גם כאן, לא קל.

שלום אמיתי יהיה כשיאמרו לנו שלום ולא להתראות.

הספיק לי דיון אחד עם תומכי תעתועי השלום כדי להבין שאנחנו לא מדברים באותה שפה כלל. כשיואילו וישנו את האמנה הפלסטינאית, שבה מנפנף איסמאיל הנייה (האמת- כרגע לא מנפנף בכלום. מתחבא כמו עכבר בבונקר שלו, אחרי שהטמין את הגראדים שנוע כ"כ מפחדת מהם מתחת לבי"ח שיפא) השכם והערב, או אז אולי נוכל להחיל לדון בצעדים בוני אמון. וכן. אין מנוס מאיזשהוא סוג של פעולה קרקעית, אחרי ריכוך שיבוא מהאוויר. להלום ולצאת. "והחיות הגיעו." (גבעתי, עד מתי אוגוסט 89')
 
מקבלת את הערותיך בהחלט,

לצערינו אין עם מי לדבר בהנהגה הפלסטינית כעת. וכן, אין מנוס מפעולה קרקעית. שיחזרו חיילינו בשלום
.
 
מה זה "הנהגה"? מי בחר אותה?

בעוד ישראל בחרה כ"כ הרבה פעמים ממשלות (טועות) שהצהירו על נהייתן אחרי שלום, הלכו הפלסטינים וברוב *עצום* בחרו בחמאס. כשהעם הפלסטיני יבחר בשלום, נפגש. עד אז, לדאבון כולנו, על חרבנו נחיה.
 
צודקת, רובם בחרו בהנהגה הנ"ל.

למרות זאת אני כן מוצאת מקום לדיון עם אלה שכמונו המעוניינים בשלום ולא תומכים בטרור. למרות שאינם ההנהגה ואולי אינם הרוב, אבל מהם ניתן לשמוע על מה שמתרחש באמת ברחוב הפלסטיני ומה הרחוב הזה חושב על חמאס כעת ( לאור כל הבלגאן שיצרו לאחר שנבחרו). הם, תומכי השלום בצד השני, התקווה היחידה שלנו לדעתי, לכן אשמח להיפגש איתם דווקא.
 

tedys strm

New member
האם זה לא נראה לך זלזול בערבים?

ההצעה שלך להתעלם מהרוב הגדול הקורא להשמדתנו ולנסות ולהידבר עם מיעוט מתוכם שאולי קיים ואולי לא ואשר אולי חושב אחרת מהרוב. שאלה 2: האם את יודעת שאצל הערבים קיים גזר דין מוות למי שמוכר אדמה או בית ליהודי? הם מחסלים את מי שמקיים הידברות עם תוצאות עם יהודים. למה לדעתך ערפאת סירב להצעת ברק לסגת בעבור שלום לשטחי יהודה שומרון ועזה? למה לדעתך הם דבקים דווקא בפינוי ישראל של לפני 67? זו ישראל הקטנה שכבר ב 64 אשפ הוקם במטרה לחסלה? האם זה לא זלזול להתעלם מאיום מוצהר ובוטה של אוייבים לך? אח"כ עוד יאמרו לך הכתובת הייתה על הקיר והתעלמת...הימרת על חייך ונכשלת. מה תעני? האם חיים גם בתור מתאכזר על אוייבים, אינם עדיפים על מוות (בידי האוייבים) בעיניך?
 

שי ז.

New member
תלוי איך מגדירים שלום

לא רוצה שיאהבו אותנו או שנבוא לבקר אצלם. אני רוצה שקט ומצידי מצב כמו עם סוריה זה מספיק שלום בשבילי.
 
מצב כמו עם סוריה זה לא מספיק

סוריה מממנת ארגוני טרור ונותנת להם בסיס לאמונים ולפעילות אחרת. לעומת זאת, מצידי, מצב כמו עם מצריים זה מספיק שלום בשבילי.
 

שי ז.

New member
המצב עם מצריים הוא מעולה

שים לב באיזה מבחנים הוא עומד בהצלחה. זה מתחיל באיתיפאדות, מלחמת המפרץ ושתי מלחמות בלבנון. במבצע הנוכחי מטוסים שלנו הפציצו למעשה את הגבול עם מצרים עם גיבוי מלא שלהם.
 
הייתי יותר הולכת על "סביר",

אבל כנראה זה המקסימום שאפשר לצפות. עם זאת, עם הפלסטינאים (וגם עם הסורים) אנחנו בכלל לא בכיוון- לא מבחינת ההנהגה ולא מבחינת העם.
 

שי ז.

New member
שקט משיגים בשתי דרכים

האחת היא ההכרה שמלחמה לא מובילה לכלום (וזה המצב עם מצרים וירדן) והשנייה היא ההכרה שלא כדאי להתעסק עם הצד השני וזה מה שיש לנו עם סוריה. מבחינתי שתי הדרכים טובות והתוצאה לטווח הבינוני לפחות זהה. ניסינו בטוב, לא הלך אז עוברים להסבר מפורט כולל הדגמות למה לא כדאי להתעסק איתנו.
 

עציון

New member
הוי שי יקירי, כמה שאתה נאיוי

מעיון קצרצר בתולדות יחסי יהודים ערבים, עולה כי אף פעם לא יהיה פה שקט אלא אם כן תסכים להחזיר את כל הפליטים מתש"ח חזרה לארץ. אני יודע שיש פה קנצנזוס שזה לא יקרה לעולם אבל מאידך, כל תנועה מובילה בחבל ארץ זה או אחר המדברת ערבית לא תסכים לוותר.הפת"ח לא יעז לעשות זאת כי זה יהיה הצעד האחרון שלו עלי אדמות לפני הביצוע... הרי זה כל ענין הסיכסוך באיזור. אז יהיה לך שקט עם הסורים והמצרים. אבל חיזבללה וחאמס ימשיכו להמטיר טילים. ואם תביס את שניהם יבואו רידיקלים יותר. כל ההיסטוריה הקצרה על יד אחת.
 
|כועס| מתברר בסוף שזו שמועה שקרית

שום תרגיל ושום נעליים. סתם הפחידו את הילדים. למה?! למה סתם להיות רעים?!?
 
למעלה