גמני בבאסה

zmir2003

New member
גמני בבאסה

לא מצליח לצייר..מנסה אבל לא מצליח..מה עושים?
 

מיכל ט

New member
איתן, נשמה

לילה, כולם ישנים רק שמשון ויובב...(שכחתי את ההמשך) אולי פשוט היית עייף? אתה יודע לפעמים שאני מנגנת ולא מצליח לי אני עוזבת את זה לכמה ימים (נותנת לבצק לנוח) ואז כשאני חוזרת לזה זה מסתדר מעצמו. מקווה שהיום זה כבר נראה יותר טוב. מיכל
 

zmir2003

New member
אוך מיכלי מיכלי

הבעיה שלי היא כזאת (וכן אני ילעה אותך בכל הפרטים הלא חשובים) כרגע אני מנסה לצייר בטכניקה חדשה..אהה זאת אומרת ישנה..מאד ישנה. טכינקה בשמן שהישתמשו בה המאסטרים של המאות ה16,17,18. הטכניקה נקריאת ראליזם קלאסי או טכניקת פלמיש או טכניקת ה7 שלבים ובטח יש לה עוד שמות.והאמתי השימוש בטכניקה הזאת משתנה מאסקולה לאסקולה ואפילו מצייר לצייר. הבעיות בלצייר בטכניקה הזאת הם רבות. א.הקנווס: הקנווסים שנמכרים בארץ הם לא מספיק חלקים..בישביל להגיע לרמת החלקות הנדרשת צריך למרוח עליהם כמה שכבות נוספות של פריימר (צבע על בסיס אקרילי או שמן שמבסס בעצם את המשטח שעליו את מציירת)ולשייף או לגרד בעזרת נייר שיוף או להב חד את הקנווס עד שמגיעים לחלקות הנחוצה. זה כבר מהווה בעיה..בישביל למרוח את הפריימר צריך להשתמש בסכין חצי קפיצית חלקה מנירוסטה עגולה..בקיצר סכין של החלקת עוגות..אמהמה..הסכינים שנמכרים בארץ הם לא קפיציים ולא עגולים. ב:הצבעים: בישביל להשיג את העומק הדרוש בציור בטכניקה הזאת צריל לצייר קודם כל את הציור בחום (שונה מצייר לצייר,יש כאלה שהשתמשו באדום או אפור). כאשר בונים אזורים של אור וצל והייליטים (highlights). ובעצם מציירים את כל הציור קודם במונוכרום..הצבעים שאני השתמשתי בהם עד היום לא מספיק טובים בישביל המטרה הזאת..או שזה הקנווס או המכחולים או הכל ביחד..מבלבל לא? צבעים טובים עולים הרבה..עדיף צבעים מסדרת רמברנט. ג:מכחולים:ניסיתי לעבוד עם מכחולים זולים יחסית אבל חוששני שזה פשוט לא עובד..הכי טוב קולינסקי..אמהמה..לא מוכרים\מייבאים או בכלל יודעים על מה אני מדבר בארץ..אולי אני ינסה מכחולי סייבל טובים אבל נראה לי שאני צריך קולינסקי וזהו. אבל קולינסקי יקרים וצריך להזמין מחול וזה לוקח זמן ולי בא לצייר. וכל הבעיות האלה לפני שבכלל הצלחתי לצייר ציור ראשון בטכניקה הזאת וכל הבעיות שבטח ילוו אליו.. אני מדוכא..אין אף אחד בארץ שבכלל יודע על מה אני מדבר ויכול לעזור :( חחח אין כמעט אנשים בעולם בכלל שיודעים לצייר בטכניקה הזאת כמו שצריך.. אבל זה בסדר..אני כבר התחלתי לחקור באינטרנט ויש לי כבר מושג קלוש לאיפה ומה אני צריך לחקור. ונראה לי שאני פשוט הולך לשלם הרבה כסף ולהזמין את כל החומרים הדרושים בחול..(חוץ מצבעים שדווקא יש בארץ)
 

rilibi

New member
שתהיה לי בריא - מתחיל מהקל, הא?

