גמילה בגיל שנה

yaeliz22

New member
גמילה בגיל שנה

שלום! הבת שלי בת שנה, ואנחנו רוצים להתחיל לגמול אותה. יש כאן הורים עם טיפים בשבילנו? איך בדיוק עושים את זה?
 
אה, מחיתולים ../images/Emo13.gif

קודם כל- מורידים חיתול. מתחילים ללמד את הילדה איפה עושים את הצרכים- אפשר להציע סיר, אסלה עם ישבנון/מקטין אסלה, ערוגה בגינה, את המקלחת או האמבט או כל מקום אחר שמקובל על *כולכם*. בשלב הזה כדאי לזרום עם ההעדפות שלה ולא להתעקש רק על הסיר או האסלה. מכינים הרבה סמרטוטים לניגוב שלוליות והרבה בגדים להחלפה (אני הייתי יוצאת מהבית לסיבוב עם 5-6 זוגות מכנסיים בהתחלה). כל פעם שיש פספוס (ויהיו המון) מתחילים לשנן לילד את המנטרה: ברח לך פיפי/קקי,בפעם הבאה נעשה בשירותים. מזמינים אותה להביא סמרטוט ולעזור לנגב (אם היא רוצה). הכי חשוב: להצטייד בסבלנות. ילד שגדל בחיתולים יכול לקחת את הזמן עד שיבין שחיתול זה לא בית שימוש כמו שהיה רגיל עד עכשיו. אל תציבו לעצמכם דדליינים מלחיצים. בהצלחה
 

Nia11

New member
אורית, איך מתמודדים עם זה בחורף?

זו שאלה תיאורטית עבורי כרגע, אבל מעניין אותי לדעת. מעיין הייתה כבר בחורף עם מודעות, אבל ממש חיכיתי לקיץ כדי לגמול אותה כי היה נראה לי ממש קשה בחורף.
 

ayala26

New member
לדעתי להתחיל בלא לפחד מהחורף../images/Emo9.gif

הבן שלי נולד בחורף ותרגלתי איתו קשב מלידתו וגם עכשיו כבר כמעט חורף אצלנו (6 מעלות בבוקר) והוא בכלל מסתובב בבית בתחתונים בלי גרביים כי ככה בא לו.. צריך פשוט לא לפחד כל כך מהחורף. לחמם את הבית מספיק וגם גמילה או קשב זה לא אומר שהילד צריך להסתובב עירום כל הזמן... אם יש פספוס שמים בכביסה זוג תחתונים, מכנסיים וגרביים במקום חיתול.
 
אבל מה עושים עם הנעליים?../images/Emo4.gif

אנחנו אמנם לא בגמילה אלא בלי חיתול מגיל צעיר. החורף שעבר עבר בסדר, פשוט הרבה כביסות והחלפות מכנסיים +גרביים. אבל החורף הזה נכנסות נעליים לתמונה. ופיספוסים מרטיבים גם את הנעליים וזה כבר סיפור קצת יותר מורכב לכבס ו/או לייבש. ניסיתי להשיג תחתוני גמילה למטרה הזו אבל ללא הצלחה עד כה. איפה אפשר להשיג בארץ תחתוני גמילה מבד? (לא כאלה עם ציפוי פלסטיק כמו הקושיז)
 

ayala26

New member
טוב אצלנו הנעליים נרטבות בגלל הגשם

מייבשים על התנור כמעט כל יום וליתר בטחון יש לנו גם זוג מגפיים נוסף. בגלל פיפי לא קרה שממש הנעליים היו רטובות מבפנים. בדרך כלל זה נעצר בגרביים והרוב נספג במכנסיים. אני זוכרת שפעם אחת בתחנה של האוטובוס הוא אמר שיש לו ומיד עשה. בגלל שבעמידה הפיפי נזל עד למדרכה אבל הנעליים לא נרטבו מבפנים.
 

ד פ נ א

New member
לנו יש ולא רק בגלל 4 זוגות נעלים

נכון, זה קצת יקר (אבל תמיד אפשר למצוא במבצע, או לבקש מסבא וסבתא
)זוג נעלים נוסף, וכאשר אחד נרטב מחליפים לשני ולשלישי... ומיבשים אותם עם הרדיאטור, ותוך כמה דקות הן יבשות שוב. בכלל בבית, אנחנו לרב בלי נעלים, אז רק הגרבים נרטבות וזה לא נורא כל כך... לגבי התחתונים, הן באמת סופגות?, לי היו כמה של גרבר, והן ממש ממש לא ספגו כלום! יכול להיות שהן היו ישנות ולא ספגו כבר כלום, או שהן רק אמורות לספוג קצת והשאר זולג למטה?
 

Nia11

New member
את צודקת

יש לי איזה פחד מהחורף, לפחות ספציפית בנושא הזה. הפחד הזה מוגבר במידה מסוימת על ידי כך שהיא בת, וכל המערכת רגישה יותר... כך לפחות אני מעריכה.
 
