיועד למצבי חירום, פרויקטים שונים המחייבים טלפון נוסף וכד'. הטלפון השני כמעט ואינו פעיל, אני מוציא ממנו שיחות אחת לחודש ורוב הזמן הטלפון אפילו אינו מוטען
לפני כחודשיים השתתפתי באירוע משפחתי של חבר, במהלך האירוע נלקח בטעות או נגנב במזיד הטלפון השני. מאחר והטלפון אינו בשימוש יום יומי לא גיליתי את הדבר אלא רק לאחר שקיבלתי חשבונית על סכום גדול מעל 1500 ש"ח סיכום כללי. מאחר ואני בעל החשבון קיבלתי את פירוט השיחות מחברת הסלולאר, לאחר חקירה של יום-יומיים גיליתי מי הגנב - קרוב משפחה של החבר שאצלו נערך האירוע המשפחתי.
גם אני וגם החבר לא רוצים לשבור את החברות, מצד שני הוא טוען כי אינו יכול לדבר עם קרוב המשפחה.הבחור לא משתף פעולה, לא עם החבר, לא עם אשתו, לא עם הוריו. הוא טוען כי מעולם לא נגע בטלפון שלי למרות שהשיחות מראות כי הוא אכן השתמש בטלפון.
כאן החבר כבר התייאש, הוא לא רוצה להרוס חברות של שנים, מצידו - שאגיש תלונה במשטרה, שאגיש תביעה בבית משפט. ככל שעולה על רוחי. הסברתי לו שלא משתלם לי לבצע את כל הפעולות האלה. בטח לקרוב המשפחה לא כדאי שאני אתלונן ואולי יהיה לו רישום פלילי.
עד כאן הסיפור! מכאן - אתם! מה לעשות? איך לבצע? האם להגיש תלונה במשטרה? האם לתבוע בבית משפט? איך מתבצע ההליך? כל דבר שעולה על דעתכם - אשמח לקרוא!
|תודה|
 

דקה1

New member
תלונה במשטרה

תביא איתך פירוט שיחות.

בעתיד- אם תרצה בכלל- תביעה בבימ"ש לתביעות קטנות. אל התביעה יצורף חומר החקירה, להראות שהוא זה אשר גרם לך את הנזק.
 

גיל110

New member
בית משפט השלום*

מדובר פה על עבירה פלילית.
לאחר מכן שיתבע ממנו את הנזקים (1,500+ימי עבודה+הוצאות בית משפט וכו') בתביעות קטנות.
 
את האפשרויות החוקיות אתה מכיר

עכשיו זו החלטה שלך.
אני בשביל 1500 ש"ח הייתי מעדיף שלא להעמיד חבר קרוב על דוכן העדים נגד קרוב משפחה שלו, מפגר ככל שיהיה. מצד שני הייתי מצפה מאותו חבר להוציא אותי מהתמונה ולשלם לי את החשבון, ואח"כ לסגור את העניין בתוך המשפחה. כך אני הייתי נוהג כלפי חבר או אורח שהיה נקלע למצב הזה בבית שלי.
 

דקה1

New member
לא יהיה צורך בעדות של החבר

יש פירוט שיחות שמסגיר אותו
 

be_roo

New member
אז מה הבעיה?

החבר לא אחראי לפעולות בן משפחתו, ותלונה או תביעה לא יציבו אותו במצב בעייתי בין שניכם, אז פשוט להתייחס לזה כאל כל גניבה, להגיש תלונה ולתבוע.
 
ודאי שיהיה צורך

בית המשפט לא באמת נראה כמו בסרטים - ראיה אחת מכרעת ובינגו, כולם מחייכים.
במשפט אנשים רלוונטים צריכים לתת תצהירי עדות ולהיחקר. בעיקר כאשר קרוב המשפחה טוען שהוא לא השתמש בטלפון.

לא רואה את החבר מתחמק מלתת תצהיר עדות לגבי קרוב המשפחה, בעיקר אם מדובר בבחירת האפשרות של הגשת תלונה למשטרה ומשם לכיוון של אישום פלילי.
 

דקה1

New member
איך העדות שלו יכולה לעזור במשהו?

האם החבר יכול להעיד שקרוב המשפחה גנב או לא גנב? האם הוא יכול להעיד שמספרי הטלפון הרבים שמופיעים בחשבון הם לא אנשים שקרוב המשפחה מכיר? פירוט השיחות אמור לענות על כל השאלות הרלוונטיות
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בדברים הבאים

הוא יעיד שהן התובע והן הנתבע השתתפו בארוע, שלאחר הארוע התובע סיפר לו על ממצאיו והוא דיבר עם הנתבע שהכחיש
 
נכון מאוד

הרי קרוב המשפחה החשוד, מכחיש שגנב את הטלפון. מי יוכיח שהיתה לו נגישות לטלפון הגנוב? מי יוכיח שזה אכן הוא ולא קרוב משפחה אחר?
על סמך מה המשטרה תבקש צו לקבל את תדפיס השיחות היוצאות דווקא של קרוב המשפחה החשוד (כדי להשוות אותו לשיחות היוצאות מהטלפון הגנוב)? על סמך חקירה בת יומיים שניהל המתלונן בעצמו?
כשיושבים לפגישת ייעוץ פרונטאלית ונחשפים למלוא הפרטים, מגלים שצריך להוכיח נקודות נוספות ומן הסתם, החבר המארח שהנו החוליה המקשרת היחידה בין הגנב לבין המתלונן, יצטרך לספק כמה פרטים.
 

be_roo

New member
מי שלא שייך לתמונה הוא החבר

הוא לא אחראי לעבירות של קרוב משפחתו, הוא לא אחראי לעבירות שבוצעו באירוע שלו, והוא לא אחראי לטלפון של חברו. מדוע לצפות ממנו לשאת בתשלום?
 

פנומן 72

New member
אני הייתי מגיש תלונה במשטרה

לא מבין מה ההתלבטות ?
תיכף תגיד שאתה עוד צריך להתנצל בפני החבר שביקשת את הטלפון שהוא גנב.
נו באמת ...
 
מה שצריך לעשות

לקחת את כל החשבונות של חברת הסלולאר לקרוב המשפחה של בעל האירוע, להראות שחור ע"ג לבן שהוא זה שניהל את השיחות ולהציב לו את התנאים : 1. או שאתה משלם את כל הסכום 2. או שכל החומר יועבר למשטרה.
אפשר לסגור את הסיפור הלא נעים הזה בשיחה פנים אל פנים ולהגיד לבחור "אני לא רוצה לתבוע אותך ולסבך לך את החיים, אבל אתה עשית את החשבונות האלה אז תשלם - בוא נגמור עם זה יפה כמו שני גברים".
 

דקה1

New member
הגנב הוא קרוב משפחה של החבר שאצלו נערך האירוע

ולא בעל האירוע.
 
אוקיי,אבל זה לא משנה

יש להסביר לחבר קרוב משפחה של בעל האירוע, שהדרך שבה הוא מכחיש, יכולה לעלות לו ביוקר ולכן, שישלם ויגמור את הסיפור בצורה הכי טובה.
 
למעלה