סחתיין על הבקיאות ועל היזמה. נשמע חתיכת פרוייקט. נכון שכשמוצאים משהו שמעניין רוצים שזה יהיה עכשיו עכשיו. אוף כבר אני התעצבנתי בשבילך. אבל נראה גם שכל המסביב של פרוייקט כזה מעניין נורא. יש גם כיוון ספציפי על מה מציירים בטכניקה כזאת, או שאתה מצייר מה שבא לך בראש?
 

zmir2003

New member
תודה :) אני כבר מרגיש יותר טוב

אני מצייר בסגנון קלאסי אז קומפוזיציות מודרניות לא באות בחשבון.. אסור לצייר שום דבר מפלסטיק,או מודרני בקיצור..צריך לבחור פריטים קלאסיים ככל האפשר שזה לא קל בכלל..היום יש רק רפליקות ממש לא טובות ו לקנות עתיקות באמת עולה הרבה כסף..אני יתחיל כנראה לצייר צלחת פירות אולי עם קד או משהו שנראה עתיק..מקווה שזה יעבוד..אבל קודם כל לפתור את הבעיות שעומדות על הפרק..ואני כבר בכיוון כי עכשיו אני יכול להיכנס כבר לפורום שלא הצלחתי להכנס אליו ולשאול חברה שגם מציירים בטכניקה הזאת ולבקש עזרה.. לאט לאט אבל בסוף זה יפתר
 

rilibi

New member
מתה על טבע דומם

באמת אתה חייב לקרוא לי כשתגמור את הציור.
 

zmir2003

New member
יש לך זמן לחכות חצי שנה בערך?

זה המינימום שזה לוקח..אולי בגלל שבישראל יותר לח הציור יתייבש יותר מהר וזה יקח פחות..לא יודע כי עוד לא ניסיתי. אני גם יכול לייבש אותו בשמש שזה מאד מומלץ וככה עשו בזמני עבר. וכן טבע דומם הוא נשוא נהדר ללמוד ממנו ולצייר בכלל. כל האמנים הדגולים ציירו טבע דומם..בזמן שהיו סטודנטים ולכל אורך חייהם לפעמים. אחח עושה לי חשק לצייר כבר.
 

rilibi

New member
אני יש לי את כל הזמן שבעולם

הבעיה היא כמובן אם אני אזכור את זה בעוד חצי שנה... יש לי חברה שצוחקת עלי שהטעם שלי כל-כך צפוי, ושבתערוכות תמיד אפשר למצוא אותי תקועה מול ציורי דוממים למיניהם. אבל יש בזה משהו שמקסים אותי. מה 'ני יעשה...
 

zmir2003

New member
את לא צריכה להסביר לי..

אני מוקסם מציורי דומם של מאסטרים מהמאות 16-18 ויש לי תחושה שהם פשוט ידעו הרבה יותר מאיתנו על ציור..אני לא יכול עדיין להשוות את עצמי אליהם אבל כשאני משווה אמנים בני דורנו למאסטרים של העבר אני בדרך כלל תמיד מגיע למסקנה (שהיא אולי סובייקטיבית לחלוטין) שהם (המאסטרים) ידעו לצייר הרבה יותר טוב מאיתנו..ואל תדאגי כשאני יגמור ציור בטח כל הפורום כבר ידע על זה..המשפחה שלי כבר הזמינה מראש ציורים..אבל בייננו הם לא ממש "מבינים" בציור..ומה זה בכלל להבין בציור? נראה לי שעוד הפעם זה מאד סובייקטיבי ולכל אחד יש דעות אחרות לגבי מושגים של יופי..אבל..וזה אבל חשוב..כיום מושגים ודעות לגבי יופי אומנותי ובכלל הם תלויי תרבות וחבל. לרוב האנשים יש דעה קולקטיבית מגובשת יחסית לגבי מה יפה או לא שהרבה פעמים מוכתבת על ידי מגזינים לאופנה\פרסומות וטלויזיה\תעשיית הקולנוע והזוהר\תרבות וכו וגם בין אמנים ישנה כזאת דעה קולקטיבית..אין פה הרבה מקום לחקירה ודעה אישית כי אלה נדחקים הרבה פעמים לשוליים וחבל..אולי אני טועה אבל לי יש דעות קצת אחרות בנושא.
 