הי Nia

אני מבינה את החשש, אבל אחרי שעברנו חורף אחד, אני יכולה להעיד שזה רק עניין של הרגל. גם הרגישות שיש לבנות לדעתי לא צריכה להפריע כאן, בהנחה שאת או מישהו אחר תמיד איתה ובמקרה של פיספוס קקי שוטפים את הטוסיק מייד. אם כבר חשש מזיהומים, לדעתי יש יותר סיכוי עם חיתולים, כי אז הקקי נמרח על כל האיזור ויכול באמת ליצור זיהומים. סליחה על התיאורים המפורטים, אבל אם עושים קקי במכנסיים (אצלנו בחורף שעבר היא היתה רק עם מכנסיים (זוג או שניים, אבל בלי תחתונים), והקקי מוצק כמו של פעוטות, זה גולש לרוב לכיוון הרגליים ולא נמרח באיזור האגן. אלא אם כן היא יושבת. אצלנו בכל אופן, במקרה של קקי במכנסיים היא היתה עושה את זה רק בעמידה (אבל היא כאמור גדלה בלי חיתול. אצל מי שגדלה בחיתול זה יכול להיות שונה). לדעתי, זו רק אשליה שעם חיתול יש פחות רטיבות ויותר הגיינה. בגלל שבלי חיתול רואים ומרגישים את הרטיבות גם מבחוץ. לדעתי זה בדיוק להיפך. בלי חיתול רואים את הכל מייד ומנקים ומחליפים מייד וכך יש גם פחות שהות ברטיבות וגם פחות סיכוי לזיהומים. כמובן שצריך רק להיות מוכנים לפיספוסים וכביסות. שיהיה חורף נעים, בכל אופן.
 

ayala26

New member
אני דווקא הבנתי שהחשש הוא בגלל הקור

של החורף כי גם קור יכול לגרום ולעורר דלקות בדרכי השתן (גם אצל בנים וגם אצל בנות אך בנות רגישות יותר באיזור). אבל כאמור גמילה וגם קשב לא אומר שצריך להשאר עירומים.
 

Nia11

New member
אני מבינה מה את אומרת

באמת התכוונתי יותר למה שאיילה כתבה, אבל זה בהחלט מידע חשוב. על אף שאני לא מסכימה איתך שקקי מזהם. כשהוא יוצא מהגוף הקקי למעשה סטרילי. אם יש מחלה כלשהי היא ממילא פנימית. אני גם לא הייתי משאירה תינוק עם קקי הרבה זמן. מסכימה עם הגישה באופן כללי.
 
קונים הרבה בגדים ואבקת כביסה ../images/Emo3.gif

צריך הרבה סבלנות בחורף. אבל אם את לא מפחדת מהרבה כביסות והילד משתף פעולה עם הרבה החלפות בגדים, זה לא שונה מהותית מקיץ.
 

Nia11

New member
עכשיו אני מבינה למה לא עשיתי את זה...

לאימהות אנרגטיות + סבלניות. בקיצור - לא ממש אני. אבל מורידה את הכובע בפני מי שהולכת על זה...
 
שלא תביני לא נכון, גם אני לא עשיתי את זה

בחורף הראשון חזרתי לחיתול (היינו בלי) ובחורף השני כבר היינו גמולים (התחלתי להוריד חיתול בחמסין הראשון של האביב, כדי שיהיה לי מספיק זמן עד תחילת החורף הבא
)
 

Nia11

New member
טוב, נרגעתי קצת...

גם ככה אני קצת חושבת שאת סופר וומן...
 

yaeliz22

New member
בגלל החורף

חשבתי לא להוריד את החיתול ורק לקחת אותה לשירותים בזמנים קבועים. בינתיים יש שתי בעיות: א. היא לא כל כך אוהבת לשבת בשירותים (יש לנו ישבנון, כי סיר מגעיל אותי) ב. היום שאלתי במעון שלה אם יוכלו לשתף איתי פעולה בזה, והמנהלת ביקשה לקבוע איתי פגישה כמה שיותר מהר. זה לא נשמע מבשר טובות
 

Nia11

New member
נראה לי שיש קצת סתירה

בין הרצון לגמול אותה (ובגיל שנחשב צעיר לגמילה) ובין זה שסיר מגעיל אותך. אם את רוצה שתהיה לה בחירה מירבית וגמישות בתהליך הזה, שווה להציע לה את כל האופציות שיש. ממה שאני ראיתי, אופציה אחת זה לא מספיק, כי באמת יש תינוקות שלא אוהבים לשבת בשירותים (וגם כאלה שלא אוהבים סיר). הייתי מציעה לך לעשות תהליך עם עצמך בעניין הזה כדי לא להיכנס איתה לקונפליקט בנושא הגמילה. אני גם לא בטוחה שזמנים קבועים זה משהו שיעביר לה מסר נכון. הרי הרעיון הוא שתינוק יהיה קשוב לצרכי הגוף שלו, בדיוק כמו עם אוכל, ובמידה מסוימת גם עם שינה ועוד. אז מה יהיה אם לא יהיה לה פיפי בדיוק כשתרצי להושיב אותה, או אם יהיה לה דקה אחרי שהיא תרד מהישבנון? סביר להניח שגם עצם נוכחות החיתול מבלבלת. נראה לי שאם התנאים עדיין לא בשלים, עדיף לך כבר לחכות לזמן שכן. ובהצלחה עם מנהלת המעון...
 
למעלה