גם לאור שירשור הגנים- וגם המטפלות

גם לאור שירשור הגנים- וגם המטפלות

תגידו... בכל אחד יש רע, נכון? אין מושלם. לכן גם גן וגם מטפלת- אין מושלם (חוץ מגב' פופינס). אז אם גן הוא בעל בעיות, אבל לא משהו שמסכן חיים (כנ"ל מטפלת)- האם נשארים עם רע ידוע, עד כמה שהוא רע, או שמנסים ועוברים למשהו אחר, שיכול להיות שהוא יותר טוב, אבל גם יכול להיות שהוא יותר גרוע. האם כל אחד מכם יכול להצביע על רע בגן- מטפלת שלו ועדיין נשאר איתם, או שאתם נודדים בחיפוש אחר המושלם?
 

הילהל

New member
לא מחפשת מושלם

כי אין לי יכולת לבלות כל חיי בחיפושי סרק. מחפשת בעיקר מקום שבו ה"פגם" יהיה מהזן שמציק יותר להורה מאשר לילד (נניח: מציק לי שבגן של יונתן מתעקשים להמשיך עם שנ"צ ארוכה והוא נקדם לי מאוחר לאללה ואין לי זמן שקט בערב. אבל אני מוכנה לשלם את המחיר של הנוחיות שלי לטובת גן שטוב לו בו).
 
גם אני מתלבטת עם השני בקרוב

תומר היה אצל משפחתנת משגעת, הוא יצא ילד שמח אוהב ומקסים. לקראת הסוף הוא התחיל להשתעמם שם, אבל זה בגלל שהוא מאוד מתקדם לגילו, ואני משערת שאם אחיו יהיה גם פשוט נעביר אותו קודם לגן. אבל, היא מקבלת עד 6 ילדים והיא לבדה... כשתומר נכנס הוא היה רביעי, ועד שהם נהיו 6 הוא היה כבר גדול, וגם ילד מאוד לא מסוכן (קשקשן הרבה יותר משהוא פיזי) אני לא יודעת אם יהיו כזאת כמות של ילדים, כשאני ארצה להכניס את במבי (בערך ב8 חודשים כמו תומר) האם זה סביר...
 
לא מכניסה לגן שלא נראה לי

בודקת היטב היטב לפני ששולחת את הילד לגן. האמת, בדקתי הרבה גנים עד שמצאתי את האחד שנראה לי. הגן שבסופו של דבר נבחר, בהחלט ענה על הציפיות והתאים לנו. לא מוכנה להתפשר בענין כל עוד אני יכולה להשפיע. לצערי, בבית הספר אין לנו יכולת השפעה מי יחנך את ילדינו וזה ענין של מזל אם המורה טובה או גרוע ואפילו מזיקה.
 
ואולי הכל סוביקטיבי?

אולי כשאני אומר "לא חמה" ומישהו אחר יבדוק אותה היא תראה לו מדהימה? אולי בגלל שמדובר באוצר שלנו אנו בודקים הרבה יותר בציציות ולא מוכנים לקבל דברים שאנחנו לפעמים חוטאים בהם? אולי יש אנשים (כמוני) שמטפלת או גן, טובים ככול שיהיו, לעולם לא יהיו טובים מספיק? ואולי גם אם אחפש (וראיינתי לפני שנתיים עשרות מועמדות ורק אחת בקושי יצאה מזה טוב) אוכל למצוא רק משהו שבעיני יהיה רע במידה שונה?
 
סו7ביקטיבי זה בטוח, חמה זה גם יחסי

אליכם ואל הסביבה שרגילים אליה. אבל יש כאלו שאף אחד לא יפקפק שהם חמים... ויש חסרונות שאף אחד לא יכול להתווכח עליהם. מה עם מבחן התוצאה? איך איה? היא ילדה חמה? אוהבת חיבוקים נשיקות? לדעתי לפחות אצלנו, זה שהילד כזה חם ומשגע (אוביקטיבית
) וילד שמח חייב להיות קשור גם למשפחתון שהוא היה בו 8 שעות כל יום... למרות שאני מתה לקחת את הקרדיט רק לעצמי...
 
כמוני כמוך- גם אני לוקח את הקרדיט

אבל כמובן לא מדובר על איה- אלא על יולי. אבל למרות שאיה היתה איתה שנה- היא מאוד אוהבת מגע ומאוד חמה. אבל שוב- אני זוקף את הקרדיט לזכותי
 
אוי ויי, אני ממש רעה בניסוחים היום

התכוונתי בדיוק להפך... שאלתי איך איה, אני יודעת שהמשפחתון הוא ליולי... התכוונתי שאם איה ילדה חמה ואוהבת זה סימן שהמטפלת הייתה טובה, אם היא הייתה מאושרת ושמחה בזמן שהיא הייתה אצל המטפלת, סימן שהמטפלת כן טובה. לפי זה שתומר היה ילד מאושר כשהוא היה שם (למרות שבגן אפילו יותר) ולפי זה שהוא חם, אני חושבת שאת המבחן הזה המטפלת שלנו עברה... שוב הסתבכתי
יום רע לניסוחים מבולבלים...
 
הבנתי...ועזבי משפחתון

דברי רק על מטפלת... אבל האם זה מספק? האם זה שאיה יצאה אוהבת אומר שהמטפלת היא ללא בעיות? אוף..מתיש הקטע...
 