מיכל ט

New member
וואו../images/Emo70.gif

איזה הסבר, התרשמתי עמוקות... כן, זה מתסכל שאין בהישג יד דברים שצריך בשביל לעשות את מה שאוהבים. זה נשמע אתגר רציני למצוא את זה. ומאיפה אתה מכיר את שיטת הציור הזו? אני שמחה בשבילך שאתה מצליח להשקיע במה שאתה אוהב. אני למשל אוהבת לנגן ולא מצליחה להושיב את עצמי, אני גם אוהבת לקרוא ולא קראתי ספר כבר חודשים. בכלל יש לי הרגשה שעם כל התקוות שתליתי בקונצרטה זה לא זה וממש אין לי כח להסביר את זה לנוירולוג שלי שגם ככה לא מבין כלום. חוץ מזה יכול להיות שזה בכלל לא קשור לזה ואני צריכה לעבוד על כח הרצון או למצוא יותר זמן או משהו בסגנון. אולי אני צריכה לעבור דירה, בעצם אני בטוח צריכה לעבור דירה ואולי זה ישפר את המצב.. טוב, גלשתי פה לעצמי ואני בכלל רציתי לשאול איך מתקדם מבצע " צבע טרי" מה שלום קולינסקי? הוא מהזקנים האלה שמגיעים כל יום לקופת חולים ומתעצבנים על כולם?
 

zmir2003

New member
סליחה שלא התייחסתי מיכל

עזבי אותך..תרימי טלפון..או שאני יטלפן..מה שיבוא קודם. פשוט לא נעים לי למלא את כל השרשור בהודעות שלי.
 

draush

New member
מכחולים

יש חנות בירושליים שנקראת גרפוס אני לא זוכרת מי הספק שלהם אבל יש להם מגוון גדול במיוחד של מכחולים, הספק שלהם הוא יצרן מכחולים שעובד בארץ ומשווק בעיקר לחו"ל קודם כל אפשר להזמין דרכם את כל סוגי המכחולים שלו ולבקש לשלוח אליך(לפעמים צריך להתווכח איתם או לדבר עם המנהלת (מירי)) ושנית ייתכן שתצליח להוציא מהם את השם שלו וליצור איתו קשר ישיר בהצלחה
 

orisegal

New member
yo zmir ! u soul sk8er!

whats up?... dont sit in bassa... just think sk8! :) it will get u flying on backwards to the flip and run days of the kikar!!! im sure that will muse u on and away painting ron erez in a super huge indy grab over the thrasher wall in the middle of noWAY... hehe... just kidding , but admit it it has some kinda classic quality in and if not, at least i hope it got u in some nostalgic mode... :) anyway , just hope all is gr8 with u dude! it seems u r doing fine in setting ur own perspective 2 all.. fun and joy, orissss
 

zmir2003

New member
Dude../images/Emo70.gif wud up Mon

Long time no Sk8t..i am truly the worst old time sk8ter in the world. My board just sits up and collects dust from the top of my cupboard and spiders had made it thier playground I am also in no physical shape to skate and i am a real couch potato these days..if anything ill pick up thai chi..relaxtion and leisure seems to be my cup of tea nowadays By the way..good to hear from you and i checked out your awsome site. if you want i can try and dig up from the Mezave my old skateboard movie and you can have it to do as you wish..i think it is from more then 10 years ago..its an historical ska8ers movie from back in the old days..and it has Ron Erez in it :) and Operation ivy\nofx\bad religion + much more. Take care now and keep that great site running..say hi to Yaniv from me.
 

