גמילה מהנקה לבן כחודש

2 1 2

New member
גמילה מהנקה לבן כחודש

שלום לכם בני קצת יותר מחודש אני רוצה להפסיק להניק איך מפסיקים? חשבתי להתחיל עם ארוחת בקבוק אחת בנתיים - סימילאק דל לקטוז ובקבוק אוונט איזו ארוחה להתחיל לתת את הבקבוק?(לילה,צהרים,בוקר???) מתי להוסיף עוד ארוחת בקבוק? ומה עם גודש?האם כדאי לקחת כדורים לייבוש החלב ולתת בקבוק מלא מיד? תודה
 

rnati

New member
למה ../images/Emo70.gif../images/Emo35.gif

למה את כבר רוצה להפסיק? למה לא לחכות לפחות עד גיל 3 חודשים שהגזים נרגעים? (בד"כ הם הרבה יותר חזקים עם התחליפים) אולי תשאבי ושיתנו לו בקבוק שאוב כדי לשחרר אותך קצת?
 

תּמר

New member
../images/Emo7.gif כואב לי הלב מקריאת ההודעה

אין לי ממש עצות, כי אני לא גמלתי אף אחד מילדי. אבל חשוב מאוד לדעת שצריך לעשות את זה בהדרגה ולא בפתאומיות - כדי שלא תפתחי דלקות. (יש מקום לשכנע אותך להמשיך להניק? אולי תספרי למה את רוצה להפסיק בגיל כזה רך?)
 

טלי12345

New member
ברוכה הבאה. כדי לגמול בגיל כזה

הטוב ביותר לאם ולתינוק היא בדרך שהתחלת- בהדרגה. באיזו ארוחה להתחיל? איזו שאת הכי רוצה לוותר עליה. מתי להוסיף עוד ארוחה? אחרי כמה ימים, שתרגישי שהוא מסתגל לבקבוק בקלו ת ולך אין גודש בגיל כזה של התינוק לא אפקטיבי כמדומני לקחת כדורים (רק אחרי הלידה) . אם תפסיקי בהדרגה לא יהיה לך גודש. לגבי שאר התגובות שקיבלת, הרי הן מאימהות שכואב להם שאת מפסיקה להניק והן מתעניינות מדוע. החלטה להפסיק להניק היא שלך בלבד. עם זאת, לעיתים יש קשיים מסויימים בגללם רוצים להפסיק להניק- קשיים שניתן לפתור אותם בדרכים שונות. אם תצטרכי עזרה נוספת-תבקשי.
 

rnati

New member
תודה טלי.

אכן, אין לי תשובות לאיך להפסיק להניק בגיל כה צעיר. הילדה שלי בת 6 שבועות ואני לא רואה מצב שהיא אוכלת משהו אחר כרגע. כואב לי שמישהיא שמניקה מרימה ידיים כשהתינוק עוד כל כך צריך אותה
אבל זה רצונך וזאת זכותך
 

הילהל

New member
בואו לא נקפוץ למסקנות

גם אני הרגשתי ממש אגרוף בבטן כשקראתי את ההודעה. ואז אמרתי - רגע? יש לי בכלל מושג מה עובר על האישה הזו? אולי היא חולה וזקוקה לתרופות שאסורות בהנקה? אולי היא בדכאון? אולי ההנקה זה הדבר הכי נורא עבורה בבלגן החדש של האמהות? גם אמא שלי לא הניקה אותי, מסיבות רגשיות לגמרי, והיא עדיין האמא הכי בעולם בשבילי. בואו לא נמהר לשפוט.
 

תּמר

New member
אני לא ממהרת לשפוט

אבל אני כן רוצה להעביר את המסר, שזה גיל צעיר נורא, ואם יש עוד מקום לשכנע - אנחנו כאן כדי לעזור ולתמוך. ואולי גם לומר ממרום ניסיוננו כאמהות, שגם שלבים קשים בגידול הילדים עוברים, ואין פתרונות קסם. יש נשים שרוצות שישכנעו אותן (ואלו שלא, לא יבקשו...)
 

מירי,

New member
נהפוך הוא - אני האחרונה שאפוט....

אבל בגלל שהייתי שם (פעמיים!!) - זה צובט!
 
אני מצטרפת לדעתה של טלי

ראשית, לגבי הכדורים - למיטב ידיעתי הם יעילים רק בימים הראשונים שלאחר הלידה. את הגמילה בהחלט כדאי לעשות בהדרגה, בעיקר כדי שלא ייווצר גודש שעלול להתפתח לסתימה ו/או דלקת. במקביל, שתי הרבה נענע ומרווה - הן ידועות כמייבשות חלב. תוכלי להעזר גם בעלי כרוב להקלה על המלאות. בכל מקרה, אל תתני לגוף שלך להגיע למצב של גודש, ואם את מרגישה מלאות - תסחטי מעט חלב מעל הכיור עד להקלה. אין לדעתי עדיפות מיוחדת לארוחה שממנה את מתחילה, אך אם עד היום לא נתת בכלל סימילאק, כדאי שהארוחות הראשונות שלו יהיו בשעות הבוקר (כלומר - תחליפי את הנקת הבוקר), ביום חול, כדי שאם חס וחלילה תתפתח תגובה אלרגית, השירותים הרפואיים יהיו זמינים. בקשר לסוג התמ"ל - אני ממליצה לך להתייעץ עם האחיות בטיפת חלב ו/או עם רופא/ת הילדים שלכם. ובסופו של דבר, איני יודעת מה הסיבה שבגללה החלטת להפסיק, וכמובן שאינך צריכה לשתף אותנו בה. אם נמאס לך וזה הרצון שלך - זה לגיטימי לחלוטין! עם זאת, לעיתים ישנן בעיות שנדמה לנו שהן קורות רק אצלנו ומעידות על כך שאיננו יכולות להיניק. את רוב הבעיות האלה (כאבים, פצעים, חוסר עליה במשקל, תינוק לא רגוע וכו') אפשר לפתור באמצעות העזרות באשת מקצוע בתחום ההנקה. אם תרצי עזרה כלשהי - רק תגידי
.
 

