גמישות המחיר לפי היקס..

katyon1

New member
גמישות המחיר לפי היקס..

מישהו יודע אולי אם יש נוסחא לחישוב גמישות המחיר לפי היקס? כי כהנא אומר שיש נוסחא לחישוב גמישות המיר לפי סלוצקי שהיא=> גמישות המחיר הרגילה = גמישות מחיר לפי סלוצקי פחות אחוז ההוצאה על איקס כפול גמשיות ההכנסה... לפי מה ששמעתי וייס מלמד את אותה נוסחא לגבי היקס רק במקום גמישות מחיר לפי סלוצקי הוא מציב את גמישות מחיר לפי היקס.. ואם מסתמכים על שניהם יוצא ששני הגמישויות הן לפי היק והן לפי סלוצקי שוות.. הייתכן???
 

zarkawi

New member
גמישות המחיר לפי היקס וסלוצקי

ex(px) slotzki/hicks = ex(px) + ex/I * Wx ז"א גמישות המחיר לפי היקס וסלוצקי שוות לגמישות המחיר הרגיל + היחס של X בהכנסה * גמישות ההכנסה של X.
 

katyon1

New member
אז יוצא ששני הגמישויות לפי סלוצקי והיקס הן שו

אז יוצא ששני הגמישויות לפי סלוצקי והיקס הן שוות?
 

YuviDeus

New member
לדעתי מה שאתה אומר נכון רק במוצא ניטרלי...

בכל מצב אחר: גמישות מחיר לפי היקס לא שווה לזאת שלפי סלוצקי
 

shaharg3

New member
אם אני לא טועה

רק בדאגלס הן שוות. הנוסחא היא לפי סלוצקי ולא לפי היקס
 

YuviDeus

New member
שולי לא סותרת את עצמה?

מצד אחד היא רושמת שהגמישויות ע"פ סלוצקי וע"פ היקס (וגם הגמישות הרגילה של X) שוות רק כאשר המוצר ניטרלי. מצד שני היא טוענת שבקוב דגלאס (כאשר המוצרים הם נורמלים יחסיים) אז הגמישויות שוות...
 

asol2

New member
לא הבנתי מה קורה בדיוק בקוב דאגלב בפיצוי

סלוצקי והיקס הן שוות?
 
הן באמת שוות.

וייס אישר... ולמי ששואל את עצמו איך זה הגיוני, בגלל שגמישות היא דבר לא קבוע,היא זזה מנקודה לנקודה. בנקודת X מסוימת אכן הגמישויות לא שוות,אבל בגלל שהיקס וסלוצקי משאירות אותך בסופו של דבר עם 2 איקסים שונים,אז הגיוני שהגמישות של היקס באיקס שלו שווה לגמישות של סלוצקי באיקס שלו.
 
למעלה