ל11

New member
איזה שירשור כיפי

ואיזה באסה שזה בגלל שיש לך בעיה. אבל היה ממש כיף לקרוא. מזמן לא קראתי מונולוג יד ראשונה של מסטר מהמאה ה-16 ובעיותיו היומיומיות. נראה לי שאם היית בן אדם מבחוץ והיית קורא את הבעיות שלך היית מתרשם עמוקות וחושב שמי שעושה דברים כאלה הוא בטח מיליון ואחת דברים טובים. לא יודעת אם זה משפר לך משהו אבל אותי החזרת לסרט טוב על זמנים שהיו בלי פלסטיק. נב- אני דווקא לא כל כך אוהבת טבע דומם. אתה לא מצייר אנשים דוממים?
 

zmir2003

New member
תגובה למיכל ול11

אני חושב שמאז ומעולם נמשכתי לעולם הקלאסי.. אני פשוט מוקסם מהיופי הפשוט לכאורה שכיום כבר כמעט לא קיים אלא במוזיאונים או במקומות ספורים בעולם..המודרניזציה מחקה כמעט לחלוטין מהנוף התרבותי את מה שהיום אנחנו קוראים "קלאסיקה"..ואני חושש שעוד כמה דורות זה יעלם לחלוטין מהתודעה שלנו ואני פשוט מוכרח להנציח ולהחיות כמה שאני יכול את מה שקרוב לליבי שזה ציור..אפשר להגיד שאני מנסה להיות צייר מודרני קלאסי..אומנם אני מצייר את מה שקורה כאן ועכשיו אבל אני עושה את זה בצורה הקלאסית. וזה קוסם לי מאד. ל11..הלוואי שהייתי "מאסטר" והללואי שפעם אני באמת יהיה ראוי לתואר הזה.אני חושב שזה קצת לא נכון לקרוא לציירים היום "מאסטרים" ואני עוד לא ראיתי צייר בין זמננו שראוי לתואר הזה. מה שמבדיל ציירים היום (ואפילו הגדולים ביותר כמו לוסיאן פרויד ואחרים) לבין מי שנחשבו בעבר למאסטרים. בטח שמעתם על לאונרדו דה וינצי,מיכאלנגלו,רמברנט עוד רבים וטובים היא הדרך שבה הם ציירו ואין קשר פה לכישרון שדווקא היום בעידן הטכנולוגי יותר קל לפתח במובנים מסויימים..בעבר לא היה כזה דבר לצייר מתי שבא או מתי שיש מוזה ולהתעצבן שלא "יצא" לנו הציור גם לא היו זורקים ציורים סתם ככה כי החומרים כמו הקנווס והצבעים היו יותר קשים להשגה ופחות זמינים אפילו לציירים הגדולים ביותר.בעבר ציירים ציירו לפי סיסטמה,לפי טכניקה מסויימת ולפי חוקים נוקשים..הצייר הקלאסי ידע בדיוק מתי העבודה שלו מתחילה ומתי היא נגמרת (אבל לא תמיד הוא ידע כמה זמן זה יקח).הוא הקדיש את רוב זמנו לציור ושכלול הטכניקה שלו עד שהייתה מושלמת וקשה לנו למצוא מוסר עבודה כזה כיום..בגלל זה אני חושב שמאסטרים אמיתיים כבר עברו מעולמנו..או מה לא הייתי נותן ללמוד תחת לאונרדו דה וינצי למשל..הייתי נותן את יד שמאל שלי (כי בימין אני מצייר). נב: מיכל..תמיד רציתי לצייר בסגנון קלאסי..מאז שהתחלתי ללמוד ציור וככה הגעתי לטכניקה הזאת..דרך האינטרנט האמתי. יצא קצת ארוך אבל מקווה שיותר מובן עכשיו ואם לא אין לי בעיה להסביר ביתר ברור..אני מסוגל לדבר שעות וימים על ציור.
 