2 1 2

New member
תשובות

מלתחילה היה ברור ומוכרז על ידי שאני מניקה רק חודש (התינוק כבר בו חודש ושבוע) אני לא אוהבת להניק אני לא נהנת להניק אבל אני גם לא כ"כ סובלת מה שכן קשה לי בגלל שאני שמנה.לא סתם שמנה אלא שמנה מאד מי מכן ניסתה להניק עם חזה ענק ונשפך שהפטמה מגיעה עד המותניים ובטן משתפלת לה ללא תמיכה. קשה וכואב להניק בצורה זו. נכון,התינוק זקוק לי ואני שלו , עם הנקה ובלעדיה. זהו ילד שלישי שלי ואת כולם הנקתי חודש חודש וחצי לא יותר וכולם גדלו לתפארת,לשמחתי.
 

עדי 5

New member
יעלי,קיבלת עיצות טובות

מקווה שהגמילה תיהיה הכי קלה שאפשר לך ולגוזל. אין ספק שגידלת כבר שני בנים לתפארת וגם עכשו תצליחי במשימה עם הנקה או בלעדיה.
 

ענתש

New member
גם אני הכרזתי את זה.

ואחרי חודש (סבלתי נורא) הסבירו לי שכדאי עד 6 שבועות כי ז הגיל שהמערכת החיסונית כבר עומדת בזכות עצמה. אז המשכתי ל-3 חודשים. ואז חשבתי שאני כבר אניק עד 3 חודשים (למרות הסבל) כי מערכת העיכול של התינוק היא כמו מסננת - והיא מאד גסה (החורים גדולים) כשהוא נולד והיא הולכת ומתהדקת ככל שהוא גדל ועד גיל חצי שנה. בגלל זה מאכלים מסויימים (חלבון של חלב פרה למשל) יכולים לגרום אלרגיה בגיל צעיר מאד - כי הם יעברו את המסננת הגסה לדם. ובגיל מאוחר יותר לא... אז אמרתי - ניתן לה עוד קצת זמן "להדק את המסננת שלה". ואז בגיל 3 חודשים כבר הייתי בבית אז המשכתי עד חצי שנה... ואז זה כבר היה קל, בינתיים אנחנו בשנתיים ושלושה חודשים ועוד סופרים
וזה כיף. זה נהיה ממש כיף. רק רציתי לשתף אותך בהחלטות שלי, אם זה משנה משהו. נ.ב גם אני מאד שמנה עם חזה גדול, זה דווקא מאד נוח להנקה אם מוצאים את התנוחה הנכונה. המלצות שלי: 1. ללמוד להניק בשכיבה דחוף ! שם אנחנו המלכות - הציצי מגיע לכל מקום, אפילו לא צריך להתכופף. 2. לשים כריות על הברכיים ש"יחזיקו" את הבטן במקום ואת התינוק על הכריות ואז הציצי מעל הכרית וזה מאד עוזר. בהצלחה.
 

עדי 5

New member
ענת,אני גם שמנה ומניקה בשכיבה

באמת זו הדרך הכי טובה. לצערי למדתי את זה רק בילד הרביעי. עם שלושת הראשונים הייתי כל כך מתוסכלת ולכן הפסקתי להניק מוקדם (3 חודשים) ואילו הרביעית זכתה לינוק 8 חודשים. הלואי וגם עכשו אני אצליח להחזיק מעמד הרבה זמן.
 

kby

New member
את לא שמנה!

את היתר אני לא מכירה. אבל את ממש לא "שמנה". אולי... אולי "מלאה במקומות הנכונים". אבל לא שמנה.
 

ענתש

New member
יעל התשובה שלך כל כך מקסימה !

נהנתי - מהמידע, מהרגישות, מהניסוח. כל הכבוד
 
אני כ"כ מבינה אותך...

נתחיל בזה שגם אני שמנה עם חזה מאוד גדול (מידת חזיה E). את שתי בנותי הגדולות בקושי הנקתי מהסיבות שאת הזכרת. היה לי קשה עם החזה, לא נהניתי וכו'. את הקטנה שלי (היום בת 3.5 חודשים) החלטתי שאני מניקה. ולהפתעתי זה הולך ואני אפילו נהנית מזה. מסתבר שגם עם חזה ענק זה אפשרי! במשך שלושה חודשים רק הנקתי (וגם שאבתי) ואז החלטתי להוסיף תמ"ל. זה היה לי קשה ואפילו ביקשתי כאן ייעוץ אבל בסוף נתתי והיום אני אומרת תודה על זה שאני עוד מניקה. כי כנראה שהנסיכה רגישה לזה כי היא הקיאה והיתה לה פריחה. מה שאני מנסה להגיד זה שאני מבינה אותך ומה שלא תחליטי זה בסדר! העיקר שתהיי שלמה עם עצמך!! ברור שהכי טוב לתינוק זה החלב שלך, אבל גם את חשובה. ואם את עצבנית ולא נהנית מההנקה, תני לו פורמולה. זה לא סוף העולם, מנסיון!! בהצלחה.
 
למעלה