נראה לי צריך לדון במושג "טובה דיה"

ונראה לי שכן, שאם הילדה היתה פעוטה מאושרת אצל המטפלת, וגדלה להיות ילדה אוהבת וחמה - אז ברור שהבית הוא השפעה גדולה, אבל אם היא כל יום עם המטפלת 8 שעות, גם למטפלת יש השפעה גדולה, וכנראה שחיובית בבסיסה... לפחות אני מקווה - אולי זה סתם דרך להשלות את עצמי, כי חייבים קצת לאשלות את עצמך כששמים את הדבר הכי יקר אצל מישהו אחר...
 

osnat2

New member
אני לא מוכנה שבגן יהיה רע

אני כן מוכנה שיהיו דברים שאצטרך להתפשר עליהם אבל בהחלט לא רעים. כי רע זה אומר משהו לא טוב לילד ואת זה אני לא מוכנה לקבל. אני מוכנה להתפשר על דברים מסוימים בתמורה לדברים אחרים, יתכן שמה שאני מתפשרת עליו יראה להורים אחרים כמשהו רע >> הכל ענין של השקפה. אני מתפשרת על נקיון (לא משהו היסטרי בשבילי) גודל חצר למשל (שאני יודעת שהורים אחרים לא נרשמו לגן הזה בגלל חצר קטנה). כשיש משהו רע אני פועלת בכדי לתקן אותו ולהטיב אותו (אם זכור לך בשנה שעברה היה לנו סיפור בגן עירוני והגעתי עד למפקחת הכדי לנסות לשנות, ואכן השיפור משמעותי) אני בתקווה שאוכל להשפיע ככה על התנאים גם בבית הספר, למרות שאני לא מפתחת ציפיות.
 
מסתפקת ב"טוב מאד", לא מחפשת "מצוין"

המעון שלנו מצוין - נקיון, מסירות, מס' ילדים למטפלת... הכל נהדר. הבעייה היחידה היא שזה לא מעון דתי : זאת אומרת שהאוכל שמוכן שם זה לא האוכל שהייתי אוכלת בעצמי, התכנים דלים מדי, ילד עם כיפה לראשו יהיה יוצא דופן וכד'. יכולתי לחפש מעון מושלם שהוא גם דתי (אבל אין כזה ברדיוס הקרוב), להתפשר על מעון דתי פחות מוצלח, או להמשיך במעון הזה למרות שאינו דתי. כמובן שהשיקול הוא בכל שנה מחדש : כל ילדי גדלו דם מגיל צעיר, כי בגיל הרך וברגע שהגיעו לגיל בו ילד כבר מבין, מדבר ומתחנך - עברנו למעון אחר (עם חסרונות משלו
).
 

שי ז.

New member
נכון שאין מושלם אבל בין לא מושלם

לרע יש הרבה דברים באממצע. כעיקרון אני אבחר את המסגרת הכי טובה שאמצא תוך אי התעלמות מהחסרונות ומחשבה עם עצמי אילך אני ואיך מיכל נתמודד עם החסרונות. במידה והחלטתי שהמסגרת מתאימה אני אחליף אותה רק אם אגלה שטעיתי ואנחנו לא מסתדרים עם החסרונות. ילד זה לא חפץ שאפשר כל חודש לתלוש ולהעביר מקום ולכן לא אעביר כל כך מהר אלא אנסה למצוא פיתרון במערכת הקיימת.
 

falou

New member
יש לי וידוי - אני פריק של הגננת

עברנו מהגן הראשון שהיה מצויין לגן הנוכחי שהוא פנטסטי. יש לנו עכשיו גננת שהיא עילוי וטביעת האצבע שלה ניכרות יפה מאוד בידע ובהתנהגות של הילדה. גננת מדהימה, תקיפה בלי להיות אגרסיבית, נחמדה בלי להיות מעושה. מדברת עם הילדים בגובה העיניים ותמיד יש אצלה אווירה של פעלתנות חיובית. אישיות. אין מילה אחרת. לדוגמא, לפני חודש שוחחתי איתה על זה שהקטנה נוטה להתייאש מהר שלא הולך לה (היא גם עלתה על זה לבד) ותוך חודש רואים שיפור בנושא כשאנחנו משחקים ביחד (אם זה פאזל או טיפוס על מתקנים). יש אנשים שפשוט להעריץ עד כמה הם מחוביים למה שהם עושים וטובים ומקצועיים בזה. הגננת הזו היא אנתוני פארקר של חינוך פעוטות. שאפו.
 
אל תחפש מושלם כי גם לא תמצא,

כמו שאנחנו לא מושלמים מן הסתם. אם רע בגן, אני בדעה להתייעץ עם שכנים וחברים ולנסות גן אחר. בקשר למטפלת, תלך לפי התחושות שלך, אני מאמינה שאינסטינקטים אמהיים / אבהיים לפעמים הרבה יותר קולעים מהמלצה של מישהו (שאגב אבדו עלי עם המלצות, אז גם מכך צריך להזהר מאוד).
 
לא יכולה שלא (להידחף )ולהגיב

מאחר והילדים שלנו נמצאים באותו הרע (ואכן המקום רע בעיני) ומאחר ואני לא יודעת אם התכוונת לדיון פילוסופי בעניין או למשהו ספציפי יותר(כמו לתאר עד כמה הרע הוא רע) אני אשאיר את הפרטים למפגש שלנו אחה"צ(אנחנו באים בהרכב כמעט מלא)ורק אציין כי אני לא מוכנה ויתר להתפשר ואני חושבת שמצאתי את המושלם(או לפחות את מה שמושלם בעיני)
 
אוי , רק עכשיו קראתי את השרשור

הנעוץ והבנתי מה מקור השאלה.מקווה שלא בלבלתי אותך במיוחד ואתה מכיר את עמדתי....
 
למעלה