ל11

New member
הכל שאלה של הגדרה

יש שיגידו דווקא הפוך. שבגלל שהיום האומנות אינדיווידואלית ולא מגוייסת ואף אחד לא כבול לתבנית נוקשה וריגידית יש יותר מאסטרים ובגלל שיש יותר אז בעצם יש פחות.... אז היו שניים שלושה ששלטו בסטנדרט ה"נכון" היום אין נכון ויש יותר ולכן אי אפשר שיהיה מסטר אחד כי אין דבר כזה נכון. חוץ מזה גם אז, אולי לא במאות האלה אלא רק אחר כך, כן היו כאלו שלא הכירו בהם בחייהם אלא רק אחרי מותם. חוץ מזה יש הרבה אנשים שמנציחים מה שנראה שנעלם ויפה מבחוץ והיפה הוא שאתה לא מנציח את זה אלא משתמש בזה וזה משהו אחר לגמרי. מחקר (דיבורים) לעומת מעשה. תחליט שאתה מסטר ובזאת תוכרז כאחד... הכל שאלה של הגדרה.אני כבר הגדרתי ולא איכפת לי!! התעודדת לפחות?
 

zmir2003

New member
התעודדתי? בטח

אבל על עניין המאסטרים לא אתווכח (למרות שאני צודק
)..אני רק אומר בעיניין הזה שמספיק ללכת למוזיאון ולהסתכל על עבודות של מאסטרים בעבר..אני מצטער לומר שלא מצאתי דומה לזה בימנו. למה למשל רמברנט נחשב למאסטר של אור וצל..הסתכלי על הציור שלו משמר הלילה ותביני..אני בספק אם יש ציירים כיום שמסוגלים להבין את הניואנסים הדקים ואת המשחק באור וצל כמו רמברנט. מי שמעיז לכנות את עצמו מאסטר עליו לעמוד במבחן המציאות וההשוואה למאסטרים של העבר. ככה זה עבד בעבר ואין שום סיבה לשנות את זה. אולי ציירים היום לא פחות מוכשרים או יצירתיים בזה אני מסכים אבל מעטים מהם אם בכלל יכולים להקרא "מאסטרים". מה את אומרת בסוף כן יצא שהתווכחתי..נו טופ נב:ממש תודה על המחמאות והאמון..בלי שום קשר לוויכוח שלנו זה חשוב לי ומאד מעודד לשמוע.
 

עינת12

New member
משמר הלילה והמלצה על מוזיאון

רק מלחשוב על הציור הזה, קשה להסביר. אבל בדיוק כמו שכתבת: הניואנסים הדקים והמשחק באור וצל. שלא לדבר על הילד שהוא "תקע" שם, ועוד כל כך הרבה דברים שאינני יכולה לתת להם שם... לא מבינה כלום באומנות, הכל אצלי הולך על אינסטיקטים. אבל רמברנדט.... לפעמים נדמה לי (ואני אדם לא מאמין) שיד אלוהים נגעה בו... ממש שהוא היה כלי קיבול פתוח לחלוטין לאלוהים. שהוא ואלוהים פשוט שמחו לפגוש אחד את השני. כל כך קשה להסביר. חוויה שאני חוזרת אליה כל כמה זמן: ביקור במוזיאון ראלי בקיסריה. המוזיאון נחלק לשלושה: 1) אמנות לטינו אמריקאית בת ימנו. 2) פסלים של סלבאדור דאלי. 3) תולדות קיסריה. זהו מקום מיוחד וקסום ולפעמים נדמה לי שהייתי יכולה לגור בו. ממליצה עליו בחום. ואם מישהו יבקר שם בעקבות ההמלצה: שימו לב לציור עם הרקע הכחול (עד היום לפחות, הוא היה קרוב לכניסה), של השועלים (שועלים????) שותים מאטה. זאת בקשה מאד פרטית...
 
למעלה